Feedback

Volkswagen va cumpăra înapoi maşinile din Europa la care CO2 depăşeşte cu peste 10% cifrele oficiale

Publicat Luni, 16.11.2015
de Daniel Popescu
Comenteaza 11
Volkswagen va cumpăra înapoi maşinile din Europa la care CO2 depăşeşte cu peste 10% cifrele oficiale - Poza 1
Ai un Volkswagen la care emisiile reale de dioxid de carbon depăşesc cu peste 10% cifrele oficiale? Constructorul german îţi va cumpăra înapoi maşina la valoarea actuală de piaţă.

Esential 10% este procentul suplimentar de emisii de la care Volkswagen va cumpăra înapoi maşinile clienţilor
430.000 este numărul maşinilor Volkswagen de generaţie 2016 care emit mai mult dioxid de carbon decât cifrele oficiale
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Volkswagen pregăteşte măsuri radicale pentru gestionarea scandalului emisiilor, iar ultimele informaţii îi privesc direct pe clienţii din Europa.

Constructorul german a elaborat un proiect prin care va cumpăra înapoi toate maşinile comercializate pe Bătrânul Continent la care emisiile de dioxid de carbon sunt cu peste 10% mai mari decât cifrele oficiale.

Informaţiile au fost dezvăluite de publicaţia britanică Financial Times şi se referă la modelele de maşini care vor fi testate din nou pentru emisiile de noxe, însă producătorul nu a făcut nicio menţiune cu privire la măsurile pe care le va adopta în cazul maşinilor la care sunt depăşite şi emisiile de oxid de azot.

Trebuie să ne gândim că este posibil ca oamenii să dea maşina înapoi.

Purtator de cuvant
Volkswagen
Sursa citată afirmă că Volkswagen va oferi clienţilor un preţ similar cu "actuala valoare de piaţă a maşinii", însă nu este cert dacă vor fi luate în calcul şi scăderile puternice generate de apariţia scandalului.

"Trebuie să ne gândim că este posibil ca oamenii să dea maşina înapoi. Când vom avea cifrele testelor poate exista o şansă ca oamenii să spună că pot da înapoi maşina pentru că le-au fost comunicate cifre greşite", a explicat un purtător de cuvânt al grupului german.

Volkswagen a anunţat că, potrivit unei anchete interne, 430.000 de maşini de generaţie 2016 emit mai mult dioxid de carbon decât datele oficiale.

Cel mai probabil, proprietarii de maşini Volkswagen afectate de scandal vor primi o scrisoare oficială în acest sens în următoarele săptămâni.

De asemenea, VW se pregăteşte să extindă şi în Europa programul de vouchere lansat în Statele Unite. Dacă în America clienţii afectaţi primesc vouchere de 1.000 de dolari, în Marea Britanie acestea vor fi diferenţiate în funcţie de marcă: 400 de lire sterline pentru Up, 1.000 de lire sterline pentru Golf şi Passat şi 1.500 de lire pentru Touareg şi Sharan.

Via Autocar


Comentarii (11)

  • Si ce-o sa faca cu ele?
    11 0
  • Marian
    Asta e prea tare ... ma gandesc ca acele emisii marite sunt cauzate de un consum mai mare ca si cel declarat. Deci dupa ce am fost "pacalit" sa cumpar o masina care consuma mai mult acum vor sa o rascumpere la un pret de toata jena. Nu ar fi mai corect sa imi puna pe masina un motor nou care sa respecte normele si sa mai primesc si 1000 de euro pentru timpul pierdut prin service?
    10 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Marian - nici o masina pe care o cumperi azi nu va reusi consumul declarat de producator in utilizarea normala. Va reusi acel consum daca va fi condusa de un expert in afara orelor de varf, in orase cu mai trafic mai mic, cu anvelopele cu rezistenta redusa la inaintare si unflate la limita exploziei.
    Din pacate e greu sa dovedesti ca masina in conditii normale va consuma mai mult. Vezi Claudiu David si cu 520d xdrive, a reusit un consum de ~4 l/100Km, cu o masina cu consumul extraurban declarat intre 4.4 si 4.8.
    Iar "ma gandesc ca acele emisii marite sunt cauzate de un consum mai mare ca si cel declarat" - poluarea nu este direct proportionala cu consumul. Tine mult si de eficienta arderii conbustibilului si de filtre de particule/catalizatoare.
    13 1
  • Marius
    Voi ati citit bine ca rascumpara masinile la valoarea lor de piata ?
    Si cum VW are scadere a valorii foarte mare, veti lua inapoi pe ele 10 Euro.
    6 7
  • LauCalin
    Nu e panica, man. S-ar vinde la valoarea reala a unui Renault, Opel sau Fiat. Oricum toata lumea spune ca VW nu este cu nimic mai presus de ele. Deci e ca si cum s-ar face dreptate in sfarsit pentru concurentii lui VW. Eu cred ca VW regreta cele intamplate. Doar ca la ce consecinte a dus acest scandal si nu doar pentru companie, parerile lor de rau sunt aproape irelevante.
    4 3
  • Daca respecti unele reguli de condus, poti avea consumul din carte. Eu unul l-am avut si mai mic ( viteza 90-100 km/h, turatie 2000-2500 vb de benzina in cazul meu, masina nu prea incarcata, drum intins, pneuri cu presiune corespunzatoare, fara AC, dar si asa nu prea a consumat mult. Daca sari de 100 niciodata nu o sa ai ce spune cartea indiferent ce motor ai. Dar repet drumul intins si viteza mica face mult. Fac drum de 400 km drum intins cu 150 de lei. Pe când unul de 90 km drum virajat si localitati cu 50 de lei. Inainte când dadeam mai tare 130-140 nu mai erau aceleasi valori. Nu vb de dragul de a vb.
    8 0
  • HA-HA-HA, ma umfla rasul cand recitesc fraza asta : ''Constructorul german îţi va cumpăra înapoi maşina la valoarea actuală de piaţă''

    Pai avand in vedere ca valoarea marcii VW a scazut considerabil, precum si pretul actiunilor la bursa, nu va oferii pe ele decat o suma derizorie....... Pai in cazul asta vinzi unui concesionar-brand care cumpara masini SH , ca tot aceeasi suma o vei primii.
    4 4
  • Ipocrizia astora nu cunoaste limite. In primul rand ca o cumpara la valoarea de piata! Cine acopera scaderea pretului unei masini care in primii 2 ani de utilizare se devalorizeaza cel mai mult? Las la o parte devalorizarea pe care o cauzeaza scandalul in sine, vorba lui Madalescu caruia nu pot sa nu-i dau un vot pozitiv? Si cum va fi facuta aceasta evaluare? La Welt Auto, care oricum da pe masinile achizitionate mai putin decat pretul pietei? Iar celor care si-au luat masinile in leasing, firma de leasing, de cele mai multe ori tot a constructorului, le va oferi reduceri la dobanzi si scutiri de rate? Corect mi se pare ca, daca mi-ai vandut un produs care nu corespunde cu ceea ceea ce mi-ai declarat ca-mi vinzi, fie sa ti-l iei inapoi si sa-mi dai toti banii pe care ti i-am platit pe el asumandu-ti magaria pe care ai facut-o in loc sa vii, acum ca masina mi s-a devalorizat, tocmai din cauza scandalului, sa-mi oferi un pret pe care tu insuti, prin inselaciune, l-ai scazut, fie sa-mi oferi o masina de acelasi fel cu aceleasi dotari care sa indeplineasca normele de poluare in locul cele matrasite, fie sa astepti cativa ani pana cand imi amortizez investitia si sa-mi oferi atunci pretul pietei. Corectitudine germana, ce mai!
    6 4
  • @Misha

    se incearca evitarea aparitiei unor chemari in instanta. Sunt sigur ca multi vor merge pe solutia mai ieftina (financiar si de timp) oferita de companie. Este si o strategie de imagine, pe de alta parte, aceea de a nu te lasa cu produsul in brate care daca nu il dai acum este posibil sa il vinzi (poate prea) mai ieftin mai tarziu. Ceva de genul: "vezi? astia sunt corecti, imi cumpara masina!".

    Totusi, ramane problema intelegerii cu oficialii federali sau din UE. Posibil ca in functie de rezultatele si eforturile companiei de a-si "rascumpara" greseala fata de clientul privat, la final sa se traga linia iar eventualele amenzi sa aiba mai putine cifre.

    Nimeni nu vrea falimentul unei afaceri cu zeci de mii de angajati cu o CA uriasa si impozite platite ce ating sume de milioane anual. Dar altfel un exemplu si un semnal pentruu viitorii "rebeli" din industrie trebuie dat.
    7 1
  • Dle Vianu,

    Problema este aceea ca asemenea solutii, prin lipsa lor de transparenta nu vor gasi solutii echitabile pentru toti cei afectati. Repet doua intrebari la care vanzatorii de gogosi de la VAG ar trebui sa raspunda:

    1. Cine stabileste asa-zisul pret al pietei?

    2. Ce se intampla cu masinile care fac obiectul unor contracte de leasing aflate in derulare? Masina nu este a utilizatorul, proprietar fiind firma de leasing. Ce se va intampla cu ratele pe care utilizatorul le are de platit? Cum va fi despagubit acesta pentru ceea ce a platit?

    3. De ce in USA clientii de VAG sunt despagubiti cu vouchere si in Europa nu, in cea de est niciatat.

    Daca vorbim de corectitudine germana atunci cand se iau aceste decizii ar trebui sa se dea raspunsuri la toate problemele pe care adoptarea lor le ridica. Dar, asa cum spuneati, se pare ca aceasta notiune s-a dovedit un concept si nu o realitate.
    3 3
  • Daca VW incearca sa-si rezolve acum toate problemele legate de poluare (daca tot a inceput circul, sa-l ducem pana la capat) si in scurt timp vor aparea si alti constructori cu probleme asemanatoare !!!! Se va da un reset la piata si vrand, nevrand si ceilalti vor fi nevoiti sa urmeze calea deschisa de VW ( s-ar putea ca unii sa nu aiba forta financiara a grupului german si atunci sa te tii distractie). E doar o teorie a mea ... poate fi si o teorie a conspiratiei :)
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru