Unde-s doi, puterea creşte: noul dashboard Peugeot i-Cockpit va avea două ecrane şi va debuta pe compacta 3008

de Daniel Popescu
Luni, 18.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot pregăteşte lansarea unui nou dashboard numit i-Cockpit, care va avea două ecrane TFT şi va debuta cel mai probabil pe noul Peugeot 3008.

Peugeot va dezvălui în această săptămână informaţiile oficiale despre i-Cockpit, noul dashboard care va fi inclus în următoarele modele dezvoltate de francezi, însă primele imagini au apărut deja pe internet. Chiar dacă nu sunt foarte detaliate, acestea arată principalele caracteristici.

Consola centrală cu funcţie touchscreen va fi în continuare disponibilă, însă controalele tradiţionale vor fi înlocuite cu un al doilea ecran TFT amplasat pe bord deasupra volanului. Totuşi, există o serie de butoane amplasate sub ecranul central.

Urmareste Automarket
Practic, noul design confirmă trendul iniţiat de producători pentru înlocuirea butoanelor cu un ecran touchscreen, o mişcare controversată inclusiv din cauza faptului că utilizarea unei ecran poate distrage mai mult atenţia şoferilor de la condus.

Cel mai probabil, noul i-Cockpit va debuta pe noul Peugeot 3008 aşteptat pentru vara acestui an, mai ales că un ecran TFT apare şi într-o imagine spion realizată cu modelul francez. Până atunci, Peugeot va lansa pe piaţă şi un facelift pentru 208, însă cel mai probabil acesta nu vă include noul sistem.

Via Autocar

Comentarii (13)

  • Costel
    dashboard.
    very cool!
    dar, M Popescu, sorry ca intreb (ask), why folosim si cuvinte romanest in phrase?
    why not totul in English?
    k sa fie very cool, sa dam like si share!
    nobody knows la romani what is plansa de bord or masina.
    please, scrii de acum "car"...
    36 1
  • nice
    10 2
  • Viitorul suna bine atata timp cat se imbina armonios ecranele cu butoanele clasice, astfel incat sa ai toate informatiile necesare pe ecrane, insa in acelasi timp comenzile simple sa ramana apanajul clasicelor butoane.

    Laudabila ergonomia bordului din imagine, bord orientat inspre sofer si care parca il imbraca. Putine masini fac asta chiar si in 2016.

    Sunt sceptic insa ca eranele sunt TFT si nu IPS. Probabil ca redactorul dorea sa scrie LCD...Cel mai probabil sunt LCD IPS LED pentru a avea vizibilitate excelenta si in soare si la diverse unghiuri, situatii in care vechiile TFT-uri sunt modeste.
    5 2
  • @Costel: sa nu mai zicem de "ecranul touchscreen", adica "ecranul de tip ecran tactil" :D
    13 0
  • Din nou spui numai baloane copile. Ecranul din bord care inlocuiesc vechile ceasuri, este pur marketing, nimic spectaculos si informativ. Este atat de ''util'' precum este Head Up Display-ul sau sistemul Keyless go. Cati ani ai ?
    5 5
  • @@Andy

    - Keyless Go...decat sa ma mai caut prin buzunare ma urc in masina am apasat butonul "power" si am plecat
    - Head Up Display...pentru ca informatia vitala afisata (viteza) e in raza de actiune a ochilor si nu trebuie sa mai focusez pe bord.

    pentru ca mi-am lasat faetonul in curte, calul l-am vandut si poate ca pur si simplu ma intereseaza micile gadgeturi lucru pe care pe tine nu te priveste.

    parerea mea
    6 2
  • eu vad romgleza ca pe un lucru bun, decat sa te lungesti degeaba cu "plansa de bord", "ecran tactil" "posta electronica" si alte chestii, mai rapid spui "dashboard", "touchscreen" "e-mail", etc., pana in limita in care sa inteleaga totusi omu ce spui

    cat despre bord, cam prea futuristic, pare mai degraba un concept, si totusi ecrane tft? De ce nu se apeleaza la solutii mai noi? Un ecran amoled (scuze ca derapez iar de la subiect) are culori cat se poate de realistice si se vede f bine din orice unghi, plus ca daca ar avea meniurile fundaluri negre, s-ar vedea spectaculos, noaptea ar fi f relaxant si ar economisi si energie (pt ca un pixel atunci cand trebuie sa afiseze negru, se inchide complet).
    3 3
  • @Vianu
    E parerea ta. Pentru mine e acelasi lucru, ori ca apas pe butonul de deschidere din telecomanda fara sa scot mainile din buzunar. Ori ca apas pe butonul de pe maner, este acelasi lucru. Asta cu ''cautatul'' prin buzunare e atat de stupid ca si cum ai zice : imi caut potofelul prin buzunare.

    Head Up Display - Marketing asemanator precum sistemul de parcare autonom. Pe bune, daca o masina parcheaza in locul tau eu cred ca ar trebui sa te lasi de soferie. Revenind la HUD - Informatia aia cum ar fi viteza reala sau recunoasterea semnelor de circulatie o poti vedea si in zona cadranelor de bord fata sa-ti misti absolut deloc capul , dureaza nici macar o secunda ca sa lasi ochii putin jos si afli deja informatia . Te-am mai intrebat odata sus, cati ani ai ? Merge Pegasul ?
    2 2
  • @@no-name

    am sa-ti raspund la intrebare....am si Head Up si Keyless Go.

    si Pegas din 1987, l-am reconditionat anul trecut in vara. E cel cu sa lunga. Nu foarte manevrabila bicla datorita "coarnelor" dar foarte comfortabila.
    2 1
  • @vianu aka Andy
    Mersi de raspuns. Foarte apreciativ si chiar elaborat raspunsul pentru un copil care viseaza ce vede ziua pe net. Vezi ca tocmai vor aparea si masini 100% autonome. Vise placute !
    1 4
  • @no-name

    voi incheia aici off-topicul incercand sa inteleg confuzarea voita intre diversi utilizatori ai "forumului". Probabil ca identificarea, rapida si neintemeiata, a unui singur "dusman" e, nu doar un mijloc de autoparare (ce iti confera un oarecare confort psihic), dar si o dovada a impotentei intelectuale de a accepta ca o parere poate fi impartasita de mai multi indivizi.

    acestea fiind spuse am sa te las sa traiesti, solitar, cu propriile inchipuiri si (pre)judecati de valoare.
    4 2
  • Superb!!! Daca va arata si exteriorul la fel ca si interiorul va avea succes garantat.
    0 0
  • @vianu aka Andy & Gelu
    Multumesc pentru al doilea raspuns. Ai demonstrat fix ca esti cine credeam, altfel nu te-ai fi ambalat atat de tare . Vise placute in continuare .
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru