Veşti bune în sfera eco: costurile sistemelor electrice de propulsie pe baza celulelor cu hidrogen scad datorită evoluţiei tehnologiei

de Mircea Meșter
Vineri, 11.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a anunţat că a reuşit să reducă cantitatea de platină şi de fibră de carbon de care este nevoie pentru dezvoltarea unui sistem de propulsie electric pe baza celulelor cu hidrogen. Acest lucru scade simţitor preţul final al viitoarelor modele de serie.

Esential 1.000.000 de euro a fost costul de dezvoltare al unui prototip propulsat electric pe baza celulelor cu hidrogen.
51.000 de euro va fi costul unui sistem de propulsie de acest tip pe o maşină de serie. Modelul astfel rezultat va costa până în 100.000 de dolari.
Toyota, unul dintre constructorii care studiază foarte atent dezvoltarea maşinilor cu propulsie electrică pe baza celulelor cu hidrogen, a anunţat astăzi că a reuşit să taie serios din costurile de dezvoltare a unui astfel de sistem. Astfel, dacă dezvoltarea unui prototip care foloseşte acest tip de soluţie pentru propulsie costă circa un milion de dolari, producţia de serie a unui pachet de celule cu hidrogen scade până la 51.000 de dolari. Ceea ce înseamnă că preţul unui model de serie care beneficiază de acest tip de propulsie nu va depăşi 100.000 de dolari în momentul lansării. În acest moment, Toyota are în derulare teste cu prototipuri de acest tip în Japonia şi în SUA, circa 100 de SUV-uri alimentate astfel şi care funcţionează pe baza de celule cu hidrogen aflându-se în componenţa autorităţilor locale.

Informaţiile au fost oferite de Satoshi Ogiso, unul dintre managerii Toyota, într-o conferinţă care a avut loc astăzi la Tokyo.

Conform acestuia, diferenţa este dată mai ales de optimizarea utilizării platinei, unul dintre cele mai scumpe componente necesare dezvoltării pilelor cu hidrogen. Evoluţia vine pe fondul îmbunătăţirii tehnologiei care permite placarea mult mai eficientă cu platină a unor componente ale catalizatorului, una dintre părţile esenţiale ale unui astfel de pachet. Prin modificarea acestor procedee, Toyota a scăzut cantitatea de platină necesară de la 100 la 30 de grame per maşină, ceea ce se apropie considerabil de cele 20 de grame de platină pe care fiecare catalizator al maşinilor diesel le foloseşte pentru filtrarea gazelor nocive. 

Scopul nostru este de a vinde câteva zeci de mii de modele echipate cu sisteme de propulsie pe baza celulelor cu hidrogen până în 2020.

Satoshi Ogiso
Managing Officer Toyota
O altă sursă de scădere a costului final de producţie este utilizarea unui număr mai mic de componente din fibră de carbon, acest material fiind înlocuit cu plastic acolo unde acest lucru e posibil. În principal, fibra de carbon este folosită la construcţia rezervoarelor de înaltă presiune în care stă hidrogenul.

Primul model de serie pe baza celulelor cu hidrogen pe care Toyota îl va dezvolta până la finalul acestui deceniu va fi lansat în Japonia, Statele Unite şi Europa, cele trei pieţe deschise unor tehnologii avansate de acest tip.

Conceptul acestui model - despre care se presupune că ar fi un sedan de dimensiunea lui Corolla - va fi prezentat în aceastp toamnă, la Salonul Auto de la Tokyo.

CARE SUNT AVANTAJELE CELULELOR CU HIDROGEN?

Modelele echipate cu celule cu hidrogen convertesc hidrogenul lichid în energie electrică şi apă cu ajutorul oxigenului şi a unui electrolit. Energia electrică astfel obţinută (explicaţia pas cu pas se află în clipul de mai jos) este utilizată la propulsia motorului electric, nefiind astfel nevoie de baterii, în timp ce rezultatul secundar - apa - este eliminat sub formă de vapori prin ţeava de eşapament. Autonomia unei astfel de maşini este apropiată de cea a modelelor cu motoare pe benzină sau diesel, în timp ce timpii de încărcare sunt aceiaşi cu cei petrecuţi astăzi la pompă. Astfel, marea problemă actuală este costul dezvoltării infrastructurii. Asta pentru că hidrogenul se obţine greu şi implică o serie de costuri ridicate pentru a fi captat şi menţinut sub presiune.

Comentarii (8)

  • revolutia_eco
    Bravo Renault-Nissan, bravo Ghosn, aratati lumii intregi cine merita sa fie numarul 1, se stie !!
    9 18
  • AndreiRN
    Toyota isi arata iarasi capacitatea technologica si dorinta de a produce vehicule curate.
    Felicitari.
    16 5
  • @revolutia_eco
    Ce legatura are Toyota cu Renault-Nissan ? Dute inapoi la somn
    18 4
  • Zoltan Benedek
    "cu ajutorul oxigenului şi a electrolizei"

    Electroliza este chiar procesul invers fata de procesul care se intampla intr-o pila de combustie (fuel cell)
    Prin electroliza se obtine hidrogen si oxigen din apa
    http://en.wikipedia.org/wiki/Electrolysis
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell

    Daca nu stiti ceva, documentati-va un pic, ca sa nu dezinformati oamenii, aveti Internet, Google si creier la dispozitie
    7 2
  • adica diferenta intre 100g platina si 30g platina este nici mai mult nici mai putin de 900000$...intortocheate sint caile ind auto
    1 1
  • Sa inteleg ca Toyota este pe cale sa rezolve problema stocarii hidrogenului (de obtinut nu este greu) !? Daca este asa au dat lovitura (o masina electrica care sa aiba autonomie de aproape 1000km ar fi chiar mai scumpa)
    0 0
  • AndreiRN
    Hidrogenul lichid se stocheaza in "bureti" care fac parte din interiorul rezervorului termos. Deja sunt pe sosele camioane de transportat hidrogen lichid si au aparut si primele stati de alimentare.
    0 0
  • AndreiRN
    Deci 5 kg de hidrogen vor propulsa Toyota 450 de km.
    Plinul se poate face acuma la 10 stati functionale in US dar sunt planificate 1000 in viitorul apropiat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru