Drivetest Alfa Romeo 159 (2005-2009)

2.4 Multijet 200 CP Distinctive
Alfa Romeo 159 (2005-2009) zoom
de Sebastian Toma
Vineri, 01.05.2009
Sange latin
Automarket a testat Alfa Romeo 159 2.4 Multijet in versiunea de echipare TI. Modelul italian este pe care sa primeasca un facelift dar isi arata in continuare coltii si atrage priviri la fel ca in prima zi in care a fost disponibil pe piata.

Alfa Romeo 159 (2005-2009)
2.4 Multijet 200 CP Distinctive

  • Pret model testat 33.165 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Modelul testat de Automarket era echipat cu un propulsor diesel cu cinci cilindri si patru supape pe cilindru. Acest propulsor dezvolta 200 CP la 4.000 rpm si 400 Nm la 2.000 rpm. Acest motor foloseste tehnologia JTD si este cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte. Propulsorul de 2.387 centimetri cubi se dovedeste a fi deosebit de vioi si elastic. De la 1.500 rpm motorul accelereaza usor la 4.000 rotatii pe minut fara ezitari. Mai mult, propulsorul accelereaza fara probleme pana la 4.500 rpm – desi acest lucru este contraindicat. Atunci cand motorul atinge puterea maxima, turbina dezvolta 1.5 bari din cei 1.6 permisi de fabrica. Rezerva de putere este folosita in cazul acceleratiilor puternice si, totodata, ajuta la protejarea pe termen lung a motorului. Cursa schimbatorului de viteze este precisa, iar transmisia lui 159 este etajata potrivit. Cu motorul rece, sunetul caracteristic unui motor diesel poate fi auzit de afara, dar de la interior este dificil de sesizat. Odata ce acest motor ajunge la temperatura optima de functionare, zgomotul devine cu adevarat insesizabil, iar modelul prezinta chiar un sunet sportiv.

Consum

Modelul testat a inregistrat un consum urban situat intre 10.8 si 11.6 litri la 100 kilometri parcursi, pe cand consumul extra-urban se situeaza intre 7.9 si 8.8 litri la 100 km parcursi. Diferenta dintre cele doua valori ale consumului de carburant sta in stilul de condus adoptat, valorile superioare fiind atinse intr-un regim de condus sportiv, pe cand valorile inferioare au fost atinse intr-un regim de condus temperat. Constructorul a anuntat pentru 159 2.4 Mjet un consum de 9.3 litri la 100 km in regim urban si 5.4 litri la 100 kilometri in regim extra-urban.

Performanţe

Performantele acestui model fac dificila circularea in limitele legale de viteza. Mai exact, Alfa Romeo 159 accelereaza extrem de usor in primele 2-3 trepte de viteza si va puteti trezi ca ati depasit viteza legala in localitate fara a sesiza asta. Alfa Romeo 159 poate accelera de la 0 la 100 km/h in 8.1 secunde, viteza maxima a acestui model fiind de 233 km/h.

Interior

Interiorul lui Alfa Romeo 159 este gandit pentru a-i usura munca soferului si are un design care emana sportivitate si eleganta. Scaunele din fata ofera o pozitie caracteristica autoturismelor GT, pe cand volanul si bordul cu insertii din aluminiu te fac sa te simti ca intr-un model sport. Aceasta senzatie dispare odata cu observarea intregului interior si a spatiului oferit de acesta. Comenzile sunt amplasate ergonomic, iar spatiul oferit se situeaza pe unul din pozitiile de top ale clasei sale. Consola centrala are trei ceasuri orientate catre sofer care afiseaza nivelul de carburant, temperatura apei si presiunea dezvoltata de turbina. Aceste ceasuri nu pot fi observate de pasagerul din dreapta si nici chiar de pasagerii din spate. In schimb, interiorul nu are nici un suport de pahar, iar scrumiera oferita este foarte mica. Priza de 12V de la bord este pozitionata in acelasi compartiment cu scrumiera, care este localizat langa levierul franei de mana. Acest lucru poate incomoda anumiti clienti care folosesc aparate GPS sau diverse echipamente alimentate de la aceasta priza. Indiferent de locul ocupat in acest model, spatiul oferit pentru genunchi, picioare si cap este exemplar. Spatiul pentru bagaje se ridica si el la un nivel ridicat, gratie adancimii portbagajului.

Preţ de achiziţie

Modelul duce o lupta acerba cu concurenti germani cum ar fi BMW Seria 3, Audi A4 sau Mercedes-Benz C-Klasse. Modelul testat are un pret de 33.165 euro, ceea ce il face un bun competitor in segmentul sau. Sa nu uitam ca 159 si Alfa Romeo se lupta doar in segmentul premium si ofera un pachet diferit de cel al competitorilor sai. Diferenta va fi facuta doar de temperamentul si gusturile clientilor, deoarece Alfa Romeo 159 este un model cu o anume imagine, care se potriveste cel mai bine unei anumite clientele. Pentru cei care se temeau de eventualele probleme de fiabilitate ale marcii Alfa-Romeo, va anuntam ca acest model este primul din gama producatorului italian care a fost lansat sub conducerea lui Karl-Heinz Kalbfell, fost angajat al grupului BMW. Finisajele si materialele folosite la crearea acestui model sunt tintite pentru cei care aleg cu spiritul si care doresc sa iasa in evidenta fara a fi stridenti.

Siguranţă

Alfa Romeo 159 a obtinut maximul de cinci stele EuroNCAP pentru impactul frontat si 4 stele pentru protectia copiilor – in momentul lansarii. In dotarea standard, acest model este echipat cu sapte airbag-uri si putem remarca prezenta airbag-ului care apara genunchii soferului – disponibil in nivelurile de echipare de varf ale modelelor germane premium. Sistemul de control al stabilitatii se decupleaza de la acelasi buton cu sistemul de control al tractiunii, dar pentru decuplarea sistemului de control al stabilitatii este necesara o apasare prelungita, de circa cinci secunde, urmata de un bip care va avertizeaza de dezactivarea acestei masuri de siguranta. La apasarea mai puternica sau mai brusca a pedalei de frana, 159 va aprinde automat semnalul de avarie pentru a avertiza ceilalti participanti la trafic situati in spatele masinii. Desi acest sistem nu este inovator, prezenta lui poate fi utila pentru evitarea accidentelor cauzate de neatentie. Franele lui 159 ofera performante bune si pedala ofera o senzatie clara asupra evenimentelor ce au loc pe sosea.

Ţinută de drum

Modelul testat ofera o tinuta de drum sportiva, ce poate fi deranjanta atunci cand treceti peste gropi. Cu toate acestea, publicul tinta al acestui model va aprecia cu siguranta suspensiile ferme de care beneficiaza 159 si stabilitatea acestuia in curbe. Directia acestui model este ferma si precisa, dar este adesea influentata de cuplul motorului in timpul accelerarilor puternice. In primele doua trepte de viteza si mai ales pe carosabil umed, in jurul a 2.000 de rotatii pe minut – turatia unde motorul incepe sa ofere cuplul motor maxim – volanul lui 159 tinde sa "traga" intr-o parte. Sistemul de control al tractiunii incearca din rasputeri sa controleze aceasta miscare, dar interventia acestuia poate deveni iritanta. Cu sistemul de control al tractiunii decuplat, este suficient sa manuiti volanul si sa aplicati acceleratia cu atentie si veti obtine controlul dorit. Datorita suspensiei ferme a acestui model, ruliul caroseriei este extrem de redus, iar stabilitatea lui 159 este buna pentru clasa sa. Jantele de 18 inch cu care era echipat modelul testat au oferit si ele un plus de stabilitate si aderenta, prin intermediul pneurilor de dimensiuni si latime mari cu care erau imbracate.

Vizibilitate

Din pacate pentru 159, vizibilitatea este unul dintre punctele slabe ale acestuia. Montantii A si B sunt foarte grosi si deranjeaza soferul in timpul anumitor manevre. Adesea, montantul A afecteaza vizibilitatea in timpul curbelor cu unghi mare. Pentru a corecta acest neajuns sunteti nevoiti sa va asesati diferit scaunul si sa va straduiti sa priviti cu atentie inaintea abordarii virajelor. Parbrizul este foarte inalt si inclinatia acestuia duce la momente deranjante atunci cand circulati cu fata inspre soare. In cazul aplicarii parasolarului, sunteti nevoiti sa renuntati la o parte din campul vizual in favoarea vederii clare. Montantii C sunt si ei lati, dar luneta de dimensiuni mari ajuta la o vizibilitate relativ buna in spate. Dat fiind clasa si segmentul in care se lupta 159, Alfa Romeo ofera in standard senzori de parcare pentru acest model. Oglinzile au o dimensiune potrivita si compenseaza deficientele cauzate de montantii A si B.

Tehnologie

Modelul testat este echipat cu un sistem cruise control si cu senzori de ploaie si lumina care actioneaza stergatoarele de parbriz si luminile exterioare in functiile de conditiile de vreme dictate de natura. Stergatoarele de parbriz isi variaza automat viteza in functie de cantitatea de ploaie intalnita si indiferent de setarea in care se aflau in momentul activarii. Acest lucru ajuta soferul sa se concentreze la drum si ii ofera un plus de confort. Comenzile sistemului audio se afla si pe volan si nu sunt deranjante in timpul condusului, pe cand sistemul de aer conditionat ofera performante bune in timp scurt. Alfa Romeo 159 dispune si de functia de iluminare dupa ce soferul paraseste automobilul (Follow me home) si permite soferului sa seteze dupa bunul plac modul in care se comporta sistemele mentionate mai sus. Din pacate, sistemul audio nu este deosebit de puternic in comparatie cu sistemele produse de furnizori de marca, asa cum sunt Bose sau Harman Kardon – sisteme pe care ne-am fi asteptat sa le gasim standard pe acest model la acest nivel de echipare.

Design

Acest model a fost desenat de casa italiana Giugiaro si fiecare element al sau arata acest lucru. De la farurile si grila sa, pana la modelul scaunelor si al interiorului, Alfa Romeo 159 denota eleganta si sportivitate. Chiar daca modelul poate fi observat pe strazi deja de trei ani, Alfa 159 atrage in continuare privirile trecatorilor, iar aspectul sau da impresia de miscare, chiar si cand modelul este parcat.

Nu ne-a placut

  • Unghiuri moarte la montantii parbrizului
  • Garda la sol problematica in cazul gropilor
  • Sistemul audio prea slab pentru pretul sau
Date tehnice - Alfa Romeo 159 (2005-2009) 2.4 Multijet 200 CP Distinctive
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2387
Lungime mm
4660
Putere maxima CP (rpm)
200 (4000)
Latime mm
1828
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2000)
Inaltime mm
1417
Viteza maxima km/h
228
Greutate kg
1430
Acceleratie 0-100 km/h s
8.4
Ampatament mm
2700
Tractiune
Fata
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
M6
Volum portbagaj litri
405
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Alfa Romeo 159 (2005-2009)

Ultimele teste

Comentarii (26)

  • thenuts
    pozele de la drive test ?
    Pozele facute de dumneavoastra unde sunt ? @ echipa Automarket
    4 1
  • marius
    eram sigur ca se trezeste unu care sa puna o intrebare din asta...:|...bai frate daca vrei poze ...cauta`le pe google ....
    6 5
  • Asta e genul de masina pe care sa il cumperi ca sa te simti bine in pielea ta si sa te diferentiezi de o multitudine de valutisti care conduc 3 sau C.

    Pacat ca nu sunt mai multe pe strazi macar ca sa mai salveze simtul esteticului.
    19 1
  • @Maka
    Ai un comentariu tipic de pictor, cred ca "valutistii" care-sicumpara un 3 sau un C fac o alegere cu cap,domnisoarele si pictorii isi cumpara masini dupa design.
    Cred ca nici un "valutist" nu neaga Alfa Romeo este omasina f frumoasa dar pretul este enorm in raport cu calitatea si performantele oferite care deasemenea se reflecta si in pretul de revanzare de 2 bani.
    Asa ca mai lasa-ne cu remarcile astea de cunoscotor habarnist.
    7 20
  • thenuts
    @R
    Ai avut macar ODATA Alfa Romeo sau vorbesti ca toti taranii din auzite? Alfa nu mai are problemele care le-a avut si ca o intarire a afirmatiei mele citeste si tu "Pentru cei care se temeau de eventualele probleme de fiabilitate ale marcii Alfa-Romeo, va anuntam ca acest model este primul din gama producatorului italian care a fost lansat sub conducerea lui Karl-Heinz Kalbfell, fost angajat al grupului BMW."
    16 3
  • "Pentru cei care se temeau de eventualele probleme de fiabilitate ale marcii Alfa-Romeo, va anuntam ca acest model este primul din gama producatorului italian care a fost lansat sub conducerea lui Karl-Heinz Kalbfell, fost angajat al grupului BMW." bine zis a fost LANSATA sunt conducerea neamtului! pt ca altceva practic nu s-a intamplat...el a venit in aprilie 2005 la a-r iar 159 a fost lansat la geneva in martie 2005 si pus in vanzare in prima luna din 2006 :)) ati tras o concluzie....mai bine nu o trageati! a venit si a implementat tehnologie bmw sau a impus noi standarde pe perioada dezvoltarii?????NU pt ca inca era la bavarezi cand broscarii dezvoltau modelul! balena tot balena a ramas..intr-adevar... poate aici se regaseste plusul adus de Karl!
    2 10
  • cuore sportivo
    dupa descrierile celor de la automarket iti dai seama ca au testat masina pe bune; asta daca ai condus o alfa.Am condus 156 1.9jtd, si daca as scrie un articol despre ea ar fi aproape identic cu cel automarket, am tras aceleasi concluzii.La fel am apreciat si eu pozitita la volan, caracterul sportiv al masinii, suspensia, feelingul masinii, designul si feedback-ul care il primesti de la ea.Alfa e o "drivers car".O masina pentru cei ce vor ceva in plus.Te simti foarte bine intr-un alfa romeo, te trezesti ca zambesti fara sa iti dai seama.Cel mai mult am apreciat motorul, destul de dinamic, reusind sa furnizeze suficienta putere exact cand ai nevoie.Exact cum au patit cei de la automarket am patit si eu, faci o depasire, sau te grabesti sa prinzi un semafor, apesi pedala, incepi sa zambesti inconstient, totul este frumos, asta pana cand persoana din dreapta iti atrage atentia ca ai 160km/h.

    La fel nu am apreciat dimensiunile montantilor, mersul cu spatele fiind putin dificil, cel putin pe 156.
    Pretul mi se pare ok, pentru ceea ce ofera masina, iar pana nu ai condus una, nu ai de unde sa stii despre ce e vorba.Pentru mine alfa nu a insemnat nimic, dar cum te urci la volan, incepi sa iti schimbi parerea radical.Pentru mine e masina aproape perfecta, iti ofera un sentiment pe care putine masini le mai ofera in ziua de azi.

    Singuru lucru cu care nu sunt de acord la review sunt notele obtinute la capitolul motor/transmisie si la performante.Mi se par prea mici.In rest, un review foarte, foarte bun.
    20 0
  • marius
    @zuper ...stresat
    cred ca bietu` zuper traieste intr`o lume in care are impresia ca toata lumea are rolul de a`i spala creieru` sau sa`l dezinformeze....sau ma rog alte procese auzite de prin teorii ale conspiratiilor, prin urmare d`le Mester va rog insistent sa nu mai raspundeti acestor genuri de provocari ...din partea unor useri care in mod vizibil se cred in Matrix dom`le ..:))
    3 0
  • Robert
    Alfa Romeo 159
    Alfa Romeo 159 a facut progrese enorme in ce priveste calitatea, dar inca nu a ajuns la nivelul concurentei din clasa medie . Dovada ? In Italia, Alfa Romeo 159 este surclasata la vanzari atat de BMW Seria 3 care este liderul detasat al clasei medii in aceasta tara cat si de Audi A4 . Italienii or stii ei ceva .
    4 6
  • IrinelBOB
    Foto
    Stiu ca e greu cu pozele, mai sunt sesiuni foto ratate, dar macar imagini cu modelul testat, adica TI, nu sunteti in stare sa postati. Ca masina are ceva detalii aparte fata de o Alfa 159 2.4 MultiJet. Macar din respect pentru profesie, ca se bate lumea cu pumnul in piept aici ca e plina de deontologie. Dar e greu.
    5 0
  • @R
    Asa pictor cum sunt spre deosebire de Domnul "R" eu am reusit sa pun mana pe o Alfa Romeo si chiar 159 si am condus si mai multe seria 3.

    Nu am vazut o asa de mare diferenta intre cele 2.

    Marea diferenta intre masinile astea e de imagine. Oamenii cred ca Alfa e ca in anii 80. Daca Fiat face in continuare masini mediocre, Alfa care e in acelasi grup e o firma separata si acolo se coace cu totul altceva.

    Problema e ca oamenii acum traiesc din povestile altora. Ca de obicei la romani, ne pricepem la toate si ne dam cu parerea despre orice.
    13 0
  • mda se coace altceva...ceva gen..platforma mito = platforma punto, viitorul 149= noul bravo...aceleasi motorizar!i..chiar se coace altceva! :))
    3 6
  • Andrei.p
    Si 156 era facut pe platforma lu fiat tempra daca nu ma insel, si are o tinuta de drum foarte buna.. Mito are platforma lui GP dar are multe in plus fata de GP, cum ar fi suspensie independenta pe toate 4rotile sau sistemu DNA.. si altele. Alfa milanom sau 149 o sa fie facuta pe o platforma C-evo, pe care o are si fiat bravo, asta nu inseamna ca e platforma "lui fiat bravo" .. platforma a fost gandita de la inceput si pentru 149 si lancia delta.
    6 0
  • CatalinB
    @Maka
    Fiat e in alta gama de pret ca alfa, gama in care nu sunt asa mediocre cum spui tu...
    2 0
  • Alfa Romeo
    SA VORBEASCA DOAR CEI CARE AU CONDUS MACAR O DATA ALFA ROMEO.,....de povesti suntem satui....povesti din gura in gura, auzite......sau posesorii actuali (fosti) sa isi exprime pareri obiective...

    Mult Succes
    10 1
  • schumi
    Posesor Alfa :))
    Am un Alfa 156 2.0 JTS (166CP) adus din Germania de mine. O am de aproape 2 ani si nu am avut nici o problema cu ea (mai degraba ea a avut cu mine pt ca am atinso de cateva ori). Masina se comporta superp pe sosea, iar motorul este foarte sportiv. Nu ratez mai niciodata ocazia sa umilesc cate un "neamt" la o mica liniutza de la semafor (sa-i vedetzi ce fetze fac dupa :))) ).
    14 2
  • @schumi
    =)) stiu foarte bine la ce te referi, cunosc senzatia.Sa o stapanesti sanatos si fara incidente.
    8 0
  • @schumi
    atitudine de idiot! cocalar care umileste la semafor!...si mai vorbiuti ca sunteti mai "speciali"
    3 7
  • super tare masina
    Este super tare masina, iar despre marca Alfa Romeo nu am decat cuvinte de lauda. Posed o Alfa Romeo 146 2.0 TD am 190000 Km facuti cu masina asta, si merge perfect, nu am probleme , reviziile le-am facut la timp, doar strictul necesar schimbat (ulei/curele/filtre/frane/discuri) iar masina se comporta exemplar. O am de 6 ani si o conduc cu aceeasi placere ca in prima zi.
    10 0
  • schumi
    @mowgli
    Mersi, si tie la fel.
    5 1
  • service
    service
    DOM'LE dar cand veti lua in considerare si reteaua de service in notare? Ca daca vine vorba de ROMIL SERVICE IASI, o adunatura de zdremte, renuntati la alfa,fiat,lancia,rexton etc!!!!!
    1 3
  • honda
    o masina frumoasa exclusivista,cu o personalitate puternica dar totusi mai frum e honda accord 2.4 type s credeti-ma
    4 4
  • schumi
    @mez
    Imediat te credem. Stai se ne descaltzam :D .
    4 1
  • hmmm
    e m-am descaltzat dar tot nu il cred... o fi de la papuci.=))
    5 1
  • daca merita nota 6 la performante pt ca ''Performantele acestui model fac dificila circularea in limitele legale de viteza'' nu sunteti sanatosi! alt motiv nu s-a gasit? oricum ar fi e una dintre cele mai tari masini de pana acum!!!
    16 0
  • note
    Ciudat sistemul de notare. Si la ce nu va place ,pai cel putin o treime din masinile testate aici au garda la fel de joasa si nu am vazut sa va plangeti.
    La tinuta de drum nemtii au tras aceasta concluzie

    www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru