Un nou supercar: Corvette ZR1

De Robert Gherghe
Publicat Joi, 20.12.2007
GM a prezentat mult-asteptatul Chevrolet Corvette ZR1, un supercar de 620 CP si 810 Nm.

Esential

320 km/h se asteapta inginerii Chevrolet sa atinga noul model Corvette ZR1.
620 CP este puterea motorului V8 de 6.2 litri.

Dupa mai multi ani de asteptare General Motors a prezentat astazi noul model Chevrolet Corvette ZR1, un model care intentioneaza sa fie cel mai bun supercar din lume.

Corvette ZR1 este modelul de performanta nascut din radacinile lui Corvette C6. ZR1 va fi expus publicului larg in luna ianuarie, odata cu deschiderea Salonului Auto de la Detroit.

Marea noutate adusa de Corvette ZR1 se gaseste sub capota. Vorbim despre motorul LS9, care are o capacitate de 6.2 litri si produce cel putin 620 CP la 6500 rot/min. Gratie existentei unui supraalimentator motorul LS9 ar putea sa ajunga la puterea de 650 de cai. Cuplul maxim al modelului ZR1 este de 810 Nm la 4000 rot/min.Corvette ZR1 este capabil sa ajunga la 100 km/h in circa 3.0 secunde si sa atinga viteza maxima de 320 km/h, dupa supusele inginerilor americani.

Inginerii GM si-au laudat modelul si mai ales propulsorul LS9, datorita raportului putere – masa (100 CP/litru) . "Din acest punct de vedere, ZR1 este mai bun ca Ferrari 599, Porsche 911 GT2 sau Lamborghini LP640.

De fapt ne asteptam ca ZR1 sa fie primul Corvette care atinge viteza de 200 mph”, a declarat Ed Peper, inalt oficial Chevrolet.

Designul exterior al noului model nu se diferentiaza prea mult de filosofia Corvette. Noutatile vin din randul materialelor folosite, in special fibra de carbon, care acopera o mare parte a componentelor partii frontale si acoperisul. Extrem de vizibile sunt si liniile agresive ale lui ZR1, menite sa aduca un comportament aerodinamic corespunzator. Ca o ciudatenie, capota modelului este prevazuta cu o „fereastra”, care ofera un vedere asupra motorului si ajuta la racirea acestuia.

Partea anterioara a modelului prezinta clasica forma Corvette, iar ca element special sunt observabile cele patru iesiri ale sistemului de evacuare. Pretul la care este estimat Corvette ZR1 ajunge la 100.000 de dolari.

Taguri: C6, Chevrolet, Corvette, GM, ZR1

Comentarii (16)

  • eu am auzit ceva de 595 lb.-ft. of torque (823 Nm)
    0 0
  • @robertg
    eu nu am facut conversia, doar ca asa scrie in comunicatul de presa..
    1 0
  • valyooo
    a
    ZR1 este mai bun ca Ferrari 599, Porsche 911 GT2 sau Lamborghini LP640.Corvette ZR1 este capabil sa ajunga la 100 km/h in circa 3.0 secunde si sa atinga viteza maxima de 320 km/h, dupa supusele inginerilor americani. In bord am vazut poate sa atinga 220 Km/h cu 650 CP ce naiba face cu atata putere / Americani asti nu pot sa faca un supercar bun
    0 3
  • masina este una americana.. so ghici ce indica vitezometrul?? mile pe ora!!
    3 0
  • lol zice ca raportul masa-PUTERE e de 100cp/litru ... asta e raportu cai putere pe capacitate..unde gt2 cu ai sai 520 de cai la un motor de 3.6 l sta mult mai bine....
    0 0
  • uite ce zice in comunicatul de presa:
    "It all boils down to the power-to-weight ratio and the ZR1's is exceptional - better than the Porsche 911 GT2, the Ferrari 599 and even the Lamborghini LP640."
    0 0
  • AndreiRN
    Corvette
    Ce are Corvette superior fatza de restul masinilor supersportive este fiabilitate.
    Cu placere admir pe strada Corvetturile anilor '50, '60, 70, '80, .... care majoritatea inca sunt in functiune si multe se vand la preturi inca ridicate.
    Restul ..... nu mai functioneaza de mult.
    0 0
  • Telefonaru
    ZR1
    am un z06 si gradatia acolo e in mph(mile/ora),abia astept sa se importe si la noi pt a o cumpara
    0 0
  • supraalimentatorul ala este un compresor mecanic
    0 0
  • PorscheFAN
    Corvette zr1
    frumusel, se lauda ca are HP, cuplu, Nm, dar la viraje se descurca ca GT2 ?
    0 0
  • zr1 fan
    corvette
    Din ce am v?zut la Top Gear se pare c? da, ia virajele ca un adev?rat supercar. Deci au f?cut ?i americanii mai mult decât un muscle car.
    0 0
  • mmihai
    zr1
    fratilor, raportul CP/litru se ia in considerare la masinile cu motoare aspirate, nu cu turbo sau compresor mecanic, acolo se vede adevarata inginerie. Un motor turbo, fie el si de 2.0 l, poti sa-l aduci si la peste 500CP, chiar daca perioada lui de viata va fi scurta, deci... raportul CP/litru nu are nici o relevanta la motoarele supraalimentate. Ferrari 599 si LP640 au motoare aspirate in timp ce GT2 si ZR1 sunt spraalimentate.
    0 0
  • ionutz
    zr1
    frate...oare de aia sa fie zr1 asa de ieftin fata de Ferrari 599 si LP640 pt ca motoru ii suparaalimentat?..caci la puterea si performanta lui ar trebui sa coste mai mult.
    0 0
  • Ionut Manea
    ZR1
    Dragii mei, tocmai am cumparat un ZR1 din Olanda si credeti-ma este exact ca in povesti :) poate chiar mai bine. Masina asta are aderenta de DTM si acceleratie de Superbike. Chiar sambata o sa ma duc cu un prieten pe A2 sa vedem care este diferenta intre ZR1 si ZX10 ( SBK-ul de la Kawasaki) daca exista vreuna.... Eu sincer ma indoiesc... Este absolut incredibil de stabila si foarte usor de controlat chiar in competitive mode. Motorul are o putere colosala insa credeti-ma nu el este punctul forte al masinii.... Nu am cunoscut in viata mea o frana atat de eficienta si de progresiva. Trebuie sa fug... as mai sta la povesti insa nu mai am timp....
    0 0
  • ZR1
    prietenilor....nu mai aberati...la aprox 100.000$ si productie de serie cu motor in fata si doar V8 si porbagaj generos pt o super sportiva, nu are rival!!!!
    este cea mai rapida masina din lume cu 2 locuri produsa in serie si detine recordul de mult timp.....
    la ei corvette e ca si logan sau pisicutzele cocalarilor, adica de serie
    uitati-va la asta si nu mai fabulati!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=OZlGMX8G3B4&feature=channel
    0 0
  • Linca Andrei Gabriel
    Oricum nu are cum sa ajunga la perforanta unui Bugatti Veyron sau mai ales a unui Bugatti Chiron.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru