Un vehicul solar a facut inconjurul lumii

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 08.12.2008
Dupa ce a trecut prin 38 de tari, un vehicul solar condus de un profesor elvetian a facut inconjurul lumii.

Esential

52.086 kilometri au fost parcursi de-a lungul calatoriei prin 38 de tari.

Un profesor elvetian a facut inconjurul lumii cu un vehicul solar. Elevetianul a condus acest vehicul pana la Poznan, Polonia, la intalnirea ONU privind incalzirea globala. Profesorul a parcurs nu mai putin de 52.086 kilometri si a trecut prin 38 de tari.

Caravana acestuia a trecut si prin Romania , pe data de 7 decembrie 2007. Solartaxi, cum a fost denumit vehiculul solar, a avut o serie de copiloti celebri de-a lungul calatoriei sale. Printre acestia putem enumera personalitati precum Ban Ki-moon, secretar general ONU, regizorul James Cameron, Printul Albert de Monaco, Primul ministru suedez Fredrik Reinfeld, si Michael Bloomberg, primarul New York-ului.

Elvetianul a creat Solartaxi pentru a demonstra dezvoltarea avansata a tehnologiilor disponibile pentru a reduce emisiile de gaze care produc efectul de sera. Pe langa beneficiile pentru mediu, profesorul elvetian este convins ca investitia in combustibili non-fosili va crea si slujbe noi. Vehiculul a tras dupa el o remorca al carei acoperis era acoperit cu sase metri patrati de celule solare.

In aceasta remorca sunt amplasate si bateriile vehiculului, care ii ofera suficienta energie pentru a parcurge 15.000 km pe an. Consumul de energie al lui Solartaxi este echivalentul a 1 litru de carburant conventional la 100 kilometri parcursi. Impreuna cu remorca, vehiculul solar cantareste numai 750 kilograme.

Cu toate ca dezvoltarea prototipului a fost costisitoare, elevetianul pretinde ca Solartaxi produs in masa ar avea un pret de aproximativ 10.000 euro, plus 4.000 euro pentru panourile solare. Pentru un prototip, fiabilitatea acestuia este remarcabila, acesta avand numai doua probleme tehnice de-a lungul aventurii de 52.000 kilometri. Desi a ajuns la intalnirea ONU din Polonia, calatoria elvetianului nu s-a terminat inca. Profesorul mai are de parcurs inca 2.000 kilometri pentru a ajunge acasa.

Via | WorldCarFans

 

 

Comentarii (4)

  • Polanda
    Polonia sau Polanda? Hotarati-va odata...
    0 0
  • Marius
    Despre viitorul auto
    Deocamdata combustibilii s-au ieftinit, pe fondul cererii scazute, datorate acestei crize economico-financiare.Peste 1-2-3 ani, pretul va creste fantastic de mult. Considera ca prototipul Diesotto de la Mercedes este ceva absolut demential.Cu asta reusesc sa-i "ingenuncheze" la capitolul tehnologie pana si pe mafiotii italieni de la Ferrari.
    In viitorul apropiat, ca sa impace si capra si varza, producatorii auto vor apela la motoare hibride (motor clasic mic si compact + motor mic pe baza de baterii).
    In viitorul indepartat, batalia suprema a motoarelor se va da intre motoare pe baza de baterii vs. motoare pe baza de hidrogen (pila de combustie)

    Totusi, faza e ca si acum se pot face chestiile astea. Dar....cine te lasa sa scoti pe piata asa ceva? Exista petrol, exista deci pretext de a face razboaie si experimente, exista prosti care cumpara si pierd bani grei la fiare care apar "upgrad-ate" de fapt la 5 ani, exista statul care impoziteaza la greu combustibilii si unde smecherii toaca niste bani in prostie, exista multe chestii.
    Deci, totul e un business, totul e o vrajeala. Simplu ca "buna ziua". :P
    0 0
  • AndreiRN
    Monopol
    Cum a zis si Marius soluti technice sunt cu gramada pt masini mai eficiente dar cum sa se impozeze soarele sau aerul sau apa?
    Motorul in 6 timpi, motorul cu aer, motoare electrice solare, motoare cu biodiesel, etc s-au testat si s-au dovedit superioare si eficiente dar atat guvernele cat si firmele mari nu au interesul unui consum redus de combustibil. Solutiile vor aparea de la mici firme sau indivizi care refuza sa urmeze turma.
    0 0
  • xzzcsxzc
    ss
    www
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru