Tesla, acuzată de "fraudă" în Germania: clienții care au primit 4.000 de euro la achiziționarea unei mașini, obligați să îi returneze

de Daniel Popescu
Miercuri, 18.07.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germania îi obligă pe clienții care au cumpărat mașini electrice Tesla să returneze un bonus de 4.000 de euro, întrucât constructorul american a "fraudat" sistemul prin scăderea prețului de bază pentru Model S.

Germania a lansat anul trecut un program de stimulare prin care a acordat un bonus de 4.000 de euro tuturor celor care au achiziționat o mașină electrică.

Singura condiție impusă de autorități a fost ca prețul de bază al mașinii să fie de cel mult 60.000 de euro, iar la vremea respectivă Tesla Model S era singurul model care depășea acest plafon.

Tesla a acuzat atunci oficialii germani că măsura este îndreptată strict împotriva sa și a replicat prin scăderea prețului de bază al unui Model S la mai puțin de 60.000 de euro prin eliminarea unor dotări standard.

Deși inițial au acceptat această strategie și au trecut deja aproape doi ani de la această decizie, autoritățile germane au anunțat acum că toți clienții care au primit bonusul de 4.000 de euro la achiziționarea unui Model S trebuie să îl returneze sub pretextul că Tesla a "fraudat" sistemul. "Toți clienții Tesla care au cumpărat Tesla Model S înainte de 6 martie sunt afectați de decizie", menționează Oficial Federal pentru Controlul Exporturilor din Germania.

Decizia va afecta între 800 și 1.050 de clienți, însă Tesla a anunțat deja că va suporta toate returnările de bonusuri, estimate la circa 4 milioane de euro.

În plus, constructorul american afirmă că va contesta decizia.

"Decizia arbitrară a fost nejustificată, contrar obiectivelor programului și nedreaptă pentru clienții noștri. Oricine din Germania putea cumpăra versiunea de baza Model S la un preț mai mic decât cel necesar și am furnizat astfel de mașini pentru clienții noștri. Facem apel la această decizie și, pentru a nu afecta clienții, vom acoperi costurile pentru bonusuri până când această problemă va fi rezolvată", menționează un comunicat de presă semnat de purtătorul de cuvânt al Tesla.

Via Electrek

Comentarii (11)

  • Nu inteleg unde e frauda. Tesla putea sa isi vanda masina cu cat voia. Unde mai e piata libera? Constructorii traditionali de afumatoare au pus mana de la p*** si incearca cu orice pret sa falimenteze Tesla.P.S.Al dracu sa fiu de o sa imi mai iau vreodata un produs nemtesc
    24 8
  • in meciul seniorilor, de data asta, inscrie "duamna" Merkel.

    urmarim cu nerabdare replica gen lovitura din fundu' gradinii al preaiubitului nostru redneck cunoscut si sub denumirea de....Trump.

    ...asta trebuie sa intelegi @Tatraus
    12 7
  • Rudolf D.
    @Tatra
    Pai nu-ti mai lua. Te-au obligat vreodata nemtii sa-ti iei ceva de la ei?

    Probabil ca decizia asta face parte din razboiul economic dintre USA si alte state, aici Germania in speta.
    7 9
  • In Ro,distribuitorii de masini electrice ,umfla pretul,gandind sa nu ni se aplece de atata ecobounus dat de guvern/minister
    11 0
  • Scrooge
    In orice instanta comerciala "lucida" pierd nemtii procesul "fara drept de apel".
    14 3
  • Politica de bonusuri financiare dintr-un stat poate fi făcută cum dorește acel stat prin condițiile pe care le impune acestea fiind generale dar si specifice. În acest caz Germania poate scoate de pe lista de bonusuri pe oricine ( inclusiv Tesla ) prin simplul motiv că s-au produs modificările față de criteriile inițiale de acordare. Deci nu trebuie decât să constatăm realitatea ( vezi si cazul din România unde marcă Tesla nu poate beneficia de nici un bonus pe programele destinate electricelor din simplul motiv că nu este reprezentată printr-un importator care să se înscrie în condițiile programului ) si să acceptăm odată faptul că cine plătește stabilește si detaliile, iar opțiunea unora de a nu fi de acord cu plătitorii sau de a renunța în semn de protest la produsele provenind dintr-o anumită zonă pe considerentul de contrareacție la deciziile ce nu sunt incidente direct nu numai că nu au nicio relevanță ....ci chiar denotă neacceptarea realității care este dură si anume că fiecare decide pe banii lui fără să conteze părerile celor din jur.
    4 2
  • Nesimtire pe fata,nemtii au fost de acord la inceput si acum s-au intors precum vaca la taur. In ziua de azi nici nemtii nu mai sunt nemti. Rusine!!
    7 2
  • Ati citat un articol care prezinta doar perspecriva Tesla si pare ca de fapt Germania cere asa de nebuna banii inspoi. Cat va lua sa mai cititi un articol si sa va documentati? 5 minute.
    Povestea completa:
    Modelul de sub 60.000 pentru care s-a primit bonusul este disponibil doar din martie. Însă Tesla a vandut vreo 1000 de mașini cu aceste dotări înainte ca el să existe. Deci imposibil. Restul sumei a fost platit pe o a doua factura sau prin alte inginerii financiare.

    Cu placere automarket
    13 0
  • Edikkk
    După 2 ani se trezeşte guvernul german să taxeze Tesla ???

    O porcărie !!
    Dau în Tesla ca să se răzbune pe america lui Trump.

    Cine suferă?

    Clienţii
    11 3
  • LEXMARK
    Sa-mi spuna va rog si mie cineva daca nu cumva practica folosita de Porche Romania (LOL!!! bine ca nu Lamborghini Romania) prin care un VW/Skoda vandut si livrat in decembrie 2017 si care primeste pe cartea de inmatriculare ca data de fabricatie 2018 nu se cheama tot frauda sau cel putin nu e sora cu frauda fiindca acea masina pe de o parte beneficiaza de avantajele unei masini noi, inmatriculate in anul in curs (asigurari etc) precum si de o alta valoare de revanzare, ea fiind cu un an mai tanara?...
    14 1
  • @LEXMARK

    pe bune? se face asa ceva? Ar fi un subiect de articol in 3 episoade. Multe mizerii se fac in aceasta firma....

    ....dar strict in legatura cu ce spui tu l-am putea parafraza pe Tipatescu "doua in 2017, 3 in 2018, alte 5 in 2017, etc". Si uite asa bifeaza recorduri de vanzari, paine buna (a nu spun rahat) de mancat pentru ignoranti fanatizati.
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru