Un vechi rival al lui Logan ajunge la a cincea generație: Hyundai Accent se modernizează, dar rămâne în continuare interzis europenilor

de Mircea Meşter
Vineri, 17.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai Accent este o veche cunoștință a lui Dacia Logan: un sedan de clasă B cu care modelul de la Mioveni se lupta în perioada de vârf a pieței auto din România. Modelul sud-coreean a ajuns la a cincea generație și oferă elemente la care Logan încă visează. Cum visează și Accent la piața europeană, de altfel.

Unul dintre modelele care au făcut istorie pentru Hyundai în România este Accent, un sedan de clasă mică foarte căutat în perioada pre-criză de explozie a pieței auto de la noi.

Accent ajunsese în anii 2005-2008 la a treia generație și era considerat concurentul direct al lui Logan, model pe care Dacia abia îl scosese la vânzare în România și apoi pe piețele din jurul țării noastre. Accent a dispărut însă brusc din peisajul auto românesc după 2010, când Hyundai a preferat să ofere în zona berlinelor modelul Elantra, un model superior ca dimensiuni care a urcat și pe plaja de prețuri și este considerat versiunea sedan a lui i30.

Hyundai Accent în versiunea 2005-2010, foarte populară în România (sus), și noua generație a modelului sud-coreean.

Acesta este contextul în care Hyundai a lansat astăzi la Salonul Auto de la Toronto cea de-a cincea generație Accent. Un model care-și păstrează dimensiunile ultracompacte și caracterul de sedan accesibil, dar care evoluează major la nivel estetic, transformându-se într-un frate mai mic al lui Elantra.

De altfel, asemănările dintre cele două modele sunt atât de mari, încât ar putea fi ușor confundate la o privire superficială pe stradă.

Prrivind imaginile modelului care beneficiază de o imagine excelentă în America de Nord, acolo unde se cațără anual pe locul al treilea la capitolul vânzări în gama Hyundai, observăm o mașină cu linii fluide, curate, și cu un interior care ar putea fi o alternativă la liniile oferite în Europa de gama actuală Dacia și la concurenții direcți ai acesteia, Fiat Tipo și Skoda Rapid. Portbagajul lui Accent oferă 616 litri, cu mai mult de 100 peste volumul oferit de Dacia Logan.

La nivel tehnic, noul Hyundai Accent se bazează pe un motor pe benzină de 1.6 litri cu patru cilindri care dezvoltă 133 de cai putere și 161 Nm. Acesta poate fi comandat cu o transmisie manuală cu șase trepte sau cu o automată clasică cu șase rapoarte. 

Vârfurile tehnologice pe care le oferă cel mai mic sedan din gama globală Hyundai sunt reprezentate de display-ul touchscreen de 7 inch integrat în planșa de bord și care adoptă sistemele Apple CarPlay și Android Auto și de posibilitatea de a acționa comenzile vocal.

În plus, Hyundai Accent oferă un sistem de frânare automată în caz de urgență, șase airbag-uri standard, un sistem de control al tracțiunii și chiar un sistem Drive Select (disponibil doar pe versiunea cu transmisie automată) prin care șoferul poate modifica răspunsul direcției și al motorului (Normal și Sport).

Comentarii (13)

  • O masina ideala pentru cei care-si permit doar o singura masina noua. Dotari la zi, design ok si un porbagaj demn de clasa medie.

    Mult mai practica decat orice HB de clasa mica si compacta.

    Foarte tare pentru varianta sedan a lui i20, ca sa merg si eu pe comparatia i30-Elantra.

    Pacat ca in Europa nu mai se vand sedanuri de clasa mica (B). Nici Rio sedan nu mai e in oferta KIA (era ultimul mohican) si nu se anunta ca urmatorul model va avea versiune sedan.

    Sincer n-am prea inteles pasiunea europenilor pentru HB-uri B si C. Ok, multi au doua masini, insa ambele HB-uri, iar cand pleaca in concedii isi pun "sicriul" deasupra si mai obtureaza si luneta cu bagaje. Americanii sunt muuult mai practici.
    19 7
  • A, si o mica erata pt AM: Tipo si Rapid sunt sedanuri compacte (C). Logan e sedan subcompact (B). Inlcusiv la voi apar asa, insa in text spuneti ca sunt concurenti...
    11 2
  • @Andy....pai si multe review-uri din vest pun alaturi Logan, Rapid, 301, C-elysee si, mai nou, Tipo. L-am vazut si pe Toledo la un moment dat
    7 2
  • mircea
    @Andy
    Sunt la limita dintre segmentul B și C la nivel de dimensiuni. La nivel de concept, însă, sunt acolo: mașini accesibile, materiale specifice, motorizări basic. Așa cum spune și vianu mai sus, mai există și Peugeot, Citroen și Seat. Pentru că Toledo e un Rapid, e normal să fie aoclo.

    Nu de alta, dar dacă scoatem compactele sedan entry level din poveste, Logan rămâne singur pe lume. Ca-n Hector Malot :)
    12 1
  • someone
    imi aduc aminte de accentul din 2005-2010, motorul crdi era superb pentru acea vreme la acea cilindree. discurile de frana la toate rotile asigurau o franare buna, iar in versiunea de top avea chiar si airbaguri cortina. pacat ca rotile erau mici iar suspensia foarte moale.
    si apoi a disparut, fiind inlocuit de elantra sau / si I20.
    la modelul actual insa e impresionanta valoarea portbagajului: 600 L ...wooow
    13 1
  • Nu m-ar deranja masina asta absolut deloc, mai ales cu un motor mai ”european”. Dar la o adica, merge si 1.6 benzina ala
    8 0
  • @ Andy,
    Daca ramaneai la primul comentariu, filozof ramaneai! Discutia cu clasele este foarte dificila in ziua de astazi, in care tot mai multi producatori maresc dimensiunile ca sa faca masinile sa para ceea ce nu sunt.
    Clasa B este clasa mica (asa cum spui chiar tu in primul comentariu) chiar daca tu vrei sa-i spui subcompacta:)) Cu aceeasi logica clasa compacta este submedie iar media este submare:)))
    Daca Rapid este compact, Octavia ce este? Clasa medie? Iar Superb este clasa mare, nu?:)) Despre Tipo nici nu are sens sa vorbim. Asa si Megan Sedan este clasa medie.
    Rapidul a inlocuit Fabia Sedan si fiind de aproape 4,5m este greu sa ii spui sedan de clasa B, dar asta este. Dar daca te iei doar dupa dimensiuni, atunci si Logan este compact, iar MCVul este mai lung ca Rapidul.
    8 1
  • @clase Nu vreau eu sa-i spun subcompacta. E doar o alta denumire oficiala (folosita in presa de specialitate) a clasei mici (B). Initial era folosita in presa americana, insa ulterior a fost preluata si de europeni.

    E adevarat ca dimensiunile s-au marit de la generatie la generatie, insa asta s-a intamplat cu toate clasele si in cazul majoritatii producatorilor. Polo-ul nou care apare in cursul anului e la fel ca un Golf 4 ca dimensiuni, asa nu inseamna insa ca e compacta, pentru ca si Golf-ul actual e mult mai mare ca un Golf 4. Valabil si la noul Civic Sedan care a ajuns la dimensiunile Accordului de acum doua generatii. Am dat doar doua exemple, insa e o situatie general valabila.
    9 0
  • @Andy: iti impartasesc parerea din prima postare, cu o mentiune: pentru vacante au break-uri. Sunt pline strazile din vest de break-uri si, odinioara, din monovolume. Acum au gipuri.
    4 0
  • Andrei
    Sedanurile sunt putin practice. Orice obiect mai voluminos si s-a terminat distractia. Am bagat odata o bicicleta full suspension de freeride intr-un hatch de clasa mica. Puteam sa am orice sedan din lumea asta si nu intra din cauza ghidonului imens.
    Voi credeti ca se vand in Europa si le retrag de pe piata pentru ca sunt nebuni? In realitate, un break/SUV e tot ce are nevoie o familie. Si un hot hatch pentru distractie de week-end.
    3 3
  • @Andrei Pentru biciclete exista suporti externi.
    5 1
  • dragnea ftw
    de ce nu se vinde in europa?
    suv n-ar trebui sa existe, l-au inventat practic feisbucistii.
    3 2
  • @dragnea ftw SUV-ul a fost inventat de GM cu Chevrolet Suburban in anii '30 (de altfel si modelul cu numele cel mai vechi din istorie care nu a suferit intreruperi).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru