Vânzările Nissan ating un nou record pe piața europeană și sunt în creștere și în România

de Bogdan Mirică
Joi, 15.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a ajuns la o cotă de piață record pe piața din Europa după un 2014 în care noile modele au adus vânzări cu 13.2% mai mari decât în 2013. Și pe piața din România graficul vânzărilor a fost unul ascendent.

După ce a turat la maxim motoarele și a înnoit în timp record produsele din gama sa, Nissan culege acum primele roade pe continentul european. Marca asiatică a reușit să comercializeze 724.613 uități pe Bătrânul Continent, cu 13.2% mai mult decât în anul 2013.

Mai mult, Nissan a reușit să își îmbunătățească și cota de piață europeană cu 0.3 procente, ajungând acum la 4%, suficient pentru a-și consolida poziția de al doilea cel mai popular brand asiatic pe continentul nostru. Performanța este cu atât mai notabilă, cu cât vânzările înregistrate în 2014 sunt cu 50% mai mari decât în urmă cu 5 ani, iar cota de piață aproape că s-a dublat față de 2009.

Fără îndoială unul dintre artizanii acestui succes, Nissan Qashqai a totalizat 240.000 de clienți în 2014 contribuind decisiv la cele 410.000 de vânzări înregistrate de japonezi în segmentul crossover. Tot pe lista celor cu rezultate notabile s-a aflat și Nissan Leaf, cel mai vândut electric la nivel mondial, care și-a îmbunătățit cu 30% performanța comercială față de 2013.

Potrivit Nissan, clienții actualului Leaf au parcurs împreună un milion de kilometri.

Cele mai importante piețe europene pentru Nissan au fost Marea Britanie, acolo unde japonezii și produc 500.000 de mașini anual la uzina din Sunderland. Regatul Unit le-a adus niponilor o creștere de 17% a vânzărilor, rezultatul fiind devansat doar de Rusia cu 18.5%. Spania, o altă țară în care Nissan produce, a bifat o creștere de 13%.

Rezultate pozitive și în România, unde vânzările au crescut cu 15% comparativ cu 2013. Grație celor 2015 mașini vândute de Nissan în România în 2014, cota de piață a japonezilor a urcat la 2.13%.

Piață Vânzări totale
2014 
Vânzări totale
2013 
Evoluție comercială
Rusia 173.429 146.319 +18.5%
Regatul Unit 149.877 127.752 +17.3%
Franța 74.928 64.900 +15.5%
Germania 65.627 55.562 +18.1%
Italia 53.246 51.396 +3.6%
Spania 44.006 39.086 +12.6%
România 2015 1747 +15.3%
Total Europa 724.613 639.849 +13.2%

Comentarii (6)

  • Bravo lor...sa vedem acum si ce va face Pulsar-ul...daca o va lua pe urmele Qashqai. II va fi mai greu (segmentul C e cel mai disputat) insa nu imposibil.

    Oricum per total Nissan e ancorat mai bine la cerintele europenilor in ceea ce priveste motorizarile decat Toyota, Honda, Subaru si chiar si decat Mazda (care totusi are cea mai aratoasa gama).
    28 4
  • @Andy

    pai se vede parteneriatul cu Renault si faptul astia stiu cam cu ce se mananca piata europeana. Din nefericire Renault are legata de picior imaginea de masina prost facuta putin fiabila, ieftina, etc.
    26 14
  • @vianu
    Pentru ca Renault FACE masini putin fiabile si scumpe...
    8 15
  • @@

    insemna ca europenii nu au ce face cu banii de incep sa cumpere masini putin fiabile si scumpe
    12 4
  • Renault are masini bune. Eu am un Clio 4 superb rosu si sunt foarte multumit de ea.
    2 0
  • Renault Zoe. 98% dintre clienţi sunt mulţumiţi de maşină

    http://www.automarket.ro/stiri/aniversare-electrica-renault-zoe-a-ajuns-la-o-productie-de-50000-de-70657.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru