Viitorul motor DiesOtto va debuta pe noua generaţie Mercedes S-Klasse

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 11.10.2010
Versiunea de serie a motorului pe benzină DiesOtto, de 1.8 litri biturbo, 238 de cai putere şi 400 de Nm, va debuta pe noua generaţie a modelului S-Klasse.

Esential

238 de cai putere dezvolta motorul de 1.8 litri biturbo instalat pe Mercedes F700.
6 litri la 100 de kilometri consumă un S-Klasse cu motorul pe benzină de 1.8 litri.

În 2007, la Salonul Auto de la Frankfurt, Mercedes uimea publicul cu un concept futurist botezat F700, dar şi cu ceea ce se ascundea sub caroseria prototipului. Inginerii din Stuttgart prezentau atunci un motor DiesOtto, care promitea performanţele unei unităţi pe benzină cu consumul şi cuplul motor al unui diesel.

Văzut în acel moment doar ca un exerciţiu tehnologic, propulsorul se apropie acum cu paşi repezi de lansarea de serie. Inginerii din Stuttgart anunţă că dezvoltarea motorului se află pe ultima sută de metri şi că lansarea pe piaţă va avea loc odată cu debutul noii generaţii a modelului S-Klasse.

Propulsorul prezentat în 2007 la Frankfurt, care probabil va evolua şi în variantă de serie, este un biturbo de 1.8 litri şi patru cilindri, capabil să dezvolte 238 de cai putere şi 400 de Nm. Chiar şi aşa, Mercedes promite un consum de 5.3 litri/100 de km în cazul conceptului F700 şi un 6 litri/100 de km pentru actualul S-Klasse.

via | autoblog

Comentarii (15)

  • asta ar revolutiona lumea auto...dar sa'l vedem in actiune si cat de fiabil e... :D
    17 4
  • asta este cu adevarat o solutie de reducere a poluarii, motoare ultra eficiente, daca din 1.8 ies 238 de cp pentru o masina de oras nu e nevoie de mai mult de 900cmc deci 119cp... suficient. Asa se reduce poluarea viabil, nu cu masini care cantaresc enorm din cauza bateriilor, se incarca in 6 ore si au o autonomie de jucarii cu telecomanda.
    22 3
  • demonel
    viitorul e motorul pe apa (cazul ideal) sau pe hidrogen daca astia chiar vor sa reduca poluarea. conceptele chiar exista si sunt functionale dar probabil sunt alte interese economice la mijloc probabil. bmw era mare fan al hidrogenului intr-o vreme, mai se stie ceva de la ei? chiar sunt curios...
    19 3
  • Benz
    Daca cifrele sunt reale, motorul asta e fabulos!
    16 3
  • Victor
    Mercedes
    Ce face crza asta+pretul benzinei..bine motorul este o realizare si la un consum de 8-9L in orasi pt o masina de 2 tone dotata cu cutie automata este excelent
    8 3
  • numa daca.........
    ar aparea motoru asta pe urmatoarea generatie S atunci cred ca si bmw ar baga pe urmatoru 7 motoru diesel de 1.5 litri 3 cilindri de 163 de cai....
    ar fi cea mai tare limuzina.......2 tone cu motor de 3 cilindri(DIESEL)
    5 6
  • AU INEBUNIT
    nu cred ca cel care are bani de S sau serie 7 ori A8 o sa cumpere masina asta pentru consum si in mod sigur nu cu aceste motorizari inutilem oare cat de rezistente or sa fie ?
    4 9
  • in sfarsit!
    l-au scos!

    400 Nm din acest motor este un VIS!

    cu siguranta va trepida ca un diesel, dar consumul mic si CUPLUL ENORM pentru o benzina... fac din aceasta masina visul oricariui om

    As dori sa vad versiunile de 3, 4 , 5 litri :)
    0 7
  • stefan
    nu inteleg de ce sar toti pe masini...cand ele reprezinta maxim 5% din tot CO2-ul din atmosfera...pana pe la 20-25% sunt fabricile si uzinele...lor de ce nu le fac ecologisti nimic?
    11 0
  • NU CRED
    Eu unul nu cred ca pe un motor de 1,8 BITURBO pe o limuzina de 2 tone se poate scoate un consum sub ,,, hmmm... 13-14% (cazul ideal) ...
    5 4
  • johnyBOY
    de ce nu?
    gandire de roman... de ce sa nu iei o astfel de masina? sunt multi afara care cumpara stfel de masini ptr confortul oferit, nu ptr imagine... Am condus SKOA SUPERB de 1600 kg aproape cu motor de 1.4TSi (125CP)... SI merga excelent, nu aveai nevoie de mai mult! Poate doar cei carora le-ar fi rusine sa spuna ca au motor de 1.4 sub capota,...
    9 2
  • tomita
    intr-adevar cuplul marit oferit de turbo ii confera o anumita lejeritate la turatii mai mici acelui 1.4tsi si sa reuseasca sa se tina bine, dar overall nu este mare scofala la 120cp
    imi imaginez proprietariieu mi-am luat noul S180 :))))))
    pai cum frateh zice cocalarul, io am precedentul s320cdi, 'damai motorul si tu ma faci la liniutze... :))))
    si versiunea S20 AMG 500cp :)))))
    tehnologiile adevarate nu le stim noi, prostimea si normal sa ne minunam cand auzim astfel de valori. motorul cu aer comprimat exista de multa vreme, dar ar insemna ca o anumita industrie pur si simplu ar disparea si incerca prin orice artificii sa o mai pastreze, sa faca tranzitia sprea alta tehnologie care de asemenea sa o controleze tot ei...cea electrica. dar si acolo e periculos, pt ca multi au panourile lor solare, in vest ma refer, si vor avea propriul combustibil, deci dependenta va fi dramatic redusa. de aceea electricele reale sunt inca tinute in frau si ni se ofera panarame de hibrizi, care pot fi facuti chiar si de o echipa de studenti (univ din pitesti are un sandero hibrid in lucru, deci...)
    2 4
  • ABERATIE
    vrei consum mic cumperi o masina din clasa mini , vrei confort cumperi ceva mai mare dar sa argumentezi ca o sa cumperi un S numai pentru confort si nu si pentru imagine.... este aiura , apropo masina are 2 tone si oricat de bun ar fi motorul sunt convins ca nu o sa fie pus pe aceasta masina ci cel mai probabil pe E klase pentru ca este un motor fortat si in mod sigur nu rezista 500,000 km
    3 3
  • @demonel
    nu mai visa.... viitorul nu este un motor pe apa imposibil de realizat. Gandeste-te ca ar fi un fel de "free energy" si-ar "salva" planeta complet de la poluare, putand fi utilizata apa in loc de petrol/gaz natural/carbuni pentru obtinerea energiei electrice.
    On Topic: consumul ala de 6% este (ca orice consum declarat de producatori) aproape imposibil de realizat in conditii de trafic real. Poate un 7.2 - 7.5 in conditii de mers in extraurban pe autostrada cu maxim 130 km/h la o asemenea masina cu un asemenea motor, da! Asta da realizaredintr-un motor bi-turbo de 1800 cmc de inalta compresie. Tendintele astea de downsize-ing sunt si ele bune la ceva, numa la buzunaru cunsomatorului nu din pacate! nu ai cum sa faci downsize-ing serios fara sa tai si ceva procente din fiabilitate.
    1 0
  • Silviu
    NIMIC NOU!!
    Biturbo!!...suna frumos! insa adevarul este mai crunt.Aceasta solutie a fost adoptata din cauza imposibilitatii realizarii unui turbocompresor eficient in toata plaja de turatie a motorului.Alte Case folosesc si compresor volumetric impreuna cu turbo,sau cel putin au incercat sa foloseasca.Oricum 238 de cai si 400 de nm,nu mi se pare ceva exceptional,dar mi se pare imposibil 6 la suta cu S-ul.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru