OFICIAL: Trabant renaste ca prototip la Frankfurt

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 16.09.2009
Urmasul celebrului Trabant 601 a venit la Salonul Auto de la Frankfurt in versiune electrica, fiind echipat cu un motor de 64 CP. Acesta poate sa atinga o viteza maxima de 130 km/h si ar putea intra in productie din 2012.

Compania germana Herpa a prezentat conceptul New Trabi la Salonul Auto de la Frankfurt. Acestia doresc sa reinvie celebrul model german intr-o versiune a secolului 21, care are propulsie electrica. Conceptul - denumit oficial Trabant nT - are un motor electric de 64 CP si poate atinge o viteza maxima de 130 km/h, suficienta pentru deplasarile de zi cu zi. O incarcare completa este realizata in opt ore, iar autonomia atinsa este de circa 250 kilometri.

Noul Trabant nT Concept are o lungime de 3.950 de milimetri si o latime de 1.690 mm,  inaltimea acestuia fiind de 1.500 mm. Acesta este cu cativa centimetri mai lung, mai lat si mai inalt decat vechiul Trabant 601 Kombi. Sistemele moderne de siguranta si elementele de confort intalnite pe toate modelele de pe piata au marit serios masa modelului, iar faptul ca acesta poseda baterii electrice nu este deloc un element ajutator. Per total, masa conceptului german a ajuns la 1.050 de kilograme, o valoare care demonstreaza ca ideea low-cost pe care se baza vechiul Trabant e istorie.

Conceptul nT este un vehicul 100% electric care poate fi incarcat atat la priza, cat si prin intermediul panourilor solare de pe acoperis.

Acoperisul acestui model are o suprafata de 1.8 metri patrati, suficienta pentru instalarea unor panouri solare eficiente. Timpul de incarcare este de opt ore in cazul folosirii unei prize de 230 de volti, iar utilizarea unei conexiuni electrice la o retea de 380 de volti reduce timpul de incarcare la doar doua ore. Creatorii acestui proiect spera sa demareze productia de serie in anul 2012.

Via | Herpa

Comentarii (13)

  • la cat soare incaseaza masina mea in fata biroului ma indoiesc ca ar trebui sa o bag vreodata in priza p'asta :P ( daca , prin minune, vreodata, pretul ei va fi competitiv cu cel al uneia clasice cu motor cu combustie interna )

    foarte interesanta abordarea noului trabant - lipsesc acele elemente de "bling-bling" prezente in conceptele altor producatori . acest prototip tinde a fi o solutie eficienta pentru productie . ( ar trebui sa facem o comparatie intre conceptul care sta la baza lui GM Volt si masina care o sa iasa pe piata..)

    volanul, indicatoarele de bord, butoanele , excelent imaginate - simplitatea aduce confort ( parerea mea ) .... totodata simplitatea aduce si costuri scazute - sincer cred ca viata mea ca fi la fel de frumoasa in continuare si fara un sistem de navigatie inclus in bordul masinii mele ...

    revenind la panoul solar de pe plafon ... inca nu am vazut un concept electric care sa foloseasca celule fotoelectrice la fel de futuriste ca si pretentiile masinii -- exista pe lumea asta cercetatori care au creat celule foto-electrice care sunt "aproape " transparente, si mai stau si pe un substrat flexibil ;)
    13 1
  • no comment
    5 1
  • TZENU BMW
    frumos
    masina arata destul de bine,acum sa speram ca va iesi in serie
    6 1
  • Eee, altă viaţă!
    De la imaginile cu conceptul Trabi până la aceste imagini, s-au schimbat multe. Proporţiile din simulările iniţiale nu aveau nicio treabă cu această versiune. Îmi place şi mă face să mă gîndesc că încă există speranţe pentru lumea auto.
    5 1
  • ....
    foarte misto masina..... la interior cred ca ar da mai bine un vitezometru analogic decat cel digital... dar per total e bine. As da banii sa o cumpar
    5 2
  • Un fan Trabant (modelul, nu co
    Domnule Toma cred ca ai o mansarda destul de nemobilata, daca spui ca Trabant a prezentat conceptul nt....de parca ar exista compania Trabant. Niciodata nu a existat acest constructor, dar banuiesc ca agregatul bi-neuronal nu a auzit de asta. Mai citeste si apoi poti sa incepi sa poluezi eterul....
    2 4
  • Trabi 25 kV ?!
    Sunt curios cam la ce pret ar ajunge o versiune de serie . Ideea in sine este salutara si sincer sa fiu , mi-ar place o astfel de masina 100% electrica ptr deplasarile zilnice . Aspectul cu alimentarea in 8 ore de la o sursa de 230 V AC sau 2 ore de la o alta de 380 V AC , este poveste , deoarece constanta de timp necesara incarcarii unei baterii de acumulatoare nu este dependenta de tensiunea sursei de alimentare externe ci de cu totul alti parametri . Daca am aplica aceasta regula , ar insemna ca daca cuplam Trabi electric la reteaua aeriana CFR de 25 kV , se incarca in cateva secunde .....ceea ce este aberant . Este vorba de curentul absorbit din reteaua de alimentare , care trebuie sa fie dimensionata corespunzator . In rest , astept niste teste cu acest Trabi..
    2 1
  • seamana cu Mini
    mi se pare un Mini Clubman retusat.
    1 1
  • Prius, cifrele alea de 8 si 2 ore pentru cele 2 tensiuni diferite de alimentare sunt data deoarece nu prea ai cum sa scoti suficienti kWh din reteaua de 220V intr-un timp scurt - ti-ar sari sigurantele , iar pe 380V se presupune ( probabil ) ca ai o legatura trifazica , si deci ai posibilitatea de a lua mai multi kWh din retea intr-un timp foarte scurt.

    daca incarci 20kWh de la 220V in 8 ore o sa ai un curent de 15A ( presupunand un randament total de 80% la incarcare ) pe cand dintr-o sursa de 380V ai avea un curent total de 33A care, probabil, este luat de pe 3 faze separate ale retelei .

    Motivul pentru care ei dau si cifrele pt 380V este exact ala pe care il spui si tu - retelele de alimentare cu curent electric nu sunt dimensionate pentru sarcini asa de mari ( in general contoarele de la noi de acasa au intre 10A si 20A la 220V )
    3 1
  • Marian
    Super tare
    La cum arata prototipul asta nu vad ce mari schimbari ar trebuie pentru a-l scoate in serie. Arata foarte bine asa cum e si mai ales automonia e de-a dreptul super tare. O masina din asta as cumpara si eu.
    0 1
  • Trabi
    @unckle.......am proiectat astfel de instalatii de incarcare a acumulatoarelor ....deci nu vorbesc din auzite . O baterie de acumulatoare , indiferent de modelul constructiv , nu se incarca prin socuri de curenti , fiind necesara o constanta de timp care este o functie nelineara . Iar tensiunea la bornele acumulatoarelor (cea de incarcare) nu are legatura cu tensiunea de intrare in convertorul AC / DC care face functia de incarcator . Eu am aratat ca indiferent de tensiunea de alimentare a retelei , nu poti scurta timpul de incarcare , marind curentul de incarcare (exista o relatie matematica care defineste acesti parametri) . Mai departe am intra in amanunte , ceea ce nu e cazul aici....Oricum , o masina 100% electrica nu este indicat sa o incarci de la o priza de apartament . Vor fi necesare surse de putere specializate si contorizate . Dar , de regula , curentul din acumulatoarele unei astfel de masini nu ajunge la valoarea zero , deoarece se foloseste electromotorul electric in toate cele patru cadrane de functionare , incat un chopper va incarca permanent acumulatoarele din energia cinetica recuperata . Astfel de electromasini nu sunt doar niste simple electrocare de genul celor care transporta bagaje prin gari , ci au niste circuite destul de sofisticate .
    0 1
  • daa
    e ceva deosebit mica dar frumoasa as cumpara-o imi place foarte mult parerea mea e ca-i ceva nou si original .intr-un fel parca m-am saturat de bolizi cu motoare de la5000cm cu400-700cp pt.ce? competitie pe drumuri publice? ...hai ca m-am saturat de aventurieri sinucigasi ii vad toata ziua cum incearca sa-si substituie lipsa de minima inteligenta cu ,,iscusinta,, de a apasa pedala de acceleratie fara nici cea mai mica urma de responsabilitate.
    1 1
  • marian
    asta da
    Era momentul sa se conceapa o asemenea masina, gandindu-ma la chestia ca e eco(o masina de viitor care sa foloseasca drept combustibil energie neconventionala, sa nu polueze si pe deasupra in unele cazuri energia este si gratis), o masina "simpla" asa cum trebuie sa fie ea. Ma bucur pentru aceasta aparitie (concept) si abia astept sa apara si pe piata.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru