Toyota RAV4, cel mai popular SUV al japonezilor, a primit un facelift și prețuri pentru România: start de la 26.000 de euro

de Bogdan Mirică
Vineri, 08.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a publicat prețurile noului RAV4 facelift pe piața din România. Popularul crossoer vine cu o mulțime de tehnologii noi și, în premieră absolută, cu o versiune hibridă.

După ce am văzut o schimbare la față pentru două modele importante din gama Toyota, adică Auris și Avensis, a venit rândul lui RAV4 să se alinieze listei de îmbunătățiri. Faceliftul crossover-ului japonez a apărut la mijlocul anului trecut, însă abia acum sosește și pe piața din România.

Publicul autohton a îndrăgit SUV-ul compact al japonezilor, iar faceliftul nu face decât să întărească această legătură, chiar dacă gama de motorizări nu este așa variată ca în cazul rivalilor. În România, RAV4 va fi oferit alături de un propulsor diesel D-4D de 2.0 litri și 143 de cai putere, iar pentru cei care își doresc o unitate benzină, există tot un motor de 2.0 litri, Valvematic, dispus să ofere 152 de cai putere și un cuplu motor de 196 Nm.

Noutatea absolută la acest capitol este reprezentată de introducerea unei versiuni hibride, RAV4 HSD. Aceasta combină un motor aspirat de 2.5 litri, cu patru cilindri, o transmisie eCVT şi un agregat electric. În total, ansamblul hibrid garantează 197 de cai putere și un consum combinat de 5.2 litri/100 de kilometri.

MOTOR PUTERE
CUPLU
Preţuri noul Toyota RAV4
Tracțiune
4X2 
Tracțiune
4X4
ECHIPARE Comfort
2.0 D-4D 143 CP
320 Nm
26.202
2.0 Valvematic 152 CP
196 Nm
26.703
ECHIPARE Executive
2.0 D-4D
143 CP
329 Nm
29.149
2.0 Valvematic 152 CP
196 Nm 
29.665
2.5L HSD 197 CP
233 Nm
32.936
ECHIPARE Elegance
2.0 D-4D
143 CP
320 Nm
31.174
2.0 Valvematic 152 CP
196 Nm
31.590
2.0L HSD 197 CP
233 Nm
35.752
ECHIPARE Luxury
2.0 D-4D 143 CP
320 Nm
34.165
2.0 Valvematic 152 CP
196 Nm 
36.197
2.5L HSD 197 CP
233 Nm
38.742

Esential 143 de cai putere oferă singurul diesel disponibil pe noul RAV4 facelift.
197 de cai putere dezvoltă ansamblul hibrid instalat pe RAV4 facelift.
Noul RAV4 este disponibil în România alături de patru niveluri de echipare, cunoscute deja publicului: Comfort, Executive, Elegance și Luxury.
Prețurile pornesc de la 26.202 euro pentru versiunea diesel în echipare Comfort, ceea ce reprezintă o creștere cu aproximativ 200 de euro, comparativ cu versiunea antefacelift.

Echiparea standard este destul de generoasă și include: oglinzi electrice și încălzite, închidere centralizată p telecomandă, ABS cu EBD, semnalizare a frânării de urgență, spălători faruri, stopuri cu LED, lumini de zi LED, control al tracțiunii și stabilității, asistență la pornirea din rampă și monitorizare a presiunii din pneuri.

Interiorul vine cu volan reglabil pe adâncime și înălțime, direcție asistată electric, climatizare manuală, geamuri electrice față și sate, scaune încălzite pe față, sistem dezghețare ștergătoare parbriz, ecran multi-informativ color TFT, computer de bord TFT color de 4,2 inch și comenzi pe volan, volan cu 3 spițe, îmbrăcat în piele, tapițerie imitație piele zona inferioară a planșei de bord, radio CD player cu redare WMA și MP3, 4 boxe, mufă Aux-in, conector USB și sistem handsfree Bluetooth.

Toyota RAV4 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Toyota RAV4
2.0 D-4D Comfort 4x2 
143 4.7 9.6 26.202
Ford Kuga
2.0 TDCi Trend 4x2
150 4.7 10.1 27.800
Kia Sportage
2.0 CRDi 2WD Classic
136 5.5 10.8 21.684
Mazda CX-5
2.2 SkyActiv-D 4x2 Challenge
150 4.6 9.2 26.590
Nissan Qashqai
1.6 dCi 4x2 Visia 
130 4.4 10.5 22.790
Renault Kadjar
1.6 dCi 4x2 Zen
130 4.3 9.9 22.750
Volkswagen Tiguan facelift
2.0 TDI 4x2 Trend&Fun
150 5 9.8 28.901
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (28)

  • ciudat, dieselul nu are versiune 4x4?
    9 1
  • design...
    ...asa mai american
    9 1
  • titisnickers
    Dar de ce pozele sunt toate facute vara? Hehe stiu eu ca cu iarna nu prea are treaba:D
    9 4
  • Rav4 mai are mult de mancat pana sa ajunga la SUV iar iarna cu el e distractie, de asta arata mai bine vara, ca iarna cam sta in garaj cu tot 4x4 ul lui cu tot, in plus stiu ca e vb de gusturi dar mie mi se pare hidos, un fel de foua feluri
    10 12
  • seby_dumi
    E ceva ce nu-mi place la fata lui! Ceva nu merge!...
    11 8
  • Macar au renuntat la 2.2d si au pus 2.0d pentru taxele noastre.
    Nu e frumoasa, insa e o Toyota :)
    7 7
  • da sigur pentru Romania au facut o special, au verificat monitorul nostru oficial si au vazut ca la noi impozitul e mai mare pentru peste 2l, :D hai sa fim seriosi, sunt atatea alte tari care au acelasi tipar de taxe... si daca e toyota ce? aaa sau te referi la faptul ca vine la pachet cu "n" rechemari in service? or fi ei japonezii meticulosi si stricti dar nu le a reusit nici o masina "din prima" fara rechemari ( care apropo ar putea foarte bine sa fie incluse in cartea de service , odata cu revizia de 15.000 sa fie si rechemarea de 15.000 :)). nu uita ca ce cumperi tu ca fiind toyota nu e fabricata in Japonia e fabricata tot pe aici prin apropiere...
    6 11
  • de parca n-ar fi fost destul de urat :))
    7 9
  • Mircea
    @dgate RAV4 a fost primul SUV
    1 0
  • RAV = Recreational Activity Vehicle , deci nicidecum nu are cum sa fie SUV ... RAV defineste o clasa de mashini .SUV = adica Sport Utility Vehicle. Mai precis, o masina sport, dar de care te poti folosi si in diverse utilitati. Termenul de "sport" isi poate avea originea de la sportul in aer liber, de la faptul ca poti utiliza aceasta masina pe diverse drumuri accidentate sau acolo unde nu e asfalt. "Sport" mai poate veni in comparatie cu celelalte vehicule de teren, clar destinate mersului pe teren accidentat in primul rand si pe asfalt, secundar, cum ar fi Hummer, Land Cruiser, Patrol, etc., masini care au capabilitati de off-road serioase, dar nu se comporta asa de bine pe asfalt. Dar cu siguranta "sport" nu vine de la aptitudinile acestor masini de a fi performante la capitolul acceleratie si viteza, asa cum sunt denumite masinile Sport adevarate: Mazda RX-7, Toyota MR2, Mercedes SL, Porsche 911, etc.
    2 0
  • @dgate
    Stai tu linistit ca Rav4 bate orice SUV premium in off-road cu tot cu motoarele lor super performante. Rav4 intr-adevar nu-i un SUV. Daca vrei SUV adevarat cumperi Toyota Prado ( LC 150 ) sau daca te tin mai mult bunzunarele poti cumpara noul LC 200 facelift . Ultimele fiind net superioare tuturor SUV-urilor ''adevarate'' de pe piata , alea cu ''multi cai putere'' care nu pot trece o garla mica :))) Pretul lui Rav4 este unul destul de justificat avand in vedere ca vine cu cel mai mare motor din segment raportat la pret, si mai ales ca acest model este deschizatorul acestui segment, fiind urmat apoi de Sportage, doar ca cea din urma nu se compara in off-road ca un veritabil Rav4. Stai jos baiete, si cumpara-ti matale Volzvagane alea care scot noxe si care nu fac RECALL-uri . Noi preferam RECALL asta inseamna seriozitatea si respectul fata de clienti.
    11 8
  • AndreiRN
    E masina pt femei nu barbati asa ca .......
    OK si Metrosexuali pot sa-si ia.
    10 6
  • TC1900
    putin mai frumos decat noul prius....
    5 0
  • Ii desenat in Franta, la fel cum e cam toata gama Toyota din Europa. Sincer, mai frumos era modelul precedent, de prin 2005-2012 ... ceva de genu' ...
    7 0
  • @@dgate
    amice, te ai infierbantat?deschide geamu...:) stai linistit nu ai citit ca e liber si la metrosexuali sau lucrezi in reprezentanta si vrei sa ti aperi marca? respect pentru client ar fi sa le faca din prima bune nu sa si piarda clientii timpul cu recallurile lor. chiar nu inteleg comparatia cu vw, la orice comentariu hop aduceti in discutie VW, a comparat cineva RAV 4 cu ceva de la VW? apropo sunt sigur ca habar nu aveai ca NOX se produce si elibereaza in atmosfera prin agricultura de doua ori mai mult decat produc toate masinile la un loc?

    http://whatsyourimpact.org/greenhouse-gases/nitrous-oxide-sources
    ia cu paine
    https://translate.google.ro/?hl=ro nu de alta , da sa nu te inneci ca poate cunosti doar japoneza...

    altceva, nu cunosti definitia SUV ului, nu ti cumperi SUV ca sa il bagi prin garla sau prin toate baltile, pentru asta exista off roader
    6 8
  • Razvan
    Sunt multi specialisti in Rav4 pe aici.Nu stiu cati au condus sau detin unul.Eu am unul din octombrie 2013,deci modelul dinaintea acestui facelift.Am luat motor 2.0 Valvematic transmisie manuala si echiparea Luxury de la acea vreme care are cam de toate.Acum am 30000 km.N-am avut nici o problema cu ea.Nici nu o sa am prea curand asa cum simt eu masina.Rav4 nu e cal de curse. este un animal de povara.Nu te va lasa niciodata.Trebuie doar sa-i faci ce trebuie si la timp.Designul este o chestie de gust.Mie imi place .De aia am si luato.Puteam sa iau orice altceva din zona asta.Nu regret.Minusurile masinii sunt minore ptr. mine.Fleacuri.Va doresc tuturor sa luati ce va doriti.Ca mine.
    4 2
  • Razvan
    Si e facuta in Japonia.A mea cel putin.E absolut sigur asta
    4 1
  • petrush
    rav 4x2 este mai tare ca toate masinile din lista voastra ,dar nu este mai tare ca honda care a fost omisa intentionat
    la 4x4 este a doua dupa forester
    la masca seamana neplacut cu lord vader
    modele premium nu se compara din cauza pretului
    1 3
  • Scrooge
    ce poza au facut cu bordul, cate lucrusoare prin el....mai lipsea un mileu si 2 bibelouri si imaginea era completa.
    3 6
  • @@@dgate
    La felul odihnit cu care iti exprimi parerea ma gandeam sa nu-ti raspund. Dar avand in vedere ca aceasta platforma de stiri auto este citita de foarte multi oameni care usor ar putea fi indusi in eroare de limitarile tale verbale din postare, am zis sa o fac.

    ''respect pentru client ar fi sa le faca din prima bune nu sa si piarda clientii timpul cu recallurile lor''. Esti prea bun ce sa zic......noroc ca ''mentalitatea'' nu se impoziteaza ca ai fi dat faliment. Poate asa erai mai putin vocal in felul de a abera si ti-ai fi masurat mai bine ideile indezirabile inainte de a le face publice. Ideea unuii RECALL prevede inainte de toate un intreg proces de testare si paratestare a diverselor componente/organe de masini care ar putea suferi devectiuni premature in timp ( de pilda sunt recalculate ca ele sa reziste si peste peste 5 ani sau 10 ani ) , atunci cand masina nu se mai afla in garantie si vei suporta tu cheltuielile destul de scumpe de te va ustura curul. Toyotele nu-s masini tocmai ieftine, asta ca sa nu spui aceeasi replica degradata ca : '' domne se schimba masina la 3 sau 5 ani'' . Probabilitatea ca un client roman cumparator de masini de volum ( non-premium ) sa schimbe masina dupa aceasta perioada este destul de mica, asta in cazul in care multi cumpara masini SH si le tin pana cade tabla de pe ele. Evident, nu sunt eu in masura sa vb despre asta, dar realitatea cam asta reflecta. Deci, eu chiar vreau sa pierd timpul pt RECALL decat sa imi pierd si timpul dat si suma de bani din portofel ca sa-mi repar Volzwaganul caruia i-au picat injectoarele. Cat despre VW , aici nu-i neaparat vb de poluare, e vorba de NESIMTIREA si respectul care le-au iesit pe c*r cand a venit vb de clientii lor. Orikum, chiar ''fraieri'' specialistii aia care au zis ca VW polueaza , cand ei nu stiau cat ''NOX se produce si elibereaza in atmosfera prin agricultura de doua ori mai mult decat produc toate masinile''....penibil.

    Cunosc foarte bine notiunea de SUV. Tu se pare ca nu o prea cunosti. Toyota LC200 este un SUV full-size . Unul care bate toata concureta in clasa lui atat ca pret -capabilitati Off-Road-calitate si fiabilitate dovedita. Pana si reclama spune : ''Nimic nu mai e de dovedit- Toyota Land Cruiser'' . Poate ar fi trebuit sa stii ca Toyota are peste 60 ani in domeniul Off-road, si nu poate fi batut decat de Nissan ca marca de volum in prezent . Cu toate ca LC200 este un SUV premium foarte solid finisat si cu materiale de buna calitate.
    4 5
  • @dgate, japonezii isi recunosc greselile, asta inseamna rechemare in service, pe când altii trec peste ele. Cate vw ai vazut rechemat in service, si au o gramada de probleme. Acum vin si ei ca le-a ajuns cutitul la os. Si multe altele. Am luat vw ca ex ca multi le lauda ca tin o viata, da dar monelele pana in 2000, iar acum nu te incumeti cu ele la un drum lung.
    2 4
  • what ?
    Bai nene, sa-mi explice si mie cv cum de au crescut preturile peste noapte dupa ce TVA-ul a scazut la 20% ? Spre exemplu noul Opel Astra costa in varianta de baza cu TVA-ul vechi 15.600, iar acum cu TVA-ul nou 15.100 ...what ? Mie imi da 14.970 pretul REAL cu TVA-ul nou . Acelasi lucru si aici. Ceva nu e bn . Ori au calculat ei gresit, ori au mai scumpit pretul cu 100-200 euro ?
    7 0
  • Mitica Blajinul
    Petrica, tu nu stii diferentele intre 4x4 si sistemele de pe masini(all wheels symmetrical)
    http://www.digitaltrends.com/cars/whats-the-difference-between-four-wheel-drive-and-all-wheel-drive/
    Aici vei putea sa intelegi care sunt diferentele.

    Honda a fost omisa intentionat? Tu stii ceva si noi nu stim?
    2 1
  • @ what?
    Ai grija cum calculezi pretul pentru ca nu se scade TVA-ul de 24% din pretul final si se adauga ulterior 20 %.
    Se ia pretul de baza (fara TVA) si se aplica TVA:
    12580 + 24 % = 15599
    12580 + 20 % = 15096

    E clar acum ?
    3 0
  • @@@@@dgate
    amici, nu trebuie sa va atacati asa, eu am limitat continutul nu limbajul ca sa nu devin plictisitor , daca tu crezi ca are cinveva rabdare sa ti citeasca tie ineptiile te inseli...
    Oricum justific:
    1. daca voi stati cu stres ca o masina poate ceda in 30.000 km cat are cea a colegului din 2013 atunci nu o mai cumparati, la cele europeene probleme incep la peste 120.000 cu siguranta.
    2.probleme cu injectoarele sunt la cele cu peste 200.000 km , cu ce e de vina VW ca romanu cumpara masini samsarite nxSH din Germania cu 400.000 reali ?Daca te plangi la vreunu din ei imediat iti zice ca VW e de vina domle ca nu mai face masini ca altdata , dar "omite" faptul ca masina are sute de mii de km dati inapoi.
    asadar vorbiti degeaba , la marcile europeene premium probleme apar dupa sute de mii de km, moment in care toyotele voastre sunt la remat sau casare...capisci? cat despre istorie, las-o balta ca nu si are rostul, 60 de ani e putin fata de un BMW, Mercedes, VW sau FIAT marci cu este 60 de ani de experienta..
    8 1
  • @razvan
    Minusurile sunt minore,fleacuri nu?

    https://www.youtube.com/watch?v=IWzAEPZ760k#t=82

    https://www.youtube.com/watch?v=Bx0cxrSfbSk

    https://www.youtube.com/watch?v=OhIbkfDCks0

    Asa se intampla cand siguranta ta depinde de fleacuri
    7 1
  • dgate - pune mana si informeaza-te despre probleme cu injectoarele la vw care cadeau in mers la putini km la masini luate de noi si pe care service-ul le schimba cu mare greutate dand dovada de o crasa nesimtire, lucru cu care ne-am obisnuit la acest brand premium
    he he!! romanul e spalat pe creier si e si agresiv cand incerci sa-i deschizi mintea!
    2 9
  • depinde din ce punct de vedere privesti...120.000 poate parea relativ putin la banii pe care i platesti pe masina.Cat despre serviceuri....toate sunt la fel, daca nu le ameninti cu cel putin ANPC nu te ia in considerare ,Restu e cancan ( deschiderea fata de alte marci). Nu inseamna ca toti proprietarii de VW/Audi/BMW/ Mercedes sunt incuiati, ci doar ca starea de fapt confirma ca sub nici o forma ca sunt marcile japoenze mai fiabile decat cele nemtesti oricat de mult bateti voi moneda pe aici! Sunt posesori care nu schimba marca pentur ca nu i a dezamagit cu nimic.
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru