de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 26.11.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat cel mai mic membru al gamei X de la BMW, SUV-ul mic X1. Noul model reprezinta o aparitie cel putin interesanta in peisajul auto mondial, oferind alura unui SUV, dimensiunile exterioare ale unui sedan de clasa medie superioara si impresia ca te afli la volanul unei compacte ceva mai ridicate. Segmentul SUV-urilor mici nu este unul nou in lumea auto, insa BMW profita de faptul ca este prima marca premium care lanseaza un reprezentant intr-o clasa in care la aceasta ora se evidentiaza Tiguan, RAV4 si Qashqai. Cel putin pana la lansarea noilor Audi Q3 si Range Rover LRX, BMW se bucura de o tarla larga pe care poate sa jongleze cu publicul cum doreste.
BMW X1 (2009-2012)
2.0 sDrive20d EfficientDynamics Edition
-
Pret de pornire
29.078 €
-
Pret model testat
33.320 €
-
Taxa auto
409 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket a fost echipat cu un motor diesel de 2.0 litri si cu sistemul de tractiune integrala xDrive. X1 este disponibil si intr-o versiune sDrive cu acelasi motor, dar poate pune la dispozitia clientilor si un diesel ceva mai puternic, dar cu aceeasi cilindree. BMW X1 xDrive 20d isi dovedeste superioritatea prin faptul ca, desi nu este cea mai puternica versiune a lui X1, reuseste sa se ridice peste nivelul celorlalte modele existente in acest segment la momentul actual. Modelul testat dezvolta 177 CP dintr-o cilindree de 1.995 centimetri cubi, pe cand Toyota RAV4, singurul competitor la fel de puternic, obtine puterea respectiva din 2.231 cmc. Puterea maxima a lui BMW X1 este oferita la 4.000 de rotatii pe minut, iar cuplul motor maxim de 350 Nm este oferit incepand cu 1.750 rpm. Propulsorul se arata a fi extrem de elastic, lucru util daca luam in vedere transmisia automata Steptronic cu sase trepte la care a fost cuplat. Transmisia ofera atat un mod sport, cat si un mod manual pe langa cel standard. In treapta D, BMW X1 ofera o rulare relaxata, care permite reprize rezonabile pentru puterea si masa sa. Pana la 100 de km/h, puteti folosi cu incredere treapta D, dupa care veti fi tentati sa cuplati treapta DS pentru reprize mai bune si schimbari mai rapide ale treptelor de viteza. In treapta DS, modelul X1 ruleaza mai turat si schimba treptele de viteza mai rapid, pe cand in D trebuie sa asteptati, in unele cazuri, ceva mai mult pentru schimbarea treptei. Cu toate acestea, BMW X1 ofera reprize bune pentru un model de 177 CP si 1.6 tone echipat cu o transmisie automata. Depasirile sunt efectuate cu usurinta in modul DS, iar efectuarea acestora in modul D este mai lenta cu doar cateva fractiuni de secunda. Elementul la care BMW X1 dezamageste este sunetul perceput in interior, destul de iritant in unele moment. Turatia de relanti este de numai 750 rotatii pe minut cu motorul cald, respectiv 850 rpm cu motorul rece. La ambele turatii, propulsorul de 2.0 litri al lui BMW X1 se face auzit evident in habitaclu. La viteze mari, motorul nu are un sunet chiar atat de deranjant, dar acesta este inca sesizabil.
Consum
Dupa peste 500 de kilometri de rulare preponderent extraurbana, computerul de bord al exemplarului testat a indicat 6.5 litri in afara orasului, respectiv 10 litri la 100 kilometri in conditii de trafic urban aglomerat. In comparatie cu cifrele oficiale, BMW X1 xDrive 20d are un consum extra urban cu 1.4 litri mai mare, respectiv un consum urban cu 3.0 litri mai ridicat. La comparatia consumului declarat al versiunii testate cu cifrele motorizarilor care concureaza direct in segment, BMW X1 20d iese in fata. Nota nu poate sa fie insa una maxima deoarece versiunile diesel mai slabe ale concurentei reusesc sa coboare sub nivelul anuntat de modelul BMW.
Interior
Interiorul versiunii testate pacatuieste prin faptul ca am avut in maini unul dintre nivelele de baza ale lui X1. Astfel, in locul unui interior premium, cu materiale de top si design de un inalt nivel, asa cum ne-am fi asteptat in mod normal la un model de peste 30.000 de euro, am avut in fata un habitaclu in care materialele interesante s-au amestecat cu plasticul de calitate indoielnica de pe consola centrala iar designul interesant si spatiul acceptabil de la interior au fost "calmate" de o plansa de bord lipsita de substanta. Nu trebuie insa sa uitam scaunele cu sustinere bine profilate si care beneficiau de o sustinere laterala buna. Portbagajul ofera 420 de litri, singurul model care se ridica peste acest nivel fiind Tiguan, cu 470 de litri capacitate de incarcare. La capitolul izolare acustica, modelul BMW se descurca mediocru, motorul diesel facandu-si simtita prezenta acuta in habitaclu in unele momente.
Preţ de achiziţie
Avand in vedere ca BMW X1 este un deschizator de drum in acest segment si este singurul mini-SUV premium de pe piata, acesta are un pret pe masura. Exemplarul testat de Automarket are un pret de pornire de 33.320 de euro cu toate taxele incluse, dar dotarile optionale ale acestuia ii urca pretul la aproximativ 40.000 de euro. Astfel, BMW X1 devine cel mai scump din clasa SUV-urilor mici, un element oarecum scuzabil prin faptul ca vorbim despre singurul model premium de acest gen. Doar transmisia automata Steptronic cu sase trepte ii urca pretul acestui model cu 2.050 de euro, fara sa vorbim de celelalte elemente optionale care erau incluse in dotarea modelului testat. Pana la lansarea unor adversari de acelasi calibru pe piata, nota versiunii testate este mai mica deoarece aceasta a fost acordata prin comparatie directa cu pretul SUV-urilor mici diesel existente in segment in acest moment.
Siguranţă
BMW X1 a primit cinci stele la testul de siguranta EuroNCAP. Modelul are opt airbag-uri in standard si, pe langa deja clasicul ABS, dispune de un sistem avansat de control al stabilitatii si un sistem de control al tractiunii. Controlul tractiunii este realizat in mod dinamic, iar X1 ofera asistenta la coborarea pantelor. Singurele elemente de siguranta care ii lipseau pentru nota 10 ar fi fost sistemele de avertizare ale soferului pentru punctele oarbe sau un sistem de avertizare in cazul micsorarii bruste in mers a distantei fata de masina din fata.
Ţinută de drum
X1 ne-a demonstrat pe parcursul testului ca vorbim de un automobil care poarta cu mandrie pe capota sigla marcii BMW. Suspensiile lui BMW X1 sunt ferme, iar ruliul si tangajul in viraje se afla la un nivel coborat in comparatie cu un SUV clasic, indiferent de segmentul din care face parte acesta. Serpentinele nu il fac pe X1 sa "transpire", acesta fiind parca facut pentru drumurile serpuite, in timp ce stabilitatea este la locul ei in orice moment pe care il petreceti pe sosea la bordul modelului bavarez. In unele momente, BMW X1 da dovada unui comportament demn de un sedan de clasa medie cu valente sportive. Stabilitatea este la cote inalte chiar si la franarile bruste de la viteze mari sau la schimbarile de directie bruste realizate in viteza.
Vizibilitate
BMW X1 beneficiaza de un set de oglinzi laterale mari si de o oglinda interioara de dimensiuni potrivite. Vizibilitatea oferita de acestea este foarte buna, iar pozitia la volan iti confera o priveliste corecta de deasupra a tuturor elementelor din jur. Montantul B nu este deloc deranjant in timpul manevrelor, iar curbura montantului A te ajuta sa vezi bine chiar si la virajele de stanga atacate cu viteza redusa. Singurul element lipsa in materie de vizibilitate ar fi o camera video pentru marsarier, care sa ofere o priveliste ceva mai buna a ceea ce se intampla in spate in cazul unor manevre, luneta lui X1 fiind ceva mai mica decat ne-am fi dorit sa fie.
Tehnologie
Exemplarul testat de Automarket beneficia de cateva elemente tehnologice pe care le asteptam de la orice model premium pe care il conducem. De la scaune cu reglare electrica si memorie, la oglinzile incalzite cu rabatare si reglare electrica, BMW X1 are multe dintre elementele de care ai nevoie pentru a porni la drum in deplin confort. Nu am putut sa nu observam lipsa unui tempomat in lista de dotari standard, dar BMW ofera unul echipat cu functie automata de franare contra sumei de 330 de euro. Nota a scazut din cauza faptului ca versiunea entry-level a lui X1 nu dispune de un monitor central dispus pe consola centrala, bordul modelului BMW fiind astfel unul mai degraba spartan decat premium.
Design
BMW X1 este un model cu un aspect deosebit, care atrage privirile tuturor celor din jur. De la posesorii de BMW X3 si X5, la pietonii de pe trotuar, multi dintre participantii la trafic isi intorc privirile curioase spre noul venit in familia bavareza. Designul SUV-ului BMW este foarte coerent, mai ales daca luam in vedere faptul ca nu il face sa para nici mai mic, dar nici mai mare decat este cu adevarat si nu ii creeaza o imagine care pare un "amestec" intre Seria 3 si X3.
Ne-a placut
- Puterea motorului
- Capacitatile sistemului xDrive
Nu ne-a placut
- Lipsa de silentiozitate a propulsorului diesel
- Calitatea unor materiale de la interior
Date tehnice - BMW X1 (2009-2012) 2.0 sDrive20d EfficientDynamics Edition |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1995 |
Lungime mm
4454 |
Putere maxima CP (rpm)
163 (4000) |
Latime mm
1798 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (1750) |
Inaltime mm
1573 |
Viteza maxima km/h
215 |
Greutate kg
1565 |
Acceleratie 0-100 km/h s
8.3 |
Ampatament mm
2760 |
Tractiune
spate |
Volum rezervor litri
61 |
Cutie viteze
M |
Volum portbagaj litri
480 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre BMW X1 (2009-2012)
@catalinux, @vlad: X1 este notat in comparatie cu rivalii sai pe segment. Care nu prea exista la ora asta. Si l-am comparat la toate capitolele, inclusiv la design. Unde, fara doar si poate, este cel mai reusit din punct de vedere estetic. N-o sa-mi spuneti ca Tiguan si RAV4 sunt mai frumoase, nu? Pana la venirea rivalilor adevarati in segment (LR, Audi, Mercedes, eventual Volvo), X1 are o piata intreaga in fata sa.
Catalinux, XC60 nu are ce sa caute in discutie, face parte dintr-un segment superior, mult mai populat in linia premium decat cel in care a aparut acum X1.
Volum portbagaj Tiguan - 470 litri.
Deci???
D-le. Mircea, nu doresc sa intervin asupra notei primite pt. design din simplul motiv ca nu indragesc SUV-urile indiferent de dimensiuni. Sunt doar curios de ce a primit la design 10 cand nu are competitor si la siguranta 9 (cand la fel nu are competitor si a primit 5* la testele de siguranta). In plus am vazut ca are tot felul de sisteme de avertizare. Multumesc!
Aceste note nu sunt fixe, ele urmand sa se modifice dupa ce Land Rover sau Audi vor lansa noile LRX si Q3. Pana atunci, am notat in functie de punctele de referinta existente.
Nek, sincer: ma cam doare la basca de cine da si cine nu da masini. Ni se propun, le luam, le testam, le notam asa cum credem.
@MateiS: Absolut corect. Eroare de baza de date. S-a corectat.
Nu sunt mare fan bmw, dar e reusita! Nici mare nici mica, nota 10 de la mine!
ma scuzati de expresie dar dau pe un "x" doar ca sa apara alta reclama!
*apropo folosesc Opera!
- chiar credeti ca intra in aceeasi oala Tiguan, RAV4 si BMW X1 ??? sunt comparabile pentru ca sunt SUV-uri ... SI ATAT !!!!! BMW NU mai este clasa Premium sau nu mai facem nicio diferenta !!!!! ?????????
-DE CE scoateti in evidenta IMEDIAT cum ca BMW-ul X1 este cel mai scump SUV, iar raportul calitate pret este de 6/10 !!!! - in comparatie cu ce anume 6/10, cu celelate SUV-uri, excelente de altfel ???
sincer, foarte jenant, ... cu scuze-le de riguoare, dar asta-i parerea mea !!!
apropos, "piata in care se evidentiaza Tiguan, RAV4 si ... Qashqai" !!!
si mi se pare normal ca o sa tii cu VW ( Tiguan in speta) ,personal am condus ambele modele X 1 2.0d 177CP si Tiguan 2.0 de 140 CP si x 1 este incomparabil ca dinamica si portbagajul este OK si are bancheta din spate fractionabila 40-20-40% si spatare care se pot ajusta exact pt. a fi un portbagaj mai incapator. Daca ti se pare extraordinar de mic iti recomand un Transporter .
Observ la toti producatotorii mai nou ca fac masinile mai zgomotoase sau cel putin pentru piata din romanica in mod evident.
Bafta!
P.S.: Pt restul (Firefox users) exista AdBlock.
Dar ce sa-i faci fiecare noteaza dupa minte .
Audi 90 pct si BMW 85pct.
Aveti salarii de la KORCH AG ?
Ati notat aiurea de tot , am o intrebare referitor la astea de la automarket care fac asemenea teste , voi sunteti profesionisti sau amotori ?
6/10 CALITATE pret ???
Adica un RAPAN de LAND CRUISER costa 30 000euro si are interior de NIVA si calitate de UAZ costa 30 000 si un X1 cu XDRIVE care si pe timp de iarna intra in curbe ca pe uscat si are mai multa piele in salon cu mult ca o Toyota sau Nissan Patrol voi iati dat 6 puncte la CALITATE .
Imi pare ca nu prea aveti idee sau eu nu sunt convins de test ca a fost unul echitabil sau a fost platit de catre cineva ( Audi , Toyota etc).
Inca o data: CE RAHAT !
PS. A fost o data un bmw.....
pozele astea explica diferenta intre nike si mike, top gear 5-th gear.
felicitari de la nivelul de india, ati ajuns la nivelul de second hand england...
totusi...ii puteti spune expertului de fotograf ca pozele cu portbagajul sunt arse, ca nu luminezi masina pana in punctul in care farurile par cropuite din alta poza, ca pozele INTODEAUNA se editeaza...
daca aeti nevoie de fotograf bun, contactati-ma sau altul de nivel serios, inca nu ati priceput ca pozele nu se fac ca sa arate de parca ar fi facute cu point&click
in realitate X1 arata extraordinar
design mediocru, calitate interior- jenanta..(poate doar daca concureaza cu loganul sa iasa mai in fata)
- volanul si scaunele- 9
- consumul- in offroad din asta de 7 cm noroi la 2.0 diesel 19 la suta
eu unul chiar nu vad de ce sa dai banii pe masina asta.
ori iei o serie 3..ori un x5 si astea doar pt motoare.
cum mie unul imi place confortul va recomand sa priviti in ograda audi sau mercedes