Volvo se bate în butoane cu BMW, Audi și Mercedes: ”Ei au 55, noi avem doar opt”

de Bogdan Mirică
Joi, 11.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo își propune să mizeze pe simplitate în atragerea clienților săi. Un exemplu concret este habitaclul noului Volvo XC90, cu mult mai intuitiv decât cel al rivalilor BMW, Mercedes și Audi.

Volvo trebuie să recupereze distanța față de principalii săi rivali și promite să facă asta printr-o abordare complet nouă până la finalul acestui deceniu.

Hakan Samuelsson, președintele executiv Volvo, a declarat că principalul atu al suedezilor în fața BMW, Audi și Mercedes va fi simplitatea. Volvo se va feri de complexitate, exemplul oferit de Samuelsson fiind extrem de elocvent. El a folosit trei numere pentru a sugera diferențele dintre suedezi și germani: 55, 37 și opt.

Numerele 55 și 37 reprezintă totalul butoanelor regăsite pe ultimele două modele lansate de rivalii germani BMW, Audi și Mercedes. Cifra opt reprezintă numărul butoanelor folosite pentru a controla principalele funcții de pe Volvo XC90.

Interiorul lui Volvo XC90 este unul minimalist.

Nimeni nu vrea să cumpere o copie. Toți vor ceva original.

Hakan Samuelsson
CEO Volvo
”Nimeni nu își dorește butoane ascunse în zone întunecate ale bordului sau în jurul scaunelor”, a declarat Samuelsson, făcând referire la amalgamul de butoane pe care le regăsim în interiorul rivalilor germani.
Tot el a susținut că Volvo va încerca o alternativă nouă, mult mai simplistă, încercând să își clădească o reputație în acest sens.

”Nu vom încerca să copiem rivalii noștri. Nimeni nu vrea să cumpere o copie. Toți vor ceva original, iar noi asta vom încerca să le oferim”, a concluzionat Samuelsson. Oficialul susține că Volvo se va adresa clienților care prețuiesc mai mult confortul, siguranța familiei și mediul înconjurător, decât puterea motorului.

Esential 465.000 de mașini a vândut Volvo în 2014.
800.000 de mașini speră să vândă Volvo în anul 2020.
Un alt efort de reinventare a brandului, amintit de Samuelsson în discursul său oficial, este sistemul de livrare la mașină. Cu ajutorul unei aplicații, cumpărăturile de la supermarket sau hainele de la curățătorie vor putea fi livrate direct la mașină. Curierul va avea acces în interiorul mașinii o singură dată, pentru a livra comanda.
După aceea, mașina se va încuia, iar proprietarul va primi un SMS de notificare.

Samuelsson susține că ofensiva Volvo abia a început. Următorii patru ani vor fi cruciali pentru constructorul suedez, care promite o avalanșă de modele noi. Asta va face ca la sfârșitul acestui deceniu, în 2020 adică, cel mai vechi model din gama Volvo va fi actualul XC90.

Tot până atunci, Volvo speră să atingă un prag de 800.000 de vânzări anuale, o creștere importantă de la cele 465.000 de unități livrate în 2014.

Comentarii (25)

  • cand bmw avea 5 butoane lesinate pe E60, si volvo era pom de craciun la interior,toata lumea radea de interioarele bmw.
    acum volvo vine cu ceva "nou si original"..........................
    35 30
  • 55 sunt prea multe.....8 prea putine....deci nici nemti nici suedezi nu sunt perfecti la capitolul.....ergonomie si functionalitate....
    cred ca daca ar fi in jur de 15-20 de butoane 'principale' ar fi perfect.....
    13 19
  • Actuala tendinta este in mod clar catre reducerea numarului de butoane, dar din pacate nu am cum sa nu amintesc si eu, nu de E60, de E65, care in 2001 avea cele mai putine butoane la bord, la clasa de lux si nu numai, iar ca sa raman la aceasta clasa, fostul X5 avea cu siguranta mai putine butoane decat vechiul XC 90, deci ideea nu e chiar noua si nici originala, dar daca este implementata cum trebuie, foarte bine, doar ca nu este cazul sa te lauzi cu asta.
    27 10
  • Si iar uitam ca Peugeot a fost primul anul trecut care a redus numarul butoanelor cu al lui 308. Ma contrazice cineva?
    10 3
  • Ba ma lasati ? In habitaclu inseamna in tot interiorul nu doar pe consola centrala.
    Pe volanul ala alea enspe mii de butoane sunt joystickuri de nu se iau in considerare ?
    Pe usi deasupra boxelor alea ce sunt ?
    17 6
  • Cam trasa de par afirmatia celor de la Volvo. Ma mir pentru ca de obicei suedezii sunt destul de rezervati in zona publica. Cum adica aduni butoanele de la 2 modele si le compare cu cele de pe o singura masina? Eu nu pricep logica.

    Pe langa asta, eu cred ca trebuie sa intelegi ca e nevoie de o balanta, de un interior echilibrat. Nu vrei prea multe butoane sa nu-ti distraga atentia de la condus, dar nu vrei nici prea putine pentru ca atunci trebuie sa intri in meniuri si submeniuri sau depinzi prea mult de comenzile vocale. Deci?

    La masina sunt comenzi pe care imi place sa le fac dintr-un singur gest, fara sa trebuiasca sa deschid gura sau sa-mi iau ochii de la drum. Da, arata foarte bine interiorul ala. Imi place pentru ca e simpul si curat. Dar daca vreau sa dau drumul la aer conditionat sau sa-mi reglez scaunul si trebuie sa intru in meniuri, atunci nu merci.
    13 4
  • oricum volvo le da clasa la hitleriste la toate capitolele
    9 20
  • La ce le da clasa ? Ca fabrica camioane ?
    Ei in afara de capitolul siguranta pe care s-au concentrat si asta e filozofia marcii, nu au excelat la calitate comparativ cu hitleristele Mercedes si BMW.
    Cred ca nu ai vazut cate probleme au la motoarele 2.4D care sunt foarte renumite, sau ca aveau pe S40 motor 1.9d de la Renault, sau acuma au motoare de la PSA, astia ii numesti tu foarte buni ? Foarte buni si peste toate capitolele la ce anume ?
    In afara de argumentul ca sunt "SUEDEJI" dom'nle, care-i morala ? Au 2 perechi de urechi ?

    Cand zici ceva de hitleriste, trebuie sa ai o baza. Gandeste-te la istoricul automobilist al Germaniei, al industriei lor, si apoi compara toate astea cu o tara inghetata, in care pilotii ei care sunt foarte buni se antrenau prin paduri cu masinile (drumuri forestiere), iar nemtii pe Nurburgring.
    Suedia este cu mult peste multe tari europene si face masini egale ca si a nemtilor, dar sa zici ca este peste la toate capitolele deja e trasa de par afirmatia.

    Iar daca erau atat de buni si de populari, azi nu erau pe mana unor galbejiti (care se pare ca fac treaba buna), insa conteaza mult si imaginea. Nu s-o ajuns sa fie vanduti de bine ce le era. De ce nu apartine BMW chinezilor ? Te-ai intrebat vreodata ?

    De ce Renault sau alte marci sunt ajutate de statul Francez ? Chiar si SUA ajuta Caddilac parca.

    Suedia de ce nu a facut asta ? In ce stare se afla SAAB acuma ? Ca deja au aparut povesti mai rau ca si cu elodia. Ba ca e in faliment, ba ca a falimentat, ba ca reinvie, ba ca , ba ca ...

    Mie noile modele mi se par foarte tari si mi-as dori unul.
    20 9
  • e cu dus si intors.
    Mi s-a crapat display-ul la in LC 120. Nu am mai putut regla aerul conditionat si nici alte comenzi ca radio, bass, memorii etc.
    Am fost la Toyota sa inlocuiesc cumva gemuletul acela. Surpriza...nu exista separat. Trebuie comandat cu totul: scor 27.000 lei...fara TVA
    Noroc ca am ramas pe o temp oK 21.5 cu 22.5 pasager, si cu dezmembrarile...ca dublam valoarea masinii.
    Asa ca...
    17 1
  • Nu am prea inteles...de ce lipsa butoanelor inseamna neaparat ergonomie superioara? Subscriu la ce spune zarnesteanu si anume ca poate doresc sa am o comanda directa pentru un anumit lucru fara a intra in meniu si submeniu si submeniu. Chiar prezenta butonului imi pare mai ergonomica. Va dau un exempu. Pe RRS am comanda de incalzire la scaune pe touchscreen iar in momentul in care merg cu spatele si imi apare camera pe touchscreen pa-pa comanda pentru incalzirea scaunelor. Trebuie sa scot schimbatorul din R sa-mi dispara camera, sa intru in meniu si sa-mi actionez comanda de incalzire la scaun...Daca asta intelege si Volvo prin ergonomie superioara si se si lauda cu ea, atunci mai bine NU!
    14 3
  • MPT :))

    si eu vad cel putin ciudata disparitia butoanelor, dar sa nu fim exagerati. O sumedenie de functii le accesam cand si cand. Sau le facem odata si gata. Cel mai potrivit ar fi personalizarea ecranului cu botoanele de care avem nevoie dupa preferinte sau functie de anotimp (gandindu-ma la saracul MPT caruia i se raceste brusc posteriorul cand este in marsarier)
    9 1
  • someone
    urmatoarea lauda a producatorilor va fi : concurenta are un volan in habitaclu, masinile noastre nu au nici unul.....yeeee, am castigat un concurs idiot de minimalizare
    10 1
  • Chinezu'
    Pe vremuri nr butoanelor era direct proportional cu tehnologia de la bord, aici clar ca BMW era in top. Azi este tot asa , pentru modelele entry level, doar ca pe top level, comanda butoanelor este luata de calculatoare care se comanda de pe un ecran multifunctional sau / si prin gesturi la seria 7. Aici mai intervine softul din spatele ecranului si calitatea materiaelor . Sunt ecrane de cristal care sunt greu de spart si softuri bune ca cele de pe Tesla si Volvo; care dupa cum am mai zis sunt cam asemanatoare....
    Pe viitor nu va ma trebui nici un buton sau volan , ca deja unele Volvo-uri merg singure, se parcheaza singure si ne intreaba doar daca ne convine pretu pe ora de parcare.
    Pentru S: Volvo da face camioane, iar motoare facea "doar" pentru racheta la NASA, CU VOLVO AERO , preferand pana la Geely sa preia cele mai fiabile motoare existente: la S/V 40 gen I pe benzina erau de la Mitshubishi cu calitate mult peste ce era la ora respectica:"cuzzentii nu aveau umar",erau perfecti mad in Japan cu CTC GOTEBURB..........la diel era Renault care megeu si 700.000 daca respsectai intervalele si puneai motorina si piese de calitate!
    DRUMURI BUNE TUTUROR!
    6 5
  • Daca Volvo si-ar vedea de treaba fara sa se compare cu nemtii ar avea mai multe de castigat. Sa-i lase pe germani cu masinile lor si ei sa-si vada de fiabilitate si siguranta la care stau destul de bine.
    Disparitia unor butoane nu este intotdeauna ceva de lauda si bun. Prefer o rotita de care sa invart si care sa regleze ventilatia decat sa intru intr-un meniu pentru asta. Nu ma deranjeaza sa apas un buton pentru incalzire scaune. Ma deranjeaza insa sa scriu o adresa pentru navigatie apasand ca la mesajele text din taste ca la telefoanele vechi. Pentru asta ii vad utilitatea unui touch screen.
    Drumuri bune tuturor si luati ce va place si va ajuta.
    8 5
  • Este un trend pe care tot mai multi il folosesc. Daca nu era asa de bun ramanea doar la Tesla si poate si la Peugeot 308. Sa nu uitam ca si viitorul Golf va adopta asa ceva si se pare ca si viitorul Megane care va aparea la toamna. Si sunt doar doua exemple care vor ii vor face pe majoritatea sa adopte acest sistem. Amintiti-va cand au aparut primele smartphone-uri fara butoane. A fost o chestiune de timp pana sa se impuna aproape in totalitate pe piata.
    Poate ca inainte sa criticati acest sistem, nu ar strica sa-l incercati.
    In alta ordine de idei, nu vad de ce Volvo a sarit calul. Este un lucru care caracterizeaza noul XC90 si este promovat... pe buna dreptate as spune, din moment ce nimeni in acest segment nu mai ofera asa ceva.
    6 1
  • @dan grecu
    Da mah, BMW a inventat si apa calda .
    5 9
  • OK baieti, eu va mai intreb ceva. Cand intrati in meniuri si aveti 5-10 optiuni, nu tot un buton apasati? Nu e un buton fizic, ci unul virtual. Dar e acelasi lucru, corect?

    Atunci cum e mai bine, sa ai majoritatea butoanelor la dispozitie din prima si sa le simti tactil sau sa umbli dupa ele prin meniuri? Eu inteleg ca estetic este mai curat un bord aerisit, nimic rau in asta, dar cand ai nevoie de ceva la 130 km/h pe autostrada, printre camioane, nu cred ca e sanatos sa te apuci sa cauti comenzi sau sa zbieri de 2-3 ori sa te inteleaga "aparatura" ce vrei sa zici. Inca odata, eu cred ca trebuie gasita o balanta in toate.
    7 0
  • andi77
    Sunt curios daca sistemul lor de prevenire al accidentelor prin franare autonoma de pe XC 90 este mai evoluat decat cel de pe S 60.Daca ati retinut testul facut de Auto Motor und Sport, nu stateau prea bine la franarea fata de un pieton aparut brusc.Bine nici ceilalti nu au stat mai bine in afara de Subaru Outback care au fost impecabili.
    2 4
  • De ce sa nu puna UN SINGUR BUTON rotatic cam ca la iPod-uri? :D
    Sa vezi atunci ergonomie de top!

    Vrei mai cald, dai de 4 ori click scurt si o data lung.
    Vrei sa schimbi postul de radio, dai 3 click-uri scurte, 4 lungi si o rotire la stanga.
    Vrei sa dai avarii, apezi de 3 ori lung, nervos si infundat.
    Vrei sa bagi adresa pentru GPS.... hmmmm.
    7 0
  • @Eu nu se poate treaba asta. Apple nu au patentat doar dreptunghiul, au drepturi depline si asupra cercului.
    8 2
  • DR Engine
    cred pe Peugeot 308 are mai putine butoane ca xc 90 , ca toate fct sunt pe tableta de pe bord, deci nimeni nu a inventat apa,

    again marketing
    4 0
  • @mhm avea 5 butoane si atat, Volvo de acum are o tableta cu atatea functii, mai usor cu comparatiile astea de doi lei. Dar ce se va intampla daca tableta nu va mai raspunde la comenzi, sau va aparea orice fel de stricaciune? Vom pierde toate functiile? Iarna daca tableta face figuri inghetam in masina? In afara de multimedia si navigatie, alte chestii nu au ce cauta pe dipplay.
    3 0
  • fara suparare la 130km/h printre camioane stai frumusel cu mainile pe volan, privirea tinta inainte cu bu.cile stranse si dintii scrasnind. Iar inima mica-mica :)

    acuma pe bune...chiar voi butonati oglinzi, geamuri, AC, muzica incalzire scaune cand ai PRIORITAR altceva de facut? Nu exista mental o lista de actiuni pe care le faceti la momentul "tz" si cealalt la momentul "tz+1"?

    Io stiu ca avem doua maini, doua picioare, doi ochi si doua urechi, atentie distributiva; da' cu un ochi la slanina, unu la faina, vorbim la telefon, ne scuturam "tzigarea", schimbam replici cu gagica, reglam volumul, trimitem "bezele" boului care a trecut razant, ne asezam oglinda...am omis ceva?....parca e deja cam mult.

    PS. am uitat sorbitul tacticos din cafea.... :D
    1 2
  • La 130 km/h printre camioane poate am nevoie sa-mi reglez aerul conditionat (pentru ca a inceput sa ploua de ex) sau trebuie sa raspund la telefon (Bluetooth), sau sa schimb postul de radio, inclusiv banda de frecventa, sa-mi incalzesc sau sa-mi racesc scaunul, volanul, sa dezaburesc parbrizul sau luneta. Ce zici? Chestii simple, nu fatarnicii.
    4 0
  • johnsi
    butoanele sunt cate trebuie mai ales pe bmw. Sincer prefer functiile masinii sa fie din butoane decat de pe un "ecran urias cu touch" in care sa ma chioarasc si sa-mi prind urechiile prin "meniu". Bimmer-ul e bimmer frate. E frumos si interiorul de pe Volvo si fac masini superbe si ei, dar volanul ala e cam naspa, ar fi putut sa puna un volan mai de soi... cel putin ptr. gusturile mele.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru