Feedback

DrivetestAbarth 500

(+)1.4 16v T-Jet 160CP 695 Brembo Koni
Test drive Abarth 500 zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 02.12.2010
Cutiuţa cu surprize
Se apropie Crăciunul. Cu siguranţă cadourile pentru partenerul de viaţă nu sunt în topul priorităţilor publicului feminin, dar există şi excepţii. Ceasurile, portofelele, fularele, agendele şi stilourile sunt deja cadouri clasice, care atrag doar mulţumiri politicoase printre dinţi. Nu vă aşteptaţi la isterie, fluierături sau lacrimi de bucurie. Nu le veţi obţine aşa. Pentru asemenea explozii este nevoie de mult mai mult: o cutie de lemn. Acum probabil şi bărbaţii vor ridica puţin din sprâncene, neînţelegând despre ce este vorba. Nu o simplă cutie, ci o adevărată ladă cu surprize, însemnată cu scorpionul Abarth. Un asemenea "pacheţel", bine poziţionat sub brad, va face ca bărbatul din casă să ţopăia ca un copil de 5 ani la vederea primului său trenuleţ pe şine. Bineînţeles, dacă în garaj există deja un Abarth 500. Aşadar, aviz publicului feminin: căutaţi în magazine (showroom-uri) emblema scorpionului şi însemnele "esseesse", plătiţi 2500 de euro şi aşteptaţi reacţia. Succesul este garantat.

Abarth 500
(+)1.4 16v T-Jet 160CP 695 Brembo Koni

  • Pret de pornire 18.235 €
  • Pret model testat 20.735 €
  • Taxa auto 171 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru noi, Crăciunul a venit ceva mai devreme anul acesta, aşa că a trebuit să facem cunoştinţă cu conţinutul lădiţei de lemn încă din noiembrie, atunci când ne-a încăput pe mână un mezin deosebit de nervos. Este vorba despre Abarth 500 esseesse, versiunea modificată a derivatului sportiv Abarth 500. Înşiruirea nesfârşită de "e"-uri şi "s"-uri este semnul unei concentraţii serioase de cai putere şi elemente sportive. Pachetul "esseesse" aduce cu sine o serie de modificări mecanice noi, însă cel mai important aspect pentru cel din spatele volanului va fi aportul de putere, de 25 de cai. Căluţii oferiţi în dar copilului sunt storşi din motorul pe benzină de 1.4 litri 16v cu ajutorul unei centraline ascunse în aceeaşi cutiuţă cu surprize. Rezultatul injecţiei "esseesse" nu poate fi trecut uşor cu vederea, resursele reuşind să însumeze 160 de cai putere şi 230 de Nm, adică suficient pentru a face din acel sprinten Abarth 500 o adevărată bombă pe roţi, care mănâncă asfaltul. Motoraşul oferă resurse generoase pentru o maşină care cântăreşte sub o tonă, garantând o senzaţie permanentă de putere şi cuplu. Demarajele violente, depăşirile în forţă, drifturile controlate şi frânările puternice vor deveni rapid specialitatea celui de la volan, mignonul fiind practic un cart supradimensionat, cu care te poţi distra în voie. De preferat nu pe drumurile publice. Isteria se declanşează însă atunci când se apasă butonul Sport, responsabil pentru multiplicarea infinită a senzaţiilor descrise mai sus. Cutia de viteze păstrează aceeaşi cursă scurtă dar imprecisă, grăbindu-se să ofere un răspuns prompt la demaraj, gata să te arunce la turaţii înalte imediat ce ai călcat pedala de acceleraţie ceva mai tare. Ceea ce am păstrat însă pentru finalul acestui capitol este orgasmul sonor oferit de evacuarea cu patru terminaţii, împachetată şi ea bine în cutiuţa cu surprize. Urechea este gâdilată de un zgomot puternic încă de la răsucirea cheii în contact. Fiorii de pe şira spinării devin un reflex cu care te obişnuieşti, pulsul şi tensiunea cresc odată cu turaţiile. În zona roşie, Abarth 500 esseesse se străduie să trădeze legături sonore timide cu fraţii de la Maranello, însă zgomotul rămâne unul pur de hot-hatch şi nicidecum de supercar. Suficient însă pentru a te face să cobori din maşină cu părul măciucă.

Consum

Chiar trebuie să scriem ceva la acest capitol? Interesează pe cineva acest aspect? Se pare că da. Trebuie să respectăm pragmatismul unora şi să spunem că Abarth 500 esseesse este o maşină aproape normală atunci când acul turometrului se menţine în zona celor 2000 de rotaţii. E normal aşadar să avem un şi computer de bord care ne indică aproximativ 12 litri la 100 de kilometri în mediul urban şi un 8% pe autostradă, cu viteza maximă legală. Butonul "Sport" deschide apetitul maşinii, iar pedala de acceleraţie devine mai sensibilă. În aceste condiţii, de solicitare maximă, valorile pot ajunge şi chiar depăşi 15 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Abarth 500 este un model care promite performanţe demne de invidiat în segmentul său. Pachetul "esseesse" vine însă cu ceva mai multă putere, aspect care se oglindeşte perfect în comportamentul pe asfalt. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în 7.6 secunde, ceea ce poate părea mult pentru unii, însă în realitate este mai mult decât suficient. Comparat cu Mini Cooper S, Abarth 500 esseesse stă ceva mai prost, timpul său fiind mai slab cu 0.6 secunde decât al modelului britanic, care însumează cu 24 de cai putere în plus.

Interior

Interiorul nu vine cu nimic senzaţional, fiind practic o copie perfectă a ceea ce găsim atunci când deschidem uşa lui Abarth 500. Nici măcar senzaţia neplăcută pe care o simţi atunci când iei loc în scaunele cu şezut neobişnuit nu dispare. Susţinerea laterală este relativă, reglarea poziţiei este uşoară, iar confortul este bun chiar şi pe distanţe mai mari, încercând să compenseze rigiditatea suspensiei. Plasticul folosit la nivelul planşei de bord şi a feţelor de uşă păstrează acelaşi aspect ieftin şi neprietenos, contrastând cu volanul masiv, bine închegat, de pe care nu vrei să-ţi mai dezlipeşti mâinile. Cusăturile contrastante şi pielea care apare pe alocuri salvează habitaclul, alături de logo-urile specifice. Trebuie menţionată şi prezenţa indicatorului de presiune în turbină, cu indicator de schimbare a treptei de viteză. Spaţiul interior nu este foarte generos, cel puţin pentru cei de pe locurile din spate, care vor fi nevoiţi să îşi gestioneze foarte bine locul destinat picioarelor.

Preţ de achiziţie

Preţul lui Abarth 500 a mai fost deja disecat în rubrica noastră de test drive. Mignonul sportiv pleacă de la 18.235 de euro în showroom-urile din România, un preţ corect atunci când comparăm cu Mini Cooper. Cu toate acestea, italianul este mai scump cu 900 de euro decât Mitsubishi Colt Ralliart, înzestrat cu 150 de cai putere. Pachetul "esseesse" nu este nici el foarte ieftin, însă cei 2500 de euro care se adaugă preţului de pornire sunt complet justificaţi de ceea ce găsiţi în cutia cu surprize. Dacă judecăm doar prin prisma resurselor oferite, cu siguranţă cei 160 de cai oferiţi de Abarth sunt mai scumpi decât cei 150 oferiţi de Mitsubishi. Dacă ne uităm însă în curtea Mini, care percepe 25.544 de euro pentru versiunea de bază a performantului Cooper S de 184 de cai putere, atunci Abarth 500 esseesse va părea un adevărat chilipir, chiar o investiţie extraordinară pentru dependenţii de adrenalină.

Siguranţă

Fiat 500 este unul dintre puţinele modele din clasa sa recompensate cu cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP. Nimic mai potrivit pentru un model de o asemenea talie. Sistemele de siguranţă active şi pasive conlucrează pentru a oferi premizele necesare unei rulări fără incidente. Şi aici trebuie să ne aruncăm ochii în cutia de lemn livrată de Abarth, care vine cu noi discuri faţă, ventilate şi perforate, de 284 de mm, şi spate, perforate, de 240 mm. Atunci când apar erori, sistemele ESP, ABS şi ASR îşi fac treaba cu stoicism, încercând să împiedice deschiderea airbagurilor, şapte la număr.

Ţinută de drum

Cadoul de sub brad include şi un set de arcuri noi, care, instalate sub caroseria lui 500 Abarth, au rolul de a spori rigiditatea şi de a lipi practic "titirezul" de şosea. Am avut ocazia de a testa stabilitatea în curbe pe o şosea udată din belşug şi acoperită pe alocuri cu frunze. Am simţit întotdeauna că totul se află sub control şi că frâna, direcţia şi acceleraţia îşi dau voios mâna într-o horă care te învârte până la epuizare sau până la evaporarea lichidului din rezervor. Bineînţeles, şi jantele de 17 inch pe care le găseşti tot în cutia Scorpionului au rolul lor. Disponibile în culorile alb şi titanium, ele pot fi încălţate cu pneuri de 205/40 pentru a asigura un contact excelent cu şoseaua. Garda la sol vine şi ea în sprijinul unei ţinute de drum excelente, iar dimensiunile reduse garantează premizele unui vehicul pentru care nu s-a inventat ideea de ruliu. Abarth 500 esseesse este într-adevăr un cart de care nu te poţi sătura niciodată, ale cărui volan, frână de mână şi acceleraţie devin extensiile unui ego sportiv.

Vizibilitate

Abarth 500 esseesse poate fi o maşină care iese zilnic în oraş. Chiar dacă este rigidă, mignona poate fi uşor de parcat datorită dimensiunilor compacte. Dacă mai punem la socoteală şi suprafaţa vitrată bine proporţionată, ajungem la o ecuaţie plăcută, care uşurează sarcinile celui de la volan, chiar şi în cele mai greu accesibile locuri de parcare. Chiar dacă luneta nu este extraordinar de generoasă, oglinzile laterale sunt bine proporţionate şi te pot ajuta să compensezi eventualele probleme de abordare a manevrelor efectuate în marşarier.

Tehnologie

Pentru cei atinşi de microbul fluxului continuu de adrenalină, elemente ca sistemul audio sau de climatizare, precum şi alte elemente de utilitate contemporană nu reprezintă o prioritate. Sunetul evacuării este mai dulce decât sistemul audio Interscope, iar mirosul de cauciuc ars ia locul aerului proaspăt, introdus de climatizarea automată. Dotări de bun-simţ, ca oglinzile şi geamurile electrice, conexiunea Bluetooth şi priza pentru USB, uşurează viaţa la volan. Însă se poate trăi uşor şi fără ele. Pentru că senzaţiile experimentate în spatele volanului sport, cu comenzi pentru sistemul audio, sunt mult mai preţioase decât orice alt gadget de ultimă generaţie. Pentru cei pretenţioşi, Abarth face un compromis şi promite posibilitatea adaptării unui sistem de navigaţie inedit.

Design

Nu cred că mai este nevoie să spunem că Abarth 500 esseesse este o maşină atrăgătoare. "Titirezul" întoarce capetele tuturor pe stradă. Sunetul evacuării rezonează rapid cu urechea fină a oricărui pasionat de maşini, iar cele patru evacuări încastrate în deflector trădează o esenţă tare, ascunsă într-o sticluţă mică. Pragurile, extensiile, spoilerele, eleronul şi vopseaua perlată sunt ingredientele care condimentează reţeta şi oferă un aer exotic legendei urbane. Portretul este completat de jantele albe, rupte parcă din peisajul unui paddock agitat. Imaginea generală lasă urme adânci în subconştientul omului simplu, siderat de apariţia ciudată, demnă de a lua locul vechiului wallpaper cu Ferrari Califonia pe ecranul calculatorului de acasă. În testul nostru, cadrul în care Abarth 500 esseesse s-a potrivit atât de bine a purtat însemnele AB Motorsport.

Nu ne-a placut

  • Materialele din interior
  • Spaţiul pe locurile din spate
Date tehnice - Abarth 500 (+)1.4 16v T-Jet 160CP 695 Brembo Koni
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1368
Lungime mm
3657
Putere maxima CP (rpm)
160 (5750)
Latime mm
1627
Cuplu maxim Nm (rpm)
230 (3000)
Inaltime mm
1485
Viteza maxima km/h
211
Greutate kg
1035
Acceleratie 0-100 km/h s
7.4
Ampatament mm
2300
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
35
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
185
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Abarth 500

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • Vai ce nota pentru ce....???
    Parca era interzisa iarba!
    7 1
  • 500
    Trebie sa mai dovedeasca ceva masinuta asta????
    Cea mai tare ...
    17 11
  • bogdan: c2 1,4diesel 2004 - care e cel mai bun acumulator pt el? multumesc Raspunde
  • corectare
    * trebuie
    5 4
  • poftim???
    cum naiba puteti voi sa criticati spatiul pt locuriile din spate la o masina de 3 metrii si jumatate??......pt numele lui lui D-zeu nui phantom....e o masinuta sport.....e irelevant ce declarati cateodata
    25 0
  • 1 15
  • tomita
    superba masina. cand m-am dat cu ea chiar am fost fascinat. am incercat sa-l compar cu un jcw pe care l-am avut pe maini mai demult. adica o diferenta uriasa intre cele 2 ca performante.
    dar sincer, mi-a placut raspunsul oferit de acest esseesse
    pare mai fresh, mai fasnet. sunetul si reactiile sunt excelente pt sofer :)
    cine are de dat 20k euro pe o torpila e ok. cu ea mergi in concediu doar cu partenera si cu bagaje usoare
    12 1
  • vania auzeac
    jucarie
    si eu m-am dat cu jucaria asta si m-a impresionat. intr-adevar scoate un sunet incredibil...
    n-am fost atat de cuminte anu asta incat mos craciun sa-mi cumpere una.

    felicitari pt. test si pt. poze!
    10 0
  • 5 10
  • asa...
    Stimate Mos Craciun...
    9 1
  • Anonim
    mai bine taceai
    bugimafia, din fericire parerea ta nu conteaza
    9 2
  • Newsflash
    @Automarket
    bai oameni buni... Mini nu mai e "mini" demult ! cum puteti compara Fiat 500 Abarth cu Mini Cooper S?! pai va bag un CLIO RS la mijloc de le face 3.14 3.14 pe amandoua!
    12 4
  • @Newsflash
    Sau Renault Twingo Gordini...
    4 4
  • Panea: La skoda fabia1 motoarele cind ajung la 300.000km se strica Raspunde
  • mda..
    2 8
  • cosmin
    Abarth 500 essesse
    in sfarsit o masinutza cu care te poti juca cum vrei!bv italienilor!!mias lua una fara ezitare...dak asa avea cu ce normal k la pretul asta...iti iei o compacta.oricum sunt de acord si cu cei de la automarket...bv baietzi!!TOT ASA!!!miar place s am una pt ca e kiar fff sportiva in ciuda cilindreiei si a puterii!bv maaa..in sfarsit ceva pe placu nostru..BV!!!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru