Toyota rămâne cel mai valoros brand auto din lume: japonezii au surclasat BMW și Mercedes, iar Tesla a progresat cel mai mult

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 06.06.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota rămâne cel mai valoros brand auto la nivel mondial după ce a învins BMW și Mercedes, în timp ce Tesla a înregistrat un salt spectaculos de 32% și a urcat pe poziția a opta în clasamentul general.

Compania de cercetare de piață Kantar Millward Brown a publicat un nou raport anual cu privire la cele mai valoroase branduri din lume.

Google, Apple și Microsoft ocupă și în acest an podiumul de premiere, iar când vine vorba despre indsutria auto Toyota își păstrează supremația. Constructorul japonez are o valoare de piață de 28.7 miliarde de dolari, în scădere cu 3% comparativ cu anul trecut.

Valoarea Mercedes a crescut cu 4% la 23.5 miliarde de dolari, însă acest lucru nu a fost suficient pentru a surclasa BMW, care a rămâne pe locul doi cu o valoare de piață de 24.6 miliarde de dolari.

"Toyota este considerat un brand fiabil, de calitate. Chiar și atunci când a avut probleme cu recall-urile, clienții spuneau că mașinile lor sunt în regulă", este explicația lui Peter Walshe, directorul Kantar Millward Brown.

Ford, Honda și Nissan ocupă următoarele poziții în fața celor de la Audi, în timp ce Tesla a înregistrat cel mai spectaculos progres.

Valoarea de piață a producătorului de mașini electrice a crescut cu 32%, la 5.9 miliarde de dolari, ocazie cu care a urcat pe locul 8 și a surclasat rivali precum Land Rover și Porsche.

"Povestea Tesla este interesantă pentru că nu vorbim doar de mașinile oferite acum, ci și de promisiunea pentru viitor. Există percepția că oferă o experiență fantastică chiar și printre cei care nu dețin o Tesla", mai spun oficialii companiei de cercetare.

Valoarea totală a brandurilor auto din top 10 este de 139.2 miliarde de dolari, în scădere ușoară de la cele 139.9 miliarde de dolari înregistrate anul trecut.

LOC BRAND VALOAREA
DE BRAND
(în miliarde $) 
VARIAŢIE
2015/2016 
ŢARĂ SECTOR DE
ACTIVITATE 
1 Google 245.6 7% SUA  Tehnologie
2 Apple 234.7 3% SUA  Tehnologie
3 Microsoft 143.2 18% SUA  Tehnologie
4 Amazon 139.3 41% SUA  Retail
5 Facebook 129.8 27% SUA  Tehnologie
6 AT&T 115.1 7% SUA  Telecom
7 Visa 110.9 10% SUA  Banking
8 Tencent 108.3 27% China  Tehnologie
9 IBM 102.1 18% SUA Tehnologie
10 McDonald's
97.7 10% SUA Fast Food
...
30 Toyota 28.7 -3% Japonia Auto
35 BMW 24.6 -8% Germania Auto
40 Mercedes-Benz 23.5 4% Germania  Auto
83 Ford 13.1 0% SUA Auto
91 Honda 12.2 -8% Japonia Auto
100 Nissan 11.3 -1% Japonia  Auto
* Audi 9.4 -1% Germania Auto
* Tesla 5.9 32% SUA Auto
* Land Rover 5.5 17% Marea Britanie Auto
* Porsche 5.1 16% Germania Auto

*Mărcile cu asterisc nu au intrat în Top 100 Cele mai valoroase mărci din lume

Topul complet poate fi consultat AICI.

Via Automotive News

Comentarii (7)

  • inexorabil
    Un articol scris ȋn spiritul informării corecte a publicului, nu? Dar, fiindcă apelează și la grade de comparație, redactorii AM așteaptă, cu sufletul la gură, “ceva show”, de preferat cu predominantă implicare mafiotă... Zeus Publicitarius veghează nonstop!

    Deocamdată, nimic…Din când ȋn când, obosesc și (semi)zeii. Sau se plictisesc de ei ȋnșiși.
    2 3
  • mircea
    @inexorabil

    Redactorii AM nu fac decât să dea mai departe informații pe care la află la rândul lor. Când vei vedea aici invenții în sprijinul atitudinilor pe care le insinuezi, voi fi primul care-și dă șapca jos. Deocamdată, mizele de genul ăsta sunt extrem de mici. Sau ai impresia că 100 de afișări în plus pe o știre a unui site care are peste 100.000 de afișări pe zi merită? :)
    4 4
  • scamel
    who cares ?
    3 5
  • unii intram pe Automarket de ani buni (eu cred ca am 7-8 sau mai mult...) in trecut la articole de gen se dadea un tabel cu o taxonomie in adevaratul sens al cuvantului... si era zeci sau sute de comentarii... site-ul pastreaza si acum reminiscente iconice in memoria userilor sau fostilor useri... e adevarat ca mai mult in sensul can-can-istic si ironic... un echivalent al lui Miki Alexandrescu pt comentariile la F1 (e adevarat ca nu inteleg decat in parte asta... si totul a pornit de la tiganeala userilor ”specialisti” priceputi la auto mai ceva ca altii la fotbal)... acum in schimb redactorii se lauda cu sutele de mii de accesari... insa informatia spartana & minimala produce 3-4 comentarii... sau zero, ca la articolele dedicate infrastructurii
    1 2
  • fiecare site/forum are o copilarie, o maturitate (caracterizata printr-un maxim de accesari/comentarii/useri) urmata, inevitabil, de o panta ascendenta mai "moale" sau mai abrupta functie de capacitatea administartorilor de a intelege "boala" si a lua masurile ce se cuvin.

    O "reinventare" ar fi binevenita....daca se doreste

    PS. ala, "primul", pe ce loc e?
    3 0
  • revin, am cautat in clasamentul ala...."primul" nu se afla printre primele 100 de branduri din lume...

    @scamel...ai dreptate....nobody cares about sausages
    2 2
  • mircea
    @dany

    Tabelul e în articol, ar trebui să-l vezi. Am schimbat puțin codul și e posibil să fi fost din cauza asta. Dacă nu, încearcă pe alt browser.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru