Feedback

Tesla amână startul producției lui Semi: capul tractor va fi disponibil din 2020

Publicat Joi, 25.04.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 8
Tesla amână startul producției lui Semi: capul tractor va fi disponibil din 2020 - Poza 1
Tesla a anunțat că va produce capul tractor Semi începând din 2020, deși planul inițial era ca vehiculul să fie disponibil pe piață începând din acest an.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a anunțat la sfârșitul anului 2017 că va lansa un cap tractor electric, iar la vremea respectivă a stabilit că producția va demara în cursul anului 2019.

Ulterior, contructorul american nu a făcut alte anunțuri cu privire la producție, însă oficialii mărcii au confirmat acum că lansarea efectivă pe piață a fost amânată cu un an. Astfel, producția lui Tesla Semi va începe în cursul anului viitor, însă nu este clar unde va avea aloc aceasta.

"Vom începe producția anul viitor. Suntem foarte fericiți, testăm capul tractor în mod intensiv și cred că până acum avem mult succes. Locul în care va avea loc producția nu a fost încă stabilit, dar este clar că vom produce bateriile în Nevada", a declarat Jerome Guillen, șeful programului Tesla Semi, referindu-se la locul în care se afla uzina Gigafactory 1.

Tesla Semi este un cap tractor echipat cu patru motoare electrice care îi permit să ajungă la 96 km/h în numai 5 secunde, iar la atașarea unei remorci de 40 de tone intervalul de timp necesar crește la 20 de secunde.

Semi va veni în versiuni cu autonomie de 480 și, respectiv, 800 de kilometri, iar producătorul afirmă că acest cap-trator va oferi un sistem de încărcare rapidă care va permite obținerea unei autonomii de până la 640 de kilometri în numai 30 de minute.

Via Electrek


Comentarii (8)

  • Mai tineti minte, doar cu putini ani in urma, ca parerea generala era ca transportul rutier de marfuri, aviatia si transportul naval vor fi cel mai greu de convertit la electricitate? Este adevarat ca tancurile petroliere (sic) si avioanele electrice sunt deocamdata in stadiul de prototipuri, dar iata ca avem camioane grele care au variante foarte viabile de propultsie electrica.

    Si ce sa vezi? De la prima strigare vorbim deja de autonomii de 800 km, de timpi de incarcare de 30 minute pentru distante mai mult decat rezonabile. Chiar si la stadiul actual al bateriilor electrice, din punct de vedere economic, tractorul asta face toti banii. Nu mai punem la socoteala ce tehnologii sunt deja pe teava si inca ce-or sa mai vina.

    N-o sa-l pun pe Elon Musk alaturi de Einstein, Oppenheimer, Tesla sau Koch, dar cred ca merita pe deplin un loc alaturi de Werner von Braun, Ford, Daimler-Benz. Iar pentru ca a reusit sa tina Tesla pe picioare, in ciuda atacurilor feroce ale petrolistilor din toate tarile, ar merita un loc langa premiantii Nobel pentru economie.

    Indiferent ce sa intampla cu Tesla in viitorul apropiat, a demonstrat cu varf si indesat ca se poate. Eu cred ca am trecut demult de punctul de la care sa mai putem face cale intoarsa. Si am incredere ca lucrurile vor fi din ce in ce mai simple, mai directe si mai eficiente pe toate planurile care tin de viata noastra de zi cu zi. Generatiile viitoare vor fi net mai bine decat am fost noi. Important este sa-i invatam sa-si mentina valorile fundamentale nealterate. Aspectele secundare sunt ... doar secundare. Pot fi schimbate, imbunatatite, samd. Si sincer, privind la cei care vin dupa noi, in satul meu, chiar exista sperante.
    12 9
  • unu care lucreaza in speditie
    Sa vad eu transportatorul european care va cumpara tractorul asta la vreo 300k ca sa mearga pe 1,00 €/ km pentru ca VW pune presiune pe subcontractori sa reduca costurile cu 20%

    Pe langa asta mai tre luat in calcul ca bateriile respective sunt destul de grele. Nu cred ca are capacitatea sa incarce 24t. Rezultand intr-un cost enorm de transport.

    La sfarsitul zilei in supermarket cumperi produsele care au un pret normal. Nu ma incanta cu nimic sa platesc orice la dublu, triplu pret doar pentru ca XYZ si-a dezvoltat supply chain-ul pe electricitate. Eu cu siguranta nu. Poate veganii si generatia care locuiesc inca la parinti.
    4 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @spdition man, tot ce se poate, nu te contrazic.

    Dar ... Mercedes are deja in stadii avansate 2 modele de Freightliner pe baterii electrice. Unul din ele e un camion de mare tonaj. Imi inchipui ca nu sunt la fel de performante ca si Tesla, dar sunt convins ca nu sunt departe.

    Mercedes a spus foarte clar ca, in ciuda unui studiu de fezabilitate de la MIT, nu se va concentra pe plug in hybrids, ci va trece total pe electric. Eu nu stiu cum se calculeaza costurile, dar sa incarci o baterie si sa conduci 640 km este cu siguranta mai ieftin. Pe langa asta, nu mai ai cheltuieli pe intretinerea motorului, transmisiei, lichide de racire, si alte miriade de probleme care iti apar de-a lungul vietii unui camion cu motor clasic.

    Volvo iarasi a adus camioane electrice grele in California pentru testari.

    Tesla are deja sute de precomenzi la camioane de la firme gen Amazon, Wall Mart, UPS, samd. Astia chiar crezi ca astia sunt tampiti si arunca miliarde pe pasarea de pe gard?

    Mi se pare incredibil cat de greu este ca oamenii sa-si schimbe niste mentalitati cu atat mai mult la cei care lucreaza in bransa.
    5 1
  • @ zarnesteanu
    Fii foarte linistit in ce-i priveste pe profesionistii in transporturi. E un domeniu guvernat de calcule economice nu de mentalitati sau simpatii pentru anumite solutii. Cand si daca vor fi mai rentabile camioanele electrice, adoptia nu va intarzia nici o secunda. Dar domeniul e mult mai diferit fata de transportul personal si cu totul alteel sunt cerintele decat in cazul unei masini personale unde factorul emotional subiectiv joaca un rol important.
    De la baterie, la greutatea "la gol" la infrastructura de incarcare si mai ales la costul de achizitie sunt toate provocari majore pentru un camion electric ce vor trebui impachetata in asa fel incat sa le faca mai rentabile decat un camion clasic.
    2 1
  • Pasul următor, cred eu, ar fi transferul grupului propulsor pe remorci. Capul tractor ar putea deveni o cabină autopropulsată care se va atașa la remorcă.
    1 0
  • @OR, nu stiu daca ai zis-o la misto, dar sa stii ca nu e o idee rea. Cum ar fi de plida o remorca cu baterii si motoare electrice, chiar si numai pe o punte, care sa contribuie la efortul de propulsie? Ceva in genul mild hybrid care abia acum isi face loc pe piata.

    Oricum, ma bucur ca ti-ai pastrat simtul umorului
    2 0
  • @Alex, Eu cred ca tocmai de-aia unii s-a apucat de facut camioane electrice iar altii le-au comandat. Pentru ca si-au facut niste calcule si numerele au iesit cum trebuie.

    Daca Tesla nu vine pe piata cu ele, Mercedes le-a planificat pentru 2021. Asta daca Volvo nu le-o ia inainte.
    1 0
  • Eu vorbeam serios. După detașarea remorcii, capul tractor devine un pachet de mușchi care folosesc la ce? Până ajunge la următoarea locație, camionul va transporta și niște tone inutile.
    Un caz similar vedem la trenuri. Multe locomotive se deplasează fără vagoane. Între timp, au apărut și trenurile automotoare, cel puțin în cazul transportului de pasageri.
    Revenind la rutier, cum ar fi un minivan dotat cu tot ce ai nevoie pentru drumuri lungi, care se poate atașa unui șir de remorci?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru