Tesla acuză Germania de complot: "Ne-au exclus intenţionat din programul de bonusuri pentru maşini electrice"

de Daniel Popescu
Vineri, 06.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla susţine că producătorii germani au exclus în mod intenţionat Tesla Motors din programul de bonusuri pentru maşini electrice prin stabilirea unui plafon maxim de 60.000 de euro, mai mic decât preţurile lui Model S şi Model X.

Germania a lansat la sfârşitul lunii aprilie un amplu program de încurajare a maşinilor electrice prin oferirea unui bonus în valoare de 4.000 de euro pentru fiecare unitate achiziţionată.

Bugetul total al programului a fost stabilit la 1 miliard de euro, însă legea prevede că bonusurile sunt acordate doar pentru maşinile cu un preţ de cel mult 60.000 de euro, cele peste acest prag fiind considerate premium.

Prin urmare, chiar dacă produce exclusiv maşini electrice, Tesla Motors nu are niciun beneficiu de pe urmă acestui program, întrucât Model S are un preţ de pornire de 82.700 de euro în Germania.

Urmareste Automarket
Într-un mesaj publicat pe site-ul Tesla Germania, constructorul american acuză producătorii germani şi autorităţile locale că au impus pragul de 60.000 de euro special pentru ca potenţialii clienţi Tesla să nu primească niciun bonus.

"Planul a fost conceput de preşedintele asociaitiei constructorilor germani şi de miniştri.

Din păcate, s-a decis ca potenţialii clienţi Model S şi Model X să nu beneficieze de aceasta promoţie, pentru că ceea ce numesc ei premium tine de un preţ limitat stabilit în mod arbitrar. Această parte a programului este îndreptată în mod evident direct împotriva Tesla", se precizează în mesaj.

Oficial, limita de 60.000 de euro a fost impusă pentru a evita ca statul să subvenţioneze cumpărarea de maşini de lux.

Via Electrek

Comentarii (22)

  • Sorin Z
    Vor sa lansa si ei Model 3. Atunci vor avea intrare in programul Germaniei.. marketing
    30 17
  • LOOL, pe bogati sau cine cumpara in rate masini ii doare undeva de 4000 de euro, oricum model e va putea primi bonusul daca isi pastreaza pretul propus
    33 21
  • ProElectric
    Elon Musk e de o nesimtire feroce. Ce ai impresia d-le Musk, ca ala care are sa-ti plateasca tie 90 - 100.000 $ merita sa-i fie subventionate fitele, cand exista atatea alternative viabile si de bun simt? Pe aceeasi logica hai sa impozitam egal bogatii si saracii.
    78 27
  • Si dintr-o data s-a facut lumina: "Opa, n-avem masina electrica!". E un semnal de trezire pentru toti sectantii Tesla. Niste poze si cateva promisiuni frumos asternute in mapa de presa pt Model 3, nu tin de foame, iar Musk e constient de acest lucru. Tocmai de aceea face galagie.
    Ce, conducta cu bogati excentrici a cam secat si aveti nevoie de marea masa a oamenilor? Creati masini fiabile (asa cum e normal sa fie o electrica), competitive si cu adevarat accesibile (nu simulacre, gen model 3) si va vom primi cu bratele deschise. E mai usor de zis, decat de facut? Cred si eu !
    43 21
  • Stefan
    foarte bine fac! incurajeaza masinile pe benzina si diesel, pentru ca nu toata lumea are bani de electrice! Mister Musk sa`si vanda electricele in SUA, iar pe Europa sa o lase cu benzina si diesel.
    5 32
  • @lorinczi.thomas
    Pana la Model 3 te mananca sfintii !
    38 7
  • Am zis ca n-o sa mai judec pe nimeni si o sa incerc sa accept opiniile celorlalti asa cum sunt. Totusi, ceea ce remarc foarte clar de la o vreme este ca:

    1. Exista persoane carora Elon Musk le sta pur si simplu in gat. Sa vedem de ce. Probabil ca vine cu o concurenta puternica si mult mai de success decat nisan? Probabil ca acesti omeni simt ca il pun in umbra pe carlos goshn? Cam mici motivele.

    2. nisan e inca la inceput de drum (electric) si nu are capacitatea de concentrare pe o nisa de piata asa cum o are Tesla. nisan trebuie sa acopere cheltuieli pe foarte multe fronturi, si parerea mea este ca incet incet pierde teren. Bine, via carlos goshn, are tot timpul la dispozitie bugetul Frantei in care sa-si bage mana pana la coate. Cu sau fara motiv.

    3. Tesla e doar o ramura din activitatea lui Elon Musk. Intre altele, zilele trecute, SpaceX a reusit lansarea pe orbita a unui satelit si aterizarea (daca vreti mai exact amerizarea) in largul oceanului. Pentru a doua oara. Treaba asta deschide perspective uriase de afaceri. Lansarile de sateliti vor deveni mult mai ieftine, iar stiinta va progresa enorm in viitorii ani. Tesla isi permite pierderile initiale ale unui business nou, dar are in spate un sprijin solid de la divizia de Aerospatiale. Apropos, Tesla a inceput sa manance foarte serios din painea lui Boeing si Lockheed Martin ceea ce iarasi pentru cunoscatori, inseamna enorm.

    japonezii, cu toata fiabilitatea lor, au pierdut luna trecuta un satelit stiinfic, lansat in ianuarie, la numai doua luni de la trimiterea in spatiu. Lucrul acesta este considerat o adevarata tragedie in lumea stiintifica. Intre altele a costat guvernul japonez $286 milioane doar lansarea lui. Echipamentele de la bord erau de-o precizie unica dar ce folos. Au avut un system prost gandit de stabilizare a satelitului si acesta a intrat intr-o spiralaa mortii si a scapat de sub control. Panourile solare si altele s-au desprins si a devenit o epava extrem de scumpa care in clipa asta rataceste in spatiu nefolosita. Ce legatura are asta cu Tesla?

    In primul rand SpaceX a reusit lucruri pe care nimeni nu le-a facut pana in clipa de fata. Comparativ cu aterizarea in largul oceanului si rachete spatiale reutilizabile, masina electrica sau masina autonoma sunt pistol cu apa. La ora actuala sunt progrese uriase in Inteligenta Artificiala (nu ma injura @inexorabil :):) ) si totul se va schimba radical in viitorul apropiat.

    Cu toata placerea condusului, abia astept clipa in care o masina electrica, silentioasa si cu raza mare de actiune o sa ma duca la servici si inapoi total autonom. Timp in care voi putea sa ma uit pe internet, sa studiez ceva, sa lucrez si de ce nu, sa ma relaxez. Ieri, mi s-a terminat un contract si va spun cu mana pe inima ca pentru prima data in viata mea ma bucur ca nu trebuie sa mai merg atata cu masina Chiar si contra traficului la rush hour sau pe autostrazi ca la carte. Problemele carora vor trebui sa le facem fata de-acum inainte sunt mult mai serioase decat faptul ca cineva se uita la noi prin camera de la telefonul mobil sau de la monitor. Pana la un punct, sunt lucruri pe care le putem controla, dar altele in schimb, sunt mult peste puterea noastra de interventie.
    23 45
  • @zarnesteanu
    Cred ca ai remarcat corect!
    26 40
  • Aparent, ar fi culmea să subvenționezi mașini premium. Dar, dacă un client cu bani ar avea de ales între un model cu motor clasic și un model electric, acesta ar putea opta pentru varianta cu bonus. O fi el bogat, dar poate fi și cumpătat. Poate vrea să achiziționeze o flotă pentru angajații cu funcții executive. Ce alegem: 100 de bucăți Tesla S sau 100 de bucăți Audi A6 3.0TSI? Cred că în companie există un departament care ar putea decide ce model va fi câștigător.
    23 36
  • razvanis
    Payback, remember dieselgate?
    12 25
  • PREŢUL e premium, dar calitatea materialelor şi a asamblării este una mediocră. Preţul şi atuurile maşinilor electrice legate cuplu instantaneu şi accelerare (datorita motoarelor electrice mai mari) o poate plasa lângă bolizi de lux consacraţi, dar nimic mai mult. Văzând Model S la o expoziţie, în afară de tabletă supradimensionată, calitatea materialelor nu este peste ceva ce poate oferi un constructor de volum pe o electrică în dotare high-end (vezi nissan leaf premium package), la un cost de câteva ori mai mic. Nu mai vorbim de producători premium precum BMW, pentru că Tesla nu se ridică la nivelul interioarelor BMW.
    La Tesla plăteşti doar performanţele şi un "rezervor" mai mare. Dar la fel că la maşini convenţionale (M.A.I.), viitorul mobilităţii îl reprezintă maşinile practice şi accesibile.

    @zarnasteanu
    Nissan LEAF a fost prima maşină electrică de masă, pe vremea când Tesla Roadster era un eşec. LEAF a adunat numeroase premii şi distincţii, devenind cea mai vândută maşină de acest tip din lume, înainte să intre în scenă Model S. LEAF are cele mai multe exemplare electrice la nivel global care circulă efectiv pe străzi, deci Nissan nu trebuie să caute nicio "reţeta" la Tesla.
    Nissan deţine deja reţeta şi o perfecţionează. Tesla încă se mai chinuie să scoată o maşină "abordabilă", dacă 35.000 se pot chema astfel.

    http://roulezelectrique.com/la-future-nissan-leaf-aura-t-elle-540-km-dautonomie/
    35 7
  • Noi, românii, avem o zicală: daca fata nu știe a juca, zice că lăutarii nu știu a canta. Tesla să găsească soluții pentru a-și onora comenzile, nu să se rățoiască precum o țață de periferie.
    În ceea ce privește pâinea pe care le-ar mânca-o Tesla celor de la Boeing si Lockheed - acestea două din urmă sunt atât de mari și de puternice încât Musk & Co s-ar bucura și numai pentru câteva firimituri de la masa acestora.
    40 21
  • @zarnasteanu
    Tesla are un sistem autonom rudimentar, lansat in mod iresponsabil pe piata.

    "Now, it is worth questioning why Tesla would release unfinished software to its customers, who are driving real cars in the real world?
    Of course ! " -The Verge

    http://www.automarket.ro/stiri/oficial-volvo-despre-sistemul-de-pilotaj-autonom-tesla-un-incepator-70771.html

    http://www.automarket.ro/tv/prezentari/nissan-explic-pe-nelesul-tururor-modul-n-care-vor-funciona-mainile-autonome-5919.html
    24 5
  • @LR, ai dreptate. E absurd sa subventionezi un bogat. Totusi, avand in vedere ca omul de rand nu-si permite inca o masina electrica decat in cazuri foarte speciale, ceva trebuie facut. Nu mi se pare incorecta decizia nemtilor, sa puna un prag de 60 000 de euro. Ce ma frapeaza este vehementa si ardoarea cu care este pus la pamant Elon Musk. Nu ma inchin lui, fereasca Dumnezeu, dar il admir sincer pentru tot ce a facut pentru omenire. La banii lui, putea sa aiba o viata linistita, la caldurica, si fara dureri de cap. Si totusi, a ales sa schimbe ceva in bine in societatea asta.

    La mine in sat cei care au primit majoritatea subventiilor de la invatamant anul trecut, pentru copii, au fost culmea, cei cu veniturile cele mai mari. Pentru ca astia inteleg cel mai bine importanta educatiei. Din fericire, exista subventii pentru oricine, inclusiv pentru copiii foarte capabili care provin din familii sarace, dar sta e alta poveste.

    @G, am gresit in text, nu Tesla manaca din painea lui Boeing si LMC ci SpaceX. Daca merg in ritmul asta, se vor schimba cateva lucruri majore in industria spatiala. Eu zic sa asteptam cativa ani. Nu multi.

    Daca te uiti cate companii au dat faliment si s-au desfiintat in Aerospace, o sa intelegi de ce SpaceX este un caz uimitor. Compania la care am lucrat are deja peste 10 zboruri experimentale ghidate prin unde cerebrale, generate de creierul uman. Cu alte cuvinte prin telepatie. Am vazut pe youtube, ca sunt drone care pot fi facute sa zboare in felul asta. Bineinteles, deocamdata sistemele (la indemana noastra) sunt foarte simpliste, dar e posibil.

    In fine, n-are importanta cine o sa sparga gheata pana la urma in industria auto. Dar daca se va trece de handicapul timpului de incarcare si al distantei eu cred ca automobilul electric va schimba modul in care ne vom deplasa in viitor. Bineinteles, daca pana atunci nu vor aparea alte tehnologii care vor sterge tot ceea ce stiam pana acum si vor reseta foarte multe lucruri.
    12 32
  • @zarnesteanu

    Eşti de-a dreptul ipocrit să reclami "vehemenţa" împotriva lui E. Musk (bazată pe argumente solide până la urmă) şi apoi să vedem pagini întregi în arhiva contului tău în care practici o măscăreală ieftină şi jigneşti oameni importanţi din industria auto, precum Carlos Ghosn.
    Apreciez demersurile lui Elon Musk de până acum, dar trebuie să păstrăm proporţiile şi să sancţionăm derapajele companiei şi fondatorului său. Acelaşi tratament merită şi exagerările comice ale aplaudacilor Tesla. Mi se pare normal.
    Elon Musk e cunoscut pentru ieşirile grosolane, negândite. El ia peste picior pe toată lumea: Apple, Nissan,GM,etc. Nu contează. Aici, dacă ar trece pe la noi, i-am spune o zicala românească: "Eloane, de ce vezi tu paiul din ochiul lor şi nu observi bârna din ochiul tău?!"
    Şi încă un lucru pentru cei care-i preaslăvesc realizările financiare:
    calitatea unui om nu se măsoară în milioanele de dolari în contul bancar. Coloana vertebrală, caracterul şi pozitivitatea sunt armele cu care poţi schimbă lumea. A vorbi de rău concurenţa nu intră în categoriile astea.
    30 6
  • Tembelus Rex
    Zarnesteanu ....am ras cu lacrimi de faza cu undele cerebrale si telepatia.....o fi avansata tehnologia dar nici chiar asa....sa fim seriosi....
    e nevoie sa mai treaca cateva Mii de ani pentru asa ceva...si timpul asta nu prea il avem ....ca omenire ca ne ducem pe copca.....se vad semnele timpurilor.......inexorabil poate confirma.....
    Cat despre domnul Musk si gargara sa....intr-un fel mi se pare OK ce au facut autoritatile germane.....e un fel de boicot pentru produsele lui.....isi baga si ei picioarele pentru dieselgate chiar daca lucrul asta nu are amploarea scandalului amintit......

    Amintiti-va de 11 septembrie cand au sarit de cur in sus americanii ca nu sunt sustinuti de statele dezvoltate ale UE in demersurile lor....au inlocuit denumirea de french fries cu freedom fries, pentru o perioada de timp cateva luni bune au cumparat mai putine masini germane....deci e o forma de boicot si asta, destul de la indemana.

    PS: pentru romani cati dintre voi, noi boicotam anumite produse? de o anumita factura/ provenienta? va spun eu foarte putini....... desi suntem considerati ca scursuri ale Europei, ni se impun tot felul de politici si restrictii economice demente, suntem considerati mai josnici decat astia care vin cu puhoaiele de ceva timp in UE, nu suntem bagati in Schengen etc, etc.....noi nu boicotam nimic......mergem si cumparam masini din autohausuri. ...ca de, omul face ce vrea si isi cumpara ce-i pofteste inima cu banii lui!
    24 7
  • vespucci
    Americanii nu se pricep la interioare. N a fost niciodata punctul lor forte.
    14 2
  • http://jalopnik.com/this-is-the-tesla-model-3s-biggest-design-fail-1768467573

    Jalopnik deja a constatat un defect major pentru Model 3.
    Uitati-va cat de ciudata e gura de deschidere a portbagajului.
    Parcticalitate zero.
    20 12
  • Portbagaj?
    Musk nu-i ala care sa invete centenari ai industriei auto cum sa faca automobile. Cand forma dicteaza functia, atunci e ceva in neregula.
    Dar cand nici forma nu-i prea grozava (deja sunt contestatii pt Model 3), atunci totul se duce de rapa.
    18 8
  • Hai sa le luam pe rand:
    @ProElectric, tu crezi ca bogatii sunt impozitati la fel ca noi sau mai putin? Ai vrea sa fie egal impozitati ca noi? Nu, nu sunt, nici intr-un caz, nici in altul. Intr-o tara civilizata, unul cu venit zdravan plateste la stat mult mai mult decat un amarastean cu salariul minim sau mediu pe economie. De la anumite sume in sus, te taxeaza de te rupe, dar in acelasi timp nici nu te sugruma sa ajungi la faliment.

    @ @LR, in primul rand Tesla produce masini electrice cu mult inainte ca nisan sa miroasa domeniul. Faptul ca Ratusca cea Urata a luat premii de nu stiu ce fel e din cauza ca era singura pe piata. Dupa ce au aparut si altii, nu prea se mai aude de ea. Bashca, nici vorba sa se transforme in vreo lebada gratioasa.

    @VM, imi pare foarte rau, dar eu de cate ori vad o poza cu don carlo, ma umfla un ras nestapanit. Instant imi sar 2-3 titluri de fotografie. Pozitiile in care se prezinta in fata camerelor de luat vederi spune foarte multe despre "personalitatea" lui. Ca unii o gasesc charmanta, pentru mine e un mister total. Dar asta-i viata, e ok. Apropos, zi-mi si mie cum faci sa gasesti pagini intregi in arhiva contului meu. Merci.

    @Tembelus Rex, crede-ma ca si eu ma bucur ca razi cu lacrimi. Nu e prima data in viata cand spun ceva si cativa pe langa mine afiseaza o incredulitate extrema. Personal, e o satisfactie colosala sa vad ca am facut lucruri (sau stiu lucruri) care pentru mintea altora sunt imposibile. Iti doresc sa traiesti si tu macar odata in viata asta. Tu crezi ca o corporatie multinationala, de sute de mii de oameni si bugete de cercetare de miliarde se joaca cu drone si chestii improvizate cum vezi pe youtube? Daca lucrurile astea au ajuns pe mana publicului larg, crede-ma ca n-ai imaginatie sa-ti inchipui ce poate iesi din mintea unuia de la MIT, Harvard, samd care a stat toata viata in laboratoare de top. Dar e bine ca macar razi si esti fericit.

    In incheiere, le doresc tuturor fanilor Renault (si don carlo) o saptamana placuta si ingorparea grabnica a tuturor postarilor care le spun adevarul in fata. Pacat de Renault. Macar pentru ce-au facut cu Dacia, meritau niste fani mai ... diferiti.
    1 17
  • @zarnesteanu

    1.N-ai priceput o iotă din comentariul ProElectric şi analogia impozitării.
    Stai prost cu logica, iar apa caldă a fost descoperită demult.
    Impozitarea diferenţiată în funcţie de mărimea veniturilor e o practică comună la scară globală. Tocmai de aceea scutirea de la preţul întreg al unei Tesla pentru bogaţi, în detrimentul a xxx oameni în plus care-şi pot cumpăra o electrică accesibilă, nu este morală. Aşadar Elon Musk face gălăgie degeaba.

    2. https://www.youtube.com/watch?v=rnfmR5Ya1Sk
    Nissan produce maşini electrice încă din 1947. Spre comparaţie, Musk (fondatorul, nu compania) a văzut lumina zilei vreun sfert de secol mai târziu faţă de strămoşul lui Leaf, numit Nissan Tama EV.
    Altfel spus, sunt vreo 70 de ani de la prima maşină electrică Nissan
    şi doar 13 ani de când s-a fondat Tesla.
    În prezent, Tesla n-are la comercializare NICIUN model care să fi apărut inaine de Leaf. Tsla Model S a apărut la 1 an şi jumătate după Leaf. Diferenţa e că spre deosebire de acum 7 decenii, maşină electrică, în speţă Leaf e aici să rămână.
    Acoperirea mediatică pe care a avut-o Tesla cu ultimele năstruşnicii, n-au nicio relevanţă în imaginea de fond: Nissan Leaf e cea mai vândută electrică din istoria industriei auto, din toate timpurile!
    Secretul succesului Nissan e simplu: oferă un produs de calitate la un preţ rezonabil. Noua generaţie Nissan Leaf e cel puţin la fel de aşteptat ca orice alt model de la Tesla:

    http://dailysunknoxville.com/next-gen-2017-nissan-leaf-more-anticipated-than-model-s-chevy-bolt/92003676

    http://www.automarket.ro/ştiri/nissan-93-dintre-cumpărătorii-electricei-leaf-sunt-foarte-mulţumiţi-de-50614.html

    3. Oamenii râd de tine pentru că eşti pueril. O specie crescută pe manele şi spart seminţe pe uliţa satului (sau comună, după cum o descrii) cu un limbaj auster precum al tău, nu va avea niciodată credibilitate.
    12 1
  • UPDATE @zarnasteanu
    Sâc !

    http://www.automarket.ro/stiri/550-de-kilometri-autonomie-cu-o-electrica-de-segment-compact-nissan-71665.html
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru