Toyota prezintă noua sa platformă globală modulară, TNGA

de Sebastian Toma
Joi, 26.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a publicat două imagini ale noii sale arhitecturi globale, TNGA. Aceasta este următorul pas în strategia companiei nipone şi acomodează atât modele cu tracţiune faţă, cât şi modele cu tracţiune spate.

Esential 50 la sută din modelele din gama Toyota vor folosi noua platformă TNGA până în 2020.
Toyota se pregăteşte de o revoluţie la nivelul gamei sale şi a prezentat primul pas pe care îl vor face în noua direcţie – o platformă modulară globală. Aceasta se numeşte TNGA şi are rolul de a reduce costurile de dezvoltare şi complexitatea ofertei actuale de modele în contextul integrării unor componente mai uşoare şi mai compacte. În baza noii platforme, Toyota va construi o nouă generaţie de modele cu tracţiune faţă sau cu tracţiune spate, care vor fi acompaniate de o nouă familie de motorizări cu un nivel de eficienţă ridicat. Respectivele motorizări vor fi montate mai jos şi vor asigura un centru de greutate mai scăzut, ceea ce va aduce un nivel superior al manevrabilităţii alături de platforma mai uşoară dezvoltată alături de acestea. Datorită acestei soluţii tehnice, Toyota va putea să investească mai mult în design pentru pieţele specific. Primul model construit pe această platformă va aparţine clasei medii şi va avea tracţiune faţă.

Toyota: "Sistemele de asistenţă a şoferului sunt viitorul automobilului"

Cei de la Toyota afirmă că noua lor platformă tehnică are cel mai scăzut centru de greutate dintre toate de pe piaţă oferite de producătorii de volum. Rigiditatea noii platforme va fi mărită cu un procent situat între 30 şi 65%, în timp ce motorizările noi vor fi cu aproximativ 15% mai puternice şi cu 25% mai eficiente.

De eficienţa sporită vor beneficia şi modelele hibride din gama Toyota, care vor fi cu până la 15% mai economice în compania acestei soluţii tehnice.

Noua platforma va ajunge să echipeze până la 50% din modelele din oferta constructorului nipon până în anul 2020, marcând o reducere semnificativă de la cele aproape 100 de platforme şi variaţii ale acestora folosite în prezent. La nivel de motorizări, luând în considerare toate reglementările de emisii folosite la nivel global pe toate pieţele pe care activează şi soluţiile de montare utilizate, cei de la Toyota estimează că au în jur de 800 de motoare diferite. Economiile de scară realizate în baza noilor platforme vor fi reinvestite în proporţie de 75% în dezvoltarea de noi elemente tehnologice şi de siguranţă activă, în ornamente şi materiale de calitate superioară la bord şi în introducerea de ecrane tactile pentru fiecare model din gamă.

Toyota testează propriul sistem de evitare a accidentelor cu pietonii

Urmareste Automarket
La fel ca la platforma modulară MQB a concernului Volkswagen, componentele comune ale platformei globale TNGA sunt ascunse aproape integral de privirile clienţilor. Vorbim despre structurile frontale şi posterioare de protecţie la accident, structura podelei şi a secţiunii posterioare a podelei, cadrele scaunelor, suspensia faţă şi spate, sistemul de propulsie, poziţia radiatorului de răcire, sistemul de climatizare şi sistemul de direcţie.
Interiorul va avea cinci înălţimi diferite de montare a scaunelor, lucru care va permite folosirea acestora atât în modele de clasă mică, cât şi în monovolume. Componentele comune care vor fi vizibile sunt siglele, oglinzile laterale, ecranul tactil, volanul, maneta schimbătorului de viteze şi pedalele. Acestea erau oricum comune pentru mulţi producători de automobile în cazul anumitor game, deci nu va fi un şoc pentru consumatori.

Via Autocar | Toyota

Comentarii (5)

  • Ce-mi place cum suna, aviz frustratilor : "Cei de la Toyota afirmă că noua lor platformă tehnică are cel mai scăzut centru de greutate dintre toate de pe piaţă oferite de producătorii de volum". Asadar ca deobicei Toyota e tot Toyota, oricat s-ar chinui meltenii sa conteste treaba asta.
    6 14
  • Și la ce foloseste asta? La ce au nevoie corola sau avensis de cel mai scazut centru de greutate? Se apuca pensionarii de sport?
    9 3
  • Las' ca are VAG , cele mai frumoase masini. Atat de frumoase ca designul este ''super exotic'' , un posesor de Skhouda Octavia va crede ca-i in Passat, sau un posesor de Passat va crede ca-i in Octavia, sau un posesor de Fabia va crede ca-i in Polo, si tot asa. Iti da ''multa'' emotie cand te uti la ele, la fel cum iti da ''mare'' emotie cand ti se strica ceva si tre' sa te duci ca prostu la service, sa mai pierzi o zi de la serviciu, sa mai pierzi si din salariu, sa-ti mai faci si nervi, sa mai dai si bani ca nah, nu mai e in garantie , si tot asa. Nu mai vb de grafica meniurilor multimedia care arata la toate la fel, plus de asta harta Europei nu-i actualizata, grafica e de acum 10 ani, pozitionarea lor e sub limita vizibilitatii si a bunei gestionari in trafic. Nu mai zic ca TESEI-urile consuma ca un tanc pe langa VVT-iurile de la Toyota, nu mai zic ca acum au si cea mai grea platforma, cat un tanc Dar e nemtesc !
    6 10
  • La fel ca la platforma modulară MQB a concernului Volkswagen, componentele comune ale platformei globale TNGA sunt ascunse aproape integral de privirile clienţilor.

    Trebuia ca toiota sa vina in rand cu tampitii de la VAG? Asta cam suna a lucratura de prim ministru .Adica un pic de inspiratie ,o copiutza,si gata .Sunt iarasi revolutionari. Halal comentarii!
    3 2
  • Partzare, iar copiezi expresile altora? iar te crezi Einstain ? Cand ai fost mic,de cate ori ai fost prins in brate cand te aruncau parintii in sus?Din nou iti spun.Ai grija de tine.Cand ploua sa nu iesi cu capul descoperit in ploaie.Nu ai nimic in cap,iar picaturile de ploaie cand lovesc ceva gol fac un zgomot extrem de enervant.S-ar putea sa innebunesti. Prietena ce zice cand te vede in halul asta ? Iti pune o compresie de apa pe frunte? I don't give.......I don't now.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru