Feedback

Tata Motors va anunţa o scădere a profitului pe fondul vânzărilor slabe ale lui Nano

Publicat Joi, 30.05.2013
de Sebastian Toma
Comenteaza 9
Tata Motors va anunţa o scădere a profitului pe fondul vânzărilor slabe ale lui Nano - Poza 1
Vânzările slabe ale lui Tata Nano pe piaţa din India vor duce, alături de alţi factori, la cea mai puternică scădere a profitului din istoria mărcii indiene, informează englezii de la Autocar.

Esential 2008 este anul în care Tata Motors a cumpărat Jaguar şi Land Rover de la Ford Motor Company.
Tata Motors, compania indiană care deţine mărcile Jaguar şi Land Rover şi creatoarea modelului Nano, este aşteptată să anunţe o scădere semnificativă a vânzărilor de automobile de pe piaţa din India. Potrivit celor de la Autocar, scăderea vânzărilor Tata Motors în primele trei luni ale anului curent este de 57%, un record pentru companie şi, totodată, cel mai mare declin al profitului din momentul achiziţiei mărcilor britanice Jaguar şi Land Rover. Cei de la Bloomberg spun că mărcile britanice achiziţionate în trecut de indienii de la Tata Motors au ajuns să le asigure acestora 72% din veniturile obţinute în ultimele trei luni ale anului trecut.

"Tata Motors nu mai este o marcă aspiraţională, iar automobilele reprezintă o achiziţie aspiraţională în India. Aparent, cei de la Tata încearcă să schimbe acest lucru, dar până la apariţia modelelor care să le schimbe soarta, compania are în faţă o mare provocare – supravieţuirea", explică un analist auto pentru cei de la Bloomberg. Cei de la Tata Motors au apelat chiar şi la promoţii pentru a vinde modelul Nano, ale cărui vânzări sunt într-o scădere constantă pe piaţa din India.

Urmareste Automarket
Potrivit analiştilor de piaţă, Tata Motors va trebui să lanseze o serie de autoturisme noi, care să fie adaptate cerinţelor pieţei din India, care a trecut printr-o schimbare în ultimii ani. La începutul anului curent, unele publicaţii anunţau că Tata Motors ia în considerare deschiderea unei uzine în România. La scurtă vreme de la aceste afirmaţii, reprezentanţii mărcii indiene au negat zvonurile care vizau o asemenea investiţie în ţara noastră.

Via Autocar


Comentarii (9)

  • Un scuter cu 4 roti deghizat in masina nu are cum sa se vanda nici in randul celor mai saraci clienti, un scuter adevarat sau o bicicleta reprezinta alegeri mai bune si mult mai ieftine. Deocamdata Tata va supravietui pt ca merg bine Jaguar si Land Rover, dar cand vor trebui sa finanteze modele noi vor fi probleme, acum cele 2 marci asigura 72% din venituri, dar in cativa ani poate sa scada dramatic acest procent.
    14 3
  • " o tara civilizata nu este tara in care cei saraci isi permit o masina, ci este o tara in care cei bogati se folosesc transportul public " - citat dintr-un economist destept :)....nu i-am retinut numele.
    16 1
  • Enrique Penalosa
    6 0
  • Acelasi lucru pot spune si eu despre BMW nu numai despre Tata.

    O pocnitoare cu 4 roti deghizata in masina nu are cum sa se vanda nici in randul celor mai bogati clienti, un scuter adevarat sau o motocicleta Honda reprezinta alegeri mai bune si mult mai ieftine. Deocamdata BMW va supravietui pt ca merg bine afacerile platitorilor de TVA din tara noasctra si de aici se scad cu costurile de intretinere si reparatiile mecanice, a caror motoare BMW sunt indezirabile, dar cand vor trebui sa finanteze modele noi vor fi probleme, fiindca nici la hybrizi nu se pricep, dar in cativa ani poate sa scada dramatic acest procent, fiindca nici japonezii nu vor mai fi atat de prosti incat se le ofere la niste nenorociti asemenea tehnologii.
    4 12
  • Iar ai tras wasabi pe nas,bah? Adevarat shogun ,ce sa mai...
    5 1
  • In sinea cuiva Bmw reprezinta o dragoste ascunsa sau o neimplinire, sfarsitul acestui cosmar de a pedala in gol, sau a tipa, dupa caz, poate sa se realizeze foarte usor, sa nu se mai impotriveasca, daca o sa apuc anul 2027 cred c-o sa vad fix aceleasi comentarii pe AM venite de la o singura sursa, trebuie sa recunosc aceasta perseverenta, ca un samurai, pana la indeplinirea obiectivului, dar samuraii cand dau gres au onoare si se "retrag".
    8 1
  • Dincolo de toate ironiile, India nu este o tara civilizata. Populatia este una destul de saraca, iar faptul ca in loc sa mearga pe scutere unii oameni prefera un scuter carosat, nu ar trebui sa fie tinta ironiilor nimanui. Rezultatele sub asteptarii inregistrate in ceea ce priveste vanzarile lui Nano se datoreaza faptului ca, pe piata indiana concurenta in ceea ce priveste masinile low-cost este una acerba. Sa nu uitam ca RE intentioneaza sa lanseze un autovehicul de 1800 de euro, in timp ce majoritatea masinilor care se fabrica in India sunt produse pe platforme vechi, ale unor companii europene sau japoneze, tocmai pentru ca preturile sa fie extrem de mici. Daca stam si ne gandim ca in India se poate achizitiona cu cateva mii de euro un Pahero din anii '90 care poarta sigla unui brand local, poate am lasa la o parte caterinca ieftina.
    5 1
  • @Mafia

    Te-ai gandit vreodata ca atunci cand femeia vietii tale te-a lasat pentru unu' cu BMW, povestea asta nu s-a dat neaparat BMW-ului?
    5 2
  • @Misha
    Nu face nimeni nici o caterinca. Masina e la categoria comicarie, dupa cum zicea primul comentariu un scuter sau o bicicleta poate fi o varianta mai serioasa si foarte important mai ieftina, si fara a face misto deloc de indieni.
    Cei din India (piata principala pt Nano), si cred ca un procent mare din populatie, nu prea au nevoie de asa masina, pentru ca:
    1. (cel mai important) dupa cum arata masinuta ii cam trebuie asfalt (in caz contrar un drum accidentat ar provoca avarii) iar majoritatea lor stau la sat pe drumuri de pamant,
    2. pentru ca cei saraci (destul de multi) chiar nu au nevoie/nu-si permit masina, se descurca cu bicicleta
    3. iar cei cu ceva bani care isi permit o diferenta probabil ca gasesc ceva mai bun la concurenta (dupa cum ai sesizat si tu).
    4.chiar si un indian care reuseste sa adune niste bani, dupa ce a reusit cu greu sa-i stranga, nu vrea sa-i arunce pe o bucata de "carton".
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru