Ulei de motor

Lichid cu vâscozitate și onctuozitate ridicate, de proveniență minerală (din țiței) sau sintetică (organic de sinteză), insolubil în apă și mai ușor decât aceasta, care se folosește pentru ungerea și lubrifierea unor părți ale motorului cu ardere internă. Uleiurile de motor se deosebesc între ele prin gradul de vâscozitate. 

În general, autovehiculele moderne utilizează uleiuri de motor multigrad, care oferă grade diferite de vâscozitate la temperaturi mari și la temperaturi mici. În clasificarea SAE, uleiurile multigrad specifică gradul de vâscozitate la -17.8 grade Celsius și la 98.9 grade Celsius. Cei doi indici de vâscozitate pot fi recunoscuți sub forma "10W-30", unde "10W" reprezintă vâscozitatea (rezistența la subțiere) la temperaturi coborâte, iar "30" reprezintă vâscozitatea (rezistența la subțiere) la temperaturi ridicate. Litera W provine de la termenul englez Winter (Iarnă). 

Un ulei 5W-30 are o vâscozitate mai mică la temperaturi mici decât un ulei 10W-30.

Din acest motiv, alegerea uleiului trebuie să fie în legătură directă cu temperaturile la care va opera motorul.

De exemplu, mașinile care funcționează iarna în regiuni reci ar trebui să folosească un ulei de motor cu vâscozitate mai mare la temperaturi coborâte. Pe de altă parte, mașinile care funcționează vara în regiunile calde au nevoie de un ulei cu o vâscozitate mai mare la temperaturi ridicate.


VIDEO

Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru