Drivetest Audi A5 Sportback (2009-2011)

Audi A5 Sportback (2009-2011) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Golfuletz Studio
Vineri, 13.11.2009
Un A4 mai atragator
Desi risc sa incep cu un cliseu o sa pun aceeasi intrebare pe care presa de specialitate o repeta inca de la lansarea modelului: "De ce Audi A5 Sportback?" Este inca o strategie de marketing eficienta din partea Audi? Studiile de piata au aratat ca exista o cerere suficient de mare pe acest segment? Isi dorea publicul un coupe cu patru usi bazat pe un A5 foarte popular? La toate aceste intrebari vom incerca sa raspundem analizand indeaproape modelul din Ingolstadt, care trebuie sa recunoastem, arata foarte bine. Am putea spune ca nemtii puteau sa lanseze in 2007 acest A5 Sportback si in mod cert nu i-am fi dus lipsa si nici nu l-am fi criticat pentru designul sau conservator pe actualul A4. Dar pentru ca piata auto lasa loc pentru numeroase nise iar Audi este un constructor premium ambitios, prezent in fiecare segment, suntem nevoiti sa acceptam prezenta a doua modele ce se aseamana foarte mult. Acceptam provocarea lui A5 Sportback insa recunoastem ca este greu sa comparam acest coupe cu patru usi cu fratele de concern Volkswagen Passat CC sau cu mult mai luxosul Mercedes CLS, un pionier pe acest segment.

Motor / Transmisie

In testul de azi ne vom ocupa de un A5 Sportback propulsat de motorul 3.0 TDI, o adevarata realizare tehnologica pentru fanii brandului din Ingolstadt si un mar al discordiei pentru cei care idolatrizeaza modelele BMW si motoarele lor cu sase cilindri in linie. Unitatea V6 nascocita de nemti reuseste sa dea nastere unei puteri totale de 240 de cai, resimtita din plin de la 4000 de rotatii, adica acolo unde dieselul se manifesta baritonal iar acul turometrului incepe sa alerge spre zona rosie. Ecuatia este rezolvata cu ajutorul unui cuplu motor suficient, de 500 de Nm, disponibil foarte devreme, inca de la 1500 de rpm, pe o plaja mare de turatii ce urca pana la 3000 de rpm. Aceasta trasatura face din coupe-ul german un model suculent, care nu te dezamageste si iti ofera suficiente resurse pentru a te bucura de orice drum intins. Decizia instalarii acestei unitati a venit din rationamentul dezvoltarii unui model cu veleitati sportive, atragator si chiar familist atunci cand este nevoie. Si pentru ca cei 240 de cai sa nu alerge haotic si sa poata fi struniti cum se cuvine, Audi a completat echipa cu tractiunea integrala quattro, capabila sa astearna puterea pe sosea cu usurinta cu care designerii germani au asternut pe hartie liniile coupe-ului german. 500 de Nm este o valoare suficient de mare chiar si pentru un SUV care isi doreste performante notabile in off-road, drept pentru care folosirea perfecta a acestui bagaj de resurse pe un model de 1600 de kilograme a fost posibila doar impreuna cu transmisia S-tronic cu sapte rapoarte. Cutia automata a fost apreciata de-a lungul timpului pentru liniaritatea cu care se succed treptele de viteza. Exista insa si o mica intarziere aproape insesizabila, dar care face ca transmisia sa fie una perfectibila si nu perfecta. Este posibil ca si faptul ca avem de a face cu un diesel sa fie responsabil pentru cele cateva milisecunde pierdute. Audi a avut insa grija sa presare ingrediente picante la nivelul motorului pentru a face din A5 Sportback o masina vioaie. Ingredientele secrete, botezate Comfort, Auto, Dynamic si Individual, fac din coupe-ul cu patru usi o masina cu patru personalitati diferite. Comportamentul cutiei si al tinutei de drum se modifica in functie de preferinte, osciland intre foarte confortabil si foarte agil. Modul Dynamic este cel care solicita la maxim acul turometrului si invita motorul sa isi reverse energia pozitiva asupra celor patru roti motrice. Pentru spiritele mai vulcanice, care vor sa isi puna amprenta asupra comportamentului dinamic, Audi a instalat doua padele in spatele volanului, care imbunatatesc raspunsul cuplului format din motor si cutie.

Consum

Chiar daca vorbim de un model ce se cere turat la fiecare urcare in treapta, dieselul are grija sa nu inghita prea mult combustibil. Nemtii au reusit sa optimizeze perfect cutia S-tronic pentru a obtine un consum excelent, demn de laudat mai ales in mediul urban, unde capacitatile cilindrice mari isi cer tributul. A5 Sportback promite 8.3 litri in mediul urban si doar 5.7 litri in mediul extrurban. Valorile sunt destul de oneste, coupe-ul multumindu-se cu maxim 11 litri/100 de km in mediul urban, in conditiile in care soferul menajeaza pedala de acceleratie. Cei care isi doresc o rulare lenta pe drumurile din afara orasului sunt rasfatati de modelul german cu un consum de 7 litri la 100 de km. Am incercat si reversul medaliei, adica o fortare extrema a celor sase cilindri asezati in V, ceea ce ne-a adus in fata unei valori maxime de 15.5 litri/100 de km. Deci se poate si asa.

Performanţe

In materie de performante, A5 Sportback nu face compromisuri, sprintul de la 0 la 100 de km/h realizandu-se cat ai bate din palme vreme de 6.1 secunde. Pentru cei care se gandesc deja la recorduri de viteza pe autostrazile autohtone, vestea nu este tocmai buna, Audi avand grija sa limiteze acul vitezometrului la 250 de km/h. Dar, atunci cand iti doresti sa ajungi din punctul A in punctul B, cu siguranta coupe-ul va fi multumitor in materie de viteza de rulare. Performantele modelului german nu pot fi raportate la Passat CC, pentru ca fratele de concern nu dispune de o motorizare diesel asa de puternica. Putem insa sa facem o paralela intre A5 Sportback si Mercedes CLS, desi motorizarile, pretul si dimensiunile nu ne permit. Daca modelul din Ingolstadt accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 6.1 secunde, un CLS350 CDI cu 200 de kilograme mai greu si doar 224 de cai putere promite un timp de numai 7 secunde. Chiar si asa, nota modelului german nu poate fi influentata de aceasta comparatie.

Interior

Ca si in cazul celorlalte modele din gama Audi, A5 Sportback promite un interior matur, mult mai vioi decat al celorlalti rivali din clasa premium, capabil sa multumeasca orice tip de sofer. Nemtii au ales un pachet de materiale care face cinste modelului cu cinci usi: un plastic moale dar cu o textura monotona in partea superioara a bordului, un plastic nu la fel de prietenos in partea inferioara a plansei, numeroase insertii din aluminiu la nivelul portierelor, consolei centrale si gurilor de ventilatie precum si ornamente din lemn nobil, slefuit si tratat cu... respect. Luminile calde si afisajul color al instrumentelor de bord este responsabil pentru crearea unei bune dispozitii in interiorul habitaclului si pentru oferirea unei note personale. Raportat la ceilalti frati cu indicativul A, bordul lui A5 Sportback este o copie la indigo, cu aceeasi ergonomie, aceleasi functii orientate spre sofer si aceeasi arhitectura a plansei de bord. Sa nu mai vorbim de functii, care odata invatate este greu sa le ratacesti pe oricare model din gama constructorului german. Multi ar fi tentati sa creada ca A5 Sportback este o abordare mai spatioasa a fratelui A4, insa aceasta idee este total eronata. De acest lucru se vor convinge cel mai bine ocupantii locurilor spate, care vor sta la fel de inghesuiti si vor avea tot la fel de putin spatiu la nivelul genunchilor. Linia specifica oricarui coupe coboara nivelul plafonului ingrijorator de mult pentru cei care depasesc inaltimea de 1.80 metri si se afla pe bancheta spate. In plus, pana si capacitatea portbagajului este didentica cu cea a unui A4, adica 480 de litri, suficienta pentru o familie normala. Trasatura pozitiva ar fi deschiderea larga a hayonului, care permite incarcarea bagajelor mai voluminoase.

Preţ de achiziţie

Noul Audi A5 Sportback porneste de la 34.841 de euro cu TVA pe piata din Romania, pret valabil pentru versiunea 2.0 TFSI de 180 de cai putere. In conditiile in care un A4 cu aceeasi putere ajunge la 30.226 de euro, cei 4000 de euro in plus nu se vor justifica decat pentru cei care isi doresc neaparat un model mai atragator, cu geamuri fara rama si un portbagaj cu o deschidere utila. Versiunea testata de noi, cea echipata cu motorul 3.0 TDI, transmisie quattro si cutie automata cu sapte rapoarte S-tronic poate scote din buzunarul clientilor incepand cu 50.374 de euro, la care se mai pot adauga optionale de alte cateva mii de euro. Raportandu-ne din nou la A4, observam ca o versiune identica a acestuia ajunge la 44.387 de euro cu TVA, adica cu 6000 de euro mai putin. Punem din nou aceeasi intrebare: "Se justifica diferenta mare de pret?". Probabil ca nu, insa vor exista intotdeauna argumente pro, asemeni celor enumerate mai sus. Nu ne putem raporta la celelalte modele coupe cu patru usi existente pe piata in acest moment, pentru ca unul este mult prea modest pentru A5 Sportback iar unul se considera a fi deja elita segmentului. Modelul din Ingolstadt se situeaza exact intre cele doua modele. Pentru cei care vor un chilipir, Passat CC reprezinta o afacere, cea mai scumpa versiunea fiind estimata la "numai" 37.758 de euro, adica atat cat veti plati pentru un A5 Sportback entry-level ceva mai dotat. De cealalta parte, Mercedes CLS nu poate fi bagat in aceeasi oala cu modelul din Ingolstadt pentru ca elita are ca termeni de comparatie nume sonore precum Porsche sau Aston Martin. In conditiile in care cel mai ieftin CLS pleaca de la 57.358 de euro nici nu mai are rost sa ne raportam la modelul testat de noi. In concluzie, "hibridul" creat de Audi este mult mai scump decat un A4 si un Passat CC dar mult prea ieftin pentru un Mercedes CLS.

Siguranţă

Viata este un element pentru care Audi a incercat sa faca din A5 Sportback unul dintre cele mai sigure masini ale sale. Nemtii au luat in calcul folosirea unui tren de rulare integrala quattro la care au adaugat sisteme consacrate precum ABS, ESP, ASR dar si un diferential electronic care asigura o tractiune perfecta. Nu putem uita nici de cele doua sisteme de siguranta care previn erorile de pilotaj cum ar fi schimbarea benzii fara o asigurare prealabila si depasirea benzii de demarcatie, atunci cand oboseala isi face simtita prezenta. Audi Side Assist si Audi Lane Assist sunt "arhanghelii" care vegheaza asupra rularii sigure. Airbagurile laterale, frontale si cortina completeaza lista dotarilor de siguranta obligatorii impreuna cu coloana de directie deformabila.

Ţinută de drum

Avand in vedere ca vorbim de o tractiune integrala quattro pornim de la premiza unei stabilitati excelente. In mare parte asteptarile se confirma, chiar daca A5 Sportback nu ne bucura cu reactii precise si cu o directie pe care ne-am fi dorit-o ceva mai taioasa, mai incisiva, mai sportiva. In mod cert diferentialul electronic are un cuvant greu de spus atunci cand masina abordeaza curbe pronuntate, stabilitatea fiind una foarte buna. Aceeasi senzatie este resimtita si pe autostrada, la viteze mari, volanul oferind deplina incredere celui care isi fixeaza mainile in jurul orei 09:15, adica exact acolo unde padelele te invita sa le mangai ceva mai barbateste. Amortizoarele ajustabile permit abordarea drumului cu patru atitudini diferite. Cea mai confortabila dintre ele nu se diferentiaza insa cu mult de cea mai sportiva, A5 Sportback fiind orientat catre publlicul cu inclinatii catre sofatul mai sportiv. O zi petrecuta insa la volanul coupe-ului pe drumuri nu atat de prietenoase ar putea sa se lase cu o situatie de disconfort poate insesizabila. Virajele mai pronuntate scot insa tot ce e mai bun din quattro, cuplul motor fiind transmis acolo unde este nevoie pentru a nu pierde aderenta. Ruliul caroseriei este sesizabil in curbele abordate ceva mai curajos, dar faptul ca aderenta este rupta cu greu ofera incredere si estompeaza aceasta senzatie. Chiar si asa, exista mereu un acolo un sistem ESP, gata sa intervina atunci cand traiectoria ideala este deviata. Interventia acestuia ar putea parea ceva mai brutala pentru cei care isi doresc putina libertate de miscare, asa ca daca va doriti ceva adrenalina decuplati sistemul, chiar daca constiinta va spune sa nu o faceti.

Vizibilitate

Pe noul A5 Sportback avem oglinzi laterale mari, bine dimensionate, si o luneta generoasa a carei grad de inclinare poate crea ceva probleme de vizibilitate. Compenseaza insa oglinda retrovizoare cu senzor anti-orbire si camera posterioara pentru manevrele de parcare efectuate in marsarier. Pentru cei care nu se descurca deloc in astfel de situatii, Audi a gandit si un sistem de intuire a traiectoriei pentru camera posterioara, situata deasupra numarului de inmatriculare. Nu va putem insa garanta ca aceasta va fi mereu acolo sa va ajute, in special in zilele ploioase in care tot ce va afisa va fi noroi. Pe timp de noapte A5 Sportback isi croieste drum cu ajutorul unor lumini bi-xenon adaptive, care se descurca foarte bine chiar si atunci cand totul se succede foarte repede in jurul tau.

Tehnologie

Audi A5 Sportback are grija de pasagerii sai, incercand sa ofere un maxim de confort si un spirit sobru, demn de segmentul premium in care joaca alaturi de BMW si Mercedes. In lupta cu ceilalti granzi germani, Audi a adus toata artileria grea, referindu-ne aici la un sistem audio Bang&Olufsen de vita nobila, cu magazie de 6 CD-uri, conexiune USB si iPod si doua sloturi de card, adica ingredientele necesare unei calatorii perfecte alaturi de muzica ta preferata. Confortul termic este asigurat de un sistem de climatizare cu repartitie pe trei zone si de scaunele fata incalzite pe sase niveluri. Si fiindca tot am ajuns la scaune trebuie sa vorbim despre tapiteria din piele fina in doua culori contrastante, despre confortul pe care il ofera la drum lung, despre sustinerea laterala buna si despre reglarea electrica. Din nefericire, vorbim despre un model de clasa premium care nu ofera o ajustare electronica a sustinerii laterale si a lungimii sezutului. Ajungem si la Audi Multimedia Interface, adica locul unde toate functiile prind viata, sistemul care da forma tuturor comenzilor. Ecranul color de 7 inch ofera functii de navigatie, de divertisment si de informare insa poate fi destul de greu de utilizat pentru novici, neobisnuiti sa caute o multime de functii pe consola centrala. Niste comenzi simplificate ar fi imbunatatit categoric relatia dintre sofer si masina.

Design

Iisus a spus intr-una din pildele sale " Sa arunce cu piatra cel care este fara de pacat!". Ca o analogie spunem: "Sa arunce cu piatra cel care nu apreciaza liniile unui coupe!". Bazandu-se pe tendinta generala a publicului de a considera atragatoare masinile cu o arcuire mai pronuntata a acoperisului Audi a dat nastere practic unui model care deschide o noua nisa. A5 Sportback este fara indoiala o masina reusita din punct de vedere estetic, LED-urile, geamurile fara rama, arcuirea plafonului, jantele din aluminiu si cele doua evacuari cromate fiind trasaturi care fac din modelul german un coupe atragator, dupa care trecatorii sunt tentati sa intoarca capul. Este o aparitie insolita, care atrage atentia chiar daca aduce mult cu fratele A4.

Nu ne-a placut

  • Spatiu pe bancheta din spate
  • Pret piperat

Ultimele teste

Comentarii (66)

  • Parerea mea
    CLS si CC arata de 2x mai bine ca A5 Sportback
    Decat sa iti cumperi Sportback mai bn A5 normal Coupé
    25 19
  • @MCD
    Poate arata de 2x mai bine un CLS dar si costa de 2x mai mult (aprox.).Si unii poate nu vor Mercedes.

    Passat CC are un raport mai bun calitate/pret ca Audi dar acest lucru se poate observa si la alte modele de aceeasi clasa Audi-VW

    Cu siguranta unii vor prefera un compromis intre o limuzina si un coupe decat doar un coupe.

    Alegerea depinde oricum de gustul si buzunarul fiecaruia
    23 3
  • Cristinuta 88
    mai voi doi de mai sus sunteti pe langa subiect.Voi discutati de parca ati fii miliardari in euro si va dati cu parerea.Sincera sa fiu barbatii sunt niste mitocani care pune pe primul loc masina si apoi sotia/iubita.Si nu va mai luati de soferite, mai ales de cele blonde.....Pupici.
    4 65
  • @ Cristinuta
    Bineinteles ca o femeie este mai importanta dar am accesat acest site sa discut despre masini si nu despre femei.

    Pe de alta parte am dat si noi parerea. Ca si cum o femeie povesteste despre o casa de vis si poate nu este miliardara.
    25 2
  • Cum zici tu mai @k.t.......nici nu ma asteptam sa imi dai dreptate.
    3 36
  • Cristinuta.88
    nu vreau sa fiu misogin dar tu esti pe langa subiect aici se discuta de masini nu de barbati, nu de femei , pt aceste lucruri exista siteuri de socializare hi5, forumuri etc
    PS daca ai ceva de spus spune despre masina daca nu numai insulta barbati, ok?
    @k.t. ai dreptate gusturile nu se discuta
    17 1
  • Arata mai bine decat clasicul A4.
    18 0
  • pot spune ca exista un concurent mai serios pt CLS chiar daca CLS parca e mai coupe mai lunga.....ce numi place la acest audi ca totusi e un.....audi....era fain daca mai apareau niste mici schimbari.....ca design.....la interior......in mare e tot un audi A4-A5.......
    3 5
  • Hunter
    Auzi fata (Cristinuta 88), eu sunt convins fata ca tu abia ti-ai luat permisul de conducere fata....si esti frustrata rau ca ai probleme in trafic fata...ca poate mai esti si blonda pe deasupra (asta daca tu esti cea in poza aia) si te injura unii si altii pe la semafor cand nu pleci la verde si casti gura. Cum au zis unii mai sus...site-ul asta e de un anunit profil...aka...AUTO. Tu esti pe langa....tot ceea ce reprezinta site-ul asta...du-te pe hi5 fata, si baga acolo comment-uri pe la poze cu cocalari care se dau rotunzi cu BNW-ul "lu' taticu". Nu vreau sa fiu rau, da pe bune...unii apar pe aici si se baga la dat cu parerea ca si musca in c**u calului.

    Cat despre masina asta....faina...e Audi, pretul e direct proportional cu ceea ce iti ofera...la fel cum si Merc CLS iti ofera exact de banii pe care ii scoti pentru masina. Plus ca fie vorba intre noi....faza asta cu....Coupe cu 4 usi ce prinde tot mai mult contur....e un fel de compomis...adica ori iti iei coupe veritabil...si mna...spatiul e cum e.....ori iti iei un sedan ca lumea...si ai spatiu pe masura. Asa....ai spatiu de coupe, ca cu o carioserie de sedan cu 4 usi, dar cu un design al caroseriei mai rafinat....mai alungit.
    Ma rog.....fie sanatos ala care are bani de asa ceva...si pe deasupra mai si merita o masina de genu asta in cazul in care banii pe care ii scoate din buzunar sunt din munca cinstita si respectabila. Restu....intra in categoria meltenism de mare clasa romaneasca.
    AI AUZIT FATA ???!!! :)
    18 1
  • Hunter
    Apropo...mai uitati-va numa si la restul stirilor postate pe site....cele dinainte de asta cu noul Audi....sa vedeti cat e de ocosa fata asta....e stirea aia cu ce stiu eu ce super car....si ea intreaba prin postul ei...daca are cineva cont de hi5 ?!

    Eu as propune ceva....celor care detin site-ul asta....sa poti lasa un comment doar daca in prealabil esti membru inregistrat al acestui site....iar in momentul in care completezi fisa aia de inregistrare....sa ai niste mici intrebari din domeniul auto...le stii...e ok...inseamna ca ai habar si mai tarziu, cand postezi o parere...pai sa fie ceva interesant sau care sa ajute la un schimb de pareri pe teme concrete intre membri care vizualizeaza site-ul....nu ai habar....ceao...pa.
    7 2
  • Ce anume vad este cum apare o femeie noi o atacam sub fel si chip.Lasa-ti fata sa isi dea cu parerea.Stiti ce se zice ca o femeie nici cu o floare nu trebuie lovita.Normal ca nu lasam sa ne ia peste picior femeile,dar sincer nici poti sa o faci sub fel si chip doar ca sia dat cu parerea. Este bine sa avem pe site masini frumoase si femei la fel.O seara placuta!
    8 5
  • Bayer
    Cam mult iati dat 89 pct.
    vreo 75 ii ajungea.
    Doar e un Audi nu Mercedes sau BMW.
    Bravo ei se ridica dar dealul e mare pana la BMW sau Mercedes.
    11 26
  • Inutil
    Mda... s-au trezit si ei ca nu au un model cu hayon (in afara de A3) si au vazut ce succes au Mondeo si Mazda 6 precum si Skoda Octavia. Chiar nu isi are rostul masina asta. Daca vrei spatiu mai mult in portbagaj si 4 usi e bun A4 dar daca nu iti ajunge nici asa.. iti iei un A6. Daca vrei 2 usi iti iei un A5 si gata si ai un coupe. Chiar cred ca vor vinde putine modele! Au transformat un coupe in 2 usi intr-o masina cu fund si cu inca 2 usi. Un fel de A4 cu spatele mai ciudat.
    5 3
  • poftim?
    mai atragator? design 10/10? cat? si bmw seria 7 design 8/10? cum asa? hopa, hopa, stiu raspunsul "noi am comparat seria 7 cu concurentul direct din clasa sa si din acest motiv a primit nota 8"bullsh... acuma sincer, ce masina e pana la urma? a4 sau a5? ca nu vad o dif clara, nu va deranjati, nu vad diferenta nici intre a4 2009 si a4 1995.hai sa fim serios e acelasi design, de 14 ani aceleasi linii trase si curbate in photoshop si apoi transpuse pe sosea.daca ar avea un design mai diferit de la o generatie la alta, sincer, f sincer l-as aprecia si eu.dar pana atunci, eu dau nota 4 la desing.

    Cristina, spune-ne sincer te intereseaza macar masinile? sau vrei doar sa pari interesanta cu replicile tale citite din "lumea femeilor" si telenovele siropoase.pana una alta, vad ca nu stii nimic despre masini, iar la capitolul barbati stai si mai prost.chiar azi m-am dat jos la o soferinta (blonda btw) pentru ca mi-o taiat calea fara sa se asigure desi veneam in vieza, deci, atata timp cat viata mea e in pericol datorita prostiei voastre la volan.in loc sa invartiti guma de mestecat pe degete, mai bine ati folosi mana aia pentru a semnaliza, aaa scuze, e creanga aia care iese din spatele volanului, nu are frunze, dar poti sa o impingi in sus si in jos, si se aprind luminite frumoase in colturile masinii, arata frumos de Craciun pe Dorobanti.
    16 13
  • ...
    Un puctaj meritat care spune totul despre masina. Preia elegantra si designul reusit de la A5 si ii adauga practicabilitate prin adaugarea celor 2 usi.

    P.S.: Mowgli, designul Audi se traduce prin conservatorism, deaia a Audi a mancat din felia BMW atat de mult in ultimii doi ani. Ca tie iti place futurismul, bling-bling etc este strcit problema ta, oamenii seriosi, care au si bani de masina asta vor altceva.
    12 8
  • Cristinuta.88
    bine ai venit printre noi.
    nui lua in seama pe cei de sus.
    probabil sunt aceeasi persoana si vrea sa fie mai popular pe site.
    3 20
  • Din păcate mulți dintre voi își dau cu părerea despre mașini pe care nu le au condus și despre care e greu sa spui ca e buna sau nu doar din niște poze și nu ma refer doar la acest articol ci și la alte articole.
    5 1
  • hi5
    sper ca nu se transforma asta intrun site hi5.aia mai lipseste.

    @catalinux:ti-as da eu probabil 10 motive pentru care audi mananca din feliile altora, motive mult mai importante, dar in alta ordine de idei, si eu apreciez conservatorismul, atat la design cat si la traditie, dar poti fi conservator si aduci ceva nou in acelasi timp.si nu vad de ce aduci bmw in discutie.mai sunt si alte marci.sa ne uitam la mercedes, sa ne uitam la porsche, sa ne uitam la rolls royce, alte clase, da, dar vorbim de conservatorism, pana si bmw aduce elemente de design din anii '80, de italienele de la alfa romeo sa nu mai vorbim.Nu sunt singurul care spune ca nu e mare diferenta intre generatii, si asta se vede la orice marca ce apartine de grupul VAG.Probabil Seat mai aduce un sulflu nou, dar in rest, vad acelasi lucru, aceleasi platforme, aceleasi motorizari aceleasi filozofi.Ideea e, ca poti fi conservator si original in acelasi fel.
    7 5
  • un A5 pentru barbatii insurati
    Cel putin asa vad eu masina asta. Este o masina pentru cei care au familie, insa nu au uitat de placerea unui coupe atunci cand il conduceu la 20 si ceva de ani, inainte sa se casatoreasca.
    Facand o comparatie cu Passat CC si CLS, A5 Sportback isi are un loc foarte bine definit intr-un segment in care sunt putini concurenti (succesul masinii e aproape grantat). Masina asta o vad pentru cei care Passt CC li se pare banala ("e VW, vreau ceva mai special" sau "nu dau 35-40000 de euro pe un VW"), iar CLS nu e neaparat scump (la acest nivel 7-8-10000 de euro conteaza mai putin), dar deja il au toti prietenii tai care au multi bani (la fel ca tine). Deci, din punctul meu de vedere, nu neaparat pretul mai mic decat al CLS scoate masina asta in evidenta, cat unicitatea ei (bine, asta va fi o perioada-cand se va vinde la greu nu se mai pune problema asa) si alternativa la un Mercedes. Chiar si asa, eu as alege CLS pentru ca imi place mai mult. Imi cer scuze fanilor Audi, dar designul nu-mi place. Iar la acest pret ti cont si de design.:)
    10 4
  • .......
    asta da masina
    9 0
  • ...
    Cel mai misto la camila asta sunt beculetele fata... uai ci mistos...
    Cam atat, in rest un design de 2 bani...
    Beculete.... uai
    3 11
  • andr3i
    @ mowgli
    prietene ce tine vorba despre VAG incerca sa te abtii, stiu k tu vezi in fata okilor numai bmw, da incerca sa nu mai comentezi inutil. in materie de bmw am vazut k te pricepi da la restu lasa pe alti mai priceputi sa comenteze. bafta
    9 3
  • @andr3i
    o sa incerc, pentru tine, chiar o sa incerc. desi... poate am condus mai multe masini VAG decat ai condus tu.asa ca atata timp cat am condus atat a4 cat si a6, am dreptul sami dau cu parerea.ok?multumesc.nu cred ca e un comentariu inutil, din moment ce problema designului e discutata de majoritatea, atat de fani, care pe propriul lor site lauda alte modele cu pretentii mai putine, cat si de fanii altor marca si jurnalisti din domeniu.e parerea mea si atata timp cat mi-o sustin cu argumente cred ca e ok.si nu, nu am doar bmw in fata.am o marca pe care o prefer, oi fi singuru pe planeta, dar vad si alte masini.
    5 7
  • Bayer
    Cam mult iati dat 89 pct.
    vreo 75 ii ajungea.
    Doar e un Audi nu e Mercedes sau BMW.
    Oricum bravo si audi se ridica dar dealul e mare pana la BMW sau Mercedes-Benz.
    6 12
  • Far away....
    @BMW

    Prietene,se vede din avion faptul ca tu ai o problema cu Audi.Mai usor...Relax dude.

    On-topic:

    Rafinament,stil,clasa--->Audi A5.
    9 5
  • Mercedes p/u Cripta
    @ Cripta .
    Masinele nu se pretuiesc numai cum arata.
    Mai exista si partea TEHNICA.
    Vezi si tu ce motoare are BMW , suspensii, Transmisii, directii si iti garantez 100% ca BMW e net superior Audi.
    Dar asta nu inseamna ca Audi e masina rea.
    Pur si simplu audi are un design mai moale si mai cuminte .
    BMW e o BESTIE cu un DESIGN pur sportiv.
    SI inca ceva BMW are 6 titluri internationalte la BESTE ENGINE dar audi nu are nici unul.
    Abia VW group a luat anul asta primul titlu.
    4 12
  • @BMW
    Nu sunt fan nici BMW si nici Audi si sunt de acord cu tine pana la partea de design. Mie mi se pare ca Audi are un design mai sportiv decat BMW (bine, daca ne referim la sedanuri si break-la masini sportive lucrurile sunt mai complicate). De exemplu mie un A8 mi se pare ca arata mai sportiv decat un Seria 7, care are un design mai... bussines sa zic asa. In privinta asta Seria 7 mi se pare ca se apropie de "calmul" pe care ti-l inspira un Clasa S si li se potriveste cel mai bine expresia "grabeste-te incet". :)
    10 2
  • BMW
    @LauCalin.
    seria 5 E60 vs A6 C6.
    Ce se intelege prin Design SPORTIV? ????
    Eu unul vad in BMW LINII mult mai ascutite si mai agresive .
    A6 are linii de design mai rotungite si mai moi mai calde.
    M3 vs Rs4 , La fel BMW e PUR SPORT e o masina PUR SPORTIVA din punct de vedere DESIGN ne mai vorbind de partea tehnica.
    Prin ce spun eu sportiv ca are ochi (adica faruri mai sportive ca la audi mai ascutite in colturi, 2 COCOASA de pe capota din FATZA inseamna mult , oglinzele laterale sunt si ele pur sportive ,Si carbonul de pe acoperis la fel.
    La RS4 sunt linii moi calde rotunde nu sunt la fel de reci ca la BMW .
    Cind vezi GRILA din FATZA (doi rinichi) de la BMW deodata iti dai seama ca in fatza este o masina nervoasa sportiva cu linii reci pe aripi si cu o mie de tehnologii sub capota si o tinuta de drum perfecta.
    4 6
  • Bravo Audi pentru A5 sportback!
    6 2
  • @BMW
    da intradevar bmw m3 are un design sportiv,dar nu stiu ce sa zic despre rs4(linii moi si calde).rs4 are un body kit foarte nervos si sportiv, daca vezi unul pe strada noaptea ,si il vezi din fata te sperii de el :P , bn, la fel si de m3 :)
    cay despre a5 sportback... inca nu l-am vazut in realitate, dar cred ca e frumos
    2 2
  • la
    cay despre a5 sportback, am vrut sa scriu cat...ma iertati, oboseala asta :p
    0 2
  • @BMW
    Nu vreau sa intru in discutii contradictorii, pana la urma designul este ceva subiectiv. Ma uit la un Seria 5, Seria 3 sau un Z4, ma uit si la un un A6 si A4 sau A5 si pe bune ca mi se pare ca Audi are un design cu lunii mai drepte, nu "arcuite" cum mi se pare BMW. La asta m-am referit cand am zis ca BMW are un design mai spre bussines. Uita-te cum arata un A6 si A8 respectiv Seria 5 si 7 din fata de exemplu si vei vedea ca BMW-urile sunt mai... rotunjite (uita-te la linia spoilerelor, farururilor dreptunghiulare la Audi vs. rotungite la BMW, la grila radiatorului rotunjita cu cele 2 alveole la BMW vs. gria "single frame" a lui Audi) . Eu zic ca sportivitatea lui BMW nu consta in design, ci in tehnica ;). Daca tu zici ca BMW are design pur sportiv, atunci Alfa Romeo ce fel de design are?
    6 2
  • BMW
    Da sunt deacord cu tine ca Alfa Romeo arata sport, pacat ca nu are si partea tehnica de la BMW.
    A6 arata CLASSIC e ROTUND.
    Seria 5 E60 e de tip RECHIN cu faruri pe aripi nu vad nimic rotund acolo.
    2 2
  • Crysty
    @ BMW
    Tin sa te anunt ca gril BMW nu este formata din "2 rinichi" ci "2 plamani" daca vrei sa vb despre anatomie!
    Ca fam BMW trebuia sa stii!

    Consider ca iar s-au abatut de la subiect!
    Parere personala: CLS este primul lansat din aceasta categorie si inca da clasa (cel putin la design) la toate masinile din acest segment, indiferent de marca!
    3 2
  • @BMW
    Mda, adevarul e ca Seria 5 cu acele faruri alungite pe aripi nu este rotunjit. Imi vine sa rad. Dar ma rog, fiecare vede lucrurile in felul lui. Eu imi sustin in continuare ideea, daca gresesc vino cu argumente mai serioase (desi nu vad cum ai putea sa-mi argumentezi). Pune unul langa altul un A6 si Seria 5 si vei vedea ce vreau sa zic. Sunt de acord cu tine ca A6 are un design mai conservator. Atat. :)
    1 1
  • Seria 3,5 sau A4A5A6
    Comparati voi seria 3 si 5
    Asezati A4, A5 si A6 una langa alta.... arata la fel...
    Vreti design????
    Citroen C5, care este ca dimensiuni peste A4, A5 si Seria3 si aproape de BMW5 si A6.
    Punct.
    2 5
  • audibest
    totusi este diferenta intre audi a4 si a5 sportback.Audi a5 sportback este foarte REUSITA, ESTE MAI BUN DECAT MERCEDES-BENZ CLS-klasse
    2 2
  • BMW p/u Crysty
    EU stiu a ce seamana dar intra pe Wikipedia si vezi ce e scris pe :
    http://ro.wikipedia.org/wiki/BMW .
    Daca tii lene sa citesti acolo iti scriu eu ce inseamna grila fatza de la BMW:
    " Sigla alb-albastră folosită pînă în prezent, utilizează aceleaşi culori ca ale steagului Bavariei, sugerînd simultan o elice albă care se roteşte avînd ca fundal un albastru similar cu cel al cerului. Grila frontală caracteristică, de forma „rinichi dublu”, a fost prima dată folosită la modelul BMW 303, la începutul anilor 1930 ".
    Referitor la BMW mai concretizez inca odata CA BMW INSEAMN SPORT+(plus) LUX.
    ASTA INSEAMNA BMW , si nici o marca PREMIUM nu va reusi sa devanseze UZIINA din Munchen. CUm sunt aproximativ 20 de ani de cand BMW a preluat suprematia calitatii Tehnice de la Mercedes-Benz.
    Aproximativ din anii 90 BMW reuseste ce nu reusesc RIVALII,
    Sa aiba Motoare RECUNOSCUTE INTERNATIOANAL ca fiind cele ma bune 6Titluri la Cel mai bun motor din lume , putere consum, cilindree, calitate .
    Nici Stuttgart nici INgolstadt nu au reusit asta .
    TRANSMISIA la BMW e senzationala, directia e la fel PUR sportiva .
    Nustiu ce ar mai lipsi ca sa-i zic ca e marca sportiva .
    Carbon au pe acoperis , cocoasa pe capota este , oglinzi sportive , jante de 285mm , linii reci de tot ci creasta de pe acoperis ca la un rechin flamind de atac.
    Asta e BMW
    4 5
  • BMW@
    Sunt de acord cu tine in privinta motoarelor. BMW si Honda au cele mai bune motoare in acest moment. Dar: "Aproximativ din anii 90 BMW reuseste ce nu reusesc RIVALII,
    Sa aiba Motoare RECUNOSCUTE INTERNATIOANAL ca fiind cele ma bune 6Titluri la Cel mai bun motor din lume , putere consum, cilindree, calitate ." Ok, arata-mi tu mie un motor BMW care sa nu aiba 1 mil de km, hai 600 000. Si nu zic masini de prin '70, '80, ca ar insemna sa umilesc BMW (atunci cand cei mai buni in asa ceva si nu numai-sa ma leg si de siguranta?, erau Mercedes si Volvo), ci masini din anii '90 si din prezent. Nu am vazut un BMW cu mai mult de 450 000. Poate imi arati tu. In cazul asta nu dau 2 bani pe acele premii. In plus ai uitat sa mentionezi ca la performanta motoarelor (diesel) BMW din prezent contribuie si PSA.
    Vorbesti de transmisie? Prietene, inseamna ca nu sti de ce e in stare Quattro lui Audi. Cand a aparut (in raliuri in '82) a umilit concurenta. Si crede-ma ca si acum e considerat uneori referinta in domeniu. Si nu o spun numai eu. Mai intereseaza-te. Si sisteme forte bune are si Mercedes. Ia verifica. ;)
    Nu zic ca BMW e marca slaba (ar insemna sa fiu ipocrit), dar las-o mai moale cu "elanul" asta ca nu e chiar asa. Repet, mai intereseaza-te.
    "Carbon au pe acoperis , cocoasa pe capota este , oglinzi sportive , jante de 285mm , linii reci de tot ci creasta de pe acoperis ca la un rechin flamind de atac." Interesanta descrierea (mai ales cea cu rechinul flamand :)) ), din cate imi dau seama te referi la un model M, care e cu totul altceva. Te bagi pe "terenul" lui Porsche Boxter si 911, pentru care BMW (fie el si M) e o gluma buna.
    Unde mai pui ca atunci cand Mercedes facea adevarate uzine de forta sub capote, motoare V12 normale si aspirate, cu piele si lemn, castiga curse renumite precum Le Mans, Mille Miglia sau Silverstone (in anii '30), iar cand Audi in cadrul Auto Union facea cam acelasi lucru (in 1933 Auto Union a fabricat o masina care putea atinge si 400 km/h si avea motor conceput de Audi), BMW nici nu exista.
    Si nu mai e nevoie sa scri cu caps look, ne putem da seama ce vrei sa spui si fara sa atragi atentia ;)
    3 2
  • Crysty
    @ BMW
    Imi pare rau daca te simti ofensat !
    Chiar imi dau seama ca esti extrem de agitat! Nici daca te injuram nu te aprindeai asa! Sezi bland ca nu iti da Bmw sa mananci!
    Nu ma obosesc sa caut pe net despre BMW pe net pt ca nu ma atrage aceasta marca! Nu ma intelege gresit insa probabil de la soferii indisciplinati din traficul romansesc (in special cei cu BMW, cei ca tine cu "pisici", "ursi" sau "rechini") m-au facut sa nu ma atraga aceasta marca. Cu totii o stim ca cei mai indisciplinati soferi sunt cei care conduc Bmw; ia aruca asa o privire de curiozitate pe strada.
    Vad ca te legi de Mercedes. E cunoscut ca daca te legi de ceva inseamna ca esti invidios pe acel ceva. Ei bine apreciz aceasta marca si daca ar fi sa aleg unul din trio-ul german (A-B-M) as alege Mercedes Benz. Nu de alta dar imi place luxul, siguranta si confortul!
    Si imi place sa te mai agit putin... Vb de motoare! Pe ce loc a terminat BMW anul acesta in F1? Dar la anul?
    MB a cumparat Brawn. Poate ca vor cumpara in 2011 si pe Bmw sau cel putin vor utiliza motoare MB.
    Ha ha! C mai zici?

    Hai pa!
    3 2
  • BMW p/u Christi
    Auzi baiete intra pe F1 si o sa vezi ca sunt recorduri pe pista inregistrate de BMW cu Montoya la VOLANUL MONOPOSTULUI BMW .
    PRIMUL MOTOR din F1 care atingea 19 000 RPM a fost un MOTOR DE BMW si avea cca 940 cp.
    Sa fii cel mai bun in F1 e ca la fotbal nu intotdeauna cel puternic cistiga.
    Asa si BMW in F1 pentru ca sa cistigi in F1 trebuie sa ai o echipa buna , o masina buna cu o aerodinamica buna , si un pilot foarte bun .
    Dar BMW aveau motoare PERFECTE cu piloti mai putini perfecti.
    BMW cum a reusit sa termine campionaul pe locul 2 sau 3 in anii din urma a fost performanta ca audi nici nu a putut intra in F1 ca sunt prosti au intrat o gramada de echipe in ultimii ani dar audi nu se baga ii era frica de BMW . O sa ma intrebi de Le Mans de ce BMW nu a intrat acolo pentru ca Le Mans e un sport de 2 lei si F1 e mult mai popular in LUME si e un sport de zeci de ori mai perfect.
    F1 a fost lipsita de TOYOTA o compania mai mare ca audi dragul meu.
    CRIZA MONDIALA a pus punct si TOYOTA GRUP si toyota e marca seriosa parca produce LEXUS ? nu ?
    EU m-am referit la BMW ca are TITLURI INTERNATIONALE La BESTE ENGINE IN THE WORLD si sunt MOTOARELE PREMIUM nu concepte, motoarele cistigatoare de la BEST ENGINE IN THE WORLD sunt sub capota la X6Xdrive 35i la BMW 335i , la BMW M5, MOTOARELE CELEA AU FACUT ISTORIE AU LUAT TITLU MONDIAL.
    Dar audi ce titlu a luat cu masinele astea care merg pe strada sau au luat si ei vreo categorie ca de TITLU ei nu au idee???
    REFERITOR la istoria AUdi eu nu ma iau de CONCEPTE din 1900 care atingeau nustiu cit .CONCEPTUL e concept si nu mai apare.
    Tu de BMW GINA Light Visionary ai auzit ?????
    Audi inca nici nu a visat la asa masina dar e un concept pentru medalii pentru a dobori reocorduri ca si jaful tau de la auto union din 1900.
    Eu de S-class nu m-am luat .
    Si nu inseamna daca BMW are mai bune motoare si transmisii si tot ce tine sub capota si masina , nu inseamna ca Mercedes-Benz e mai rea , pur si simplu BMW la capitlul asta are un PLUs .Mercedes-Benz are un plus la capitolul Lux.
    BMW inseamna SPORT+Lux
    Mercedes inseamna Lux + SPORT.
    1 5
  • @BMW
    Frate, nu te complica cu motorsportul ca nu sti ce vorbesti. In primul rand ca sunt departamente toatal diferite fata de masinile de serie. Exemplu: Peugeot a castigat la Le Mans si a facut "legea" in anii '80 in WRC cu 205 GTI si prin 2000-2004 cu 206 WRC. Si asta inseamna ca 206 e masina performanta?! (scuze proprietarilor, nu zic ca e masina proasta, insa nu are valeitati de raliuri). Pe de alta parte, "ai dreptate" e josnic sa castigi o cursa de 24 de ore la Le Mans, mers continuu, la capacitate maxima, sau un raliu Dakar, in defavoarea une curse de F1 (inseamna ca nu sti ce inseamna Le Mans sau Dakar). In cazul in care nu sti, o masina de F1 e conceputa sa reziste la acele solicitari cam 700 de km, adica echivalentul a doua curse. Daca rezista mai mult inseamna ca masina e mai grea, dar asta e alta poveste. Iar acele masini de la Le Mans sunt concepute sa reziste cateva zeci de mii de km la viteze de peste 300 km/h.
    Si bre, acel "jaf" Audi asa cum ii spui tu(habar nu ai despre ce vorbesti), chiar a existat, desi refuzi sa crezi (daca era BMW ziceai altceva :))). S-a mers cu el in raliuri. Ca sa fi competitiv in motorsport in primul rand iti trebuie o masina buna. Degeaba ai tot stuff-ul bun daca masina cedeaza in cursa. Si cam asta se tot intampla cu BMW de vreo 2 ani. Ia uita-te pe statistici.
    Zici sa nu ma leg de trecutul marcii? Ai dreptate, ca nici nu prea am de ce sa ma leg. Din punctul asta de vedere BMW e o marca incompleta, fara istorie.
    Imi pare rau, dar esti un fan tipic BMW, care nu stie decat sa "aprinda" fara a avea argumente. Daca asa crede el, inseamna ca asa e... Sunt curios cati ani ai.
    1 3
  • @lau
    caline, imi pare rau dar trebuie sa te contrazic.incearca sa te documentezi putin si apoi sa scrii.faci multe greseli in afirmatiile tale dar nam chef sa ma leg de toate pentru ca nu are rost.daca nu vrei nu vrei.grila are forma rinichilor, e un fapt cunoscut.nu are nici o legatura cu plamanii.vorba ta, asta o stim ca fani bmw.Vorbesti de LeMans, bravo, corect, DAR daca stii ceva de Lemans atunci de McLaren F1 LM? Sau de Bmw V12 LMR? Amandoua echipate cu motoare bmw si care si-au dovedit suprematia de nenumerate ori.McLaren a ajuns exact ce o ajuns Lambo Countach acu 20 de ani.Daca esti curios sa stii de ce audi castiga Le Mans am si o explicatie dar nu intru in detalii.In anii 60-70 bmw castiga foarte multe competitii cu modelele sale 3000 csl si 2002 tii. Pentru Porsche Bmw e o u gluma buna? Ai vreun argument? Apreciez mult marca Porsche, dar cand vine vorba de divizia motorsport de la Bmw, acestia au dovedit de multe ori ca sunt peste Porsche.Boxter? ce legatura are Boxter cu M? Vrei sa vezi 135i cum e peste Boxter? cauta. Ce vorbesti de Porsche cand o balena de M5 ii da lectii la un Ferrari 430?

    Ai dreptate, bmw nu era nicaieri in 30-50 in ceea ce privesc automobilele.Pentru ei totul a inceput prin 60 cand modelele lor au facut senzatie pentru prima oara aducand un aer sport modelelor sale, care in anii aia, erau considerate foarte avansate.Dar stii de ce bmw nu se prostea cu auto union pe fundul unui lac secat? ha? stii? sati spun? pentru ca bmw facea cele mai bune motoare de avioane (aceleasi motoare L6 care si-au dovedit eficienta si in automobile), si cele mai bune motocilete ca soldatii care le calaresc, si pilotii care le zboara sa ajunga vii acasa, cu asta se ocupa bmw.Oamenii se intorceau vii acasa stand intre 2 aripi si un motor bmw.Asta facea bmw in anii aia.Si oriunde te uiti, oriunde cauti, motoarele bmw au fost la inaltime, fie ca e vorba de masina mea, a vecinei, avionul care zbura pe cer sau motociletei care inainta catre inamic pe campul de lupta.Si daca nu pentru motorsport, sau pentru limuzinele din zilele noastre, atunci macar poti respecta bmw pentru ce a reusit sa faca in acei ani, in care orice companie intra in hibernare, bmw se lupta sa iasa la suprafata.Asa ca nu veni aici sa ne spui noua ca in anii aia bmw nu exista.Ba exista, numai ca si atunci ca si acuma erau multi oameni care gandeau bidimensional.Intelegi? Se uitau doar in fata, deaia nu vedeau bmw, daca isi ridicau capu, cu siguranta le vedeau.
    4 0
  • 9/10 LA MOTOR + TRANSMISIE ... poate echitabil daca facem comparatia cu cele doua variante ale motorului de 3l de la BMW. Acest motor V6 VAG este aproape identic in caracteristici cu varianta "slaba" a motorului BMW .. deci 9/10 pare echitabil .
    Motorul Mercedes de 3l este un pic mai "slab" .. poate - 225 cai si 540Nm , dar cred ca tot in categoria de " 9 / 10 " s-ar incadra .

    In rest , o masina buna, menita sa scoata bani din buzunarele unor "indecisi" ;)

    ( @ astia de sus ... cut the crap boyz ... sunt masini bune ... )
    4 1
  • @mogwli
    De oameni ca tine accept sa fiu contrazis. Asa cum am zis, nu contest performanta masinilor BMW (nu sunt fan, insa nemtii fac o treaba a dracului de buna). E adevarat ce spui de McLaren F1, insa masina aia are doar motorul BMW (un motor fenomenal dealtfel). Si nu se pune problema ca o tin pe-a mea, vorbesc din ce stiu (ok, uneori daca mai dau gres accept sa fiu contrazis cu argumente serioase-asa cum ai facut tu acum, argumente care sa ma faca sa vad si altfel lucrurile). Nu o data am vazut cum un 911 scotea pe circuit timpi mai buni decat M3 de exemplu, dar asta nu inseamna ca M3 este o masina slaba (nu am spus niciodata acest lucru). Poate din cauza asta BMW (tipul are a comentat) a trait cu impresia ca am fost rautacios.
    Faptul ca la inceput BMW facea motoare de avioane asta o stiu, dar in perioada in care Mercedes si Auto Union (ulterior Audi) erau nume grele in industria auto, BMW nu exista. Deci, dpdv al istoriei auto se poate vorbi de BMW incepand cu anii '60, asa cum ai zis si tu.
    Respectele mele pentru un adevarat fan BMW ;)
    2 6
  • @laucalin
    multumesc.respectele mele in primul rand ca ai citit comentul meu, apoi ca ai luat in considerare argumentele mele dar mai ales ca o si recunosti ceea ce nu multi o fac.si eu le-am luat pe ale tale, sunt de acord, nu am spus ca audi sau mercedes nu sunt bune, niciodata, doar ca eu am alte asteptari de la o masina.pt unii bmw e cea mai buna, pentru altii audi samd.Degeaba ne batem noi aici ca unu e mai luxos si altu e mai puternic, pentru ca fiecare cautam ceva anume si consider ca e cea mai mare prostie sa dezvolti o antipatie pentru o marca sau model pentru simplu fapt ca sunt conduse de o anumita categorie sociala.Nici mie nu-mi convine sa vad cocalari manelisti in bmw-uri sau audi-uri, dar nici nu putem baga toti posesorii in aceeasi oala.Sunt de acord cu tine, 911 scoate timpi buni, e un racer de rasa pura, ei asta fac de imediat 40 de ani, tocmai pentru asta apreciez porsche asa de mult, fie ca e peste bmw sau nu pe circuit sau la semafor, porsche va ramane 4ever un nume greu.La fel ca volvo, o marca apreciata si recunoscuta pentru multe, dar din pacate nu prea cunoscuta pe la noi, nu am avut privilegiul de a conduce un volvo, dar am auzit numai cuvinte de lauda.
    6 0
  • Andrei.P
    Referitor la modul in care m5 ii da lectii la f430 am si eu una alta de comentat http://www.zeperfs.com/duel1887-1310.htm
    http://fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=4571e21f46306&car2=45857713d06da in rest n-am nimic de comentat.
    1 0
  • @andrei
    scuze, greseala mea, era vorba de ferrari 360 nu 430.
    http://www.youtube.com/watch?v=trJGbtYuSF0&feature=PlayList&p=C070D8B93BD5DC0E&playnext=1&playnext_from=PL&index=22
    4 0
  • Andrei.P
    O comparatie BMW/Ferrari este din start gresita pentru ca aceste marci nu au masini sa concureze direct. Cat despre comparatia de fata 360 modena M5, imi pare gresita pentru ca 360 modena a aparut in 1999, in momentul in care a aparut m5 E60 deja exista 360 CS cu care s-a si inchis seria 360. http://www.zeperfs.com/duel1143-1310.htm
    http://fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=4571e21f46306&car2=45857ad0832c4
    1 0
  • BMW p/u mowgli
    @mowgli si Lau Clain
    Sa stii ca esti mai destept ca LauCalin te apreciez @mowgli.
    Referitor la Merkel am dat un exemplu dar nu ma conduc dupa ea.
    Eu am avut BMW-uri E30, E36 si ultimul E46 si stiu ce inseamna de asta si ma contrazic cu fanii audi ca nu face banii trantiti in audi,.
    Sa nu intelegeti gresit , Audi e o masina foarte buna lux , sport , calitate , dar nu-si merita banii cat timp exista BMW Sport + LUX si Mercedes-Benz LUX +SPORT.
    La toate capitolele astea: sport, lux calitate BMW e inca mai bun are un Plus la MOTOR si Sportivitate (cine ma contrazice nu are cuvint numai p/u faptul ca BMW are 6 titluri mondiale la motoarele care le vedem la masinele de zi cu zi pe strazile noastre, sa nu mai intru in amanunte iarna la -5 afara in cate minute de la rece ajunge motor cald la BMW si La audi ca e diferenta imansa intre BMW si AUdi)
    Calitatea la materiale poate e la fel de buna si in BMW si in Audi sau cel putin mie asa mi s-a parut din cate am pipait eu plasticul in A8 2002 si E46 .
    Asadar RESPECT p/u AUDI dar nu uitati ca pe SOSEA este un cuvint greu BMW care in orice depasire sau SHIKANA de viteza mare e net superior AUDI.
    REFERITOR la marca din STUTTGART MERCEDES-BENZ dupa parerea mea S-class e cea mai buna masina din lume , sa nu credeti ca vorbesc din poze sau date de pe internet eu am fost la SALON in Stuttgart la Mercedes si stiu despre ce vorbesc, cine vrea ii dau si poze cu mine de la Mercedes-Benz Museum.
    5 1
  • BMW p/u AUTOMARKET
    testul de azi ne vom ocupa de un A5 Sportback propulsat de motorul 3.0 TDI, o adevarata realizare tehnologica pentru fanii brandului din Ingolstadt si un mar al discordiei pentru cei care idolatrizeaza modelele BMW si motoarele lor cu sase cilindri in linie. Unitatea V6 nascocita de nemti reuseste sa dea nastere unei puteri totale de 240 de cai, resimtita din plin de la 4000 de rotatii, adica acolo unde dieselul se manifesta baritonal iar acul turometrului incepe sa alerge spre zona rosie. Ecuatia este rezolvata cu ajutorul unui cuplu motor suficient, de 500 de Nm, disponibil foarte devreme, inca de la 1500 de rpm, pe o plaja mare de turatii ce urca pana la 3000 de rpm

    Va arat eu ce poate 3.0D de la BMW .
    Zylinder/Ventile 6/4

    Hubraum in ccm 2.993

    Hub/Bohrung in mm 90,0/84,0

    Nennleistung in kW (PS) bei 1/min 180 (245)/4.000

    Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 520/1.750-3.000
    6 0
  • BMW p/u automarket
    TOt pentru Automarket voi stiti ca BMW 335D are motor de 3.0 litri Diesel cu 285 CP ????
    exista un site WWW.BMW.DE intrati va rog si macar cititi din cand in cand mai faceti un upgrade ca uneori vedeti numai audi .


    Motor

    Zylinder/Ventile 6/4

    Hubraum in ccm 2.993

    Hub/Bohrung in mm 90,0/84,0

    Nennleistung in kW (PS) bei 1/min 210 (286)/4.400

    Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 580/1.750-2.250

    Cum fanii audi va place asa ceva unde e diesel audi ????
    6 0
  • BMW
    AUDI quattro vs BMW XDRIVE vs Mercedes-Benz 4Matic.
    intrati si vedeti nu va rusinati.
    Linkul respectiv:

    http://www.youtube.com/watch?v=jmUtNxY8F74
    4 0
  • @BMW
    Esti fan BMW si esti fan degeaba. Daca iti spuneai parerea asa cum a facut mowgli mai ziceam, dar pana atunci esti un fan ca oricare altul (intelegi tu la ce ma refer-sper). Spui ca cea mai tare masina din lume e Clasa S pentu ca ai fost la muzeul Mercedes si ai poze cu tine. Daca mergeai la muzeul BMW la fel spuneai si de Seria 7.Bine gandit!
    4 4
  • BMW
    Spun din datele tehnice pe care le stiu despre S-class , am pipait tapitzaria la S-class si confortul , scaunele , design arata o masina DIPLOMATICA.
    cred ca cea mai classica masina si reprezintativa din lume e S-class.
    Eu am poze din interior si exterior cu toate modelele de la Mercedes-Benz nu numai S-class.
    7 0
  • BMW p/u LauCalin
    @LauCalin , nu sunt ca tine sunt realist .
    Am avut si Mercedes-Benz nu-ti fa griji are putine minusuri .
    INCA ODATA ZIC am avut si una si alta si o zic cu GLAS tare .
    BMW INSEAMNA SPORT+LUX si Mercedes-Benz inseamna LUX+SPORT.
    INAFARA DE S-class BMW e net SUPERIOR MERCEDES si AUDI.
    X5 si X6 cu Xdrive daca te-ai uitat in video din textul de mai sus sunt cele mai bune suv-uri din lume.
    SI la moment sunt si cele mai sportive suv-uri din lume chiar sunt declarate ca cele mai puternice suv-uri.
    M3 cu 4.0 litri e net superior C63 cu 6.2 litri sau rs4 cu 4.2 litri.
    M5 mai are putin si apare altul , dar slava Domnului motorul de pe M5 a luat 2 TITLURI MONDIALE BEST ENGINE in THE WORLD 2005,2006.
    Seria 1 spre exemplu 135i e o masina foarte puternica si echilibrata nu as vedea un rival in Ingostadt sau Stuttgart.
    Seria 3 e mai DINAMICA ca C-class si are succese mai mari cu mult cu C-class si A4.
    Seria 5 E60 s-a vindut si se vinde ca painea calda.
    Si ajungem la seria 7 F01 sau F02 da acum diferenta intre S-class si seria 7 nu exista sunt la fel de bune , poate cu putin avantaj spre BMW dar sa nu uitam ca seria 7 e model 2009 si S-class e din 2005 cu facelift 2009. Cred ca peste un an va aparea noul S-class care va zgudui pamintul.
    cam la capitolele de mai sus BMW ingenunceaza rivalii.
    Referitor la R8 sau SLR sunt masini rare nu sunt masini de zi cu zi . BMW inca nu are arma pentru concurenti,
    Intru cuvint masinele de zi cu zi seria 3 , seria 5 , X5 si X6 sunt cele mai bune masini din lume am uitat ca Seria 1 cu 135i rupe orice rival din clasa ei.
    6 1
  • Si eu aici
    Arata bine
    Dupa parerea mea , masina arata f. bine , o resita atat varianta cu doua usi si cea cu patru usi .
    3 3
  • @BMW
    Pot sa-ti confirm nu numai eu ca X5 si mai ales X6 nu pot fi considerate SUV-uri. Definitia SUV-ului spune ca este o masina buna si pe asfalt si in teren accidentat. Ei bine astea doua (si nu sunt singurele masini care se cred SUV-uri) nu prea se descurca in teren accidentat, in primul rand ca nu au fost gandite in principal pentru teren accidentat. Tocmai de-asta X6 a fost numit SAV (Sport Activity Vehicle). In privinta asta cred ca cel mai bun compromis (teren accidentat si asfalt) il are Range Rover Sport.
    Ai zis de 135, nu stiu daca s-ar merita un 135 cand poti avea un 325 cu dotari aproximativ la fel si o diferenta de putere care, daca sti cum sa o folosesti, nu iti vei da seama ca e mai mica decat la 135.
    Ziceai ca Clasa S este peste Seria 7. Hmm, ia uita-te aici: http://www.youtube.com/watch?v=rM5S6RO1AxQ&feature=player_embedded

    Iar in legatura cu acele premii, eu cred ca performanta motoarelor BMW fata de cele de la Mercedes si Audi nu o putem spune noi, ci inginerii de la Mercedes si Audi care, atunci cand isi construiesc un motor, iau motoarele concurentei, le desfac complet si le analizeaza foarte amanuntit.
    0 5
  • BMW p/u LauCalin
    @Laucalin
    UITE EU CE AM SCRIS :
    "Si ajungem la seria 7 F01 sau F02 diferenta intre S-class si seria 7 nu exista sunt la fel de bune , poate cu putin avantaj spre BMW dar sa nu uitam ca seria 7 e model 2009 si S-class e din 2005 cu facelift 2009."
    La clasa LUX si CALITATE Eu nu ma uit cine a iesit primul la sfarsit deorece puteresa la S-class sau VITEZA e doar 30% din ce poate masina nu e destinata CURSELOR e masina DIPLOMATICA.
    S-class e cea mai business masina din lume .
    X5 sau X6 cum pot face ele treaba pe TEREN accidentat daca cauciurile sunt joase 315/35 R20 si la ROVER e P285/60R18 este diferenta care mai innalta ? Cat profil de cauciuc au ROVER si X5 ?
    PUNE anvelope de la ROVER pentru teren accidentat nu joase de mergi pe disc cum e acum la X5 si o sa vezi ce poate un X5 cu XDRIVE.
    6 0
  • mai BMW ( in primul rand ai putea sa iti faci un cont aici si sa postezi sub un nume.. )

    discutia a degenerat un pic .... chiar credeti ca diferentele minore dintre acele masini de top conteaza ? chiar credeti ca ala de merge sa cumpere Mercedes BMW sau Audi se uita la cei 10-15 cai diferenta, la cei 20-30 Nm ?

    ar fi bine daca aceste discutii le-ati muta pe forum ( exista si asa ceva aici )

    @bmw - daca citesti mai sus un pic o sa vezi ca si eu am amintit de motoarele diesel de la BMW si ercedes - merci pentru cifre ;)

    @automarket ... situatiile de genul asta degenereaza aiurea si poate ar fi bine sa interveniti . Fanii de tot felul isi sustin cu vehementa crezul si strica ( aiurea dupa parerea mea ) un sir minuscul de comentarii "la obiect" aduce acestui Drive-Test
    2 0
  • BMW
    @unckle, am sa-mi fac un cont nui nici o problema.
    Referitor la CP poate ai dreptate referitor la cumpararea automobilelor ca nu prea conteaza 20 Hp sau 50 in plus la cateva sute de cai.
    Dar stiti cum e omul ii place suprematia sa nu piarda de la vreun Audi la vreun semafor sau vreun mercedes.
    De aia si BMW sia creat o imagine de suprematie soferii BMW sunt cei mai indesciplinati pe motiv ca sunt primii la semafor si cad in plasa la politie, injura daca esti cu vreun golf si nu te dai din cale la oparte si se cred cu cea mai puternica masina deoarece au motoare si cutii de viteze sportive dar masina are lux la fel ca Audi si Mercedes.
    ASTA E PUNCTUL FORTE la BMW.
    6 0
  • BMW
    Salut asta va fi nick-ul meu pe automarket .
    BMW-M
    6 1
  • BMW p/u AUDI
    Numai ce am intrat pe sit-ul BMW si cand privesc mai atent sub capota NOULUI BMW 740d sta un motor de 2993 cm3 si 306 Hp si 600NM disponibili de la 1500 RPM .
    AUDI voi ati auzit de motor de 3.0 litri mai mult de 245 hp ?


    UITATIVA la noul MOTOR TWIN TURBO DIESEL de la BMW 3.0 litri

    Engine

    Cylinders/valves 6/4

    Capacity in ccm 2,993

    Stroke/bore in mm 90.0/84.0

    Max. output in kW (hp) at 1/min 225 (306)/4,400

    Max. torque in Nm at 1/min 600/1,500

    Power-to-weight ratio (EU) in kg/bhp 6,4
    5 1
  • Intrebare:D?
    am si eu o intrebare:D
    voi ce a`ti alege intre un Audi A5 sportback si Passat CC???
    k design interior,exterior,calitatea materialelor,puterea motorului si asa mai departe:D
    care ar fi mai buna si ce motor:? dar sa fie diesel motoru
    2 0
  • ...........
    auziti chiar e adevarat ce se zice! k la acest audi a5 sportback la spalatorie cand dau aia q jet intra apa inauntru printre usi pe la chedere pe akolo???
    0 1
  • @bmw-m
    tin sa iti dau o veste proasta
    a aparut 3.0 TDI bi turbo 313 c.p.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru