Drivetest Audi A6 Allroad (2006-2012)

Audi A6 Allroad (2006-2012) zoom
de Laurentiu Mandu, AUTOCAR
Joi, 20.07.2006
Audi peste tot

Bolzano este un oras destul de mic, plasat intre muntii din nordul Italiei, langa granita cu Austria. Atat de mic incat are un aeroport care nu depaseste dimensiunile celui de la Cluj. In plus, aterizarea pe acesta este la fel de dificila precum �alergarea� unei masini pe drumurile virajate din preajma orasului. Acesta este locul unde a ales Audi sa-si lanseze ultimul model cu tractiune integrala, Allroad quattro. Noua generatie a modelului care, pana recent, reprezenta singura solutie a lui Audi de a iesi off-road, este o masina superioara din multe puncte de vedere: aspect, confort, comportament pe sosea si pe teren accidentat.

Daca luam in calcul faptul ca generatia anterioara a lui Allroad s-a vandut in circa 90.000 de exemplare de la lansarea sa, in 2000, se poate preconiza faptul ca noua generatie va fi, de asemenea, un succes. Noul Allroad este bazat pe A6 Avant, oferind in plus ranforsari la nivelul sasiului si al caroseriei, excelenta tractiune integrala quattro si sistemul de suspensie pneumatica dezvoltat de Audi, caruia i s-a adaugat treapta �allroad�. Cumulate, aceste sisteme fac dintr-o masina de familie un adevarat model off-road atunci cand este nevoie.

LUXOS SI SPORTIV

Allroad quattro se dovedeste vehiculul perfect pentru transportarea copiilor la scoala, efectuarea cumparaturilor saptamanale, dar si pentru un picnic pe varful muntelui. Este adevarat si faptul ca numai o familie instarita isi poate permite un asemenea exemplar de rasa. Pretul CIP pentru versiunea de baza 3.0 TDI este de 44.022 euro (55.841 euro cu toate taxele incluse), in timp ce modelul de top, 4.2 V8, costa 58.641 euro CIP (75.932 cu toate taxele incluse). Desi ofera preturi similare celor disponibile pentru modelul SUV Q7, Allroad are un mare avantaj: ofera o dotare standard foarte bogata, in care sunt incluse si suspensiile pneumatice. Ca design, masina preia elementele atragatoare ale lui A6 Avant, carora le adauga o doza sporita de dinamism.

Elementele distinctive specifice off-road, cum ar fi scuturile de protectie din otel inoxidabil, pasajele evazate protejate intaresc imaginea sportiva a masinii, iar spoilerele redesenate pot fi vopsite intr-o culoare mata sau in culoarea masinii (sincer, mi-a placut mai mult a doua solutie). Grila frontala single frame proeminenta, cu bare cromate, a fost modificata, spatiul pentru numarul de inmatriculare dand impresia ca pluteste.

De asemenea, linia plafonului da mai degraba impresia unui coupe si jantele din aliaj de 17 inch (standard) adauga farmec masinii. Senzatia de lux combinat cu caracter sportiv este oferita, in mod clar, de interiorul lui Allroad quattro. In stilul caracteristic Audi, acest model este dominat de liniile si culorile elegante, care se combina excelent cu tapiteria din piele de calitate superioara. Aspectul elegant si, in acelasi timp, sportiv al plansei de bord si al consolei centrale, interfata MMI care controleaza sistemul de climatizare automata bi-zona, cu filtru de polen si senzori de soare, umiditate si de calitate a aerului, sistemul performant de navigatie sau sistemul Bluetooth sunt doar cateva dintre caracteristicile interiorului lui Allroad quattro.

Confortul este ridicat la cel mai inalt grad, scaunele incalzite din piele oferind suport lateral foarte bun, la fel ca si bancheta. Cei cinci pasageri care pot calatori excelent in aceasta masina isi pot depozita bagajele intr-un portbagaj versatil, care ofera un volum de 565 de litri. Acesta poate fi organizat in mai multe moduri si poate fi extins, in cazul rabatarii banchetei din spate, pana la 1.660 de litri.

PE SOSEA

Testul cu Allroad a fost organizat intr-o zona muntoasa, drumurile virajate care strabat Muntii Dolomiti fiind perfecte pentru a observa comportamentul rutier al masinii. Prima versiune testata a fost cea propulsata de motorul 3.0 TDI V6, care dezvolta 233 CP si un cuplu de 450 Nm. Acesta are mari sanse de a deveni cel mai bine vandut pe toate pietele, oferind atat putere mare si cuplu enorm cat si un comportament relaxat, raspuns rapid si un consum mediu oficial de 8,8 litri/100 km.

Cu suspensia setata pe modul �Dynamic�, masina se lipeste de sosea si are un comportament in viraje demn de o berlina sportiva, nu de un break inaltat, care masoara aproape 5 metri in lungime. Directia ofera un raspuns foarte bun, ruliul destul mare fiind controlat cu ajutorul tractiunii integrale permanente quattro. Trebuie remarcat faptul ca, la o masina atat de avansata din punct de vedere tehnologic precum Allroad quattro, cutia de viteze manuala nu mai este foarte utila. Mai ales pe virajele stranse legate pe care am testat-o, unde a trebuit sa schimb treptele de foarte multe ori. Desi Audi comunica faptul ca acest propulsor ofera cuplul maxim incepand de la 1.400 rpm, abia la 1.800 rpm simti ca masina incepe sa se miste.

Si atunci intr-un mod de-a dreptul violent. Setarile revizuite ale suspensiei contribuie la comportamentul sportiv al masinii, care ramane extrem de confortabila indiferent de maniera in care este condusa.

NAVA AMIRAL

Urmatoarea versiune testata este cea V8 FSI de 4,2 litri, care dezvolta o putere maxima de 350 CP si un cuplu de 440 Nm. Virajele muntilor mai sus amintiti au devenit un fleac pentru acest motor, care a impins masina spre viteze mari foarte usor, cu ajutorul cutiei de viteze automata Tiptronic, care poate fi actionata si manual, cu ajutorul clapetelor de pe volan. Autostrada a fost locul unde motorul V8 a aratat de ce este in stare si a propulsat masina foarte repede spre viteza maxima limitata la 250 km/h.

Este adevarat faptul ca masina ajunge la un consum de circa 26 la suta pe viraje, unde este condusa cu viteze foarte mari, dar senzatia traita este foarte tare. Audi Allroad quattro mai este disponibil si in versiunile de motorizare 3.2 V6 FSI si 2.7 TDI. Prima dezvolta 255 CP si un cuplu de 330 Nm, in timp ce al doilea ofera o putere suficienta, de 180 CP si un cuplu excelent, de 380 Nm. Motorul pe benzina de 3,2 litri este unul dintre cele mai noi pentru constructorul german, in timp ce al doilea favorizeaza consumul redus de combustibil (8,7 litri/100 km) si are avantajul pretului de pornire. O dovada a faptului ca, totusi, parcurgerea traseelor off-road nu se va petrece in numeroase randuri la volanul lui Allroad sunt pneurile sport care echipeaza masina, adaptate pentru sosea si viteze mari. Cu toate acestea, amatorii pot opta pentru pneuri specifice off-road, unde masina are un comportament fara cusur, dupa cum am remarcat printre randurile viilor din apropierea orasului Bolzano.

Asadar, Audi a decis sa scoata pe piata o noua generatie de Allroad, care este mult mai fiabila si mai competitiva pe sosea, dar ramane la fel de eficienta in afara soselei. De ce aceasta schimbare a filozofiei? De ce o masina care este excelenta pe sosea, desi anterior a fost predestinata mersului off-road? Fiindca, in sfarsit, Audi are deja o masina in intregime 4x4: Q7!

Nu ne-a placut

  • Pretul piperat

Ultimele teste

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru