Ținta: 4 secunde pe 0-100 km/h. Ford dezvoltă versiunea Focus RS500, un RS mai ușor care va bate timpii lui Mercedes A 45 AMG

de Mircea Meşter
Marti, 21.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce a demonstrat că adversarii din zona hatch-urilor mărcilor de volum pot fi lăsați în urmă, Ford pune ținta pe zona premium și dezvoltă versiunea Focus RS500.

Noua generație Focus RS a atras deja laudele presei de specialitate și a reușit să revină în forță în lupta dintre zona Hot Hatch-urilor, acolo unde RS se luptă cu Volkswagen Golf R, cele două fiind singurele modele compacte cu tracțiune integrală de peste 300 de cai putere produse de mărci de volum. Și totuși, inginerii Ford au planuri mari legate de viitorul modelului lor.

Conform unor informații venite din Australia, Ford are în dezvoltare o versiune RS500 a lui Focus, aceasta urmând să îmbunătățească performanțele deja foarte bune ale modelului dezvoltat de Ford Europe. Nu vă grăbiți încă să așteptați o versiune de 500 de cai a lui RS, așa cum ar putea sugera numele versiunii.

Aceeași putere, masă mai mică

Ford Focus RS oferă în acest moment 350 de cai putere storși dintr-un motor de 2.3 litri turbo EcoBoost, iar publicația MotorMag susține că există șanse reduse ca acest lucru să se schimbe odată cu apariția versiunii superioare din cauza faptului că propulsorul se află deja la limită din punctul de vedere al capacității. Conform jurnaliștilor australieni, singura modificare în urma căreia Focus RS ar putea să primească un plus de putere poate fi modificarea spoilerului frontal pentru ca sub capotă să încapă radiatoare mai mari.

În combinație cu prizele de aer mai mari, capacitatea superioară de răcire ar putea duce la un plus la nivel de putere.

Ce va aduce, atunci, noul RS500? Un diferențial cu alunecare limitată așezat pe axa față care va colabora cu cel spate deja existent pentru o manevrabilitate superioară. Apoi, mașina va scăpa de câteva zeci de kilograme după ce inginerii Ford vor înlocui panourile din metal cu fibră de carbon, unele părți ale suspensiei cu aluminiu forjat și interiorul standard al lui RS cu unul ceva mai spartan din care vor dispărea elemente care nu au legătură cu performanța pură. Frânele vor fi și ele din carbon, urmând să fie modificate pentru a face față noilor cerințe.

Sub 4.0 secunde pentru 0-100 km/h?

Ținta tuturor acestor modificări va fi, spun australienii, depășirea timpilor 0-100 km/h semnați de Mercedes A45 AMG, BMW M2 și Audi RS3. Conform primelor informații, target-ul Ford este de a coborî sub borna psihologică de 4.0 secunde, ceea ce va așeza viitorul Focus RS500 într-o zonă în care de obicei se califică doar supercar-urile.

Revenim cu amănunte imediat după ce acestea vor fi disponibile.

Comentarii (8)

  • RS este hot hatch-ul momentului,fara indoiala! Inginerii ford au facut o treaba excelenta.
    20 4
  • Daca vor sa bata doar timpii in linie dreapta, atunci mai bine sa monteze o cutie automata cu dublu ambreiaj.
    7 7
  • @ONE

    Pai mai trebuie doar in linie dreapta,ca pe circuit a batut timpii lui A45 AMG.
    13 6
  • Pe care circuit e mai rapid?
    A 45 AMG 1:23,86min
    Focus RS 1:23,96min

    https://www.youtube.com/watch?v=HhnyQHRoeao
    3 7
  • Pai Focus RS (1:23,96) e mai lent decat A 45 AMG pe circuit.(1:23,86)

    https://www.youtube.com/watch?v=HhnyQHRoeao
    3 5
  • @500
    Iar eu iti spun ca fara sa umble la cutia de viteze, nu vor reusi.
    6 0
  • @one & 500
    Pe linie dreapta fara cutie automata este foarte greu sa ii bati in linie dreapta, cutia automata schimba aproape perfect la nivelul asta! Dar pe circuit este alta mancare de peste cutia automata poate deveni un dezavantaj pe mainile unui profesionist care poate simti masina!
    3 2
  • Greutate mica = manevrabilitate buna si placere de a conduce. Demarajul mai bun cred ca e o consecinta, nu a fost scopul acestui model.
    Focusul RS este laudat pentru placerea condusului, nu neaparat pentru performante. Placerea condusului e data de manevrabilitatea pe un traseu montan, nu de demaraj.
    Pentru a te simti bine nu trebuie sa ai neaparat sute de cai.
    Cine a pilotat un cart de 13 CP stie despre ce vorbesc.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru