Vettel a câștigat cursa de la Interlagos în fața lui Bottas și Raikkonen. Hamilton, locul 4 după ce a plecat din pitlane

de Daniel Popescu
Duminica, 12.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a obținut victoria în Brazilia după ce l-a depășit la start pe Valtteri Bottas, în timp ce Lewis Hamilton a terminat pe locul 4 în ciuda faptului că a luat startul din pitlane.

Marele Premiu al Braziliei a oferit momente palpitante la start, însă ulterior cursa a fost una previzibilă, mai ales că piloții de top au optat pentru aceeași strategie în privința pneurilor.

Sebastian Vettel a reușit un start mai bun și l-a depășit pe Valtteri Bottas în primul viraj pentru a deveni liderul cursei, în timp ce Fernando Alonso a urcat pe locul 5 prin depășirea lui Sergio Perez.

Totuși, până la finalul primului tur, Safety Car-ul și-a făcut apariția pe circuit în urma mai multor incidente. Mai întâi, Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne și Daniel Ricciardo s-au atins, pentru ca ulterior Esteban Ocon și Romain Grosjean să aibă parte de un acroșaj.

La reluarea cursei, Felipe Massa l-a depășit pe Alonso, în timp ce Lewis Hamilton a început o cursă de recuperare. Plecat din pitlane cu pneuri soft în urma accidentului suferit în calificări, pilotul echipei Mercedes a ajuns pe locul 10 în turul 8. Până în turul 22, Hamilton a progresat până pe locul 5 după ce i-a depășit inclusiv pe Alonso și Massa, astfel că s-a poziționat în spatele lui Verstappen, de care îl despărțeau însă peste 9 secunde.

Plutonul fruntaș a rămas reativ compact, iar piloții au optat pentru o unică oprire la boxe pentru înlocuirea supersofturilor cu softuri.

La adăpostul pneurilor soft, Hamilton a devenit lider cu 4 secunde avans în fața lui Vettel, care a ieșit însă în extremis în fața lui Bottas după efectuarea pitstopului. Raikkonen a rămas de asemenea în spatele celor doi, iar Ricciardo a progresat până în fața lui Verstappen ca urmare a startului cu pneuri soft, însă olandezul și-a recuperat însă poziția în scurt timp prin activarea sistemului DRS.

Hamilton a  schimbat pneurile soft cu cele supersoft în turul 44 și a revenit pe circuit pe locul 5, moment în care Vettel și-a reluat rolul de lider în fața lui Bottas cu un avans de peste 2 secunde.

Cu avantajul pneurilor mai rapide, Hamilton l-a ajuns din urmă pe Verstappen și l-a depășit pentru locul 4 în turul 59, iar olandezul a intrat ulterior la boxe, însă și-a păstrat locul 5 datorită avansului consistent în fața lui Ricciardo.  În ultimele tururi, Hamilton a încercat să urce pe podium, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv asupra lui Raikkonen.

Vettel și-a adjudecat astfel victoria cu un avans de circa două secunde în fața lui Bottas, în timp ce Raikkonen a completat podiumul în fața lui Hamilton, Verstappen și Ricciardo. Massa a ocupat locul 7 în fața lui Alonso și Perez, în timp ce ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Nico Hulkenberg.

Brazilia - Rezultate Cursa:

Comentarii (48)

  • Felipe is faster than you
    14 7
  • kim_vl
    Ce cauta Bottas la Mercedes ?
    7 6
  • grazie ragazzi
    am terminat la 5 secunde in fata aluia de a plecat de pe linia boxelor
    39 12
  • grazie ragazzi
    Verstappen in Malaezia "am" terminat in fata alauia de a plecat de pe ultima pozitie.
    10 11
  • Vetel a dpvedit azi ca e un vicecampion mondial merituos dupa ce l-a invins pe Bottas in lupta dreapta... In alta ordine de idei pilotii secunzi de la Mercedes si Ferrari sunt praf...Chiar daca azi amandoi au terminat pe podium
    25 16
  • Vettel*
    5 6
  • a dovedit*
    4 6
  • Frumoasa cursa lui Hamilton, dar hai sa fim obiectivi, a avut si noroc. La start, pana sa ia prima curba si fara sa depaseasca pe nimeni, era deja pe locul 14 sau 15 ! Apoi a intervenit SC-ul, care i-a redus semnificativ diferenta fata de cei din fata ! Si pana la cei din fata, cine sa-i mai stea in cale, Renault, McLaren, sau Williams ? Nici macar RBR, care nu au fost deloc in apele lor astazi. Jos palaria pentru cursa de recuperare facuta, cursa de campion adevarat, dar norocul ramane.
    30 10
  • Parca spuneau fieraristi ca Hamilton nu stie sa depaseasca.Azi ne-a oferit peste 10 depasiri frumoase si fara incidente dar fieraristi prefera undercut a la vettel si depasiri kamikaze tot a la vettel.
    Legat de cursa vreau sa spun mai multe lucruri:
    1.Baietii de pe podium au fost demni de mila.Sa termini la 5 secunde sau mai putin fata de cel care pleaca din pitlane este de toata jena mai ales daca tinem cont ca cei 3 au avut monoposturi apropiate valoric si au avut pista libera spre deosebire de Hamilton care a trebuit sa depaseasca o multime de piloti.Trebuie sa recunos ca la baut sampanie au parut adevarati profesionisti.
    2.Hamilton este pilotul cursei si a aratat de ce este considerat nr.1 din generatia sa. Pacat ca pneurile supersoft s-au uzat prea repede si nu au putut fi atacati si cei 3 crai din fata.
    3.Max trebuie sa invete sa uzeze mai greu pneurile.Nu este prima data cand face o oprire in plus.
    4.Massa a facut o cursa foarte buna.Pacat de spectacolul de 2 lei de dupa cursa.Cred ca ar trebui sa-si schimbe meseria in actor de telenovele braziliene.
    5.Alonso,Ricciardo,Gasly s-au descurcat bine.Checo Perez a avut un start slab dar a fost pilotul care s-a aparat cel mai bine.
    6.Ocon a abandonat prima data in f1.Desi acum nu a fost vina lui cred ca s-a facut dreptate daca ne gandim la cum si-a scos propriul coleg in Baku.
    7.Grosjean ar trebui sa-l urmeze pe legendarul Maldonado.Elvetianul este insuportabil de prost.

    Jos fierari si vitelul!
    28 46
  • Frumos finalul de cursa cu incercarea lui Ham sa urce pe podium, dar mai ales de lupta in 3 ptr locul 7 (Massa, Alonso, Perez)
    18 3
  • GrosJan
    Am vazut la Raikkonen o mostra de "cum sa nu te lasi depasit". Asa se face, masina pe centru, 'fandare' scurta pe exterior si imediat poc in apex. Cel din spate daca vrea interiorul trebuie sa franeze prea mult sa ia virajul iar celalalt are posibilitatea sa se duca in exterior si sa ia virajul calumea. Daca se baga in exterior, interiorul ramane blocat de cel din fata.
    18 2
  • Pentru cel fara user...Pai la fel a facut si Vettel in Mexic..e clar ca monoposturile din zona de mijloc a clasamentului nu se pot compara cu Mercedes si Ferrari
    14 1
  • Cursa din Brazilia a fost plina de surpriza, prima a fost oferta chiar la start prin depasirea lui Vettel in dauna lui Bottas, urmata de numeroase alte incidente chiar in primul tur care au dus la abandonurile lui Vandoorne si Ocon, plus o penalizarea viitoare pentru Grosjean. Strategia lui Hamilton de a pleca folosint pneurile galbene a fost la fel ca si in atle curse o strategie foarte buna, aceeasi strategie folosita si de Vettel in Malaezia, sau de Ricciardo in alte curse. Pneurile galbene se uzeaza mult mai putin ca cele rosii deoarece sunt mai durabile si pot suporta mai usor sarcina monopostului, in timp ce pneurile rosii nu sunt la fel de eficiente mai ales cand monopostul este incarcat la maxim cu combustibil. Dar pilotii Ferrari faceau timpul de calificare in Q2 folosind pneurile galbene, cred ca ar fi avut un avans ceva mai mare la finalul cursei + ar fi avut o dubla.
    Pentru mine, atat Vettel cat si Hamilton sunt pilotii cursei, era de asteptat ca Hamilton sa recupereze, dar comparativ cu alte curse, aici am avut un SC care l-a ajutat, desi depasirile le-a facut singurel. Strategia de a schimb ICE-ul a fost castigatoare, pentru ca... de ce nu? Daca pe finalul cursei sau in ultimele 20 de tururi Vettel si Raikkonen schimbau pneurile S cu cele SS, iesea o dubla Ferrari, dar asta numai daca nu mai aparea un SC pe pista. Cei de la Ferrari au mers bine pe strategia folosita dar puteau la fel de bine sa riste si sa aduca o dubla la final.

    Massa in fata suporterilor de acasa, vesel, bucuros ca a terminat cu bine cursa, plus duelurile cu Alonso si Perez de la finalul cursei, ce pot sa spun bestial atat pentru fani cat si pentru cei de la televizor :P "Obrigado Massa!

    Un mare bravo pentru Vettel, Bottas, Raikkonen si evident Hamilton :P

    "Obrigado Massa" :P
    16 9
  • Pentru userul ZZZ, nu ai facut altceva decat sa-mi dai dreptate, pe majoritatea circuitelor, un Mercedes, sau un Ferrari, nu pot sa nu ajunga in preajma podiumului, indiferent daca pleaca de la boxe, sau de pe ultimul loc. Nu are cine sa le stea in fata, mai ales daca pilotii se numesc Hamilton, sau Vettel.
    13 7
  • ..Frumoasa cursa lui Hamilton, dar hai sa fim obiectivi, a avut si noroc''.in cazul lui Hamilton ai fost si putin rautacios...da' cum nu mai retin daca ai fost la fel de obiectiv si cand ai vorbit despre Vettel sa zicem ca beneficiezi de prezumtia de nevinovatie...
    11 6
  • gts daca tot te-ai hotarat sa-ti faci cont, poate renunti la postat cu zeci de nume.In comentariu tau sunt acelasi aberatii clasice.Strategia ta ducea fieraristi pe 3 si 4.Se vede ca nu ti-au placut orele de matematica.Vezi ca ai uitat sa-l feliciti pe Hamilton pentru campionat.Nu-i nimic...poate ai sa ai curaj si demnitate in 2018 si sa-l feliciti pe Hamilton la titlu 5.Am o curiozitate: Nu cumva locuiesti in turnul Eiffel?
    16 12
  • @ZZZ
    Inca nu e Vettel vicecampion ...
    9 6
  • @ Radu--Inca nu e.Ai dreptate..Dar are prima sansa...Pe de alta parte trebuie sa recunoastem ca e mai bun decat Bottas
    20 2
  • pentru ca masini
    de remarcat cat s-a chinuit Ham cu Alondo, primul pe o compozitie de pneuri mai inceata, atunci cand masina nu i-a fost lovita de pilotul in rosu
    imi aduc aminte ca in Mexic ne explicau niste chibiti ai F1 ce fandari si flick flack-uri a facut Alonso si cat de umflat cu pompa e Ham
    Senna unde te ascunzi, obiectivule?
    8 9
  • Ham a depasit azi doar in 2 locuri (unde era DRS). Ptr ca...... circuit (lat).
    9 8
  • pentrucacacao
    de remarcat cum s-a chinuit alonso cu massa
    8 4
  • Userule ZZZ, "multumesc" pentru prezumtia de nevinovatie, desi nu cred ca esti tu in masura sa acorzi cuiva asa ceva. Am pretentia ca sunt un om obiectiv si ca am recunoscut intotdeauna meritele, norocul, sau ghinionul cuiva, indiferent ca s-a numit el Lewis sau Seb.
    Am convingerea ca, din actualul platou de piloti, doar cei doi, plus eventual Max, pot face ceea ce a facut Lewis astazi, sau Seb in Malaezia.
    3 5
  • Ham a facut o cursa de recuperare buna, insa, a avut safety car care a compactat monoposturile! Au mai fost destule cazuri identice in ultima perioada.
    3 2
  • Nu mă ascund nicăieri. De ce as face-o ? Si Vettel ar fi făcut o recuperare buna si Bottas la fel . Raikkonen nu ar fi reușit performanța asta pentru faptul că i-a cam trecut vremea. O cursă frumoasa , felicitări lui Hamilton . Palpitant duelul dintre Massa - Alonso - Perez. Cam asta a fost. Vom vedea în sezonul viitor dacă s-au mai echilibrat forțele.
    10 5
  • BV Vettel
    BV Ferrari
    HAM recuperare frumoasa
    dar sa nu uitati ca si VET a facut deja cursa de recuperare in acest sezon dp ultimul loc pana pe 4 pe pista cu mai multi km pe tur ...
    dar nah ... fanii HAM orbiti de talentul "neegalat" uita repede performantele altor piloti
    HAM dp ce a castigat titlul a lasat-o mai moale
    eu cred ca Bottas oricum lua Pole-ul si Vettel oricum castiga

    Forza Ferrari!


    @yo

    poti linistit sa mergi la Ham impreuna cu mircea si sa-i faceti un copil sau 2 sau cate vreti

    dc nu ai bani iti cumpar eu biletul de avion si tricoul "Lewis I want to have your baby!"
    22 11
  • Amuzante comentariile istetilor, bai flacai, cand ai o masina ca Mercedes e f simplu sa faci recuperari. Apropo, de recuperari si actuala grila, Alonso castiga cu o masina mai slaba pornind din P12 in 2012. Iar despre Massa si Alonso...Massa avea motor Mercedes, stiu, nu conteaza pentru tine. In calificari Alonso cu jaful ala de motor a fost in P7.
    17 2
  • Mercedes
    Cursa fara miza. Asta s-a si vazut. Victorie de moral pentru Ferrari si Vettel, pentru ei sezonul s-a terminat inainte de vreme. Mercedes testeaza, nu mai sunt interesati de victorie. Lasa maruntisuri pentru plebe.
    9 6
  • O cursa care imi amplifica regretul de a nu fi vazut o batalie Mercedes-Ferrari pana la ultima cursa!
    Daca "bujia italiana" este oarecum de inteles- vezi si problemele tehnice ale lui Hamilton sezonul trecut- incidentele generate de baiatu' lu' tata nu prea sunt explicabile, mai ales cand se dovedeste ca au avut impact major in lupta pentru titlu.
    Oare cum de ieri Verstapen a fost asa de cuminte la start? Si ce frumos s-a "luptat" sa nu fie depasit de Hamilton ! Si mai ziceti sa nu credem ca lui si lu' al batran li s-a promis titlul in 2019 cu un monopost Mercedes?
    6 4
  • Lupta continua pentru locul 2, deci nu mai ziceti ca n-ati "vazut batalie Mercedes-Ferrari" sau "a fost o cursa fara miza" sau mai stiu eu ce.
    2 1
  • Nu am mai intrat de ceva timp pe aici dar vad ca nu s-a schimbat nimic...aceeasi "ingineri", "strategi", "piloti", "comentatori", "specialisti" cu hatereala aferenta in ei.

    Parera mea umila:

    1. Hamilton, o cursa de recuperare superba pe care a facut-o ajutat si de Safety-car si de setul nou de pneuri avut la dispozitie. Ca sa nu mai vorbim de masina net superioara avuta la dispozitie.
    2. Vettel a facut o cursa excelenta ajutat de startul foarte bun. O palida consolare pentru un sezon ratat.
    3. Raikonnen, tot respectul ca l-a tinut la respect pe Hamilton, nu se misca rau pentru un "mos" si "betivan" cum il catalogheaza unii. Sa mai zica careva acuma ca nu are fata de Formula 1..
    4. Red Bull liniste si pace, ma bucur ca pustiul minune nu a mai stricat inca o cursa. Si nici nu a miscat nimic probabil nefiind obisnuit sa concureze in toate conditiile. La anul sper sa aiba material de concurs competitiv.

    In rest bagati niste legale si injurati-l pe "tigan" pe "macaronari" si pe cine mai aveti voi boala.
    12 3
  • @pacat
    In Baku, tot "baiatul lu tata" fu de vina? Evident ca "baiatu lu tata" n-are alta treaba decat sa-i opreasca lui fetelica marsul triumfal catre titlu....e interesant ca degetica nu acuza pe nimeni acum, de cand a fost prinsa cu minciunica...doar fanii lui au obsesii....La fel de interesant e ca Hamilton si-a folosit mai mult creierul si n-a avut nici o problema cu Maxi.....Fetel isi poate baga degetelul undeva, in propriile orificii....unde e cald si moale.
    5 13
  • Cu masina aia net superioara, Bottas a fost la 3 secunde se Vettel, plecand amandoi de pe prima linie si Hamilton la doua, respectiv 5 secunde de ei.
    4 7
  • Se vede clar ca Vettel e cel mai bun pilot si la anul va castiga campionatul din nou.
    6 6
  • lucky70
    @@yaz
    Hamilton a avut motor nou,spre deosebire de Botas,care nu poate trage prea tare de al lui...trebuie sa reziste inca o cursa!In plus ar mai fi,totusi,si diferenta clara de valoare dintre cei doi...
    2 0
  • Sesiunea de teste McLaren de la Interlagos a fost anulata dupa tentativa de jaf asupra membrilor Pirelli.
    Se pare ca brazilienii nu-i plac nici pe cei de la Pirelli. :)
    2 3
  • Vattelina îmbâcsită
    Încă nu v-aţi plictisit să vă uitaţi la unii care se-nvârt în cerc?
    Sunteţi masochişti?
    1 8
  • Villeneuve
    DACA Suntei asa buni la comentari dece nu conduceti si voi cu 300de km sa vedem daca puteti sa faceti fata intro masina de f1

    sunteti penibili bai varza suneteti
    2 3
  • SENNA - HAMILTON - ALONSO
    Cei mai buni ever... Hamilton e la apogeu si o va tine asa 3-4 ani...Ii va depasi toate recordurile lui mitica schmaker(un pilot tinut in puf de echipa ca si prostul satului-vitelu' cu cap de bou-ii spun asa pt ca e total fara minte pt tot ceea ce face)...mare pilot...nu merita nici un titlu...noroc de newey si horner plus saracul webber
    6 7
  • @Villeneuve
    Invata sa scrii corect, tractoristule si pe urma spuneti opinia civilizat. Situl asta geme de prosti, nu mai e nevoie de unul in plus.
    2 5
  • @@yaz Nu mai compara tu masina lui Bottas, cu cea a lui Hamilton, nu au in comun decat numele, Mercedes ! Unul testeaza din greu, celalalt beneficiaza, unul este tinut sa incetineasca rivalii, celalalt zburda. Halal egalitate !
    2 1
  • Unde si cand am comparat masina lui Hamilton cu masina lui Bottas? In comentariul meu anterior nici nu am pomenit de Bottas....inca o dovada ca nu cititi tot sau intelegeti ce vreti. Cand lupti pentru locul 2 si ai sanse reale cu masina egala sau poate chiar mai buna ca cea a lui Vettel mi se pare aiurea sa iti sacrifici pilotul si sa testezi.
    Sa nu uitam ca Hamilton a avut componente proaspete pe masina, a beneficiat de safety-car si pneuri proaspete. Asta nu inseamna ca iau meritul pilotului.....combinatia s-a dovedit una castigatoare.
    Oricum lumea deja se gandeste la vacanta si pregatirea urmatorului sezon.
    P.S observ ca pe langa specimenele specificate mai sus au aparut si analfabetii.
    3 0
  • @Yaz

    "Unde si cand am comparat masina lui Hamilton cu masina lui Bottas? In comentariul meu anterior nici nu am pomenit de Bottas....inca o dovada ca nu cititi tot sau intelegeti ce vreti."

    Ai "cazut" in propria "remarca"... cel care a scris se referea la @@Yaz... Deci cum e cu cititu atent???
    Asta asa ca sa vezi ca se poate intampla oricui... cand e putin "afectat"...
    Nu e cazu sa mai replici mie ca oricum nu am alte comentarii de facut, desi la ce se scrie pe aici ar trebui sa stai toata ziua sa dai non stop cu riposta (la modul general vorbind) ...

    PS: sunt doar un simplu observator... nu intru in aceasta "valtoare".
    1 0
  • Cu scuzele de rigoare.....treaba cu cititul fractionat era o remarca generala, nu te viza pe tine neaparat.
    Si nici la partea cu gramatica nu erai tu cel vizat.
    Gata termina ca suntem cei care vorbim cel mai civilizat pe aici si stricam peisajul.

    Sunt foarte "revoltat" ca acest articol are doar 42 de comentarii, avand in vedere ca a castigat Vettel ma asteptam toti sobolanii sa iasa dupa ploaie si sa arunce cu tot felul de cuvinte inventate la o punga de seminte in fata blocului.

    Da na nu e mare scofala sa conduci un monopost, sa ai 4 titluri luate intr-o maniera categorica ajutat de Adrian Newey care a pilotat in locul lui Vettel si plus multe altele. Valabil si in cazul lui Hamilton la fel.....a pilotat Sf Duh in locul lui. Toti am fost campioni la un moment dat pe play station. La datul cu parerea sunt destui campioni inca.......

    Respect pentru ambii piloti, sunt mari amandoi si au scris, scriu si o sa mai scrie cativa ani povesti in istoria Formulei 1.
    1 1
  • @Villeneuve
    esti un bou daca nu ai ce face sau te simti
    in primul rand nu tractorist poate tu esti mamaliga
    ce site egal cu zero
    0 0
  • Daniel
    O cursa interesanta dar cam fara miza
    1 0
  • In F1 e ca in hipism - nu poti schimba calul in timpul cursei si la sfarsit de cursa se imparte si esecul si victoria, dupa caz. In tenis, in schimb, poti schimba racheta in timpul jocului si nu mai poti da vina ca n-ai avut rezultate din cauza "coechipierului".
    1 0
  • A dat Toto cu pumnul in masa ? Nu-mi amintesc ...
    1 0
  • 5 s-au simtit mai sus
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru