Viitorul Corvette ar putea avea un V6 montat central

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 11.05.2011
Chevrolet lucrează la viitorul Corvette, model care ar putea să-şi mute motorul într-o poziţie centrală şi să renunţe la V8 în favoarea unui V6 mai avansat, sugerează unele zvonuri.

Viitoarea generaţie a lui Chevrolet Corvette va debuta în 2013, iar un oficial al mărcii declară că acesta va fi complet diferit. Unele ipoteze sugerează apelarea la o configuraţie cu motor central, schimbare majoră în gama Corvette. Respectiva modificare ar duce la îmbunătăţirea manevrabilităţii lui Corvette şi l-ar face pe acest model un competitor de seamă în rândul supercar-urilor europene, majoritatea fiind echipate cu motoare montate central. Debutul viitoarei generaţii a lui Corvette este pregătit pentru 2013, ceea ce înseamnă că americanii nu au foarte mult timp la dispoziţie pentru pregătirea acestui model.

Modificarea poziţiei motorului va duce la o schimbare masivă a platformei lui Corvette, dar acest lucru este posibil deoarece GM a folosit întotdeauna această platformă ca vârf-de-lance pentru viitoarele sale modele. În schimb, nu este clar ce se va întâmpla cu succesorul lui Cadillac CTS-V şi cu alte modele de performanţă de la GM, care utilizau o platformă modificată de Corvette.

O altă modificare ar fi renunţarea la motorul V8 în favoarea unei unităţi V6 mai avansate. Schimbarea motorului nu a fost comentată încă de oficialii GM, nefiind informaţii clare în acest sens.

În ceea ce priveşte design-ul viitorului Corvette, schimbarea amplasării motorului duce la posibilitatea reintroducerii "lunetei cu două geamuri", element prezent pe Corvette Stingray, model care a debutat în 1963 şi nu a avut succesor. Ipoteza unui nou Stingray a apărut fugitiv pe buzele unora în decursul ultimelor 12 luni, dar nu s-a concretizat în niciun fel, exceptând ipotezele virtuale de design. În schimb, interiorul viitorului Corvette va fi la un nivel excepţional, promite Ed Welburn, şef al departamentului de design global de la GM.

Via | Autocar

Comentarii (15)

  • No way...
    Nu sunt in stare ei sa faca V6 suficient de bun incat macar sa egaleze in performante V8ul actual... Poate doar daca-l cumpara de la Nissan, de pe GT-R
    4 14
  • @GT-R
    Va fi mai performant ca cel de pe gt-r,mai flacau. D-abia astept noua generatie Corvette.
    9 3
  • E cam i-ai lua inima unui atlet si i-ai pune una artificiala si i-ai cere sa scoata aceleasi performante...

    Mare pacat ar fii sa se intample asa ceva !
    8 0
  • pacat
    se duc si americanii astia; pai cum o sa fie cu sunetul magnific de muscle car; bine ca nu-i pun un 4 in linie de la kallos; oricum sa mai profitam de aceste sunete, ca dupa ce o sa fim toti "electrizati"...
    p.s. si eu sunt fan gt-r dar tot mi-ar parea rau pt vette
    2 1
  • @mopar
    pune degetu pe un V6 facut de Chevrolet ca sa-l vad si sa inteleg ca ar putea face ceva mai bun... In afara de V8uri care au avut performante doar datorita cilindreelor exorbitante, atceva??
    Esti cu totul pe dinafara, pustiule, nu te supara!
    4 7
  • @GT-R
    Ai rabdare si o sa vezi,puiule.Ai impresia ca doar japonezii fac asa ceva??Gresesti.....
    3 2
  • @ GT-R
    repet, sunt fan GT-R; dar din pacate la nivelul muzicii motorului (grav, baritonal, jos, vibrant) nu se compara cu un v8 aspirat de cilindree mare; un sunet precum sls amg, mai rar; ca sa nu mai zic de corvette gt1 de le mans, care are un sunet de-ti rupe sufletul;
    or fi americanii mai "in urma" cu motoarele, fata de japonezi cu turbinele lor si de aspiratul de 2.0 l 240 cp de pe s2000 si de aspiratul 4.0 420 cai de pe m3... dar sincer daca as avea un drum prin celebrele lor drumuri prin pustiu, mai tare m-as baza pe un motor de cilindree enorma cu putere mai mica si facut mai simplu, mai ales daca ai si ceva cunostinte de mecanica; e mai "reliable"; vezi ca si la le mans prototipurile au puterea un pic mai mica decat in cursele mai scurte din campionatul LM series
    p.s. sper sa-l lase naibii cu v8 si nu mai mic de 5.0l
    6 0
  • zarnesteanu
    Diferente
    E greu cand stai in Europa sa intelegi subtilitatile vietii americane. Da, ele exista si trebuie sa petreci o bucata de vreme pe-acolo pana sa le percepi si apoi sa le intelegi.

    N-am sa uit probabil niciodata semaforul de pe o straduta cocheta si superaglomerata, cand un tip s-a oprit langa mine intr-o o masina banala din anii 60-70 dar care avea, dupa sunet, un motor enorm. Dincolo de intersectie banda lui nu mai exista si trebuia neaparat sa-mi taie calea. Cand s-a facut verde, am auzit doar un muget de bizon turbat si pentru o fractiune de secunda nu doar am auzit sunetul dar l-am simtit pur si simplu in cosul pieptului. Asa ceva nu se sterge niciodata din memorie. Pana sa dau drumul la ambreiaj, tipul deja iesea din intersectie ...

    Ca sa spui ca americanii nu stiu sa faca un V6 ca lumea, mai ales in ziua de azi, trebuie sa fii ignorant, stramt la cap si sa traiesti intr-un secol care incepe cu cifra 1.

    @ gtr
    Vroiam sa te intreb mai demult. R ala din GT-R inteleg de unde provine. Ce inca nu mi-e clar, e culoarea rosie. E cumva din cauza ca a fost constipat si s-a colorat de la sangele de pe hemoroizi, sau pur si simplu e doar o cufureala ordinara de la prea multa vodca cu suc de rosii? Caz in care se explica si postarea de mai sus. nissan face masini reusite pentru pustani gen Fast & Furious dar pana sa joace in liga profesionista, e nevoie de putin mai mult decat tras cu ochiul in computerul concurentei.
    7 4
  • Bravo,zarnesteanu!! Ai o manuta verde de la mine. Bafta!
    6 3
  • kumite
    @zarnesteanu
    Good on you,mate!Mie mi-au cazut cheile din mana cand au pornit Dodge Viper in Work shop.
    4 3
  • dragster
    Americanii fac masini deosebite,frumoase si te fac sa te simti special.
    3 1
  • @zarnasteanu
    eu ca fan GT-R, chiar am vorbit pro corvette; asa ca nu cred ca dai dovada de mai multa desteptaciune daca jignesti GT-R, folosind cuvinte gretoase, de la wc;
    eu vorbeam de sunet; dar in alte domenii, vette si-o ia de la gt-r lejer; mai de nfs pare vetteul, decat gt-r r35, care are o linie mai clasica
    1 3
  • @led
    Lasa-ne copile,gt-r-ul e o gluma proasta. Nu dau doi bani pe masina aia.
    3 3
  • @bec
    tu crezi ca vorbesti cu taica-tau? fii mai politicos; nu ma face "copile"; nu ma cunosti, nu sti ce varsta am;
    gluma proasta esti tu, nu GT-R;
    poate nu dai doi bani, ca nu ii ai nici pe aia
    0 5
  • octav_bmw
    au inebunit si americanii...un muscle car american trebuie sa aiba un v8 de mare putere nu un v6..desi pe de-o parte ii inteleg avand in vedere criza..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru