Drivetest BMW Seria 5 facelift (2013-2016)

530d 3.0 258CP Aut
BMW Seria 5 facelift (2013-2016) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 10.05.2010
Seria a 6-a
Vechiul BMW Seria 5 este vazut ca proscrisul gamei, ca adolescentul rebel, ca expresia nonconformismului lui Bangle. Este expresia pura a dorintei de a face ceva diferit, lovita crunt de critici dure, dar capabila sa raspunda tuturor cu un succes financiar nebun. Noua generatie, a sasea la numar, s-a cumintit. Pasteaza traditia, paseste timid pe urmele lui Seria 7, exploateaza in limite decente sentimentul de agresivitate si tempereaza excesele de design. Puse in balanta, E60 si F10 sunt doua masini contradictorii, una care abunda in abstractul primului Picasso designer auto (Chris Bangle) si una prea cuminte pentru a risca un nou val de critici. Sa iubim nebunia sau conservatorismul? Depinde doar de spiritul fiecarui client de Seria 5, actual sau viitor. Multumim insa conducerii din Munchen pentru ca nu a abandonat ideea unui sedan dinamic, gata sa iti smulga un zambet discret sau un hohot sanatos atunci cand "posteriorul" se trezeste la viata.

BMW Seria 5 facelift (2013-2016)
530d 3.0 258CP Aut

  • Pret de pornire 43.958 €
  • Pret model testat 52.638 €
  • Taxa auto 731 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am retrait sintagma "Joy is BMW' la volanul unei versiuni diesel, binecunoscute de publicul din Romania, 530d, sau altfel spus, echilibrul perfect intre putere si consum redus. Revederea cu motorul in sase cilindri "liniari" a starnit amintiri placute si a reconfirmat suprematia rasei ariene, din zona Munchen-ului, in domeniul motoarelor diesel de inalta performanta. Propulsorul cu sase cilindri in linie si o capacitate de 3.0 litri a pus la dispozitie neobosita-i herghelie de 245 de cai putere, asistata in permanenta de un cuplu motor impresionant: 540 de Nm. Daca luam in calcul ca sedanul debordeaza de energie inca de la 1750 de rotatii, iar toti caii putere galopeaza la capacitate maxima atunci cand acul turometrului urca la 4000 de rpm, ajungem la concluzia ca bavarezii continua sa culeaga roadele unei retete de succes. Este inutil sa spunem ca masina se simte bine in orice situatie, ca acceleratia este prompta si ca resursele sunt suficiente, chiar daca sedanul cantareste aproape 1800 de kilograme. Detaliile de acest gen au devenit deja reguli generale, cu aplicabilitate in interiorul intregii game BMW. Nu putem trece insa peste aceasta rubrica fara a vorbi de ceea ce simte cel din spatele volanului: un impuls puternic al acceleratiei, o senzatie de resurse inepuizabile, chiar si atunci cand rulezi cu 200 de km/h, o brutalitate care creeaza dependenta si o simfonie baritonala, transmisa doar pe "frecventa" evacuarii duble. Dieselul german sufera de o discretie maxima dar si de o reactie exploziva ori de cate ori calci pedala de acceleratie. Nemtii au gasit insa o cale sa rafineze forta bruta si sa-i dea prestanta unei limuzine, asemeni fratelui mai mare. Pentru asta, BMW a implantat in interiorul noului "rechin", cea mai noua transmisie automata cu opt rapoarte, dezvoltata impreuna cu ZF, gata sa ofere surprize vizuale dar mai ales senzoriale. Cand spunem noutati vizuale, ne referim la manerul schimbatorului de viteze, redesenat, dar mai ales la padelele instalate in spatele volanului. Nu! Nu va ganditi la traditionalele padele inutile si anormale, cu care ne-am obisnuit pana acum. BMW a invatat din propriile-i greseli si a apelat la ajutorul specialistilor diviziei M, care au transplantat padelele actualului M3, mult mai utile si mai placute. In ceea ce priveste experienta senzoriala, transmisia cu opt rapoarte se dovedeste a fi foarte liniara, extrem de bine etajata si gata oricand de un raspuns prompt. Comportamentul acesteia este insa influentat complet de modul in care soferul prefera sa ruleze: Normal, Confort, Sport si Sport+. Asa cum o sugereaza si numele, transmisia poate retrograda violent cand este nevoie, de obicei atunci cand simte apasarea brusca a aceleratiei, sau poate oferi o senzatie de plutire, de croaziera lina, pana in cel de-al noualea cer, respectiv al optulea raport. Concluzia este una simpla si total previzibila: ansamblul motor - cutie de viteze se muleaza perfect pe nevoile si comportamentul oricarui sofer.

Consum

In ultimii ani BMW a cautat sa isi cladeasca imaginea unui constructor premium, permanent interesat de problema incalzirii globale. Drept pentru care, inginerii au cautat tot felul de "chichite", care sa reduca consumul mediu si implicit emisiile de CO2. Ansamblul progreselor facute in acest sens a primit titulatura generala Efficient Dynamics si a inceput sa isi faca loc in interiorul intregii game de modele. Exemplarul testat de noi ne-a oferit ocazia de a ne "juca" cu un sistem de regenerare a fortei de franare, care se activeaza ori de cat ori piciorul drept calca pedala din stanga acceleratiei. Marketing sau nu, Efficient Dynamics face ca valorile consumului sa fie deosebit de scazute pentru un motor de 3.0 litri, prins in traficul urban. Mai exact, un 530d se poate multumi cu doar 10.3 litri/100 de km intr-un oras ca Bucuresti si cu aproape 7 litri/100 de kilometri, atunci cand nu se fac excese de viteza pe drumurile extra-urbane.

Performanţe

Noul Seria 5 se vrea a fi cea mai frumoasa intruchipare a performantei. Daca ne uitam in fisa tehnica si apoi ne amintim de ceea ce aduce cu sine calcarea pedalei de acceleratie, putem spune ca esentele tari se pot tine si in sticlute... mari. Dieselul reuseste sa sprinteze de la 0 la 100 de km/h in 6.3 secunde, un timp mai bun decat al rivalilor cu motorizari asemanatoare din segment. Pentru cei mai tari de inima, care nu tresar la vederea unui Logan MCV colantat cu insemnele Politiei, vitezometrul se opreste la 250 de km/h, adica aceeasi valoare pe care o pot atinge si versiunile de performanta, bineinteles limitate electronic.

Interior

Atunci cand a aparut pentru prima data in fata publicului, noul Seria 5 a parut o copie, nici macar in miniatura, a limuzinei Seria 7. Atat exteriorul cat si interiorul tradau o multime de similaritati. La o privire mai atenta insa, ochiul profanului poate descoperi o multime de linii, de influente si de trairi ascunse in spatele unei habitaclu, caracterizat de unii ca fiind monoton. Linia conservatoare a plansei de bord se pastreaza, insa este animata de linii care curg usor spre portiere si spre consola centrala. Armonia liniilor perfecte prinde viata cu ajutorul unor materiale de calitate superioara, create special pentru elite si nu pentru marea masa, privata de asemenea senzatii tactile. Plasticul moale, in care se afunda degetele curioase, pielea moale si prietenoasa, insertiile din lemn slefuit cu grija si aluminiul rece, pe care iti aluneca deseori mainile, sunt doar cateva din experientele senzoriale traite in interiorul noului Seria 5. Inca de cand deschizi portiera, pragurile cu insertii din aluminiu par sa iti ureze "Bun venit acasa!" iar scaunele "fotoliu", imbracate in piele crem Dakota Oyster, te intampina cu aceeasi imbratisare familiara, adaptata dupa nevoile ultimei intalniri. Afisajul traditional portocaliu a ramas neschimbat, insa a fost animat de albastrul afisajului "Efficient Dynamic". Adevarata pata de culoare este data insa de sistemul iDrive, care coloreaza partea superioara a bordului. Noul Seria 5 a crescut simtitor in dimensiuni, apropiindu-se mult de Seria 7, trasatura apreciata de unii dar dezaprobata de altii, care vad o pierdere a spiritului individual. Centimetrii castigati de modelul german se resimt in interior, unde patru adulti se vor simti in deplin confort (pe hartie vorbim de cinci locuri). Cu toate acestea, pe locurile din spate nu veti gasi acea abundenta la care v-ati fi asteptat de la un model de 4899 mm lungime si 2968 mm ampatament. Nici spatiile de depozitare nu impresioneaza foarte mult, decupajele portierelor fiind incapabile sa gazduiasca sticle si alte obiecte ceva mai voluminoase. Noroc cu suportul de pahare de pe consola centrala si cu buzunarele croite pe spatarul scaunelor fata. Portbagajul inghite pana la 520 de litri, insa clientul trebuie sa aiba grija la obiectele pe care intentioneaza sa le transporte, accesul la incarcare fiind obstructionat de deschiderea usii portbagajului.

Preţ de achiziţie

Atunci cand iti doresti un model de segment premium trebuie sa fii dispus sa platesti undeva peste 50.000 de euro, minim. In 99% din cazuri banii nu sunt o problema si implicit nici lista de optionale. Pentru ceilalti 1% vom face insa o analiza de pret si modul in care se raporteaza Seria 5 la rivalii din segment. Modelul german pleaca de la 42.661 de euro, pret cu TVA inclus, valabil pentru versiunea 523i de 204 cai putere. Entry-level-ul gamei va sosi insa abia la vara, cand publicul din Romania va primi viitorul best-seller autohton, 520d, asteptat sa coste undeva sub 40.000 de euro. Rivalii din segment adopta politici diferite. Ca de obicei, Audi se pozitioneaza sub rivalii bavarezi, cu o versiune pe benzina de 177 de cai putere a lui A6, ce porneste de la 38.674 de euro cu TVA. Pentru o unitate pe benzina de 190 de cai putere, pretul se apropie de cel al BMW-ului, si anume 41.625 de euro. Daca ne gandim ca cei din Munchen ofera 14 cai in plus si o propulsie posterioara, am putea fi tentati sa platim cei 1000 de euro in plus. De cealalta parte, Mercedes E-Klasse porneste de la 39.389 de euro cu TVA inclus, pret valabil pentru versiunea diesel economica 200 CDI BlueEfficiency. O unitate pe benzina de 204 cai putere, E250 CGI BlueEfficiency, adica similara celei intalnite pe BMW, va scoate din buzunar 45.280 de euro, cu aproape 3000 de euro mai mult decat Seria 5. Ne indreptam insa atentia asupra versiunii testate de noi, 530d, care pleaca de la 50.099 euro cu TVA, un pret destul de piperat, insa acceptabil in comparatie cu concurenta. Un E-Klasse in versiunea 350 CDI BlueEfficiency de 231 de cai scoate din buzunar 51.884 de euro, o diferenta mare si nejustificata daca luam in calcul performantele propulsorului. De cealalta parte insa, Audi A6 3.0 TDI de 233 de cai putere si tractiune quattro poate incepe de la 46.842 de euro cu TVA inclus. Bineinteles in toate cele trei cazuri, preturilor de pornire li se mai adauga cateva zeci de mii de euro in plus, in functie de optionalele pe care clientul doreste sa le detina. Iata care sunt preturile pentru un minim de dotari premium, regasite pe BMW Seria 5: tapiterie din piele Dakota Oyster - 1689 de euro, scaune fata "Confort", reglabile electric - 1899 de euro, Integral Active Steering - 1470 de euro, Adaptive Drive - 2521 de euro, sistem de navigatie Professional - 2109 euro, pilot automat cu functie Stop&Go - 1302 euro. La final lista de optionale ale versiunii testate de noi a urcat pretul exemplarului la un total de 65.242 de euro fara TVA, adica 77.637 de euro.

Siguranţă

Este lesne de inteles ca bavarezii si-au propus si au obitnut cinci stele in cadrul testului EuroNCAP. Reusita nemtilor a fost cu atat mai interesanta cu cat modelul BMW a primit maximum de puncte la capitolul Eficienta sistemelor de siguranta. Nimeni nu s-a ridicat pana acum la 100% la acest capitol de notare. Meritul inginerilor din Munchen se vrea insa a fi, pe langa caroseria mai rigida cu 55%, ansamblul de sisteme care au ca singur scop evitarea unui accident si nu neaparat folosirea celorlalte armamente din dotare: airbaguri frontale, laterale si cortina. Din seria elementelor de siguranta activa, amintim sistemele de control al tractiunii si stabilitatii, ABS-ul, precum si noile gadget-uri care iti dau impresia ca te afli intr-un Volvo. Desi pentru unii vor parea enervante, marea majoritatea se va bucura de utilitatea lor. Vorbim aici despre sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare, care induce o vibratie scurta in volan, menita sa atraga atentia soferului. Nu avem si o alerta sonora ca la Honda Accord sau o vibratie in scaun ca la Citroen C6, dar ne putem multumi si cu atat. De asemenea, pentru cei care uita sa se asigure la schimbarea benzii de rulare, un triunghi portocaliu, inglobat in oglinzile laterale, clipeste amenintator atunci cand din spate se apropie un alt vehicul. Functia este regasita de altfel si pe ceilalti rivali din segment. Un alt gadget care ajuta soferul este pilotul automat cu functie Stop&Go, care accelereaza sau franeaza in functie de vehiculul din fata, evitand adeseori un impact cauzat de neatentia soferului. Pentru cei cu adevarat pretentiosi, BMW propune si un Head-Up Display, capabil sa afiseze o multime de functii, un sistem care nu permite uitarea cheii de contact in portbagaj si o functie de aprindere graduala a stopurilor, in functie de intensitatea franarii.

Ţinută de drum

BMW Seria 5 copiaza gadget-urile Seriei 7 atunci cand vine vorba de tinuta de drum. Modelele bavareze de altadata fac loc acum unor vehicule super tehnologizate, controlate electronic, uneori poate prea mult. Functia Adaptive Drive poate modifica comportamentul suspensiilor, sasiului, motorului si cutiei de viteze, in functie de stilul de condus al soferului si de traseul pe care acesta intentioneaza sa il adopte. Modul Confort este recomandat pentru orasele aglomerate, unde comandamentul de iarna si vremea potrivnica au lasat in urma strazi bombardate. Modul Normal poate fi folosit fara probleme, oricand, suspensia si directia fiind gata sa intervina ferm ori de cate ori este nevoie de o manevra brusca. Pentru cei care vor o rulare mai sportiva si o evaporare a motorinei din rezervor, recomandam modul Sport, care mentine cutia de viteze intr-o permanenta stare de alerta si acul turometrului peste 2000 de rotatii, gata sa zboare in zona rosie. Pentru cei cu o doza mai mare de curaj, BMW propune Sport+, mod in care sistemele de siguranta sunt dezactivate, sasiul este orientat catre o rulare sportiva iar directia si pedala de acceleratie raspund uimitor. Abia acum BMW isi arata adevarata fata, ascunsa de oamenii de marketing sub imaginea premium, axata pe confort. Abia gasim mostenirea pe care inginerii bavarezi s-au straduit sa o pastreze intacta: tinuta de drum exemplara. Chiar daca cei 540 de Nm fac ca aproape fiecare plecare de pe loc sa se faca cu zgomot, directia iti da o senzatie de siguranta cum rar ai intalnit la o masina. Imediat ce te obisnuiesti cu precizia ei esti tentat sa iti croiesti traiectorii indraznete, sa abordezi un viraj strans, cu viteze la care nici macar nu te gandeai, si in cele din urma sa derapezi controlat, intr-un ritm de vals, care creeaza dependenta. Abia acum intelegi de ce "Joy is BMW".

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate BMW Seria 5 cauta sa compenseze sacrificiile facute de ingineri pentru ideile fluente ale designerilor. Oglinzile laterale nu sunt deosebit de generoase, desi se pot achita cu succes de indatoriri daca sunt potrivite cu atentie. Montantii spate se vor dovedi ceva cam mari pentru persoanele care au probleme la gararea cu spatele, insa luneta va fi incadrata bine de oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire. Avand in vedere dimensiunile modelului si faptul ca vorbim de un segment premium, cel mai indicat ar fi sa alegeti din lista de optionale o camera atasata treptei de marsarier. BMW deschide insa ochii celui de la volan pe timp de noapte. Multumita noului sistem de lumini adaptive si a farurilor bi-xenon, Seria 5 reuseste sa se simta la fel de bine chiar si la lasarea intunericului. In plus, luminile LED frontale si posterioare ajuta la individualizarea modelului pe sosea.

Tehnologie

Pentru a putea fi demn de segmentul sau, Seria 5 trebuia sa vina cu un nou pachet de gadget-uri, gata sa-i dea pe spate chiar si pe cei mai pretentiosi clienti. BMW s-a conformat tendintelor actuale si a cautat sa faca din habitaclul noului sedan o adevarata resedinta de lux pe roti, unde te poti delecta cu muzica preferata la un sistem audio de performanta sau te poti racori cu un aer proaspat, trimis pe patru zone de climatizarea automata. Si pentru a ocupa timpul celor care se plictisesc repede, pachetul de scaune Confort ofera o multime de reglaje electrice, de la cele pentru zona lombara, pana la cele pentru sustinerea laterala si pentru tetiere. Nu lipseste incalzirea scaunelor fata si spate pe trei trepte, insa, apropierea verii, ne face sa ne dorim si o ventilatie, utila atunci cand rulezi pe distante lungi si temperatura de afara creste alarmant. Comenzile de pe volanul reglabil electric, tapiteria din piele, sistemul de spalare a farurilor, senzorii de ploaie, lumina si parcare, asistentul pentru faza lunga, comenzile vocale si conexiunea Bluetooth sunt doar cateva din functiile care nu lipsesc in interiorul modelului bavarez. Trebuie sa notam si prezenta sistemului iDrive, care complica existenta celui de la volan pe masura ce evolueaza. Spre deosebire de celelalte sisteme multimedia, ramane insa usor de folosit si prietenos cu utilizatorul. Ecranul color de 7 inch va ilustra functiile sistemului audio, de climatizare, senzorii de parcare si bineinteles hartile navigatiei, destul de complete si in cazul Romaniei. La final am pastrat ceva si pentru melomani: conexiunea USB permite utilizatorului sa isi salveze propriul profil, definit de o lista de melodii preferate.

Design

Asa cum am spus si la inceputul testului, noua generatie Seria 5 se apropie amenintator de mult de Seria 7. Bavarezii nu se tem insa de o canibalizare a vanzarilor, pentru ca fiecare model are publicul sau, bine definit, care apreciaza valori diferite in cazul ambelor sedanuri. Designerii BMW au cautat sa preia reteta de succes inaugurata de Seria 7, chiar daca au riscat sa fie criticati pentru spiritul conservator. Nemtii si-au luat insa si cateva masuri de precautie, personalizand blocurile optice fata si spate, care momentan au evoluat la o forma placuta, putin agresiva, digerabila pentru un public cat mai larg. Aspectul robust se pastreaza si este subliniat de capota cu nervuri proeminente, de pragurile laterale, de garda la sol redusa si de jantele de 18 inch din aluminiu.

Nu ne-a placut

  • Pretul piperat
  • Spatiul pe locurile din spate
Date tehnice - BMW Seria 5 facelift (2013-2016) 530d 3.0 258CP Aut
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4907
Putere maxima CP (rpm)
258 (4000)
Latime mm
1860
Cuplu maxim Nm (rpm)
540 (1500)
Inaltime mm
1464
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1760
Acceleratie 0-100 km/h s
5.8
Ampatament mm
2968
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
520
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 5 facelift (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (45)

  • abc_e?
    Seria 5
    Impecabil!
    36 7
  • anti-prostie
    categoric cu mult sub un Jaguar! urat cu spume , cred ca boala infantila a desenatorilor s-a luat de la Renault!
    13 80
  • AgentSmith
    Noul 5
    Arata impecabil. L-am admirat "pe viu" la Munchen. Ca de obicei in cazul ultimelor modele BMW, arata mai bine in realitate decat in poze. Si acest model arata foarte bine si in poze.
    Nu l-am condus dar inclin sa il cred pe Bogdan ca si la acest capitol este de nota 10.
    33 4
  • ...
    nota 10
    32 3
  • este o masina praf in ochi.urata de iti vine sa stai jos pe banca
    15 50
  • HAI BMW !!!
    Seria 3 este referinta segmetului , seria 5 este referinta segmentului , seria 7 este mai tare ca referinta segmentului , adica Mercedes S , dar unde este supercarul ???!!!! Desi AUDI R8 este frumos la design , ca pereformante este slab si mai nou vad ca alt R8 a luat foc , adica 130 . 000 euro pe ce ???!!! Mai stiti reclame aia cand AUDI ataca BMW , dar vezi doamne ataca si Ferari, pai fratilor mai invatati ca sa ajungeti ca Ferari. BMW este nr 1 .
    18 35
  • care referinta seria 7 noul a8 e referinta in momentul acutual... insa astept new s class...
    26 16
  • bmw
    superb
    19 5
  • Am testat aceeasi configuratie si mi se pare exceptionala (considerabil peste A6 3.0 TDI) dar are si niste chestii care se puteau face mai bine:

    - designul frontal arata ca cineva acolo e fie lenes, fie fricos sa isi asume riscuri; oricum, mai binde decat Bangle.
    - capacul dela torpedou si designul bordului ca si la seria 7 e deranjat pentru genunchi (cel putin pt mine la 1,83 m)
    - spatiul in spate e sub asteptari fata de lungimea masinii; as fi preferat un portbagaj mai mic dar mai mult spatiu pt genunchi in spate (aici sunt putin carcotas pentru ca cel care statea in fata mea era si el cam de1,8m, dar oricum la dimensiunea asta nu te astepti la probleme
    - diferenta de feeling intre "confort" si"sport" in cazul suspensiei nu e asa de mare pe cat te astepti; poate ca in modul confort ar fi fost mai utile niste roti mai mici de 19 (din pacate nu am avut de ales una cu toti mai mici)
    - camera ofera o imagine de calitate mai proasta decat masini care costa jumatate din pretul acesteia

    Oricum, toate astea sunt nimicuri pentru ca dinamic masina este de departe cea mai buna din segment (scuze, nu am testat XF si pachetul dynamic drive chiar face o diferenta notabila), scaunele optionale cu masaj sunt pur si simplu perfecte, directia are feed-back bun , desi parca se putea putin mai mult feeling in volan (cel putin la cea progresiva).

    Succes la vanzari si asteptam 540d pentru senzatii cu adevarat tari.
    28 2
  • ...aaa am uitat:

    - Putin mai buna insonorizarea la vant la viteze mari ar fi facut-o perfecta.

    - La trecerea peste gropi la viteze reduse cred ca la rotile mari nu poate nimeni sa reduca zgomotul, dar ar fi fost si acolo binevenit.;

    - Pielea deschisa se murdareste extrem de repede.
    - Motorul acesta mi se pare minimul acceptabil pentru masa masinii; orice ar scoate de pe masina sa o usureze, varianta de 2 litri va fi submotorizata.

    - suportul optional de pahar este urat ca un accesoriu de Solenza

    Oricum, daca nu esti afectat de mofturile "de gust" de mai sus si iti face placere sa conduci o masina, atunci in segmentul acesta masina nu are competitor.
    22 1
  • frumoasa in draci ! eu sunt fan audi, conduc audi, dar masina asta cel putin la design este peste A6, la restul claselor as ramane tot pe audi
    17 6
  • VALVETRONIC
    draga automarket , cum de la motor ia-ti dat 9/10 daca ansamblul motor e perfect ???
    citez ce ati scris :
    " Concluzia este una simpla si total previzibila: ansamblul motor - cutie de viteze se muleaza perfect pe nevoile si comportamentul oricarui sofer. "
    Eu incep sa inteleg ca voi faceti marketing in defavoarea rivalilor.
    Nu degeaba si sit-ul se numeste AUTO-MARKET adica faceti marketing.
    18 5
  • frumos
    Sa nu uitam ca, probabil, in cel mai scurt timp va aparea motorizarea diesel de 306 cp de pe x5 si seria 7, care va aduce un plus de putere si cuplu. Oricum, prea multe de reprosat la acest model nu sunt.
    5 1
  • 5
    Cred ca este normal sa fie cel mai bun din segment in acest moment. Daca nu ar fi reusit asta era o problema. De ce? Pt ca Mercedes este la cel mai jos nivel competitional de cand ii stiu eu, iar A6-le ar ani buni pe piata si era evident ca va fi depasit tehnologic. Cred ca adevaratele probleme vor aparea odata cu lansarea noului A6 si a faceliftului pt E-classe. Si probabil ca atunci "referinta" va fi un pic mai greu de afirmat (poate deloc).
    14 5
  • Aha
    Varianta de 2 litri diesel are 184 de cai, cum sa fie submotorizata mai oameni buni, in conditiile in care este si putin mai usoara decat E60.
    6 3
  • Maka .. avem 550i pentru senzatii tari ;)
    8 1
  • Mda
    Platesc bine bautorii de bere ? Comunistii mincatori de carnati au invatat lectia cu shpaga foaaaaaaaaaaaaaarte repede !
    5 4
  • F10
    Superba masina.Inca nu am vazut-o in realitate dar din ce am citit cel mai tare ma deranjeaza dimenisunile masinii.Preferam sa fie un pic mai scurta.Sa poti face usor diferenta intre 5 si 7.In rest si eu aleg designul conservator.Asa am fost obisnuiti pana la Bangle desi multi uita asta si critica asemanarile dintre modelele noi.Aduceti-va aminte de E30-E34-E32. Privite din fata si de la distanta doar un ochi antrenat le poate diferentia.Iar intre E34 si E32 dierentele sunt putine.La fel si intre E39 si E38.Asa am fost obisnuit deci mie imi convine.
    In rest masina este perfecta, mult peste E60 cand vine vorba de design.Se pare ca incearca sa se intoarca la radacini.Pacat de doate sistemele high-tech, frumoase si utile, dar cand apare o eroare si o tii in service 2 luni ca aia nu stiu care din multitudinea de senzori e dus si mai platesi si 5% din pretul masinii pentru niste prostioare electronice, parca nu mai sunt asa de utile.

    @zeuss: respectele mele domnule.Ca tine sa mai tot vedem pe forum.Si nu ca alegi bmw in loc de audi, indiferent, ci ca ai bunul simt si taria sa recunosti.

    @dan: este submotorizat.Fa un calcul CP/tona si iti vei da seama.
    10 1
  • ...........
    .............
    prea tare
    6 3
  • uite cum a crescut seria 3 si s-a transformat in seria 5.

    @M1 - S-classu e referinta in clasa de lux de cand a aparut si o sa fii mult timp de aici inainte.
    daca citeai intreg articolul despre R8-u ai fi vazut k acolo scrie k au luat foc mai multe super caruri, nu toate din acelasi model.
    6 2
  • p-george
    @cdg
    In mare ai dreptate insa nu poti spune ca e classeul este sub cinciar cat despre facelift, e prea nou pentru asa ceva.

    Intr adevar la momentul asta si eu as alege seria 5 ul in lupta asta acerba intre E, A6 si bmw ul in discutie insa, aici iti dau dreptate cdg, va tebuii sa vedem si viitorul a6 intrucat asta are ceva anisori si este cam depasit. Cat despre comparatia cu E classe tine cred doar de gust.
    6 5
  • 5
    O masina ireprosabila, pt. bugetarii de lux, parlamentari spagari si directori de multinationale!
    5 1
  • Bavarian desing
    Am avut ocazia sa merg la AUTOSPACE BMW (importator oficial in Moldova)
    si am facut niste poze cu noul BMW seria 5 F10 si vreau sa va zic ca e o masina perfecta, am avut senzatia ca sunt intr-un seria 7 .
    Dupa asta am fost la GRAND PREMIUM SRL (importator oficial Mercedes-Benz in MOLDOVA) si am realizat mici diferente intre BMW si Mercedes-Benz (seria 5 si E-class).
    BMW 5F10 la moment e peste E-class la absolut toate capitolele (LUX , CALITATE ,PERFORMANTA , DESIGN , TINUTA DE DRUM , MOTOR,TRANSMISIE,.
    Daca o sa aveti ocazia sa urcati in noul seria 5 o sa va convingeti si singuri de vorbele spuse de mine.
    14 2
  • @BMW
    Aprecieri foarte corecte :) Esti din republica Moldova? Felicitari !
    8 2
  • tot bmw
    eris ne sugerezi ca Moldova nu au auzit de Duster. ;)
    1 5
  • @eris
    Eu sunt din Chisinau , RM (BASARABIA).
    Faptul ca BMW vinde mai mult ca concurenta (audi si mercedes) rezulta din aceea ca oamenii apreciaza tehnologiile ( Eficient and Dynamic , xDrive, DSC , VALVETRONIC , etc., toate elementile precum: tinuta de drum de 5 stele,puterea, siguranta , calitatea, toate la un loc creeaza placerea de a conduce si BMW se straduie sa-si mentina pozitia de LIDER PREMIUM anume prin lucrurile enumnerate de mine , oamenii apreciaza consumul , luxul, puterea , siguranta si tinuta de drum (toate sunt cu un + pe BMW si cu un - pe concurenta.
    Cine doreste sa le arat poze cu noile opere de arta din Stuttgart si Munchen i le pot trimite pe messenger ( bmw_bvr ) .
    10 0
  • BMW sta prost la design interior mercedes si audi dau clasa, iar comfortul din mercedes nu pot sa-l egaleze!
    8 7
  • @coASA
    Tu mai intai specifica ca nu toate BMW-urile sunt destinate LUX-ului sau SPORTULUI .
    O tii una si buna ca BMW sta prost la DESIGN , baiete te gresesti rau de tot.
    Noul Seria 5 are interior de seria 7 dar seria 7 isi bate joc de E-class la interior , e cu o stea mai sus decat E-class.
    Asa ca mai gandeste-te cand scrii.
    9 5
  • Architrion
    Design exterior dezamagitor
    Nu ma refer la calitățile tehnice și tehnologice, ci doar la design și în special la cel exterior.
    Recunosc ca am fost și sunt fan Bangle. Modelele sale mi s-au părut un aer proaspăt in design-ul auto, o gura de oxigen pentru prăfuitul design bmw. Nu toate modelele sale au fost la fel de reușite, dar (fosta) serie 5 a fost vârful! Dar trebuie sa ai o minte foarte deschisa, sau măcar sa lucrezi în domenii conexe design-ului ca sa poți aprecia creațiile lui Bangle.
    Prin acest nou seria 5 cei de la bmw dau dovada de lipsa de imaginație, un design exterior fricos (farurile in special sunt ca niște ochișori triști și cuminți) și în același timp pompos, încărcat ca un pom de Crăciun. Acum toată lumea pune led-uri și luminițe , unde vrei și unde nu vrei, au copiat moda kitsch de la audi a beculețelor de Crăciun și gata design-ul!
    5 5
  • @bmw
    seria 7 isi bate joc de e-klasse la interior, pt ca nu sunt din aceeasi clasa.

    insa sa vezi s-klasse cum isi bate joc de seria 7 la interior, ca ti se inrosesc bucile

    interiorul la bmw este intr-adevar elegant si frumos, insa mi se pare deja tras de coada punctajul asta si primeasca si aici 10 in conditiile in care interiorul unui acura de ex e de 2 ori mai frumos
    8 7
  • urata
    ce lipsa de imaginatie; parca e o seria 3 mai mare putin - modelul anterior era mult mai frumos
    3 5
  • la Chisinau asa se porta, mergi la reprezentanta faci 2-3 poze si gata masina e a ta (dora k aminire).... in rest tot cu autobuzi mergi.

    parerile unor amatori k bmw sunt penibile, ei fac poze si dupaia isi dau cu parerea.
    1 7
  • ptr ce sa mai trimit tu poze cand deja a parut pe strada sau ai facut tu unele spion...:)):)). sau la moldova a aparut o serie limitata cu senile si trapa ptr tun...:)).

    masina kiar arata bine bine.
    1 4
  • Mai BMW, daca ti-e rusine, deschide carte cu istoria Rusiei si atunci o sa iti mai revii si vei fi ceva mai mandru ca esti roman.

    Iar de "Stefan cel iute la manie si grabnic varsatoriu de sange" mai documenteaza-te. O sa fii socat cat de tare a semat cu un conducator rus care a oripilat multa lume.

    Ia-o incet cu acuzele ca pana una-alta nu ai nici tu de unde sa stii daca esti roman si BMW oricum nu are nimic de a face cu asta.

    Da, intr-a devar la Chisinau BMW a avut ani cand era importatorul numarul 1 (pana a aparut Dacia) si acolo sunt destui raportat la totalul populatiei care merg cu masini ce au acelasi cost cu un seria 5. Ma intreb de fiecare data pe unde le folosesc fara sa le rupa?

    E tara / provincia perfecta sa iti cumperi masina cu cea mai confortabila suspensie.
    4 1
  • @Maka
    eu sunt ROMANI am certificatele de nastere a buneilor si au fost cetateni ROMANI nascuti in 1920 , cand ERAM ROMANIA MARE .
    Ioan il chema pe bunic .
    Eu sunt pentru ROMANIA mare de mic copil , nu de cand ROMANIA e in UE.
    Sunt roman ca viata de aici cu multe rusizme m-a facut sa fiu de mic cu ura pe RUSI si pe cei ce au DEZBINAT TARA ROMANEASCA.
    Am fost nascut de mic sa fiu roman sa stiu cine sunt , din pacate sunt multi magari in BASARABIA care spun ca romanii sunt TIGANI si niste curve(cred ca se trage de la al doilea razboi mondial cand romania a fost cu nemtii si pe urma s-a dat cu rusia) , eu nu impart ideile cu ei , deoarece suntem cu totii ROMANI , chiar daca unii nu stiu, dar ROMANI suntem cu totii.
    Si peste Prut la voi sunt multi care ne fac RUSI , dar nu am sa ma uit in gura prostilor .,
    Referitor la BMW , CHISINAUL e preponderent plin de BMW-uri, pe doi Merecedes si audi pe 3. Asta e , lumea asa alege , nu degeaba BMW e lider PREMIUM MONDIAL, BMW 315 mii in primul trimestru , AUdi 270mii si Mercedes 245 mii.
    8 1
  • stai la Chisinau si dupa ce termini de invatatla istorie vii sa te ascultam...:)):)).
    1 4
  • @BMW
    De ce zici sa stau la CHISINAU ?
    9 0
  • este ok
    masina este ok, dar VA ROG INSISTENT SA SCOATE TI RECLAMA DE LA RENAULT ASTA CARE SE PLIMBA PE ECRAN CA MA DEZABONEZ DE LA VOI, NU POT SA CITESC NIK CA IMI APARE RECLAMA. ORICUM MASINA ESTE PRAF PE LANGA ARTICOLUL CU BMW-UL. NU SUNT SINGURUL CARUIA NU II CONVINE PUBLICITATEA ASTA
    2 3
  • ESTE FRUMOS,DAR NU ARE PERSONALITATEA UNUI E CLASSE SI AICI MA REFER LA SINDROMUL AUDI ,A 6 SI A 8 PARK SUNT ACEEASI MASINA, NOUL A 8 ESTE CEVA MAI DIFERIT DAR BMW A FACUT O CHESTIE CARE PENTRU EI PARE SIGURA ,PT RESTUL LUMII E O GRESEALA SA TRANSFORMI UN SERIA 5 INTR-UN MIX DE SERIA 7 CU SERIA 3...E FRUMOASA ORICUM DAR ORICAND AS PREFERA UN CTS SAU E CLASSE ,SAU CHIAR JAGUAR XF,IN FINE MAI A APARUT SI NOUL SAAB 9-5 SI PENTRU MN UNUL CONTEAZA SI ALTCEVA IN AFARA DE TINUTA DE DRUM...
    2 1
  • bmw5
    As vrea sa-i urez bine ai venit colegului din Moldova (nu te lua dupa idiotii care te fac rus sau iti zic sa stai in Chisinau - atat pot si ei - nu poti fi decat bronzat sau cocalar sa dai sfaturi d'astea).

    Referitor la noul seria 5:
    e-classe -> seria 5 -> s-classe parerea mea ...

    Si da, as lua o japoneza in locul germanicilor. Nemtii ofera dar cer prea mult pentru ce ofera. Masina este prea "cheala" in standard, iar pretul dotarilor suplimentare este mult prea mare.
    11 0
  • @io
    Merci mult !!!
    5 0
  • BugsBunny
    Desgin?!
    Nu contestă nimeni valoarea BMW-urilor, însa ce treabă are mașina asta cu frumusețea?! BMW merg din ce în ce mai rău la capitolul design, n-au niciun pic de inspirație. Majoritatea românilor, inclusiv cei de peste Prut, apreciază imaginea asimilată firmei BMW (aceea de putere - au facut tot timpul motoare puternice și fiabile). BMW, la ora actuala, poate să vânda și o ladă cu castraveți veștejiți, la noi tot s-ar cumpăra pentru că așa e românul - apreciază imaginea pe care i-o dă o astfel de mașină într-o societate al cărei imaginar colectiv e setat pe Bogatie și Putere.
    E doar o opinie, a mea.
    8 2
  • @io
    Multumesc mult pentru sustinere .
    Stiu ca sunt si oameni pe ambele maluri ale Prutului ,.
    Se gasesc unii care nu le plac BASARABIA dar nu ma supar pe ei , istoria ii va judeca nu eu.
    Cele bune de la un BASARABEAN adevarat , din pacate la moment sunt in SUA departe de meleagurile romanesti....
    Dar sunt cu inima la ROMANIA MARE ...
    3 0
  • super tare
    2 0
  • e frumoasa la interior ,fata e frumoasa dar spatele l-au stricat rau .Spatele seamana cu un seria 3 .sincer terminatia midelului anterior e mult mai frumoasa iar acum o poti comfunda de la spate cu un seria 3
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru