Volvo anunţă despărţirea de C30: producţia se opreşte în decembrie

de Bogdan Mirică
Luni, 15.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a anunţat oficial că va opri producţia modelului C30 în luna decembrie pentru a pregăti o nouă ofensivă, dar şi pentru a repoziţiona brandul. Suedezii invită fanii să se bucure de o ultimă ediţie a modelului.

Volvo îşi pune toate speranţele în noul V40, modelul compact care are misiunea de a se bate cu mult mai titraţii Audi A3 şi BMW Seria 1. Tocmai de aceea, Volvo nu mai vede utilă prezenţa actualului C30 pe piaţa auto mondială. Modelul cu trei uşi, introdus pentru prima dată în 2006, se va despărţi de fanii Volvo cu satisfacţia de a fi adus noi clienţi pentru constructorul suedez şi de a-l fi reprezentat într-un segment în continuă creştere.

Decizia de a opri producţia actualului C30 a fost deja luată de oficialii suedezi şi anunţată într-un comunicat de presă. Modelul scandinav va părăsi linia de asamblare în luna decembrie. Până atunci, Volvo îşi sfătuieşte clienţii să profite la maxim de ultimele exemplare ale modelului.

”Am decis totuşi să oprim producţia lui C30 pentru a poziţiona mai bine brandul nostru în viitor şi pentru a pregăti publicul de noi modele.”

Comunicat oficial
Volvo
Volvo C30 a fost o maşină dinamică, plăcută condusului, care ne-a ajutat să câştigăm un public entuziast şi să fundamentăm poziţia Volvo în segmentul premium.
Am decis totuşi să oprim producţia lui C30 pentru a poziţiona mai bine brandul nostru în viitor şi pentru a pregăti publicul de noi modele. Încurajăm fanii lui C30 să se bucure de ultima ediţie specială a maşinii, botezată chiar Limited Edition. Cele doar 250 de exemplare vor fi inspirate de vechiul 1800Es, căruia îi aducem astfel un omagiu”
, se arată în comunicatul oficial Volvo.

via Volvo

Comentarii (5)

  • Pacat... asteptam alt model in 3 portiere.
    16 3
  • Cum bine a mai remarcat cineva acum cateva zile, acesti fani inraiti pana la paroxism ai asiaticelor si suedezelor (volvo, mai exact, cel atotnerasturnabil) au reusit sa induca in randul pasionatilor auto care frecventeaza Automarket un sentiment ciudat si necunoscut pana acum pentru un pasionat al fenomenului auto, sentiment care variaza de la retinere pana la repulsie fata de marcile japoneze, coreene si suedeze.

    E bine si frumos sa ai simpatii fata de o anumita marca, chiar sa te declari fanul producatorului X, dar a face o propaganda atat de agresiva, jignitoare si intoleranta fata de restul nu face decat sa aduca deservicii marcii pe care o sustii si sa produca exact efectul contrar.
    18 6
  • Am acelasi sentiment de regert pe care l-am avut si atunci cand s-a anuntat oprirea productiei Alfei 159. Pacat, lumea mai pierde o frumusete si o masina chic.
    Mai Suedezule, si mie imi place Volvo inca de cand am fost "muscat" de virusul numit masini, acum aproape 15. Gandeste-te doar ca in acest timp m-am tot documentat, informat, analizat, condus destule masini dar parca niciuna nu m-a atras asa cum a facut-o si o face un Volvo.
    Dar de aici pana la a spune ca toti copiaza unii de la altii... Pai bine fac! Ca daca ai avea o masina cu inovatiile aduse de un singur producator, ai avea masina la nivelul anilor '50. Volvo de care zici tu ca e sfant in siguranta, are laboratoare proprii de testate si asta se vede in siguranta de top. Dar conform gandirii tale, eu propun sa nu se mai instaleze pe ele airbag-uri, ESP sau ABS, ca nu le-a inventat Volvo. Sau motoare turbo, cum a fost cazul lui 2.5 de pe fostul S60 R de exemplu. Si defapt niciun diesel (mai ales common rail), ca nu Volvo le-a pus prima data pe o masina si in afara de D, niciunul nu e facut de ei. Este vorba de o evolutie a motoarelor de provenienta PSA de acum 5-6 ani.
    Pe bune, te auzi ce spui?

    Si apropo, soarta lui C30 era incerta inca de acum 2-3 ani. Pentru ca nu iti poti permite luxul de a avea o masina lifestyle ca C30 in gama in conditiile in care esti descoperit pe segmente unde ai pretentia sa te bati de la egal la egal cu Mercedes, BMW si Audi. Iar cel mai usor e sa o faci pe clase inferioare. Ori nu te poti "bate" cu A3, Clasa A sau Seria 1 cu Volvo C30, pentru ca C30 nu a fost gandite chiar ca ele. A fost o abordare buna pentru ca piata avea nevoie si de o asemenea masina, insa vanzarile nu ii puteau asigura un urmas. Poftim dovada acum.
    17 0
  • AndreiRN
    Pai este perioada de tranzitionare a productiei care coincide cu terminarea unei generati de model.
    Cu siguranta ca va reveni dar va fi de import.
    1 3
  • Pacat ca nu a fost scos si in 4 portiere, cu toate ca asta-i farmecul la masina asta, si alea 2 locuri din spate, am condus un C30 si mi-a placut extraordinar de mult, ca de altfel si V40, totusi ii de apreciat ca o masina nu chiar asa comuna si dedicata unei categorii restranse de consumatori a rezistat din 2006 fara modificari majore. Abia astept sa vad design-ul editiei limitate.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru