Volvo: "Noul XC90 va beneficia de cel mai avansat pachet de sisteme de siguranţă de pe piaţă"

de Sebastian Toma
Marti, 22.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo anunţă o parte din noile tehnologii de siguranţă cu care va fi echipat în standard noul XC90. Modelul va beneficia de mai multe sisteme în premieră mondială, cum ar fi sistemul de frânare automată în cazul intrării în trafic în faţa unui alt vehicul.

Esential 50 la sută dintre accidentele rutiere fatale din SUA în care este implicat un singur vehicul implică părăsirea neintenţionată a drumului.
Volvo XC90 va avea în dotarea standard un număr impresionant de dotări de siguranţă menite să evite sau să reducă semnificativ accidentele rutiere şi efectele acestora. Cei de la Volvo vor echipa modelul încă din standard cu sistem care poate să urmeze maşina din faţă atunci când se circulă în coloană la viteze mici, un sistem de frânare automată pentru prevenirea accidentelor care au loc la ieşirea cu spatele în trafic şi un sistem de parcare automată (garare cu spatele şi parcare laterală, plus ieşire din locul de parcare).

Noul Volvo XC90: primele imagini cu interiorul noii generaţii

Scaunele au un sistem special de pretensionare a centurii în cazul unui accident iminent prin părăsirea drumului. Astfel, protejează mai bine coloana ocupanţilor decât scaunele fără acest sistem.

Noul Volvo XC90: motor hibrid de 400 CP ascuns sub titulatura T8

Sistemul de frânare automată City Safety primeşte un companion pe cinste, capabil să frâneze atunci când modelul detectează un potenţial accident care ar putea avea loc atunci când şoferul virează în faţa unei maşini care vine înspre el. Scenariul este comun atât în intersecţii, cât şi pe autostrăzi, iar cei de la Volvo sunt primii care au adus ceva mai avansat decât un sistem de monitorizare a unghiurilor moarte în această direcţie. În plus, noul XC90 va beneficia şi de un sistem numit Lane Keeping Aid, care ajută activ la menţinerea benzii de rulare.

Respectiva tehnologie asistă sistmeul Driver Alert Control, care poate să detecteze dacă şoferul nu este atent la drum, a adormit sau este pe cale să adoarmă, în ultima situaţie fiind indicat un martor pe bord care îi recomandă şoferului să se odihnească şi îi indică un spaţiu din apropiere care are această destinaţie.

Viitorul Volvo XC90 va oferi direcţie autonomă şi trei sisteme de siguranţă prezentate în premieră mondială

Aşa arată unul dintre senzorii folosiţi de sistemele de siguranţă de la Volvo. Şoferul nu este deranjat în niciun fel de prezenţa respectivului dispozitiv pe suportul oglinzii.

Urmareste Automarket
A doua premieră mondială în materie de siguranţă de care va beneficia noul XC90 este sistemul care acţionează în cazul părăsirii involuntare a drumului. Acest tip de accident reprezintă o cauză importantă a deceselor în urma incidentelor rutiere înregistrate în Suedia, o treime dintre evenimentele cercetate fiind cauzate de ieşirea de pe şosea.
Spre comparaţie, ieşirea accidentală de pe şosea este o cauză a 50% decesele din incidentele rutiere fatale înregistrate în studiile făcute de cei de la Volvo în SUA. În ambele ţări, a fost studiată situaţia în care doar un vehicul a părăsit şoseaua. Aşadar, în ciuda faptului că nu există niciun test şi nicio reglementare cu privire la cum să se comporte o maşină care iese de pe şosea neintenţionat, Volvo a dezvoltat propria sa tehnologie de protecţie a ocupanţilor folosind teste inspirate de evenimente reale. Sistemul respectiv se numeşte Safe Positioning şi strânge centurile pentru a menţine pasagerul într-o poziţie optimă în caz de impact.

Via Volvo

Comentarii (5)

  • e clar, euroncap trece la 6 stele :)
    20 4
  • Nimic iesit din comun ! Sunt sisteme prezente deja pe piata care au fost doar redenumite (marketingul deh), poate putin modificate, dar nici vorba de "breakthrough technologies" sau altceva spectaculos.
    2 8
  • safety_manager
    Daca sunt implementate bine atunci vreau sisteme care sa ma ajute.

    Sper sa fie suficient testate:
    - daca vreau de exemplu sa fac stanga intr-o intersectie sper sa nu-mi puna frana automat + sa ma opreasca in mijlocul drumului si alta masina care vine de pe contrasens sa ma loveasca

    - sper sa nu puna frana brusc prin trafic (pt. ca i se pare ca nu stiu ce se intampla in fata masinii) si apoi cel din spate sa ma loveasca pt. ca nu a fost suficient de atent

    - sper sa nu corecteze aiurea directia ca sa tina banda (poate vreau sa evit ceva si de-asta trag de volan)

    etc
    4 2
  • Andrei
    Ei zic asta...nu ii cred,eu zic in felul urmator,exista masini cu un nivel crescut al sigurantei...aici pluseaza Mercedes,Volvo,Porsche etc....in general "tancurile" astea de teapa lui XC90...Cayenne,M klasse sunt mai sigure decat celelalte. E foarte simplu si clar...astea ca mai adauga ei niste senzori si o centura cu airbag e altceva....
    1 6
  • arogantul
    @andrei
    eu in locul tau nu m-as risca intr-un ML la un contact cu.... sa zicem S60 sau V40
    Nu toate 'tancurile' sunt egale, XC 90 este pasare rara.
    ca si la tancurile reale exista Merkava sau Chalenger2 dar mai exista si T54/55
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru