Toyota susține că hibrizii vor rămâne mai populari în Europa decât mașinile electrice: "Reprezintă cea mai eficientă armă pentru reducerea emisiilor"

de Daniel Popescu
Marti, 22.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota anticipează că mașinile cu propulsie hibridă clasică vor rămâne mai populare în Europa decât mașinile electrice, ca urmare a costurilor mari ale bateriilor. Japonezii consideră că aceasta este soluția optimă pentru reducerea emisiilor.

Toyota este unul dintre puținii constructori de top care au neglijat o bună perioadă de timp mașinile electrice, ca urmare a succesului înregistrat cu modelele hibride. Constructorul japonez și-a schimbat treptat strategia și a anunțat că va lansa inclusiv mașini electrice și hibrizi plug-in în următorul deceniu, cu intenția de a produce doar mașini electrice după anul 2040.

Până atunci, oficialii japonezi estimează însă că mașinile cu sisteme de propulsie hibridă vor rămâne în continuare mai populare în Europa decât mașinile electrice.

"Credem că hibrizii vor lua fața electricelor. Credem că hibrizii standard vor continua să fie cea mai bună armă pentru respectarea regulamentelor pentru emisii. Ne așteptam ca vânzările de hibrizi standard să crească la 4 milioane de unități în 2030 și să vindem sute de mii de hibrizi plug-in și sute de mii de electrice", a precizat Shinzuo Abe, directorul general al diviziei de sisteme de propulsii al Toyota, în cadrul unui interviu acordat publicației WardsAuto.

Acesta susține că oamenii nu vor începe prea curând să cumpere mașini electrice în volume ridicate din cauza unor dezavantaje prezentate de baterii.

"Principalul motiv este legat de caracteristicile bateriilor: costuri, dimensiuni, greutate și grad de deteriorare. A doua problemă este încărcarea. Trebuie să fie posibil să încarci mașinile fără probleme", a adăugat el.

Toyota a anunțat în vara anului trecut că lucrează la dezvoltarea unei baterii pe electroliți solizi care să permită un timp de încărcare de numai câteva minute și o autonomie semnificativ mai mare decât în prezent, însă aceasta va fi disponibilă comercial abia în preajma anului 2030.

Via WardsAuto

Comentarii (7)

  • Initial am crezut ca e o greseala de redactare, citind despre declaratiile lui Shinzuo Abe stiind ca nea' omu' e prim-ministrul Japoniei si nu un oficial de la Toyota.

    dar mi se pare super tare adaptarea textului original din "depasire" in "vor lua fata"
    7 4
  • hazard
    doar pentru prima suta de kilometri, dupa ce se consuma bateriile poluezi mai mult ca sa le cari dupa tine si, eventual, sa le mai si incarci.
    7 11
  • scamel
    trebuie doua masini. una electrica ptr naveta pe distante scurte si oras, si o" fosila" ptr excursie.la sfarsit de saptamana si concediu.
    hibrida ,ce iei pe mere dai pe pere, adica la drum lung consuma si ce-a economisit in oras. nu toti cei care doresc, mai este performanta dar noi nu ne permitem bmw i8.
    hibrida inca ramane alegerea paguboasa.
    6 13
  • ioncucalu
    hibridele astea is cum sunt cauciucurile all-season...un fel de compromis...nici bune iarna, dar nici rele vara...
    2 1
  • AndreiRN
    Practic cam asa si este. Daca plug in iti ofera 50 de km este suficient prin oras, la munca si cumparaturi si inapoi acasa in priza. Cand mergi la drum lung atunci esti in afara orasului si o dai pe benzina.
    3 0
  • mircea badea
    o ampera plug in e cea mai smechera.
    1 1
  • Meteorologogu
    Hibridele sunt un gard vopsit, de partea cealalta e leopardul.

    Singura configuratie hibrida pe care o consider ecologica este aceea in care motorul clasic ( "fosil" cum spunea scamel ) invirte doar generatorul pentru a extinde autonomia ( ca la Volt, Ampera, i3 cu range extender )

    Am condus un C-HR aproape 1500km ... dupa un calcul simplu ... deloc ecologic (aproape 7L%, afara ), putere ... nu prea ... daca ar fi sa o cumpar as cauta o alta varianta.

    Sunt foarte curios cum o sa fie Opel Ampera-e, desi pretul e cam piperat.

    Sa aveti o zi buna
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru