Toyota isi intimideaza muncitorii din SUA

De Robert Gherghe
Publicat Marti, 18.03.2008
Toyota sunt acuzati ca fac presiuni asupra angajatilor pentru a nu se asocia intr-un grup sindical.

Asociatia Internationala a Muncitorilor din Industria Masinilor si Aerospatiala (IAMAW) pretinde ca Toyota a trimis o dispozitie ilegala catre angajatii sai din fabrica Cambridge, Ontario.

Mesajul trimis de oficialii diviziei americane de la Toyota impune muncitorilor sa nu voteze pentru alegerea unei reprezentante sindicale.

Conform purtatorului de cuvant al muncitorilor, s-a depus deja o plangere la Asociatia Internationala a Muncitorilor din Industria Masinilor si Aerospatiala si la Oficiul de Munca din Ontario.

IAMAW a catalogat actiunea Toyota ca fiind o intimidare la adresa angajatilor si o incalcare a legii. Aceeasi asociatie a afirmat ca peste 40% dintre muncitorii fabricii din Ontario doresc infiintarea unui grup sindical, adica necesarul cerut de baremul Oficiului de Munca.

In cazul in care IAMAW va reusi sa infiinteze un grup sindical in Cambridge, Ontario, acesta ar fi primul sindicat intr-o fabrica Toyota, Nissan, Honda sau Hyundai din SUA.

United Auto Workers (UAW) a incercat fara succes anul trecut sa infiinteze grupuri sindicale in fabrici Toyota si Nissan.

Via | Detroit News 

Comentarii (11)

  • george
    TOYOTA FACE LEGEA SI IN UZINE?
    Eu stiam ca Toyota a ajuns sa faca ordine pe piata americana, nu si in legislatia muncii...Nu stiu daca sunt indreptatiti sa ia o asemenea masura (e o piedica destul de eficienta in calea cererilor de cresteri salariale) dar aduce a metoda specifica Asiei de Sud-Est...
    0 0
  • AndreiRN
    Sindicatele
    Sindicatele au distrus industria auto in America de Nord si pana acuma firmele Japoneze au reusit sa se fereasca de ei. Ar fi preferabil sa inchida fabrica decat sa se sindicalizeze forta de munca. Este un sistem socialist/comunist care distruge competitia si calitatea produselor.
    0 0
  • pt Andrei RN
    Poti sa explici un pic mai bine? Din cate imi dau seama, stai in State si se pare ca stii ce vorbesti. Cum au distrus sindicatele industria auto americana? E chiar un subiect interesant.Multumesc.
    0 0
  • sindicate
    Din cite stiu eu, din cauza sindicatelor foarte puternice, costurile cu forta de munca sint uriase la constructorii americani, ceea ce face ca acestia sa nu obtina o productivitate si o eficienta similara cu a concurentei. Dar un insider ne poate spune mult mai multe amanunte...
    0 0
  • george
    ASPECTE DE LUAT IN SEAMA
    @ AndreiRNInainte sa arunci vina pe sindicate (care ar putea avea o contributie importanta la aceasta situatie), ai face bine sa pomenesti de retardul tehnologic si calitatea indoielnica a masinilor americane...care tin mai mult de managementul prost decat de faptul ca salariatii sunt organizati in sindicat...Pana una alta, tu te dadeai cu fundul de pamant mai acu cateva luni (http://www.automarket.ro/stiri/previziuni-sumbre-pentru-piata-auto-americana-7851.html) ca salariatii FORD au acceptat scaderi de salarii pentru a creste sansele de redresare economica...atunci nu erau chititi sa distruga industria? Ca sa nu mai zic si faptul ca si alti constructori au muncitorii organizati in sindicate si merge business-ul de sfaraie liniile de montaj... Din pacate, se uita 2 aspecte foarte importante: daca o firma merge bine, n-ar trebui sa-si faca probleme de retribuirea propriilor salariati si in al 2-lea rand, hai sa vedem cum s-au nascut sindicatele...guess what? ca sa lupte impotriva abuzurilor si exploatarii muncitorilor...tii minte cum facea nenea Henry Ford ordine in uzinele lui la un moment dat? Cu fosti box-euri angajati la departamentul special al firmei...admirabil...
    0 0
  • Unu care da cu tunu
    Iar o dati in balarii
    Mai George , AndreiRN are dreptate in ce zice , doar ca nu e in contact direct cu acest domeniu. Din pacate eu sunt , si va spun ca nu e prea placut.Voi spuneti ca sindicatele protejeaza drepturile angajatilor ... ar fi adevarat daca sindicatele nu ar face asta doar de ochii lumii. Eu sunt un transportator cu contract la fabricile auto din USA si uite cum sta situatia :din cauza ca platesc cu 45 $/ora un muncitor , nu isi pot permite sa introduca ultimele tehnologii ( cum credeti ca Toyota are tehnologie mai buna decat americanii - ca nu au angajatii sindicat )pe contract scrie ca primesc banii in 2 saptamani de la efectuarea fiecarui transport si daca ii iau dupa 2 luni ma consider norocos.lucrator industrie auto 45$/ora- sofer al meu 12$/orama duc personal la incarcare cu una din masini din cand in cand si nesimtzitzii aia de negrotani zic ca sa revin in juma de ora sau sa astept , ca ei nu au chef sa ma incarce acum.Ma intreaba unii de ce am masina personala Mercedes si nu una americana , si le arat diferenta dintre masinile lor si masina mea: am avut masina noua americana si simteam ca ma urc in carutza - am Mercedes din 2000 si merge mai bine ca junghiu american.Care sunteti direct in problema , comentati , care vb numa din stiri auzite pe la Radio Santz sau TV Ripa , va rog sa va abtineti
    0 0
  • george
    BALARII MADE IN USA..
    @ Unu care da cu tunuParca ai fi frate cu AndreiRN...Daca ai citit cu minima atentie posturile mele ai fi observat ca am ezitat sa spun ca sindicatele protejeaza drepturile angajatilor...Am zis ca asta e scopul lor...ca asta nu se intampla intotdeauna si peste tot, e alta poveste...Cert e ca si tu vorbesti aiurea, la fel ca tovarasul AndreiRN care, desi sta in America de paispe ani, spune numa` prostii...Te apuci si-mi dai explicatii care se nimeresc precum nuca in perete: salariul de cca 45 $/ora de care vorbesti tu acolo este media pentru ingineri nu pentru muncitori...si chiar daca un muncitor de pe linia de montaj ia dublu fata de soferul tau, eu zic ca merita din plin banii astia...vorbim de altfel de munca, altfel de pregatire si altfel de responsabilitati...du-te si munceste si tu 2 luni pe linia de montaj si dupa aia sa vii sa spui ca muncitorii nu merita salariile pe care le iau...Alta aiureala e asta cu lipsa fondurilor pentru dezvoltare si tehnologizare din cauza sindicatelor...FRATEEEE, Volkswagen are sindicat si in acelasi timp e unul dintre cei mai dotati constructori dpdv tehnologic. Si mai sunt si altii. General Motors are pierderi pe anul 2007 parca de 36 miliarde de $. Toti banii astia au ajuns la salariati fiindca a tras sindicatu`? Nu fratioare, sunt pierderi operationale din cauza managementului prost...care a dus printre altele si la chestia cu intarzierea la plata facturilor... Iar fazele cu muncitorii care refuza sa te incarce in timp util si maraie la tine ca ai masina germana se datoreaza nesimtirii si proastei cresteri, atribute cu care vii de-acasa, nu ti le da sindicatul...Iti mai aduci aminte de campania BUY AMERICAN? Asta explica partial situatia... Cat despre faza cu masinile americane care sunt precum carutele spune-i-o si lu` domnu` inginer AndreiRN...care mai are putin si le divinizeaza...De 7 luni ii explicam (eu si alti 400 de oameni de pe site-ul asta ca masinile americane sunt foarte proaste (cu foarte putine exceptii) si el o tine pe-a lui...Succes!
    0 0
  • AndreiRN
    Interesant
    Cat de interesant si absurd. Eu si inca unul care lucreaza pe aici habar nu avem de realitatea pe cand un grup de romani cu o viata virtuala de pe net sunt experti. Si ca sa-l corectez pe amicul Georgica de 25 de ani lucrez aici nu de 14. Sindicatele in lumea asta au fost pornite in america in ani '20 si au avut un rol extrem de important. In ani '50 sindicatele au fost racolate de Mafia si de atunci au devenit organizati de protectie contra cost. Ele distrug productivitatea si competitivitatea la locul de munca. Ex: Un asamblor la C17 are de pus 70 de nituri pe schimb. Dupa 4-5 ore de nituit se strng toti in coada avionului ca sa joace un pic de poker. Sindicatul negociaza si garanteaza contractul de munca pt 5% din salariu si astfel a ajuns ca si cel ce spala WC face $25/h cand in realitate munca lui nu merita mai mult de $8/h. Sindicatele au creat un tupeu absurd muncitorilor pt ca nu pot fi dati afara daca strica ceva sau nu vor sa munceasca productiv.Sindicatele au negociat fortat salari mari pt ca asa fac si ele profit. S-au folosit de santaj politic si chiar si violenta pt a face acest profit. Pt fiecare masina americana vanduta $2000 se duc pe apa sambetei in buzunarul sindicatului si a celor pensionati prin sindicat. Sindicatul nu a fost o asociatie menita sa asigure conditi de munca bune si profitabile pt firma ci una care isi vede de profitul propriu indiferent de starea financiara a firmei.Un ex. concret este United Airline care a fost cumparata de sindicatul muncitorilor. Raiul pe pamant sau astfel spus socialism in capitalism. Bucurosi nevoie mare fiecare si-a dat salari mari si frumusele ca daor este si firma lui si au ajuns sa fie fondul de salari mai mare decat profitul dar asta nu i-a oprit sa faca ceva imprumuturi de miliarde ca cica o sa devina ei profitabili intr-o zi. Si acea zi falimentara a aparut si nevoia ia fortat sa angajeze un management care sa-i scoata din kkt. 50% au fost concediati ca daca era firma fiecaruia au adus si pe nepot si pe vecin si pe var ca doar era buna plata. Au pierdut 40-60% din venit cei ramasi si acum se chinuie sa supravietuiasca. Sindicatul din Japonia si Europa este pertener cu conducerea firmei si asta este alta mancare de peste. Sindicalista se culca cu presedintele sau .......
    0 0
  • george
    MIE-MI SPUI?
    @AndreiRNSi mie mi s-a parut foarte interesant si de-a dreptul paradoxal ca cineva care locuieste si munceste de 25 de ani (mai rau, nu doar de 14) sa fie atat de paralel cu atat de multe lucruri usor vizibile inclusiv domeniul in care lucreaza...Da` ce sa-i faci, padurea nu se vede de copaci iar detergentul e de cea mai buna calitate...degeaba esti acolo ca spui o gramada de prostii...si ti-am dovedit-o de cel putin 14 ori pana acum...Chiar si in posturile de mai sus...Exemplele pe care mi le dai sunt inutile pentru ca stiu care-i faza cu sindicatele in America si cu amestecul mafiei (pe vremea lu` Al Capone, mafia controla printre altele sindicatul soferilor; cum li se punea pata pe cineva sau ceva, cum paralizau tot...intrau in greva inclusiv soferii care carau beton, de ramaneau santierele ca in Padurea adormita)P-aci pan Romanica avem o vorba...”nu-i prost ala care cere, prost e ala care da”. Si in Coreea de Sud salariatii cer si pe ma-sa si pe tac-su...si cu tupeu maxim...da` nu primesc tot ceea ce cer... Pana la urma se reduce totul la concluzia pe care eu am spus-o de ha ha: MANAGEMENT PROST! Uite dovada aici: http://www.automarket.ro/stiri/vicele-gm-castiga-155-milioane-de-dolari-anual-10186.html . Mai ales ca tipu` e prost nu numai ca manager dar si ca individ. S-a apucat sa manance bors aiurea si l-a bagat pe boss-ul ala mare in mizerie fiindca nu stie de capul lui. Prin absurd, chiar daca problema emisiei de CO2 ar fi una complet falsa, tot nu trebuia sa-l contrazica in public pe propriul sef. Asta denota miserupism, superficialitate si lipsa de comunicare...chestii grave dealtfel... http://www.automarket.ro/stiri/wagoner-il-contrazice-pe-lutz-pe-tema-incalzirii-globale-10161.htmlPai intr-o firma serioasa, pentru chestia asta zburai in secunda 2 si fara nici un fel de plati compensatorii...necum sa ramai pe post si sa ti se mai si mareasca salariul...Si ca sa nu ramana mai prejos, Ford are si el bizonii lui care au pus bomboana pe coliva:http://www.automarket.ro/stiri/vicepresedintele-ford-a-demisionat-10510.html Nu veni sa-mi spui ca legile sunt proaste...daca sunt proaste (si sunt), schimbati-le ca nu sunt “The Ten Commandments”. Managerii de top sa le explice oamenilor politici ca daca nu se ajunge la un compromis, industria (nu numai cea auto) ori se inchide ori se muta si in ambele cazuri, de pierdut vor pierde atat muncitorii cat si statul...(ai vazut cum au facut nemtii? S-au dus la madam cancelar, i-au explicat care e problema si asta a si sarit la gatul Comisei Europene...) In conditiile date nici nu-i foarte greu sa faci asta...Poti sa negociezi destul de usor daca faci uz de aspectul costului fortei de munca: Mexicul e la o aruncatura de lasou si muncesc de se taseaza pamantu` sub uzina pe sfert de salariu (uzina VW de la Puebla are una dintre cele mai mari productivitati din grup) iar de chinezi ce sa mai zic?...inca mai muncesc de pica lati pentru $3/ora...Ai vazut ca indienii se pregatesc sa intre pe piata americana? Mai ramane sa vina si chinezii, si puteti sa inchideti uzinele...atunci sa vezi distractie cu sindicatele...Raman totusi la ideea ca NU sindicatele (cu toate metehnele pe care le au) au impins in groapa industria auto americana...ci prostia, nesimtirea si lipsa de “common sense” a managerilor din industrie si a decidentilor politici...au primit o gramada de avertismente ca risca sa intre in noroi...Nimanui nu i-a pasat...daca de schimbarile climatice vi se rupe creionu` (desi n-ar trebui ca nu sunteti singuri pe pamantu` asta) macar de lipsa resursei ar trebui sa va ingrijorati...pretul benzinei s-a dublat in ultimii 5 ani si continua sa creasca...la fel ca si cererea...China, India si Rusia au o rata de crestere a parcului auto de-a dreptul halucinanta; in Rusia, dealerii auto (atentie, cei care vand efectiv masina) lucreaza in schimburi ca nu mai fac fata ritmului de contractari si livrari...
    0 0
  • AndreiRN
    Oauuuuuu
    Oauuu, impresionant. Cate cunostinte adunate de pe net. Ieri am cumparat 528 litri de motorina cu $280. Si asta de la benzinarie si cica este criza. Mai adaug 200 litri de ulei vegetal gratis si ma "cocoseaza" costul de combustibil. Cand in SUA se proteja mediul in Romania (Ploiesti) ardeau scursorile petroliere din rau. Ardea raul si eu il priveam. De cativa ani politicieni europeni au gasit pretextul poluari ca sa va mai bage mana in buzunar si toti va lasati manati ca oile.Sa va lasati de masini si sa treceti la biciclete.Cat despre realitatea sindicatelor ...... trebuie sa o traiesti ca sa sti.
    0 0
  • george
    YOU DON`T GET THE POINT...AS USUAL...
    @AndreiRNCa de obicei, o iei pe aratura si o cotesti inspre balarii ca sa arunci discutia in derizoriu...Vorbesti despre orice numai despre subiectele importante nu...Am zis eu ca este criza? Am zis ca au crescut preturile...care mai si fluctueaza...oricum, si la $ 3,5/galonul, benzina e mai ieftina decat in Europa...pe tine poate nu te cocoseaza dar pe idiotii aia cu RAM-uri si altele asemenea i-a cam cracanat. Nu-i chiar simplu sa "furajezi" un animal care merge 7 - 10 mile cu un galon de zeama la $ 3.50 - 3.80...pana una alta, au inceput americanii sa alerge dupa Smart-uri...http://www.automarket.ro/stiri/smart-se-vinde-ca-painea-calda-in-sua-10507.html...Iar spui prostii...cum "ulei vegetal gratis"? parca ziceai ca ti-l produci singur...procesarea nu consuma si ea niste energie? Parca tot tu spuneai candva ca nimic nu e gratis...hotaraste-te si tu intr-un fel...Ce spui tu cu arderea deseurilor petroliere e poveste veche...de pe vremea lu` Ceasca...da` degeaba iti spun ca tie ti-au spalat astia creieru`, nu mai stii cum era viata pe-atunci...Mediul a fost efectiv masacrat pe vremurile alea si nimeni nu putea nici macar sa zica ceva necum sa faca (tu stateai si priveai cum arde...de ce nu ai luat masuri capitane Planet?). Dintr-o data te-ai trezit in democratie si ai uitat de unde ai plecat...Acu` nu mai exista asa ceva. Ca se mai intampla cate un accident, e alta poveste. Dar nu e o practica. E adevarat ca Romania nu e un exemplu de grija pentru mediu...dar pana una alta, cele mai curate tari din lumea asta sunt, de departe, unele europene...Daca la noi poti sa zici ca politicienii folosesc pretextul poluarii ca sa-ti bage mana in buzunar, situatia e complet diferita prin alte tari europene...Ne place nu ne place, ordinea se face cu ciomaga...in situatia de fata cu pretul. Ai vazut probabil (nu sunt sigur) ce s-a intamplat acolo unde benzina a fost ieftina...si-au batut retardatii joc de ea...uite, acu` ca e mai scumpa (nu suficient, din punctul meu de vedere), o dau pe Smart-uri si alte masini mici...De sindicate n-are rost sa mai vorbim...detaliile chiar nu conteaza...principiile sunt importante. Si anume ca sindicatele nu sunt niste forte supranaturale iar calitatea managementului este cruciala. Uita-te nu mai departe decat la greva de la Dacia...Nu-i am eu la inima pe frantuji dar ei o sa negocieze la sange situatia si nu cred ca s-ar da inapoi de la solutii extreme...Uzina de la Vilvoorde din Belgia a fost inchisa in 2 luni daca-mi amintesc eu bine...au facut muncitorii greva ca la balamuc, au protestat autoritatile...nici un rezultat...La fel si Nokia la Bochum...i-a spart pe nemti fara nici un fel de remuscare...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru