Feedback

Tata Nano GenX: a doua generaţie a celei mai ieftine maşini din lume vine cu portbagaj şi cutie automată

Publicat Marti, 19.05.2015
de Bogdan Mirică
Comenteaza 8
Tata Nano GenX: a doua generaţie a celei mai ieftine maşini din lume vine cu portbagaj şi cutie automată - Poza 1
Tata Nano GenX: a doua generaţie a celei mai ieftine maşini din lume vine cu portbagaj şi cutie automată - Poza 2
Tata Nano GenX: a doua generaţie a celei mai ieftine maşini din lume vine cu portbagaj şi cutie automată - Poza 3
Tata Nano GenX: a doua generaţie a celei mai ieftine maşini din lume vine cu portbagaj şi cutie automată - Poza 4
Tata Nano GenX: a doua generaţie a celei mai ieftine maşini din lume vine cu portbagaj şi cutie automată - Poza 5
Tata Nano GenX: a doua generaţie a celei mai ieftine maşini din lume vine cu portbagaj şi cutie automată - Poza 6
Tata Nano GenX: a doua generaţie a celei mai ieftine maşini din lume vine cu portbagaj şi cutie automată - Poza 7
Tata Nano GenX: a doua generaţie a celei mai ieftine maşini din lume vine cu portbagaj şi cutie automată - Poza 8
Constructorul indian Tata a lansat o a doua generaţie a modelului Nano, botezată GenX. Ea vine echipată cu un aer condiţionat mai puternic, cu servodirecţie şi chiar cu o transmisie automată.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lansat pentru prima dată în 2008 ca cel mai ieftin automobil din lume, Tata Nano s-a bucurat de succes în India, unde a reuşit să atragă clienţii de vehicule pe două roţi. La aproape şapte ani de la debut, Tata oferă publicului o nouă generaţie Nano, cu mult îmbunătăţită.

Modelul se numeşte Nano GenX şi vine echipat cu o serie de dotări care apropie tot mai mult modelul indian de unul convenţional. Spre exemplu, noul Nano GenX beneficiază şi de un portbagaj. Destul de mic ce-i drept, având în vedere că întreaga sa capacitate este de numai 110 litri, ba chiar 94 de litri în cazul versiunii echipate cu transmisie automată.

De altfel, şi transmisia automată este o noutate absolută pentru Nano şi o surpriză pentru public. Dacă în cazul cutiei manuale vorbim despre o transmisie cu patru trepte, în cazul automatei Easy Shift avem chiar cinci rapoarte.

Noul tata Nano este oferit cu o transmisie automată botezată Easy Shift.

Esential 38 de cai putere oferă motorul lui Tata Nano.
110 litri este capacitatea portbagajului pentru tata Nano GenX.
21 de litri este capacitatea rezervorului.
Pe lista noutăţilor introduse de noul Tata Nano GenX se mai află şi alte dotări prietenoase pentru publicul indian, privat până acum de dotări banale cum ar fi direcţia asistată, conectivitatea Bluetooth, suporturile pentru AUX şi USB, cel mai puternic aer condiţionat din segment şi un sistem audio AmphiStream.

La nivel structural, Nano GenX a primit un al treilea rând de montanţi ranforsat, pentru a asigura o integritate mai mare a celulei de siguranţă. De asemenea, nivelul de izolare fonică a crescut, iar rezervorul s-a mărit de la 15 la 21 de litri. Acesta ţine în viaţă un motor de numai 624 cmc, cu doi cilindri, capabil să dezvolte 38 de cai putere şi 51 de Nm. Versiunea echipată cu transmisie manuală oferă un consum mediu de numai 4.1 litri/100 de kilometri, iar cea cu transmisie automată garantează 4.5 litri/100 de kilometri.

Şi pentru că publicul din India este mare iubitor de culori, Tata anunţă că Nano GenX va fi disponibil alături de 21 de culori interioare şi exterioare.

via rushlane


Comentarii (8)

  • Foarte tare,
    Eu chiar mi-as dori sa existe in Ro o astfel de masina, care sa fie ieftina, motor foarte mic, insa care sa se poata misca cu vreo 80-100km/h, nu cu 50km/h cum poate o micromasina, si cu un consum de 4.5% pe benzina ar fi ft tare.
    15 3
  • Așa da, noua generație este altceva față de prima.
    Și eu mi-aș dori să existe și la noi așa ceva, este o mașină potrivită pentru parlamentari, primari, politicieni. O flotă de câteva mii și la noi, să trăiască India.
    22 1
  • Zici ca v-au spalat pe creier . Dacia 1310 in forma ei destul de arhaica si neestetica a costat in cea mai buna ipostaza 3300Eur si 2500 varianta de baza , iar din motive de siguranta si design a fost abandonata . Cum poti sa-ti doresti TATA Nano la 2500Eur ? Pentru batrana zambetul lui Iliescu cu motor 1.4 pe injectie , plateai o suma decenta si primeai "multa" masina ... dar nu era sigura si motorul nu intrunea normele de poluare . In schimb cum credeti ca s-ar comporta cu motorul de 1.2 75cp sau 0.9 TCe si un pret sub 5ooo . Cred ca si-ar gasi multi adepti ce-si doresc o masina buna de fataiala . Problema e ca sistemele de siguranta costa enorm , iar Renault nu-si permite sa scoata vreun model foarte slab pe siguranta .
    3 10
  • " Problema e ca sistemele de siguranta costa enorm , iar Renault nu-si permite sa scoata vreun model foarte slab pe siguranta ."

    Ba da. Se numeste Dacia Logan. Si are (in mod justificat) probabil cea mai slaba siguranta de pe piata europeana.
    11 7
  • @S...nu mi-o lua in nume de rau...dar stii care este diferente intre a merge cu 50km/h si a merge cu 80km/h? Ai mers cu Tico la 100km/h?

    Nu degeaba micro-carurile sunt limitate la 50km/h...aceste buburuze, practic, sunt un pericol pentru ocupantii lor daca depasesc anumite viteze. De bun simt ar fi o structura de rezistenta rezonabila....dar deja n-ar mai fi micro-caruri iar pretul ar sari in categoria mini.

    In fine...din cate stiam Nano, NU A AVUT SUCCESUL scontat fiind vandut mult, foarte mult, sub asteptari.
    10 7
  • Eu nu stiu de ce va ambalati si faceti socoteli despre cum ar fi daca masina asta ar exista si in Romania. Este o masina destinata unei piete imense si asa cum spune si articolul este menita sa atraga fosti proprietari de vehicule pe doua roti. Ori de cate ori ne plangem ca o ducem prost ar trebui sa ne gandim ca sunt locuri pe glob unde 2500 de euro chiar reprezinta o avere, iar pentru un amarat condamnat sa-si duca existenta pe scuter un acoperis si 4 roti chiar conteaza.

    Si inca ceva. Nu uitati ca fara firma asta care face masina asta atat de ieftina si pe nedrept ironizata, poate ca in zilele noastre nu s-ar fia auzi despr Range Rover sau Jaguar...
    14 0
  • @vianu:
    "Nu degeaba micro-carurile sunt limitate la 50km/h...aceste buburuze, practic, sunt un pericol pentru ocupantii lor daca depasesc anumite viteze. De bun simt ar fi o structura de rezistenta rezonabila....dar deja n-ar mai fi micro-caruri iar pretul ar sari in categoria mini."

    In orice masina ai fi pericolul creste proportional cu viteza. Diferenta este ca aceasta limita de siguranta tine si de masina in sine. Tata Nano o are la 30-40 km/h. BMW Seria 5 o are la 80-90 km/h. Nu vorbesc de cazuri in care te alegi cu o fractura. Vorbesc de cazuri in care viata iti este pusa in pericol. Eu acest obiect il vad ca o alternativa la un scoter si siguranta lui Nano sigur este mai buna. Una e sa te loveasca o masina cu 30-40 km/h pe un scoter si alta e sa te loveasca chiar si intr-o Tata Nano.
    Cat despre vanzari foarte slabe, nu este nici prima si nici ultima masina careia i s-a facut multa reclama ca este "cea mai tare din parcare" si vanzarile au fost slabe. Si nu ma refer la marci gen Tata, ci de marci cu renume si pretentii. Deci in privinta asta, nimic nou sub soare.
    5 0
  • @LauCalin....pai io ce-am zis? :))

    cu toate am fost entuziasmat la vederea lui Nano acum m-am cam dezumflat. In afar de un design ceva mai rasarit in rest e sub orice critica. In conditiile de Europa (si mai ales de Romania) se impun cateva elemenete de siguranta. Si asta pentru a te ferii de bizonii din trafic care te pot face zob si in orase.

    Tico ar fi, dupa mine, minimul de acceptat. Si atunci cu de ar fi putut Nano sa abordeze piata Europeana? Cu un motor mai puternic si aer conditionat?

    @Misha...faceam socoteli de cum ar fi buburuza asta in Romania pentru ca declaratiile oficiale tromboneau acum ceva vreme o astfel de posibilitate. Dar probabil ca si-au dat seama ca pentru a face un automobil presupune ceva mai mult efort decat acela de a achizitiona un produs din piata.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru