Drivetest Audi S6 (2012-2014)

4.0 TFSI 420CP quattro S tronic
Audi S6 (2012-2014) zoom
de Mircea Meșter
Miercuri, 30.05.2012
Paradox

Pentru a putea să ţină pasul cu rivalii din segment în segmentul mare de performanţă, Audi reînnoieşte în această primăvară cea mai sportivă versiune din gama A6. Noul S6 îşi propune să se ia de gât cu variantele pre-AMG şi pre-M din portofoliul lui Mercedes E-Klasse şi BMW Seria 5, aruncând în luptă un motor V8 turbo nou-nouţ şi un look pe cât de subtil sportiv, pe atât de plăcut.

Cel mai interesant aspect al noului model este însă noul V8 turbo de 4.0 litri care ne-a arătat că motoarele puternice pot să facă faţă şi când e vorba de consum, E adevărat, cu ajutorul unor mici trucuri tehnologice de ultimă oră.

Audi S6 (2012-2014)
4.0 TFSI 420CP quattro S tronic

  • Pret de pornire 77.480 €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sub capota noului Audi S6 stă un V8 pe care l-am cunoscut prima dată pe A8 în versiune ceva mai cuminte, iar apoi pe noul S7 în declinare identică cu cea regăsită pe modelul testat. Este vorba de un TFSi de 4.0 litri care este produs la vecinii maghiari în uzina Audi din Gyor.

Înainte de a vorbi despre comportamentul pe şosea al motorului german, trebuie să subliniem câteva elemente necesare pentru a înţelege câteva dintre avantajele sale în segment. În primul rând, vorbim de un motor de 420 de cai putere la 5500 rpm şi 550 Nm disponibili între 1500 şi 5200 rpm. Observăm faptul că, cel puţin pe hârtie, motorul turbo al celor de la Audi promite o plajă largă de turaţii fără scăpări de zvâc, cu o zonă superioară 4500-5500 de real interes pentru cei care vor să se simtă cu adevărat sportivi. În acelaşi timp, însă, Audi a dotat motorul V8 cu tehnologia Cylinder on Demand, un sistem care dezactivează patru cilindri atunci când pedala de acceleraţie se odihneşte la rularea pe autostradă (între 960 şi 3500 rpm), efectul rapid fiind o reducere a consumului cu până la 20%. 

Dacă pe hârtie nu stă deloc rău, TFSI-ul V8 de la Audi reuşeşte să pună cifrele pe şosea într-un mod plăcut. În stilul unui atlet de sprint care porneşte rapid şi continuă să tragă înspre maximum de propriile limite către linia de sosire. Nu vei simţi explozie în S6, dar vei fi sigur că, dacă înveţi să stai în ture şi să apeşi pedala atunci când trebuie, vei depăşi fără probleme orice, oricând, oriunde e legal. E o maşină de familie care poate fi folosită atât într-o dimineaţă de primăvară în care-ţi duci copilul la grădiniţă, cât şi într-o sâmbătă mohorâtă pentru a-ţi însenina ziua pe şoselele de munte care aşteaptă putere.

Consum

Noul S6 profită la maximum de Cylinder on Demand şi de tehnologia Start-Stop pentru a afişa un consum excelent pentru un motor V8 de 420 de cai. Cu 9.7 litri/100 km în regim mediu mixt, modelul Audi reuşeşte să se claseze imediat sub Mercedes-Benz E500 BlueEfficiency la capitolul consum în această zonă de putere, depăşind BMW 550i xDrive şi Jaguar XF 5.0, modele care urcă peste bariera de 11 litri/100 km. 

Pentru a înţelege ceva mai bine evoluţia motorului de pe S6, cifrele ne arată că acesta consumă cu 25% mai puţin decât versiunea anterioară a lui S6. Deloc rău.

Pe şosea, computerul de bord al modelului german ne indica după 50 de kilometri în regim alert un consum de 14.6 litri/100 km. Nu e puţin în comparaţie cu cifrele cu care suntem obşnuiţi în viaţa de zi cu zi, dar S6 nu e maşina pe care ţi-o cumperi pentru a sta cu indicatorul de autonomie în faţă.

Performanţe

Audi demonstrează prin S6 că unul dintre cele mai economice motoare V8 (o alăturare care sună ciudat în context, dar care e din ce în ce mai actuală în anul de graţie 2012) poate fi unul dintre reperele segmentului din care face parte. Dacă nu aveţi bani de RS, M sau AMG, noul S6 este cea mai rapidă alternativă pe care o aveţi în acest segment. Alături de BMW 550i.

Cifrele sunt seci, dar explică multe: 4.8 secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă de 250 de kilometri pe oră. Mercedes vine cu 5.2 secunde, în timp ce Jaguar se îndepărtează la 5.7 secunde, deci la distanţă de ceea ce ar trebui să însemne o maşină sportivă. 

Interior

Interiorul noului Audi S6 este foarte asemănător - până la confuzie, în unele zone - cu cel al lui S7. Cele două modele strâns legate în gama Audi vin cu materiale premium şi mai ales cu o atenţie la detalii care le scapă celorlalţi. În pranteză fie spus, Audi a reuşit să dezvolte pe noile generaţii ale modelelor sale un standard de calitate interioară extrem de ridicat, intenţia declarată a inginerilor şi designerilor din Ingolstadt fiind aceea de a se concentra mult mai mult decât mărcile concurente pe ideea de asamblare şi de evoluţie a detaliilor. 

Germanii au dublat numărul membrilor echipei special dedicate interioarelor, iar rezultatul finit este reprezentat de interioare în care te simţi excelent pentru că simţurile îţi sunt atrase de calitate de top. Pot părea vorbe scumpe, dar e simplu să înţelegi despre ce e vorba intrând într-un Audi de segment superiot din primul showroom pe care îl vedeţi şi privind îndeaproape materialele folosite. 

E un amestec de aluminiu, piele texturată, lemn de calitate şi design simplu şi eficient. La nivel auditiv, tehnologia Active Noise Control foloseşte ultimul răcnet în materie de tehnologie pentru a neutraliza sunetele venite de afară. Stai pe scaune care arată demenţial şi care îţi asigură o postură corectă indiferent de cum conduci. În plus, dacă ţi-e pur şi simplu lene să foloseşti comenzile vocale, ai la dispoziţie un touchpad pe consola centrală pe care desenezi litere şi cifre cu degetul, iar maşina înţelege ce vrei şi pune pe monitor numele, numerele sau adresele pe care le doreşti. Laser, frate!

Preţ de achiziţie

Preţul de pornire al unui Audi S6 în România este de 77.480 de euro cu TVA inclus. O sumă mică pentru om, dar mare pentru omenire. Una care reuşeşte însă să se încadreze în zona tuturor modelelor din acest segment.

Cel mai ieftin model pe care poţi să-l cumperi în această clasă şi în această zonă de putere este, oarecum normal, Jaguar XF. Ca să vă faceţi o idee despre echilibrul între preţurile afişate de cei trei mari constructori germani, aflaţi că diferenţa dintre preţurile de listă ale lui Audi S6, BMW 550i şi Mercedes E500 este de doar 800 de euro, echivalentul sumei pe care trebuie s-o scoată din buzunar un client de acest nivel pentru a avea Bluetooth, de exemplu. Iar S6 este în mijlocul plajei de preţuri.

Siguranţă

Un segment superior nu vine cu excepţii ruşinoase la capitolul siguranţă decât în cazuri foarte rare. Audi nu face excepţie de la regulă şi vine cu cinci stele EuroNCAP pe gama A6 încă de la generaţia lansată în 2004. 

Actuala generaţie A6 - din care derivă S6 - a primit, evident, acelaşi număr de stele, cinci, reuşind să adune 91% din punctele posibile la capitolul protecţia pasagerilor adulţi. La acest lucru contribuie atât "patul" complet de 10 airbag-uri, cât şi sisteme precum cel de frânare automată la viteze de până la 30 km/h, Lane Assist, Park Assist sau Night Vision Assistant.

Ţinută de drum

Noul S6 dispune de sistemul de tracţiune integrală quattro cu vector de cuplu în standard, acesta trimiţând tracţiunea în mod neutru 60% pe spate şi 40% pe faţă. Opţional, cei interesaţi au la dispoziţie un diferenţial sport care combinat cu suspensia pneumatică adaptivă desenează un peisaj echilibrat spre sport pe şosea. Apropo de suspensia adaptivă sport, aceasta face ca S6 să se aşeze cu doi centimetri mai jos decât versiunile standard ale lui A6.

Evident, cel de la volan poate să-şi aleagă singur modul de rulare, având la dipzoiţie comenzile necesare pe consola centrală. Diferenţele dintre modurile de rulare Auto, Dynamic, Comfort şi Efficiency (care afectează la activare şi răspunsul cutiei şi al motorului) nu sunt însă atât de accentuate precum în cazul rivalilor bavarezi de la BMW, modificările fiind resimţite evident doar între alternativele diametral opuse ca abordare. Oricum, dacă nu sunteţi mulţumit de niciuna dintre setările standard, puteţi să vă "construiţi" maşina pe care o doriţi prin opţiunea Individual. 

Direcţia electromecanică - un element relativ nou în peisajul auto - nu dezamăgeşte. Logica sa este una pe cât de dinamică, pe atât de economică. De exemplu, atunci când rulezi pe autostradă şi volanul stă în poziţia zero, sistemul de direcţie nu consumă deloc energie. Aceste mici "ciupeli" duc la o scădere a consumului cu până la 0.3 litri/100 km. Din păcate pentru economie şi planetă, S6 e făcut pentru drumuri cât mai virajate cu putinţă, deci slabe şanse să economisiţi benzină astfel.

Vizibilitate

Dacă eşti obişnuit cu un sedan, S6 nu-ţi va face probleme la capitolul vizibilitate. Ba dimpotrivă. Tehnologia de ultimă oră montată la bord te va ajuta să te orientezi în spaţiu mult mai uşor cu ajutorul camerelor şi al senzorilor de toate tipurile, iar dimensiunile ceva mai generoase ale lui S6 (are, totuşi, aproape cinci metri în lungime) vor fi o provocare, nu o problemă. 

Tehnologie

În capitolele anterioare am enumerat deja o armată de sisteme care ar fi putut umple textul la capitolul Tehnologie. E destul să reamintesc elemente precum Cylinder on Demand, Active Noise Control, camerele aşezate de jur-împrejurul maşinii sau grupul de sisteme active de siguranţă care te ajută să-ţi duci viaţa mai departe fără a risca să fii prins pe picior greşit din cauza neatenţiei. Cu toate acestea, lista de elemente tehnologice de pe S6 poate continua. Trebuie neapărat amintit sistemul audio Bang&Olufsen care aduce 15 incinte acustice în maşină, navigaţia care include o imagine prin satelit (Google Earth) a zonei în care te afli sau posibilitatea de a-ţi transforma maşina în router wifi pentru ca pasagerii să se delecteze cu deliciile internetului pentru a se lupta cu plictiseala. În plus, dacă te-ai plictisit de muzica proprie, Audi oferă de acum pe S6 un radio online şi un seviciu de muzică on demand disponibil printr-o aplicaţie de smartphone. Le-am încercat pe toate şi am decis că lucrurile merg în direcţia bună. E greu să te mai plictiseşti în maşină în anul 2012.

Design

Pentru cei conservatori din fire, Audi S6 este o apariţie excepţională: nu te scoate în evidenţă, iar de motor te bucuri tu, cel care a dat banii pe maşina asta şi care este îndreptăţit să aibă acces la toate bunătăţile oferite de maşină. Cei care îşi doresc imagine nu vor vedea S6 ca pe o alternativă reală la nivel estetic, aceştia urmând să se mulţumească cu aprecierea celor care cunosc cu adevărat industria auto.

Audi S6 este neutru ca imagine. Dacă nu eşti atent şi nu vezi logo-ul S de pe grilă sau din spate, vei tinde să crezi că ai în faţă un A6. Asta dacă ai probleme cu auzul. Oricum, aşteptăm RS6 pentru senzaţii vizuale mai puternice.

Nu ne-a placut

  • Design fad
Date tehnice - Audi S6 (2012-2014) 4.0 TFSI 420CP quattro S tronic
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
3993
Lungime mm
4931
Putere maxima CP (rpm)
420 (5500)
Latime mm
1874
Cuplu maxim Nm (rpm)
550 (1400)
Inaltime mm
1468
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1970
Acceleratie 0-100 km/h s
4.8
Ampatament mm
2916
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
75
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
530
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi S6 (2012-2014)

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • ???
    Care facelift? Asta nu e noua generaţie A6?!
    22 11
  • Arata f bine, dar eu nu inteleg dc a fost numita S6 face-lift, a fost lansata acum cativa ani si acum e face-lift? In fine, incurcati face-lifturile cu generatiile noi destul de des, sau invers, nu mai departe de ieri.
    Astept noul RS6, ar cam trebui sa apara, iar infatisarea mai stearsa, dupa cum spuneti, este exact ce trebuie pt S6, pana la urma este un A6 cu-n motor puternic, pt agresivitate ca infatisare si comportament va fi RS-ul.
    24 2
  • Lexmark
    Alo, care LS460?
    Printre alte multe aberatii si paradoxuri (la propriu) mai si comparati A6-le cu un model dintr-un segment superior (vezi aici Lexus LS 460) care nu e tocmai OK... in aceeasi clasa fiind Lexus GS, dar nu-i bai ca celor carora se adreseaza articolul tot nu stiu ce-i aia....iar voi nici atat!
    8 23
  • design
    si asta tot design fad are? http://media.il.edmunds-media.com/audi/a6/2012/ct/2012_audi_a6_group_ct_704111_815.jpg

    nu ma intereseaza pretul...oricum nu imi permit asa ceva, insa masina e bestiala :)
    8 7
  • Anonim
    Daca designul masinii este fad, ce putem spune despre Bmw seria 5 sau E classe? Ca sunt facute din topor?
    7 24
  • Au dat acceasi nota ca la hyundai..superb!! despre masina nu pot sa ic decat ca e sport si atat!!! designul deja e plictisitor!!MATRIOSCA!
    13 21
  • "Cele două modele strâns legate în gama Audi vin cu materiale premium şi mai ales cu o atenţie la detalii care le scapă celorlalţi. "

    sa intelegem ca la Mercedes si BMW zangane butoanele ?
    21 2
  • S6
    Super masina, hiper motor!
    10 10
  • edi80
    Tinere, tu "activezi" de ceva timp pe acest site, dar nu ai reusit sa intelegi nici pana acum sistemul de notare? Ce legatura au stelele acordate la aceasta masina cu masina de care aduci tu minte, greule de cap?

    Este vorba de un punctaj pt. clasa din care face parte.

    Asa cum un S-Class poate obtine 5 stele, la fel si un Nissan Micra poate obtine tot 5 stele. 5 stele la clasa lui. Un lucru atat de simplu nu reusesti sa procesezi. Cate clase ai?
    21 1
  • *aminte
    1 0
  • in afara de motor care este bestial, sigur TDi-stiiiiiii o sa comenteze, este aceeasi masina banala de la audiiiiii
    7 5
  • Pro si Contra
    Daca comparam S6 cu 550i la performante sunt cam egale, AUDI are V8 420 CP, 4,8 sec pana la 100 Km vs BMW 550i are V8 407 CP, 4,8 secunde pana la suta, cam acelasi pret. Parerea mea BMW arata mai bine ca A6 pe care eu il incurc cu A4, insa aici BMW are un minus pentru ca din punct de vedere estetic ca sa arate ca un concurent pt S6 trebuie sa mai dau vreo 5 mii pe pachetul M. Cei de la BMW isi doreau ca M550d care face parte sin gama noua de M-uri sa concureze cu gama AUDI S, dar nimeni nu ii ia in seama. M550d este mai performant ca cele doua mentionate si mai este si diesel, motor L6, 381 CP, 4,7 sec pana la suta, deci motor mai mic, CP mai putin si aceleasi performante si mai arata si trsanet, doar este un M. Este cu 6 mii mai scump ca S6 sau 550i, dar este alegerea perfecta.
    17 3
  • @Jan - ai o mare dreptate, thumbs up!
    oricum ai intoarce povestea in momentul in care ai de dat 100000Euro pe o masina optiunile variaza extrem de mult in funcite de ce vrei cu adevarat (la 100k poti sa-ti iei un 911..)
    11 1
  • test drive
    un test drive cu noua ibiza cand vedem?
    2 4
  • chuck norris
    @alinusu
    esti cam ciamciuc asta nu e facelift lu a6 este a lu vechiu s6 s6 este o versiune mai puternica a lui a6 si a6 a primit facelift un pic mai demult tu vrei sa primeasca din nou a6 facelift daca abia a primit?
    6 4
  • chuck norris
    bai ...
    nu-l mai baga in seama pe edi 80 ca nu vezi ca inteligenta l-a parasit?
    5 1
  • chuck norris
    am cam gresit un pic
    asta nu e s6 cu facelift e noul s6
    5 1
  • Raspuns BMW
    Intr adevar BMW a regandit tactica pt Europa si a propus un concurent diesel. Pt piata din USA au upgradat motorul de 4,4l pana la 450hp, dar acesta e disponibil doar pe 6 si 7 cu facelift.

    La nivelul clasei mari, diferentele de performante si tehnologie s au redus semnificativ intre marcile germane incat alegerea unui model tine de gustul clientului....
    4 3
  • Alo?! Audi S6 NU este "cea mai sportivă versiune din gama A6"!
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru