Volkswagen trebuie să-i dea banii înapoi unui client care și-a cumpărat un Golf diesel nou în 2012: decizia unei instanțe din Germania va fi contestată de VW

de Paul Cosma
Luni, 26.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O instanță din Germania a hotărât că Volkswagen trebuie să returneze integral banii cu care un client a cumpărat un Golf diesel nou în anul 2012, întrucât constructorul a acționat “imoral” prin instalarea unui software de manipulare a emisiilor. VW susține că instanța din Augsburg a aplicat legea în mod eronat și spune că va face apel la această decizie.

Scandalul Dieselgate, care a zguduit Volkswagen și întreaga industrie auto, a însemnat penalități și amenzi de peste 30 de miliarde de euro, până acum, pentru grupul german.

La trei ani de la izbucnirea Dieselgate, nemții au spus  că mare parte din acest scandal a fost “lăsată în urmă” cu ajutorul “tranziției la vehiculele electrice” și prin “eforturile de a curăța mașinile” cu emisiile manipulate.

Cu toate acestea, Dieselgate continuă să bântuie constructorul german. O instanță din Germania a decis că Volkswagen trebuie să returneze integral banii cu care un client și-a cumpărat un Golf diesel nou în anul 2012.

Instanța a subliniat că Volkswagen a acționat imoral prin instalarea unui software cu care să-și sporească vânzările și profitul. Astfel, VW ar trebui să dea înapoi clientului circa 30.000 de euro, adică prețul cu care acesta și-a cumpărat mașina nouă.

În opinia noastră, nu există o bază legală pentru plângerile clienților.

Clienții nu au suferit pierderi sau daune. Vehiculele sunt sigure și bune de pus în circulație. Decizia instanței din Augsburg intră astfel în contradicție cu multe alte decizii în spețe comparabile, au transmis VW.

Oficialii germani susțin că aproximativ 9.000 de astfel de decizii au fost emise în legătură cu scandalul Dieselgate și că majoritatea plângerilor din partea clienților nu au avut succes.

Via Automotive News

Comentarii (5)

  • "Clienții nu au suferit pierderi sau daune"

    poluarea ascunsa si inclusa in pret trebuie chiar considerata oferta speciala iar domnu' cu Golf sa zica merci ca astia de la VW nu ii cer acum si bani in plus pe toata utilizarii si beneficierii unor grame in plus de NOX/CO2, da?

    mama lui de tupeist, pai sa ceara el daune unei companii curate, uscate, rase si parfumate ca Volksvagyn.... unde s-a mai pomenit asa ceva? Pai daca primeste banii inapoi (cand serviciu a fost deja prestat) nu inseamna un precedent si sa vina dupa aia si alti clienti nemultumiti de "produsul" oferit?
    11 0
  • inexorabil
    Vienezule, de acum încolo, nu putem scrie decât truisme/clişee despre comportamentul/atitudinea lui VAG…Ne place sau nu, cert este că nu avem cum să percepem realitatea altfel decât este.

    Banii le-au luat cu adevărat minţile…Şi, indubitabil, nu se vor opri aici.

    #boicotcomercialVAG :D
    9 0
  • Stalin
    Încă o dovadă că friții de la vw sunt niște javre incurabile.
    Iar faptul că ei au în continuare succes pe piață spune ceva și despre calitatea oamenilor din societatea contemporană.
    10 0
  • someone
    ar face bine sa faca apel, pt ca daca tipul ala castiga, toti cumparatorii destepti de golf / a3 si masini motorizate diesel de vag isi vor cere banii inapoi. si culmea ca vor si castiga daca exista precedent
    2 2
  • Sunt foarte uimit ca asta e prima ( asa se intelege) decizie in acest sens a instantelor din Germania. Imi pare total logic sa ai dreptul sa-ti ceri banii inapoi daca vrei . E de asteptat ca sa fie cerute si daune morale compensatorii in plus. Adica in SUA se poate si aici nu ? Oamenii de la VAG par ca tot nu realizeaza ce au facut. Sunt convins ca majoritatea constructorilor au in principiu aceeasi problema cu vechile motorizari diesel , dar aici vorbim de cineva dovedit ca truca emisiile cu buna stiinta , la ceilalti nu e dovedita intentia . Daca aceasta decizie va ramane in picioare atunci va fi critica pt. VAG.
    P.S. : cam scump Golfu ala totusi. Oricat de buna ar fi , e totusi un Golf, nu merita 30.000 euro decat poate daca e GT.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru