Ultimele rezultate EuroNCAP

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 02.02.2007
Dupa ce zilele trecute EuroNCAP a prezentat rezultatele dezastruoase ale lui Voyager acum a venit randul modelelor C30, Captiva si Eos sa fie testate.

Zilele trecute Automarket va prezentat rezultatele dezastruoase ale automobilului de familie Chrysler Voyager la testele de siguranta EuroNCAP. Astazi vom continua seria celor mai noi teste Euro NCAP si va vom prezenta rezultatele testului de siguranta pentru Volkswagen Eos, Chevrolet Captiva si Volvo C30.

Decapotabila germana a obtinut patru stele pentru protectia adultilor, patru stele pentru protectia copiilor si doar doua stele pentru protectia pietonilor. La impactul frontal manechinul a inregistrat maximum de puncte, insa structurile bordului au reprezentat un potential pericol pentru genunchii si femurul soferului. Eos a obtinut punctaj maxim si la testul lateral desi la impactul cu stalpul usa soferului s-a desprins.

Copii sunt in siguranta in noul Eos, rezultatele testelor confirmand siguranta oferita scaunului pentru copii. Airbagul pasagerului fata se poate dezactiva permitand amplasarea unui scaun special pentru copii. Pentru pietoni, Eos ofera o protectie buna singurul punct slab reprezentandu-l partea superioara a capotei care nu a obtinut nici un punct.

SUV-ul

Captiva s-a comportat si el acceptabil la testele NCAP obtinand patru stele pentru protectia adultilor, trei pentru protectia copiilor si doua pentru protectia pietonilor. La impactul frontal, ca si in cazul lui Eos, structurile bordului au reprezentat un pericol pentru genunchii si femurul soferului, dar si pentru cei ai pasagerului.

Desi airbagul cortina nu s-a deschis destul de prompt, Captiva a obtinut maximum de puncte la testul lateral. Airbagul pasagerului nu a putut fi dezactivat, de aceea utilizarea unui scaun pentru copii pe locurile din fata nu este recomandat. Sistemul de ancorare Isofix nu este bine marcat, lucru care a dus si el la un punctaj mic pentru protectia copiilor. Spoilerul fata a oferit protectie maxima pentru picioarele pietonilor, insa nu acelasi lucru il putem spune despre partea inferioara si superioara a capotei care nu au obtinut nici un punct.

Cum era de asteptat suedezii de la Volvo au obtinut rezultate foarte bune la aproape toate categoriile, exceptie facand protectia pietonilor unde nu a obtinut decat o singura stea; pentru protectia pasagerilor adulti C30 a obtinut cinci stele iar pentru cea a copiilor patru stele.

La impactul frontal volanul s-a deplasat in fata pentru a evita contactul cu soferul insa si la acest model structurile bordului au reprezentat un pericol pentru picioarele soferului. La testul lateral punctajul obtinut de manechin a fost maxim.

La testele dinamice Volvo C30 a obtinut maximum de puncte pentru protectia copiilor in varsta de un an si jumatate. Airbagul pasagerului fata poate fi dezactivat pentru a permite amplasarea unui scaun pentru copii. Pietonii insa nu sunt ata de in siguranta precum pasagerii deoarece capota masinii nu a protejat deloc capul manechinului folosit la teste. doar spoilerul a reusit sa protejeze intr-o mica masura picioarele pietonilor.

Comentarii (5)

  • da best
    mda, volvo...
    1 0
  • volvo
    am avut pana acum 7 masini.ultimele doua ,volvo360 si volvo s40.cand voi vinde s40 imi voi lua un s60.nicicand o alta marca.
    1 0
  • volvo
    de la volvo as mai trece doar la aston martin dar pana atunci mai tre sa treaca vreo 200 de ani.deci cred ca raman la volvo-for life!
    1 0
  • volvo
    Am avut un s40 si am fost foarte multumit de el.In 2006 mi-am luat un s60 cu motor de 2.4 l si 185cp cuplu motor 400,consum pe autostrada 6%. Este o masina super.
    1 0
  • Hai, nu sar acum fanaticii VW sa mai laude un pic "tehnologia" germana?Unde sunteti? V-ati ascuns in tufis cu coada intre picioare?Inadmisibil pt o asemenea masina (Eos) sa nu obtina 5 stele. Dupa ce ca e urata, acum s-a dovedit ca mai e si nesigura.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru