Volkswagen ignoră sancţiunile UE pentru anexarea Crimeei şi continuă investiţiile în Rusia

de Bogdan Mirică
Vineri, 21.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen nu se teme de sancţiunile pe care Uniunea Europeană le va impune Rusiei în urma conflictului din Crimeea. Constructorul german va continua investiţiile sale de aproape un miliard de euro.

Conflictul diplomatic existent între Rusia şi Ucraina privind anexarea „mărului discordiei” Crimeea afectează şi industria auto. Renault, care deţine o uzină importantă în Rusia s-a arătat îngrijorat de escaladarea conflictului şi crearea unei situaţii de război menită să îi afecteze producţia.

Pe de altă parte însă, cei de la Volkswagen nu par a fi la fel de prăpăstioşi. Constructorul german a declarat recent că intenţionează să îşi menţină politica de expansiune pentru cea de a şasea cea mai mare piaţă a sa.

Esential 500.000 de unităţi vrea să vândă Volkswagen în Rusia în 2016.
840 de milioane de euro vrea să investească VAG într-o uzină din Rusia.
Într-un comunicat oficial, Grupul VAG susţine că sancţiunile pe care Uniunea Europeană se pregăteşte să le aplice Rusiei nu vor afecta asa mult dezvoltarea brandului. „Suntem de părere că nu trebuie să ne reducem activitatea în Rusia din aceste cauze”, a declarat Martin Winterkorn, şeful VAG.

Conglomeratul german are în plan o investiţie de 840 de milioane de euro în Rusia.

Scopul acestei infuzii de capital este construirea unei uzine de motoare în localitatea Kaluga, acolo unde mai există deja un amplasament responsabil pentru producţia locală a modelelor Volkswagen şi Skoda.

Suntem de părere că nu trebuie să ne reducem activitatea în Rusia

Martin Winterkorn
CEO Volkswagen
Motivaţia celui mai mare grup auto de pe Bătrânul Continent are legătură şi cu ambiţiile de vânzări VAG. Dacă anul trecut au livrat 303.000 de maşini, până în 2016 nemţii speră să crească această valoare cu până la 60%, adică până la 500.000 de unităţi pe an.

„Valoarea vânzărilor noastre continuă să arate bine, însă suntem extrem de atenţi la ceea ce se întâmplă acolo. Investiţiile sunt încă în derulare. Nu vom opri uzina noastră de motoare”, a declarat Winterkorn.

via carscoops

Comentarii (20)

  • Il doare-n spit pe Putin (Rusia este o anexa a lui) de Europa, atat timp cat poate opri conducta nu are de ce sa se teama.
    Lideri Europei fac teatru de dragul alegatorilor, daca este nevoie ne vor vinde si pe noi la rusi fara nici o emotie, noi le dam ocazia din plin
    41 5
  • "corectitudinea germana"; "onoarea germana" :))))))
    numai noi romanii folosim sintagmele astea intr-un mod pozitiv. oricum nu imi fac iluzii. oricat de nasoi ar fii nemtii, noi o sa-i vedem mereu sfinti. :)))
    29 13
  • Si ce vrei omule sa faca VW, sa nu mai investeasca, sa piarda fabrici ca asa spui tu? Nu-i vede nimeni sfinti pe nemti, vi se pare voua.
    14 20
  • Pai cred ca toti am vrea ca VW sa respecte UE si toate tarile membre care sunt de asemenea piete de desfacere. Atitudinea VW este incalificabila!!!
    25 15
  • Astia de la VW sunt niste lingai,de dragul banilor pupa pe oricine in dos.
    22 11
  • CITESTE titlul de pe site-ul europe.aunoews.com ( http://europe.autonews.com/article/20140320/ANE/140329993/vw-keeps-to-russia-growth-plan-as-europe-weighs-sanctions ) si vei vedea ca DIFERA de ceea ce a scris Automarket.ro . UE se gandeste sa aplice sanctiuni impotriva Rusia iar pana atunci ( daca vor exista sanctiuni ) VW Group NU IGNORA nici un fel de sanctiuni si prin urmare are tot dreptul sa-si continuie investitiile in Rusia . Stirile senzationale despre VW Group se vand bine si atrag comentarii . Probabil din aceasta cauza Automarket.ro a omis sa scrie despre amenda record platita de Toyota in SUA, despre faptul ca a preferat sa opreasca temporar productia in India decat sa mareasca salariile oricum ridicol de mici ale muncitorilor indieni (http://www.autoblog.com/2014/03/20/toyota-temporarily-idles-of-indian-plants-due-to-labor-unrest/ ) . Chiar si in Japonia Toyota refuza sa mareasca salariile ( desi in 2013 a avut peste 20 miliarde $ profit ) riscand o greva a peste 100,000 angajati .
    20 9
  • Probabil vor sa investeasca in fabricile de acolo, ca sa acopere piata rusesca. Sanctiunile impotriva Rusiei ar putea insemna ca sa nu mai cumpere produse rusesti, insa sa poata vinde la ei.
    Sau poate ca amenintarile cu sanctiuni sunt facute doar de ochii lumii, ca politicienii sa mai fie votati la urmatoarele alegeri
    10 2
  • @ Cyrus
    70 % din gazele folosite de UE provin din Rusia . E putin probabil ca UE sa sanctioneze economic Rusia pentru ca foarte probabil vor fi urmate de ceva similar din partea Rusiei iar sistarea gazelor e cea mai puternica "arma" pe care Putin o are la indemana .
    14 2
  • Acum cateva zile am citit ca BOSCH va inaugura in Moscova un sediu care va costa peste 100 milionae de EURO .....NO COMMENT - germania - SEFA EUROPEI ..... !!!!! Ce gluma sinistra !!!!
    17 2
  • Constructorul auto care are cele mai mari interese in Rusia este Renault-Nissan care se pregateste sa preia controlul AvtoVaz . Oare daca UE va impune sanctiuni Rusiei ( momentan nu exista nici un fel de sanctiuni deci VW nu are ce ignora momentan ) , Renault-Nissan va inceta colaborarea cu AvtoVaz ( de pe urma careia a profitat enorm in ultima perioada ) ?
    10 3
  • @Cyrus
    Nici Rusia nu-si permite sa sisteze total livrarea de gaze, fara gaze si petrol sunt morti, nu au o economie multilateral dezvoltata, apoi daca presupui prin absurd ca pleaca toate firmele occidentale din Rusia, pe termen mai lung nu stiu cine va suferi mai mult, daca vor continua asa, in cel mult 10 ani multe state europene isi pot reduce drastic dependenta de gazul rusesc.
    22 2
  • Volkswagon.....means Profit over People. I am glad to admit that I have never bought a German manufactured car and after this event I never will.
    3 3
  • Treaba cred ca este mai simpla. Se bat cap in cap niste chestiuni geopolitice si strategice teritoriale vs industria auto din Rusia. Atata timp cat piata rusa inca mai are potential de cumparare foarte bun este cat se poate de firesc ca VW sa nu isi faca prea mari griji.
    Si totusi cred ca in asemenea situatii niste companii puternice care investesc masiv in Rusia precum Bosch, VW, Renault-Nissan, Ford sau GM si care aduc multe miliarde la bugetul Rusiei si ofera o paine pentru cateva zeci de mii de salariati, cam au un cuvant de spus. Rusii se dau mari, dar totusi sunt constienti de niste lucruri. De ce nu au inceput razboiul, de ce nu au evitat negocierile, de ce inca mai negociaza cu UE si SUA? Au ei gaz si pot inchide robinetul. Dar asta inseamna automat conflicte, situatii tensionate si sa te izolezi de Europa. Si totusi nu prea e bine. Luati exemplu Marii Britanii care isi cam doreste sa nu mai fie in UE si cu toate astea nu se retrage. Scuze de off topic.
    Pana la urma e vorba de niste afaceri in care VW a investit bani si investeste in continuare. Pai cand te pregatesti sa cheltuiesti un miliard de euro faci e pe dracu' in pa sa-ti recuperezi banii. E si normal. Pana la urma vorbim de afaceri cu masini.
    Pe de alta parte alianta Renault-Nissan este normal sa aiba ceva emotii, pentru ca ei sunt implicati in Rusia mai puternic si mai direct. In sensul ca AutoVAZ mai este un pic si va fi in totalitate controlata de alianta Renault-Nissan. Dar drept sa spun nu imi fac griji pentru Renault-Nissan pentru ca mereu au stiut sa faca afaceri cu masini si mai greu sau mai usor mereu au stiut cum sa o scoata la capat bine. Sa-mi fie cu iertare, dar daca intr-o situatie similara ar fi fost PSA de exemplu, cred ca facea ceva in pantaloni mai intai, dupa care se plangeau la UE sa-l bata pe Putin la fund cu nuiaua.
    14 2
  • Deh !..lăcomia.
    2 1
  • @ LauCalin
    Absolut toti marii producatori auto mondiali sunt prezenti cu uzine in Rusia ( Toyota, VW Group, GM, Hyundai-Kia, Renault-Nissan, Ford ) dar si mai mici, recent Mazda deschizand o uzina in estul indepartat al Rusiei . Absolut toti producatorii auto straini prezenti in Rusia au avut declaratii similare cu cele VW Group si au spus ca-si vor continua investitiile in Rusia dar daca punem un titlu ca cel de fata, comentariile vor fi mai multe pentru ca la fel ca in cazul masinilor si in cazul stirilor VW vinde bine . Aici nu vorbim de un EMBARGO similar cu cel care fusese impus Iranului si in care toti investitorii straini erau OBLIGATI sa-si intrerupa activitatea in tara respectiva ( ex. PSA care a pierdut foarte mult cand a iesit din Iran ) . In cazul Rusiei daca vor fi sanctiuni, acelea vor fi cu siguranta SIMBOLICE si de ochii lumii sau alegatorilor cum a spus cineva mai sus .
    4 0
  • De ce sunt nemtii blamati????Si de cine??? ...Nu am auzit ca Renault, Peugeot, Ford si cine mai produce in Rusia, sa fi plecat cu productia de acolo! Si atunci, VW ce vina are???Daca conta cumva moralitatea,Peugeot trebuia sa plece de 15 ani din Iran.Dar nu au facut-o ,ba mai mult, Iranul a exportat produse in Europa ( vechiul 206 sedan)Nu am auzit pe nimeni sa se planga ca are in garaj o masina produsa de ....Jihad-isti, etc.In timpul primului Razboi Mondial, prin interpusi, Marea Britanie exporta in Germania cauciuc din colonii, iar nemtii, la fel, le oferea lunete si aparate optice performante pt. sisteme de ochire.Adica sefimea facea afaceri iar prostii mureau pe front. Acum de ce n-ar fi la fel?
    10 1
  • inexorabil
    Chiar si in timpul celor mai aprige dispute politico-militare, care sa implice intregul Glob, foamea de bani si-a vazut nestingherita de capriciile ei inversunate si de legile ei inexorabile, putand chiar sa apropie, in anumite situatii, taberele beligerante (a se vedea romanul "Comisarul" al lui Sven Hassel). Cel mai stralucit exemplu in acest sens este, de departe, GM, care a ajutat in mod masiv industria de razboi americana cu ocazia celei de-a doua conflagratii mondiale, dar, totodata, subsidiara sa europeana - Opel - se angajase, cu acordul conducerii corporatiei de peste Ocean, in slujba armatei naziste, astfel ca GM a recoltat bistari de pe doua parcele...Mai mult, la sfarsitul razboiului, GM a pretins...despagubiri, din cauza bombardarii uzinelor Opel de catre aviatia aliata!
    Revenind la prezentul "evoluat", normal ca VAG nu vrea sa i se ia osul din gura doar fiindca s-a daramat cusca. Asa ca aceia care au avertizat mai sus ca UE doar mimeaza amenintarile la adresa Rusiei au dreptate pana la cer si inapoi. In realitate, nici la trei metri in urma cozii nu-i doare pe onor liderii europeni de samavolnicia lui Ivan din Crimeea. In concluzie de netagaduit, ii vor astepta ucrainenii pe euroatlantici exact cum i-au asteptat batranii nostri pe anglo-americanii sabotori, pardon, salvatori.
    11 3
  • Ursul a dormit putin si a lasat javrele sa faca ce stiu ele sa faca cel mai bine si anume sa latre! Dupa douazeci de ani de hibernare, douazeci de ani in care a fost umilit si batjocorit, el s-a trezit acum mai puternic ca oricand.

    Vladimir Putin a aratat ca este un mare sef de stat si mai ales ca Rusia, dupa ce douazeci de ani in care a rezistat tentativelor unor mari companii occidentale, care nu reprezentau alte interese decat pe cele ale statelor lor, de a-i acapara resursele, a redevinit puterea mondiala de alta data!

    Teama asa-ziselor democratii occidentale nu se datoreaza doar faptului ca Putin poseda niste robinete de gaz si niste tanchisti pe care-i mananca la pedala! Ceea ce-i sperie cel mai mult este faptul ca acest mare lider are alaturi de el UN POPOR! Acesta este motivul real pentru care sanctiunile impuse Rusiei vor fi formale! Marea finanta mondiala stie ca de la Ivan cel Groaznic, continuand cu toti tarii Tuturor Rusiilor si pana la Stalin, mujicul rus, flamand si obidit, trimis prin gulaguri, in fata unei amenintari externe s-a coalizat exemplar in jurul liderului indiferent ca acesta se numea tar, secretar general al PCUS, sau presedinte! Ori, marele merit al lui Putin este tocmai acela de a fi invatat din toate erorile predecedorilor sai. Rusul este in prezent mandru de apartenenta lui la o mare putere, stie ca oligarhii care mai aveau putin si vindeau resursele Rusiei unor mari companii petroliere, nu-l mai pot batjocori Poporul asta, mai are o alta calitate. Si anume aceea ca sepre deosebire de POPULATIILE occidentale, dependente de confort, stie sa traiasca si greu. Nu uitati ca dupa caderea fostului URSS rusii isi luau pensiile odata la 3 luni, iar inflatia era atat de galopanta incat rubla isi injumatatea puterea de cumpararea de la o luna la alta! Rusii au trecut peste asta asa cum au trecut bunici lor peste ororile de la Leningrad! Daca cineva isi imagineaza ca un asemenea neam poate fi ingenunchiat cu sanctiuni economice, se insala amarnic! Iar liderii europeni numai naivi nu sunt! Si-au dat seama ca au exagerat un pic si acum numai stiu cum sa dreaga busuiocul.

    Cat despre nemti, pe acestia imaginea steagului rosu infipt pe Reichstag intr-o zi de primavara a anului 1945, ii va obseda mereu. Ei stiu mai bine decat oricine ca e mai bine sa faci afaceri cu rusii si nu razboi, fie el si numai economic!
    3 5
  • Ce mi-e Tuti ce mi-e Mandy. Unul umbla dupa ''profit'' si alte necurate, celalalt mai inhata o putina de tarie aratandu-si muschii la betie. Beutorul de palinca ''Putin'', sunt curios ce fata va avea cand Rusia va fi exclusa din G8, si asta ar inseamna falimentul Rusiei si a multor companii din Moscova. Nu cred ca si-a pus nimeni in cap sa ''ingenucheze'' Rusia, nu ca nu ar putea. SUA+NATO sunt ''un uragan'' adevarat de forta si putere, asa ca sa nu ne facem iluzii. Ideea este ca iscusinta este mai buna decat forta pentru a arata ''rivalului'' ( in cazul de fata RUSIA ) ca pot suporta sanctiuni drastice pe plan economic. Alte comentarii vor fi de prisos.
    2 1
  • @mishazaitev
    Oprimarea propiului popor si a altor popoare, cultul personalitatii tine mai mult de teoria lui Darwin.
    Tehnic vorbind, dupa teoria ta ii pot compara cel mult cu cimpanzeii (lucru valabil si pentru americani)
    Singurul avantaj fata de americanu este cultura dar nu stiu sa si-o valorifice.
    Vrei adevarata civilizatie, ar fi bine sa vizitezi Norvegia, Suedia, Finlanda, Danemarca si mai vorbim
    Orice mare imperiu are un sfarsit tragic de cele mai multe ori, astia vor lasa decat durere in urma
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru