de Bogdan Mirică
Luni, 10.05.2010
-
-
Trimite pe:
Vechiul BMW Seria 5 este vazut ca proscrisul gamei, ca adolescentul rebel, ca expresia nonconformismului lui Bangle. Este expresia pura a dorintei de a face ceva diferit, lovita crunt de critici dure, dar capabila sa raspunda tuturor cu un succes financiar nebun. Noua generatie, a sasea la numar, s-a cumintit. Pasteaza traditia, paseste timid pe urmele lui Seria 7, exploateaza in limite decente sentimentul de agresivitate si tempereaza excesele de design. Puse in balanta, E60 si F10 sunt doua masini contradictorii, una care abunda in abstractul primului Picasso designer auto (Chris Bangle) si una prea cuminte pentru a risca un nou val de critici. Sa iubim nebunia sau conservatorismul? Depinde doar de spiritul fiecarui client de Seria 5, actual sau viitor. Multumim insa conducerii din Munchen pentru ca nu a abandonat ideea unui sedan dinamic, gata sa iti smulga un zambet discret sau un hohot sanatos atunci cand "posteriorul" se trezeste la viata.
-
Pret de pornire
43.958 €
-
Pret model testat
52.638 €
-
Taxa auto
731 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Am retrait sintagma "Joy is BMW' la volanul unei versiuni diesel, binecunoscute de publicul din Romania, 530d, sau altfel spus, echilibrul perfect intre putere si consum redus. Revederea cu motorul in sase cilindri "liniari" a starnit amintiri placute si a reconfirmat suprematia rasei ariene, din zona Munchen-ului, in domeniul motoarelor diesel de inalta performanta. Propulsorul cu sase cilindri in linie si o capacitate de 3.0 litri a pus la dispozitie neobosita-i herghelie de 245 de cai putere, asistata in permanenta de un cuplu motor impresionant: 540 de Nm. Daca luam in calcul ca sedanul debordeaza de energie inca de la 1750 de rotatii, iar toti caii putere galopeaza la capacitate maxima atunci cand acul turometrului urca la 4000 de rpm, ajungem la concluzia ca bavarezii continua sa culeaga roadele unei retete de succes. Este inutil sa spunem ca masina se simte bine in orice situatie, ca acceleratia este prompta si ca resursele sunt suficiente, chiar daca sedanul cantareste aproape 1800 de kilograme. Detaliile de acest gen au devenit deja reguli generale, cu aplicabilitate in interiorul intregii game BMW. Nu putem trece insa peste aceasta rubrica fara a vorbi de ceea ce simte cel din spatele volanului: un impuls puternic al acceleratiei, o senzatie de resurse inepuizabile, chiar si atunci cand rulezi cu 200 de km/h, o brutalitate care creeaza dependenta si o simfonie baritonala, transmisa doar pe "frecventa" evacuarii duble. Dieselul german sufera de o discretie maxima dar si de o reactie exploziva ori de cate ori calci pedala de acceleratie. Nemtii au gasit insa o cale sa rafineze forta bruta si sa-i dea prestanta unei limuzine, asemeni fratelui mai mare. Pentru asta, BMW a implantat in interiorul noului "rechin", cea mai noua transmisie automata cu opt rapoarte, dezvoltata impreuna cu ZF, gata sa ofere surprize vizuale dar mai ales senzoriale. Cand spunem noutati vizuale, ne referim la manerul schimbatorului de viteze, redesenat, dar mai ales la padelele instalate in spatele volanului. Nu! Nu va ganditi la traditionalele padele inutile si anormale, cu care ne-am obisnuit pana acum. BMW a invatat din propriile-i greseli si a apelat la ajutorul specialistilor diviziei M, care au transplantat padelele actualului M3, mult mai utile si mai placute. In ceea ce priveste experienta senzoriala, transmisia cu opt rapoarte se dovedeste a fi foarte liniara, extrem de bine etajata si gata oricand de un raspuns prompt. Comportamentul acesteia este insa influentat complet de modul in care soferul prefera sa ruleze: Normal, Confort, Sport si Sport+. Asa cum o sugereaza si numele, transmisia poate retrograda violent cand este nevoie, de obicei atunci cand simte apasarea brusca a aceleratiei, sau poate oferi o senzatie de plutire, de croaziera lina, pana in cel de-al noualea cer, respectiv al optulea raport. Concluzia este una simpla si total previzibila: ansamblul motor - cutie de viteze se muleaza perfect pe nevoile si comportamentul oricarui sofer.
Consum
In ultimii ani BMW a cautat sa isi cladeasca imaginea unui constructor premium, permanent interesat de problema incalzirii globale. Drept pentru care, inginerii au cautat tot felul de "chichite", care sa reduca consumul mediu si implicit emisiile de CO2. Ansamblul progreselor facute in acest sens a primit titulatura generala Efficient Dynamics si a inceput sa isi faca loc in interiorul intregii game de modele. Exemplarul testat de noi ne-a oferit ocazia de a ne "juca" cu un sistem de regenerare a fortei de franare, care se activeaza ori de cat ori piciorul drept calca pedala din stanga acceleratiei. Marketing sau nu, Efficient Dynamics face ca valorile consumului sa fie deosebit de scazute pentru un motor de 3.0 litri, prins in traficul urban. Mai exact, un 530d se poate multumi cu doar 10.3 litri/100 de km intr-un oras ca Bucuresti si cu aproape 7 litri/100 de kilometri, atunci cand nu se fac excese de viteza pe drumurile extra-urbane.
Interior
Atunci cand a aparut pentru prima data in fata publicului, noul Seria 5 a parut o copie, nici macar in miniatura, a limuzinei Seria 7. Atat exteriorul cat si interiorul tradau o multime de similaritati. La o privire mai atenta insa, ochiul profanului poate descoperi o multime de linii, de influente si de trairi ascunse in spatele unei habitaclu, caracterizat de unii ca fiind monoton. Linia conservatoare a plansei de bord se pastreaza, insa este animata de linii care curg usor spre portiere si spre consola centrala. Armonia liniilor perfecte prinde viata cu ajutorul unor materiale de calitate superioara, create special pentru elite si nu pentru marea masa, privata de asemenea senzatii tactile. Plasticul moale, in care se afunda degetele curioase, pielea moale si prietenoasa, insertiile din lemn slefuit cu grija si aluminiul rece, pe care iti aluneca deseori mainile, sunt doar cateva din experientele senzoriale traite in interiorul noului Seria 5. Inca de cand deschizi portiera, pragurile cu insertii din aluminiu par sa iti ureze "Bun venit acasa!" iar scaunele "fotoliu", imbracate in piele crem Dakota Oyster, te intampina cu aceeasi imbratisare familiara, adaptata dupa nevoile ultimei intalniri. Afisajul traditional portocaliu a ramas neschimbat, insa a fost animat de albastrul afisajului "Efficient Dynamic". Adevarata pata de culoare este data insa de sistemul iDrive, care coloreaza partea superioara a bordului.
Noul Seria 5 a crescut simtitor in dimensiuni, apropiindu-se mult de Seria 7, trasatura apreciata de unii dar dezaprobata de altii, care vad o pierdere a spiritului individual. Centimetrii castigati de modelul german se resimt in interior, unde patru adulti se vor simti in deplin confort (pe hartie vorbim de cinci locuri). Cu toate acestea, pe locurile din spate nu veti gasi acea abundenta la care v-ati fi asteptat de la un model de 4899 mm lungime si 2968 mm ampatament. Nici spatiile de depozitare nu impresioneaza foarte mult, decupajele portierelor fiind incapabile sa gazduiasca sticle si alte obiecte ceva mai voluminoase. Noroc cu suportul de pahare de pe consola centrala si cu buzunarele croite pe spatarul scaunelor fata. Portbagajul inghite pana la 520 de litri, insa clientul trebuie sa aiba grija la obiectele pe care intentioneaza sa le transporte, accesul la incarcare fiind obstructionat de deschiderea usii portbagajului.
Preţ de achiziţie
Atunci cand iti doresti un model de segment premium trebuie sa fii dispus sa platesti undeva peste 50.000 de euro, minim. In 99% din cazuri banii nu sunt o problema si implicit nici lista de optionale. Pentru ceilalti 1% vom face insa o analiza de pret si modul in care se raporteaza Seria 5 la rivalii din segment. Modelul german pleaca de la 42.661 de euro, pret cu TVA inclus, valabil pentru versiunea 523i de 204 cai putere. Entry-level-ul gamei va sosi insa abia la vara, cand publicul din Romania va primi viitorul best-seller autohton, 520d, asteptat sa coste undeva sub 40.000 de euro. Rivalii din segment adopta politici diferite. Ca de obicei, Audi se pozitioneaza sub rivalii bavarezi, cu o versiune pe benzina de 177 de cai putere a lui A6, ce porneste de la 38.674 de euro cu TVA. Pentru o unitate pe benzina de 190 de cai putere, pretul se apropie de cel al BMW-ului, si anume 41.625 de euro. Daca ne gandim ca cei din Munchen ofera 14 cai in plus si o propulsie posterioara, am putea fi tentati sa platim cei 1000 de euro in plus. De cealalta parte, Mercedes E-Klasse porneste de la 39.389 de euro cu TVA inclus, pret valabil pentru versiunea diesel economica 200 CDI BlueEfficiency. O unitate pe benzina de 204 cai putere, E250 CGI BlueEfficiency, adica similara celei intalnite pe BMW, va scoate din buzunar 45.280 de euro, cu aproape 3000 de euro mai mult decat Seria 5. Ne indreptam insa atentia asupra versiunii testate de noi, 530d, care pleaca de la 50.099 euro cu TVA, un pret destul de piperat, insa acceptabil in comparatie cu concurenta. Un E-Klasse in versiunea 350 CDI BlueEfficiency de 231 de cai scoate din buzunar 51.884 de euro, o diferenta mare si nejustificata daca luam in calcul performantele propulsorului. De cealalta parte insa, Audi A6 3.0 TDI de 233 de cai putere si tractiune quattro poate incepe de la 46.842 de euro cu TVA inclus. Bineinteles in toate cele trei cazuri, preturilor de pornire li se mai adauga cateva zeci de mii de euro in plus, in functie de optionalele pe care clientul doreste sa le detina. Iata care sunt preturile pentru un minim de dotari premium, regasite pe BMW Seria 5: tapiterie din piele Dakota Oyster - 1689 de euro, scaune fata "Confort", reglabile electric - 1899 de euro, Integral Active Steering - 1470 de euro, Adaptive Drive - 2521 de euro, sistem de navigatie Professional - 2109 euro, pilot automat cu functie Stop&Go - 1302 euro. La final lista de optionale ale versiunii testate de noi a urcat pretul exemplarului la un total de 65.242 de euro fara TVA, adica 77.637 de euro.
Siguranţă
Este lesne de inteles ca bavarezii si-au propus si au obitnut cinci stele in cadrul testului EuroNCAP. Reusita nemtilor a fost cu atat mai interesanta cu cat modelul BMW a primit maximum de puncte la capitolul Eficienta sistemelor de siguranta. Nimeni nu s-a ridicat pana acum la 100% la acest capitol de notare. Meritul inginerilor din Munchen se vrea insa a fi, pe langa caroseria mai rigida cu 55%, ansamblul de sisteme care au ca singur scop evitarea unui accident si nu neaparat folosirea celorlalte armamente din dotare: airbaguri frontale, laterale si cortina. Din seria elementelor de siguranta activa, amintim sistemele de control al tractiunii si stabilitatii, ABS-ul, precum si noile gadget-uri care iti dau impresia ca te afli intr-un Volvo. Desi pentru unii vor parea enervante, marea majoritatea se va bucura de utilitatea lor. Vorbim aici despre sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare, care induce o vibratie scurta in volan, menita sa atraga atentia soferului. Nu avem si o alerta sonora ca la Honda Accord sau o vibratie in scaun ca la Citroen C6, dar ne putem multumi si cu atat. De asemenea, pentru cei care uita sa se asigure la schimbarea benzii de rulare, un triunghi portocaliu, inglobat in oglinzile laterale, clipeste amenintator atunci cand din spate se apropie un alt vehicul. Functia este regasita de altfel si pe ceilalti rivali din segment. Un alt gadget care ajuta soferul este pilotul automat cu functie Stop&Go, care accelereaza sau franeaza in functie de vehiculul din fata, evitand adeseori un impact cauzat de neatentia soferului. Pentru cei cu adevarat pretentiosi, BMW propune si un Head-Up Display, capabil sa afiseze o multime de functii, un sistem care nu permite uitarea cheii de contact in portbagaj si o functie de aprindere graduala a stopurilor, in functie de intensitatea franarii.
Ţinută de drum
BMW Seria 5 copiaza gadget-urile Seriei 7 atunci cand vine vorba de tinuta de drum. Modelele bavareze de altadata fac loc acum unor vehicule super tehnologizate, controlate electronic, uneori poate prea mult. Functia Adaptive Drive poate modifica comportamentul suspensiilor, sasiului, motorului si cutiei de viteze, in functie de stilul de condus al soferului si de traseul pe care acesta intentioneaza sa il adopte. Modul Confort este recomandat pentru orasele aglomerate, unde comandamentul de iarna si vremea potrivnica au lasat in urma strazi bombardate. Modul Normal poate fi folosit fara probleme, oricand, suspensia si directia fiind gata sa intervina ferm ori de cate ori este nevoie de o manevra brusca. Pentru cei care vor o rulare mai sportiva si o evaporare a motorinei din rezervor, recomandam modul Sport, care mentine cutia de viteze intr-o permanenta stare de alerta si acul turometrului peste 2000 de rotatii, gata sa zboare in zona rosie. Pentru cei cu o doza mai mare de curaj, BMW propune Sport+, mod in care sistemele de siguranta sunt dezactivate, sasiul este orientat catre o rulare sportiva iar directia si pedala de acceleratie raspund uimitor. Abia acum BMW isi arata adevarata fata, ascunsa de oamenii de marketing sub imaginea premium, axata pe confort. Abia gasim mostenirea pe care inginerii bavarezi s-au straduit sa o pastreze intacta: tinuta de drum exemplara. Chiar daca cei 540 de Nm fac ca aproape fiecare plecare de pe loc sa se faca cu zgomot, directia iti da o senzatie de siguranta cum rar ai intalnit la o masina. Imediat ce te obisnuiesti cu precizia ei esti tentat sa iti croiesti traiectorii indraznete, sa abordezi un viraj strans, cu viteze la care nici macar nu te gandeai, si in cele din urma sa derapezi controlat, intr-un ritm de vals, care creeaza dependenta. Abia acum intelegi de ce "Joy is BMW".
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate BMW Seria 5 cauta sa compenseze sacrificiile facute de ingineri pentru ideile fluente ale designerilor. Oglinzile laterale nu sunt deosebit de generoase, desi se pot achita cu succes de indatoriri daca sunt potrivite cu atentie. Montantii spate se vor dovedi ceva cam mari pentru persoanele care au probleme la gararea cu spatele, insa luneta va fi incadrata bine de oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire. Avand in vedere dimensiunile modelului si faptul ca vorbim de un segment premium, cel mai indicat ar fi sa alegeti din lista de optionale o camera atasata treptei de marsarier. BMW deschide insa ochii celui de la volan pe timp de noapte. Multumita noului sistem de lumini adaptive si a farurilor bi-xenon, Seria 5 reuseste sa se simta la fel de bine chiar si la lasarea intunericului. In plus, luminile LED frontale si posterioare ajuta la individualizarea modelului pe sosea.
Tehnologie
Pentru a putea fi demn de segmentul sau, Seria 5 trebuia sa vina cu un nou pachet de gadget-uri, gata sa-i dea pe spate chiar si pe cei mai pretentiosi clienti. BMW s-a conformat tendintelor actuale si a cautat sa faca din habitaclul noului sedan o adevarata resedinta de lux pe roti, unde te poti delecta cu muzica preferata la un sistem audio de performanta sau te poti racori cu un aer proaspat, trimis pe patru zone de climatizarea automata. Si pentru a ocupa timpul celor care se plictisesc repede, pachetul de scaune Confort ofera o multime de reglaje electrice, de la cele pentru zona lombara, pana la cele pentru sustinerea laterala si pentru tetiere. Nu lipseste incalzirea scaunelor fata si spate pe trei trepte, insa, apropierea verii, ne face sa ne dorim si o ventilatie, utila atunci cand rulezi pe distante lungi si temperatura de afara creste alarmant. Comenzile de pe volanul reglabil electric, tapiteria din piele, sistemul de spalare a farurilor, senzorii de ploaie, lumina si parcare, asistentul pentru faza lunga, comenzile vocale si conexiunea Bluetooth sunt doar cateva din functiile care nu lipsesc in interiorul modelului bavarez. Trebuie sa notam si prezenta sistemului iDrive, care complica existenta celui de la volan pe masura ce evolueaza. Spre deosebire de celelalte sisteme multimedia, ramane insa usor de folosit si prietenos cu utilizatorul. Ecranul color de 7 inch va ilustra functiile sistemului audio, de climatizare, senzorii de parcare si bineinteles hartile navigatiei, destul de complete si in cazul Romaniei. La final am pastrat ceva si pentru melomani: conexiunea USB permite utilizatorului sa isi salveze propriul profil, definit de o lista de melodii preferate.
Design
Asa cum am spus si la inceputul testului, noua generatie Seria 5 se apropie amenintator de mult de Seria 7. Bavarezii nu se tem insa de o canibalizare a vanzarilor, pentru ca fiecare model are publicul sau, bine definit, care apreciaza valori diferite in cazul ambelor sedanuri. Designerii BMW au cautat sa preia reteta de succes inaugurata de Seria 7, chiar daca au riscat sa fie criticati pentru spiritul conservator. Nemtii si-au luat insa si cateva masuri de precautie, personalizand blocurile optice fata si spate, care momentan au evoluat la o forma placuta, putin agresiva, digerabila pentru un public cat mai larg. Aspectul robust se pastreaza si este subliniat de capota cu nervuri proeminente, de pragurile laterale, de garda la sol redusa si de jantele de 18 inch din aluminiu.
Ne-a placut
- Puterea motorului
- Tinuta de drum
- Materialele de calitate
- Cuplul motor
Nu ne-a placut
- Pretul piperat
- Spatiul pe locurile din spate
Nu l-am condus dar inclin sa il cred pe Bogdan ca si la acest capitol este de nota 10.
- designul frontal arata ca cineva acolo e fie lenes, fie fricos sa isi asume riscuri; oricum, mai binde decat Bangle.
- capacul dela torpedou si designul bordului ca si la seria 7 e deranjat pentru genunchi (cel putin pt mine la 1,83 m)
- spatiul in spate e sub asteptari fata de lungimea masinii; as fi preferat un portbagaj mai mic dar mai mult spatiu pt genunchi in spate (aici sunt putin carcotas pentru ca cel care statea in fata mea era si el cam de1,8m, dar oricum la dimensiunea asta nu te astepti la probleme
- diferenta de feeling intre "confort" si"sport" in cazul suspensiei nu e asa de mare pe cat te astepti; poate ca in modul confort ar fi fost mai utile niste roti mai mici de 19 (din pacate nu am avut de ales una cu toti mai mici)
- camera ofera o imagine de calitate mai proasta decat masini care costa jumatate din pretul acesteia
Oricum, toate astea sunt nimicuri pentru ca dinamic masina este de departe cea mai buna din segment (scuze, nu am testat XF si pachetul dynamic drive chiar face o diferenta notabila), scaunele optionale cu masaj sunt pur si simplu perfecte, directia are feed-back bun , desi parca se putea putin mai mult feeling in volan (cel putin la cea progresiva).
Succes la vanzari si asteptam 540d pentru senzatii cu adevarat tari.
- Putin mai buna insonorizarea la vant la viteze mari ar fi facut-o perfecta.
- La trecerea peste gropi la viteze reduse cred ca la rotile mari nu poate nimeni sa reduca zgomotul, dar ar fi fost si acolo binevenit.;
- Pielea deschisa se murdareste extrem de repede.
- Motorul acesta mi se pare minimul acceptabil pentru masa masinii; orice ar scoate de pe masina sa o usureze, varianta de 2 litri va fi submotorizata.
- suportul optional de pahar este urat ca un accesoriu de Solenza
Oricum, daca nu esti afectat de mofturile "de gust" de mai sus si iti face placere sa conduci o masina, atunci in segmentul acesta masina nu are competitor.
citez ce ati scris :
" Concluzia este una simpla si total previzibila: ansamblul motor - cutie de viteze se muleaza perfect pe nevoile si comportamentul oricarui sofer. "
Eu incep sa inteleg ca voi faceti marketing in defavoarea rivalilor.
Nu degeaba si sit-ul se numeste AUTO-MARKET adica faceti marketing.
In rest masina este perfecta, mult peste E60 cand vine vorba de design.Se pare ca incearca sa se intoarca la radacini.Pacat de doate sistemele high-tech, frumoase si utile, dar cand apare o eroare si o tii in service 2 luni ca aia nu stiu care din multitudinea de senzori e dus si mai platesi si 5% din pretul masinii pentru niste prostioare electronice, parca nu mai sunt asa de utile.
@zeuss: respectele mele domnule.Ca tine sa mai tot vedem pe forum.Si nu ca alegi bmw in loc de audi, indiferent, ci ca ai bunul simt si taria sa recunosti.
@dan: este submotorizat.Fa un calcul CP/tona si iti vei da seama.
@M1 - S-classu e referinta in clasa de lux de cand a aparut si o sa fii mult timp de aici inainte.
daca citeai intreg articolul despre R8-u ai fi vazut k acolo scrie k au luat foc mai multe super caruri, nu toate din acelasi model.
Intr adevar la momentul asta si eu as alege seria 5 ul in lupta asta acerba intre E, A6 si bmw ul in discutie insa, aici iti dau dreptate cdg, va tebuii sa vedem si viitorul a6 intrucat asta are ceva anisori si este cam depasit. Cat despre comparatia cu E classe tine cred doar de gust.
si am facut niste poze cu noul BMW seria 5 F10 si vreau sa va zic ca e o masina perfecta, am avut senzatia ca sunt intr-un seria 7 .
Dupa asta am fost la GRAND PREMIUM SRL (importator oficial Mercedes-Benz in MOLDOVA) si am realizat mici diferente intre BMW si Mercedes-Benz (seria 5 si E-class).
BMW 5F10 la moment e peste E-class la absolut toate capitolele (LUX , CALITATE ,PERFORMANTA , DESIGN , TINUTA DE DRUM , MOTOR,TRANSMISIE,.
Daca o sa aveti ocazia sa urcati in noul seria 5 o sa va convingeti si singuri de vorbele spuse de mine.
Faptul ca BMW vinde mai mult ca concurenta (audi si mercedes) rezulta din aceea ca oamenii apreciaza tehnologiile ( Eficient and Dynamic , xDrive, DSC , VALVETRONIC , etc., toate elementile precum: tinuta de drum de 5 stele,puterea, siguranta , calitatea, toate la un loc creeaza placerea de a conduce si BMW se straduie sa-si mentina pozitia de LIDER PREMIUM anume prin lucrurile enumnerate de mine , oamenii apreciaza consumul , luxul, puterea , siguranta si tinuta de drum (toate sunt cu un + pe BMW si cu un - pe concurenta.
Cine doreste sa le arat poze cu noile opere de arta din Stuttgart si Munchen i le pot trimite pe messenger ( bmw_bvr ) .
O tii una si buna ca BMW sta prost la DESIGN , baiete te gresesti rau de tot.
Noul Seria 5 are interior de seria 7 dar seria 7 isi bate joc de E-class la interior , e cu o stea mai sus decat E-class.
Asa ca mai gandeste-te cand scrii.
Recunosc ca am fost și sunt fan Bangle. Modelele sale mi s-au părut un aer proaspăt in design-ul auto, o gura de oxigen pentru prăfuitul design bmw. Nu toate modelele sale au fost la fel de reușite, dar (fosta) serie 5 a fost vârful! Dar trebuie sa ai o minte foarte deschisa, sau măcar sa lucrezi în domenii conexe design-ului ca sa poți aprecia creațiile lui Bangle.
Prin acest nou seria 5 cei de la bmw dau dovada de lipsa de imaginație, un design exterior fricos (farurile in special sunt ca niște ochișori triști și cuminți) și în același timp pompos, încărcat ca un pom de Crăciun. Acum toată lumea pune led-uri și luminițe , unde vrei și unde nu vrei, au copiat moda kitsch de la audi a beculețelor de Crăciun și gata design-ul!
insa sa vezi s-klasse cum isi bate joc de seria 7 la interior, ca ti se inrosesc bucile
interiorul la bmw este intr-adevar elegant si frumos, insa mi se pare deja tras de coada punctajul asta si primeasca si aici 10 in conditiile in care interiorul unui acura de ex e de 2 ori mai frumos
parerile unor amatori k bmw sunt penibile, ei fac poze si dupaia isi dau cu parerea.
masina kiar arata bine bine.
Iar de "Stefan cel iute la manie si grabnic varsatoriu de sange" mai documenteaza-te. O sa fii socat cat de tare a semat cu un conducator rus care a oripilat multa lume.
Ia-o incet cu acuzele ca pana una-alta nu ai nici tu de unde sa stii daca esti roman si BMW oricum nu are nimic de a face cu asta.
Da, intr-a devar la Chisinau BMW a avut ani cand era importatorul numarul 1 (pana a aparut Dacia) si acolo sunt destui raportat la totalul populatiei care merg cu masini ce au acelasi cost cu un seria 5. Ma intreb de fiecare data pe unde le folosesc fara sa le rupa?
E tara / provincia perfecta sa iti cumperi masina cu cea mai confortabila suspensie.
Ioan il chema pe bunic .
Eu sunt pentru ROMANIA mare de mic copil , nu de cand ROMANIA e in UE.
Sunt roman ca viata de aici cu multe rusizme m-a facut sa fiu de mic cu ura pe RUSI si pe cei ce au DEZBINAT TARA ROMANEASCA.
Am fost nascut de mic sa fiu roman sa stiu cine sunt , din pacate sunt multi magari in BASARABIA care spun ca romanii sunt TIGANI si niste curve(cred ca se trage de la al doilea razboi mondial cand romania a fost cu nemtii si pe urma s-a dat cu rusia) , eu nu impart ideile cu ei , deoarece suntem cu totii ROMANI , chiar daca unii nu stiu, dar ROMANI suntem cu totii.
Si peste Prut la voi sunt multi care ne fac RUSI , dar nu am sa ma uit in gura prostilor .,
Referitor la BMW , CHISINAUL e preponderent plin de BMW-uri, pe doi Merecedes si audi pe 3. Asta e , lumea asa alege , nu degeaba BMW e lider PREMIUM MONDIAL, BMW 315 mii in primul trimestru , AUdi 270mii si Mercedes 245 mii.
Referitor la noul seria 5:
e-classe -> seria 5 -> s-classe parerea mea ...
Si da, as lua o japoneza in locul germanicilor. Nemtii ofera dar cer prea mult pentru ce ofera. Masina este prea "cheala" in standard, iar pretul dotarilor suplimentare este mult prea mare.
E doar o opinie, a mea.
Stiu ca sunt si oameni pe ambele maluri ale Prutului ,.
Se gasesc unii care nu le plac BASARABIA dar nu ma supar pe ei , istoria ii va judeca nu eu.
Cele bune de la un BASARABEAN adevarat , din pacate la moment sunt in SUA departe de meleagurile romanesti....
Dar sunt cu inima la ROMANIA MARE ...