Feedback

Top 20: Automobile rare produse în Uniunea Sovietică

Comenteaza 20
Top 20: Automobile rare produse în Uniunea Sovietică - Poza 1
Uniunea Sovietică a produs o serie de maşini celebre în întreaga lume pentru faptul că simbolizau comunismul. Volga şi Lada sunt cele mai celebre dintre ele, dar Uniunea Sovietică a avut mult mai multe de oferit.

Volga, Lada, Gaz, Moskvici. Sunt mărcile sovietice de automobile cele mai cunoscute. Pentru aceia dintre noi care au prins şi vremurile mai triste de dinainte de 1989, ne aducem aminte de vecinul de la bloc care mesterea mereu la o masina rusească. Lada sau Moskvici, de cele mai multe ori, pentru că maşinile ruseşti comuniste nu erau renumite pentru fiabilitatea lor. Calitatea era îndoilenică, majoritatea fiind bazate pe modele vechi produse iniţial în Europa de Vest sau America.

Lucrurile se complică şi mai mult după căderea comunismului şi desfinţarea Uniunii Sovietice. Multe mărci dispar, reapar, sau sunt reinventate. Ruşii sunt şi astăzi mari amatori de maşini, iar Uniunea Sovietică a fost leagănul în care s-au născut tot felul de automobile ciudate şi rare. De la autovehicule militare prototip care nu au fost produse în serie până la automobile unicat construite artizanal. Încercăm să facem un pic de lumină în mulţimea de modele sovietice prezentând câteva dintre cele mai ciudate automobile produse în Uniunea Sovietică.

Comenteaza 20

Comentarii (20)

  • Savietzki Saiouz Sacialisticiskih Respublic!
    Krasivaia Russia!!!
    16 17
  • Din pacate Uniunea Sovietica nu a produs automobile pentru populatie care sa fie cat de cat in pas cu ceea ce produceau vesticii. Un fost ministru de finante sovietic a spus intr-un interviu dupa 91 ca dintr-o rubla, 80 se duceau catre industria de armament si armata. De aici si produsele rusesti de duzina care se adresau consumatorilor.
    28 0
  • Stefi: ce ulei de cutie de viteza se pune la ford focus 1,6 benzina,an 2002? Raspunde
  • 80 de copeici dintr-o rubla :-)
    24 0
  • Legat de Yuna: "Este singurul automobil sport rusesc care există şi funcţionează în condiţii perfecte chiar şi astăzi." ar trebui adaugat "construit in perioada Uniunii Sovietice".
    Acuma rusii au in productie de serie Marusia, care-i un automobil sport cel putin frumos .
    http://www.marussiamotors.ru/en/
    11 0
  • Masinile Lada au fost cele mai fiabile autoturisme fabricate in blocul comunist,singurele care puteau ajunge pana la 300.000 km ,cu o segmentare intre timp,ce-i drept. Erau cam rare cazurile in care vedeai o Lada stricata
    Moskvich ajungea la maximum 65.000 de km si trebuia facut motorul
    De la noi,Dacia ducea maxim 80.000 km cu tot cu segmentare iar Oltcitul te ducea 120.000 fara sa umbli la motor
    29 3
  • AndreiRN
    5 32
  • BaditzaEx
    AM, ati putea face si o istorie a industriei romanesti de automobilistica ( Aro, Oltcit si Dacia incluzand modele scoase de acestea ? ) stiu ca au fost si cateva modele interesante , mai ales o Dacie sport cu faruri escamotabile
    20 1
  • Decebal
    De departe cea mai tare este din poza nr.2, cam cu asa ceva trebuie sa mergi prin tarisoara asta, daca mai votam talhari si nenorociti.
    17 3
  • Eu mi-aduc aminte de vecini care reparau Dacii si nu automobile rusesti. De altfel ideea ca masinile rusesti nu sunt fiabilie poate contrazisa doar daca te uiti la orice reprortaj facut de canalele National Geografic in spatiul ex sovietic. Uitati-va cu ce se deplaseaza echipele de filmare occidentale in zone in care orice alte utilaje produse in tarile lor de origine se opresc.
    Or fi fost masinile Rusesti create dupa modele vestice vechi. Insa de cele mai multe ori le-au depasit. Spre exemplu Lada 1500 si 1600 sunt mult mai fiabile decat orice model creat de Fiat vreodata!
    In alta oridine de idei "Krokodil" nu este altceva decat modelul experimental dupa care a fost creata Niva, cel mai bun off roader daca ne referim la raportul calitate - pret. Masina asta detine si in prezent recordul de altitudine. Ca sa urce vreo masina pe inaltimile la care au urcat rusii Niva pe roti, alte companii ar trebui sa foloseasca elicoptere.
    Sigur ca industria sovietica de automobile este tributara si ea haosului creat dupa anii '90 in tot estul Europei. Insa, sa fim seriosi, de bine de rau rusii produc in continuare masini ieftine si extrem de bine adaptate sesimii de pamant care se numeste Mama Rusie.
    13 5
  • BaditzaEx
    @Misa s-o fi numind pt tn < Mama Rusie >, pt restul se numeste tara invadatoare care a reusit prin cantitate doar sa suplineasca deficienta totala a calitatii

    mama rusie ?! :)) , pt cine ?! ( pt Romania, Ungaria, Polonia , Cehia ... ) NO THANKS !
    15 9
  • @BaditzaEx

    Nu voi intra in polemici geopolitice si istorice... Ca si cu privire la realizarile tehnice si in ceea ce ce priveste teoria "Rusia, eternul dusman", parerile sunt cat sunt cat se poate de subiective. De obicei ele se rezuma la a te afla sau nu in parte potrivita a tunului.
    10 6
  • BaditzaEx
    @Misa, tovarase nu exista < polemici > ci doar Istorie , una destul de trista pt tari ca Romania ( Basarabia ), Ungaria ( rev ungara din 1956 ), Polonia ( Katyn ), Cehia ( primavara de la Praga '68 )... Parere nu poate exista tovarase, pt mine si vreo 60 de milioane, de oameni din Romania si din tari vecine ;-), asa cum fata de nazism doar un debil mintal poate spune ca exista pareri subiective ( caci pe nimeni nu cred , ca ar interesa parerile unor nazisti )
    4 4
  • Mihai: Cine a mai avut probleme cu ceasurile de bord la ford? Raspunde
  • PAI MA DACA LADA NU I FIABILA SI SE STRICA DES, ATUNCI DACIA CE A FOST MA, CUTIE DE SCULE? CRED CA RATA REALA DE DEFECT ESTE DE 1LA 12 IN FAVOAREA LADA. STIU MULTE CAZURI NESEGMENTATE LA 170MII, SI S OK, SA NU VBIM DE CUTIE VITEZA, GRUP SUPERFIABILE SI TOT PER ANSAMBLU. ASA CA DACA VRETI SA INFORMATI CORECT CITITORII, INFORMATI VA MAI INTAI , NU FITI PUTUROSI. SAU MAI USOR SA DEZINFORMATI, NU?
    5 2
  • @BaditzaEx
    Domnule,
    Nu am intentionat sa intru in asemenea polemici, pentru ca nu fac obiectul unui site despre masini... Ma simt insa nevoit sa-ti spun ca inainte de tarile din lagarul socialist care sa intre sub ocupatia URSS, a existat un oras numit STALINGRAD unde cu sprijinul unanitar al trupelor germano-romano-maghiare, oamenii au ajuns sa se manance intre ei ! Despre macelul savarsit de glorioasa armata romana la Odesa, ai auzit? Nu. Pentru ca nu s-a scris despre asta nici in istoriografia socialista deoarece nu trebuia sa se stie ca trupele romane au luptat impotriva "marelui prieten", nici dupa revolutie, cand de asemenea era neplacut de stiut ca, de data asta, "marele dusman" a avut si el motivele lui sa ne fie "mare dusman" Ce s-a intamplat dupa aceea a fost targuiala la gura tevii de tun. URSS a capatat o sfera de influenta, la fel cum ceilalti aliati au capatat alta. Crezi ca USA si Anglia, dupa propriile interese, nu au sustinut regimuri dictatoriale?!!! Poate ca nu au facut-o in Europa, insa daca stau si ma gandesc bine tov. Ceausescu s-a plimbat in trasura cu Regina Angliei si nu cu vreun secretar general al PCUS. Era simplu... Romania trebuia sa fabrice avioane BAC, ROMBAC si sa plateasca o licenta balsoi Marii Britanii. Pinochet, Sadam Hussein, nu au fost dictatori sustinuti de puterile occidentale? Este o lege a razboiuluisi din pacate, asa cum iti spuneam, Romania nu a fost de partea corecta a tunului! Stii ca Finlanda, una dintre nucile cele mai greu de spart pentru Armata Rosie, dar sparta pana la urma, este una dintre tarile cu care Rusia are una dintre cele mai stranse relatii diplomatice, in prezent? Stii ca in Finlanda, in preajma razboiului Ruso-Finlandez au existat persecutii si atentate la adresa gruparilor rusofile? Au trecut peste, domnule! Rusia vinde masini in Finlanda, fac comert! Au trecut peste doua razboaie mondiale Franta si Germania, tari care formeaza coloana vertebrla a UE! Numai noi ne cramponam in dusmanii nationaliste si nu intelegem ca timpul trece prea repede pentru asa ceva.
    Revenind la subiect, am mers cu masini rusesti si stiu ce pot. Ca sa intelegi asta trebuie sa le conduci in conditiile in care le-am condus eu, desi ma indoiesc ca ai sa ai vreodata ocazia asta. Acum cativa ani era un dobitoc pe forumul asta care imi zice mie ca Patrolu' lui suprainaltat, cu nu's'ce suspensii, cu nu's de care troliu etc. etc.. e mult mai bun decat Niva in off road! Si nu spunea un neadevar! Ce nu pricepea desteptu', e ca mujicul din stepa, nu-si permite nici suspensii, nici trolii, nici cauciucuri BFG, nici service. Pentru el NIVA e masina ideala asa simpla si neevoluata cum este ea. Pentru ca ceea ce nu intelegeti voi despre masinile rusesti este ca sunt perfect adaptate unui anumit tip de cumparator, unui anumit buget si mai ales unui anumit mediu de exploatare. Pentru ca asa cum nu pornea Tigerul in al doilea razboi mondial, la - 50 de grade, nu porneste nici Q7 3.0 TDI. Spune-i tu rusului ca Niva lui consuma mult si e depasita tehnologic ca o sa se pise pe el de ras! Pentru ca pe el evolutia inseamna sa ajunga acasa si sa nu moara de frig! O sa-ti spuna ca esti ...debil mintal.
    Iar chestia cu "Mama Rusie" si "o sesime de pamant" erau niste franturi dintr-o poezie a unui Mare Rus! Il cheama Serghei Esenin. Nu m-am gandit ca vor declansa reactii razboinice. Daca tu vrei sa-l privesti ca pe un inamic al poporului, este fix problema ta. Dasfidania!
    9 1
  • BaditzaEx
    3 7
  • @baditza_ex

    Bolsevic este doar modul tau de a gandi si faptul ca-i consideri pe toti cei care gandesc diferit de tine dusmani ai poporului. Cat despre Siberia, unii dintra noi stiu ce inseamna. Tie insa nu ti-ar strica o vizita pe-acolo deorece frigul limpezeste gandurile. Din pacate pentru tine, insa , nu te invata istorie! Asa ca i-ati cu tine vo doua carti scrise corect si citeste bade, ca acolo n-ai televizor si ziare. Si vezi ca Romania si-a cucerit independenta tocmai in urma unui razboi initiat de Rusia Tarista si fiind condusa de un verisor al insusi tarului care devenise intamplator domnitor pe meleagurile astea, dupa ce din patriotism reusiseram sa-l trimitem in exil pe Alexandru Ioan Cuza cel Facator de Tara. Si vezi cum la doar cativa anisori dupa ce a luptat glorios la Plevna, intr-un alt razboi numit balcanic s-a dus Armata Romana peste poporul pretin bulgar si cum a anexat teritoirii motivand ca-i apartinusera lu' Mirciulica cel Batran in urma cu vreo 500 de ani fata de respectivele evenimente. Si mai vezi ca dupa alti cativa anisori la finalulul primului razboi mondial, dl. Bratianu solicita la Versailles granita cu Serbia in asa fel incat tunurile romanesti sa bata pe Belgrad.Mai slabeste-ma cu ideea asta ca am fost un popor bun si pasnic aflat vesnic in defensiva. Am apucat cat am putut sa apucam. Mai mult n-am putut pentru ca din incrucisarea daco-romano-cumano-turco-greco - ovreiasca etc.etc., a iesit un neam de patrioti de parada care nu-i in stare sa inteleaga ca devenirea unui neam depinde de el insusi, asa cum de el insusi depinde si decaderea lui. Faptul ca mereu dam vina pe rusi, tigai, unguri, everei atunci cand vrem sa ne justificam impotenta istorica nu inseamna ca daca n-ar fi fost ei, am fi fost mai gospodari si mai putin tradatori. Dobri noci!
    5 2
  • BaditzaEx
    @misa ai si tu dreptatea cu unele chestii ( vav ca acest popor are greselile sale ) dar deja exagerezi < Impotenta Istorica > ?! :)), cand esti nevoit sa aperi 3-4 fronturi doar pt ai avut norocul sau blestemul de a dispune de N resurse naturale nu stiu cat de mult poti evolua sau daca mai ai timp de asa ceva...
    aici nu este vorba de patrotism, dk tara asta avea un patrotism asemanator celor din germania sau turcia , nu stia ce inseamna compromis si lupta pana la ultimul om, dar in acest caz nu mai avea oameni cu care sa se formeze ca stat si suprafata acesteia se reducea la cateva judete din muntenia... dar mai sunt si din astia ca tine , care au invatat istoria de la parinti cu studii la Moscova :))
    1 1
  • Baditza tata,
    Trei fronturi au fost de aparat doar in WW2. Si au mai fost state care s-au luptat pe mai multe fronturi. Exemplul Poloniei mi se pare elocvent in acest sens! Tara aia si-a castigat demnitatea si respectul international cu arma in mana, Odata pentru vecie! De asta polonezii au avut chiar si in timpul ocupatiei/influentei sovietice libertati pe care noi nici nu le visam ca si tara socialista.
    Faptul ca inainte de primul razboi mondial Romania a avut o alianta cu Germania la care a renuntat pentru interese mai mari, este un adevar istoric. Iar daca tu crezi ca cei care faceau studii la Moscova (m-as fi bucurat sa fie si parintii mei printre ei) invatau despre razboaiele balcanice, te inseli amarnic. Impotenta despre care vorbeam nu se rezuma doar la un episod. Este vorba de o istorie intreaga in care ne-am dat cu al mai puternic. Uneori a mers, alteori ne-am inselat. Iar al doilea razboi mondial a fost unul dintre momentele in care am jucat cartea pierzatoare. Insa nu din cauza rusilor platim carburanti si gaze la preturi exorbitante. Nu rusii ne-au pus sa ne instrainam tot ce a mai ramas nedistrus din industrie. Daca vom privi in continuare Rusia ca pe un inamic si vom sta cu palma intinsa la tarile UE, vom avea mult mai mult de suferit decat daca vom incerca sa dezvoltam relatii economice din care ambele tari sa castige.
    5 0
  • BaditzaEx
    @misa rusnacii se pricep mai bine la avioane ( as putea spune ca la asta sunt cei mai buni ), la masini si la a-si pastra angajamente/tratate politice & istorice mai putin
    0 1
  • Asa e Baditza -::))).
    Putem discuta sidespre avioane dar si despre multe alte lucruri la care se pricep foarte bine rusii, dar ma tem ca pana la urma ajungem la tancuri. Asa ca propun sa ne oprim aici -)::)).
    Macar am dovedit proprietarilor site-ului ca cititorii lor sunt mai cultivati decat se astepata ei -::))). Sa fii sanatos si sa ramai mereu la fel de combativ (sigur or sa ma cenzureze astia pentru exces de modestie)!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod

Ultimele stiri din Feature

Prețuri mașini noi

Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru