Viper SRT-10. Incredibil!

De Mircea Meșter
Publicat Sambata, 30.12.2006
Nu se putea un final de an mai bun. Dodge a prezentat in premiera mondiala fotografiile noului Dodge Viper SRT-10 2008. Sexy si puternic!
Noua versiune supraalimentata a lui Dodge Viper, mult-asteptatul SRT-10 in editie 2008, va fi lansat oficial in premiera mondiala la Detroit. Pana atunci, constructorul american a prezentat primele fotografii oficiale ale superbului supercar made in USA.

Cu ocazia noii generatii, Dodge Viper SRT-10 scoate 90 de cai putere suplimentari gratie noului V10 de 8.4 litri care dezvolta 600 CP si un cuplu motor de 760 Nm. Asa cum este normal, noile cifre au efect direct asupra performantelor. Daca distanta 0-100 km/h este realizata in mai putin de 4 secunde, foarte interesant este faptul ca pentru 0-160-0 km/h modelul american are nevoie de doar 12 secunde, cu o distanta de franare infima in aceste conditii: 30 de metri. Un rol important in obtinerea acestei performante il au discurile de frana de 14 inch in diametru. Nu exista inca informatii legate de viteza maxima pe care Dodge Viper SRT-10 o poate atinge.

Noul model este realizat prin cooperarea dintre Chrysler SRT (Street and Racing Technology), McLaren performance Technology si Ricardo Inc., o companie specializata in modificarea si productia supercarurilor. Imbunatatirea cu 90 de cai a puterii vine prin ridicarea cilindreei de la 8.3 la 8.4 litri gratie unui alezaj mai mare cu un milimetru si unor modificari tehnice care cuprind un nou sistem de racire si un pachet nou de etanseizare.
Bolcul V10 din aluminiu este dotat in acelasi timp cu pistoane controlate prin sistemul electronic CNC (Computer Numerically Controlled), cu supape mai mari si cu un pachet VVT (Variable Valve Timing).

Inginerii americani si cei britanici nu s-au oprit insa doar la modificarile motorului, acestia revizuind complet sistemul de tractiune, tinuta de drum si durabilitatea noului Viper. Cea mai interesanta modificare vine la sistemul de ambreiaj, unde modelul american dispune nu de un singur disc mare, ci de doua mai mici care reduc inertia si implicit efortul necesitat de apasarea pedalei cu 18%. Transmisia este asigurata de o evolutie a cutiei manuale cu sase rapoarte Tremec T56, mai cunoscuta sub numele de cod TR6060. Aceasta permite, prin cursa redusa, imbunatatirea dozarii cuplului. De notat faptul ca aceasta noua cutie beneficiaza de un sistem extern de racire foarte util pentru cei care iubesc rularea in regim de cursa, pe pistele de viteza.

Trecem acum peste detaliile tehnice si ajungem la partea estetica, unde sare in ochi imediat noul design al capotei, fie ca vorbim de versiune Coupe sau de cea Roadster. Jantele din aluminiu forjat de 18 inch pe fata si de 19 inch pe spate sunt disponibile in trei formate diferite: cinci spite, spite in H si noile spite in forma literei U. Indiferent de alegere, pe acestea sunt montate pneuri Michelin Pilot Sport PS2.
In gama oferita de Dodge exista acum opt nuante exterioare, dintre care cinci absolut noi: Venom Red, Snakeskin Green, Viper Violet, Viper Orange si Bright Blue. Benzile duble de culoare alba, neagra, gri, albastra sau rosie fac parte, ca si pana acum, din elementele optionale propuse.

Interiorul nu a suferit modificari, butonul rosu de pornire/oprire a motorului ramanand neschimbat, la fel ca vitezometrul gradat pana la 220 mph, adica 355 km/h. Habitaclul poate fi personalizat prin cele cinci combinatii de nuante posibile si prin multiplele formate ale panoului consolei centrale.

Nici siguranta nu a fost uitata de americani, Viper SRT-10 beneficiind de o artilerie grea care consta in airbag-uri adaptive, un sistem ABS revizuit si corectat, prin sistemul anti-indoire pentru centurile scaunelor din fata (toate centurile sunt, in plus, pretensionate si vin cu prindere in trei puncte si cu limitator de efort), prin zonele de deformare controlata in caz de accident, printr-un sistem de control al presiunii din pneuri si prin pedalierul retractabil si ajustabil in functie de necesitati.

Noul model va fi asamblat la uzina Dodge de la Detroit si urmeaza sa fie comercializat la mijlocul anului 2007 in Statele Unite. Europenii mai asteapta o jumatate de an in plus.

Comentarii (4)

  • viper
    super,pe cind un logan asemanator?
    0 0
  • design
    spatele este cam la fel ca vechea generatie, si niciodata nu va exista un logan ca viper, poate o firma privata sa'l construiasca...
    0 0
  • Pretul ?
    Ar fi interesant sa se spuna pretul.In $ bineinteles, pentru ca europenii nu au banii necesari de benzina.
    0 0
  • frate...
    ...o sa ai un logan asemanator cand o sa ai cash fratioare...multumeste-te cu un logan, daca nu vinde-l si poate reusesti sa iti iei o portiera de viper...poate sti bancu' ;)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru