Drivetest BMW X1 facelift (2012-2015)

2.0 xDrive25d
BMW X1 facelift (2012-2015) zoom
de Sebastian Toma
Luni, 20.08.2012
Subliminal

Mezinul gamei de SUV-uri de la BMW, X1, a primit un facelift în prima parte a acestui an. Nemţii au introdus atunci liniile de design xLine şi Sport Line, motorizări mai puternice, o transmisie automată cu opt trepte, noutăţi la gama de tehnologii şi o mică reîmprospătare estetică. Cu toate acestea, modificările estetice sunt atât de subtile încât trebuie să fii un fan BMW ca să le observi.

Noi am încercat cel mai puternic diesel din gamă, xDrive25d, în cadrul unui test organizat în împrejurimile oraşului Munchen. Chiar şi fără modificări la nivelul platformei, X1 rămâne cel mai dinamic model din segmentul său, cu un comportament rutier ireproşabil.

BMW X1 facelift (2012-2015)
2.0 xDrive25d

  • Pret de pornire 28.210 €
  • Pret model testat 39.448 €
  • Taxa auto 307 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Cel mai puternic diesel din gama BMW X1 este unitatea numită 25d, care are o cilindree de 1.995 cmc şi dezvoltă 218 CP la 4.000 rpm. Cuplul maxim este, de asemenea, la fel de impresionant - 450 Nm la 1.500 rpm. Modelul are tracţiune integrală permanentă prin sistemul xDrive, iar nivelul de echipare standard vine cu o manuală cu şase trepte. Însă, exemplarul testat era echipat cu noua automată cu opt trepte, dezvoltată de cei de la ZF.

Nu suntem la prima întâlnire nici cu X1, nici cu motorul "25d" şi nici cu transmisia automată cu opt trepte, deci ştiam foarte bine la ce să ne aşteptăm de la acest model. La fel ca în cazul motorului care poartă indicativul "28i" oferit în gama X1, reprizele de care dispune acest cuplu motor/transmisie sunt impresionante, chiar dacă modul sport nu este activat. Cutia cu opt trepte îşi face toţi banii în fiecare moment, reuşind să fie atât mai rapidă şi mai economică decât o manuală cu şase trepte, cât şi mai confortabilă la schimbarea treptelor.

Nivelul ridicat al cuplului maxim îţi dă senzaţia că maşina pleacă de sub tine la fiecare apăsare mai fermă a pedalei de acceleraţie, iar senzaţia plăcută este menţinută chiar şi în treptele superioare. Având în vedere turaţia joasă la care este atins cuplul maxim, modelul nu dezamăgeşte atunci când vine vorba de răspunsul la acceleraţie sau la demarajul de pe loc, dând impresia că am avea un motor de cilindree mai mare sub capotă.

Consum

Versiunea 25d a lui BMW X1 are un consum mixt de 5.9 litri la sută. Consumul urban este declarat la 7.2 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este declarat la 5 litri. Deşi este impresionant pentru un SUV de 218 CP, această versiune a lui X1 nu este pe primul loc la economie în acest segment. Pe prima poziţie se clasează Range Rover Evoque 2.2 SD4 190 CP, care are un consum mixt de 5.7 litri la sută, egalat de Volvo XC60 în versiunea D5 de 215 CP. BMW X1 xDrive25d ocupă poziţia a doua, fiind egalat la consum de Audi Q3 2.0 TDI 177 CP S-Tronic. Mercedes-Benz GLK vine pe poziţia a treia, cu 6.1 litri la sută al lui 250 BlueTec 4Matic.

Testul nostru din Germania s-a derulat în mare parte pe autostrăzi, unde au existat şi porţiuni pe care am putut atinge viteze ridicate. Cu tot cu micile incursiuni urbane şi drumurile care au separat autostrada de oraş, am avut un consum de 8.9 litri la sută, înregistrat într-un regim de condus alert. Situaţia s-ar fi calmat semnificativ dacă nu am fi depăşit 120 km/h pe secţiunile fără limită de viteză ale autostrăzii.

Performanţe

În timp ce prima poziţie a podiumului i-a fost "zburată" în ultimul moment de Range Rover Evoque la capitolul consum, BMW X1 facelift în versiunea 25d se răzbună la performanţe, având valori impresionante. Astfel, modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.8 secunde, iar viteza maximă este de 230 km/h. Cei mai apropiaţi rivali sunt GLK facelift şi Audi Q3, dar ambii au nevoie de 8 secunde până la sută şi pot să atingă o viteză maximă de 210-212 km/h. SUV-ul compact al celor de la Volvo se descurcă la fel de bine ca GLK şi Q3 până la sută, necesitând 8.1 secunde pentru acest sprint. Între timp, Range Rover Evoque 2.2 SD4 are nevoie de 10 secunde până la 100 km/h şi poate să atingă maximum 200 km/h, deci X1 îşi păstrează liniştit coroana la acest capitol.

Interior

Interiorul lui BMW X1 a fost modificat subtil odată cu facelift-ul, consola centrală fiind orientată cu mai multe grade înspre şofer, amintind de modelele mai vechi din gama constructorului bavarez. Schimbarea nu este dramatică, pentru că nu era nici necesară o modificare radicală şi nici nu era posibilă o modificare de acest gen, după cum ne-a explicat designerul şef al interiorului. Cei de la BMW s-au concentrat pe micile modificări de efect, cum ar fi un afişaj mai mare pentru sistemul iDrive şi materiale noi pentru unele suprafeţe interioare.

Scaunele din faţă ale lui X1 sunt la fel de confortabile, în timp ce spaţiul disponibil pentru ocupanţii locurilor din spate a rămas neschimbat. Am apreciat în mod special modul în care au fost profilate scaunele faţă, deoarece aceastea oferă un nivel bun de suport lateral, fără să fie prea sportive. În ceea ce priveşte portbagajul, acesta oferă tot 480 de litri, cu 15 litri mai mic decât în cazul generaţiei noi a lui Seria 3 Touring şi mai mic decât al generaţiei precedente a lui Seria 3 Touring. Astfel, SAV-ul din Munchen nu impresionează prin volumul portbagajului, în timp ce bancheta din spate ar putea deveni neîncăpătoare pentru pasagerii adulţi ceva mai înalţi sau mai "bine clădiţi".

Dacă ne concentrăm doar pe şofer şi pe pasagerul din faţă, situaţia este mult mai roz, cei doi fiind răsfăţaţi cu suficient spaţiu pentru cap, genunchi şi umeri.

Preţ de achiziţie

BMW nu fabrică automobile tocmai ieftine. Modelul entry-level în gama X1 pleacă de la 28.210 euro cu TVA inclus. Vorbim, totuşi, despre un SUV premium, deci pretenţiile sunt la un nivel mai ridicat faţă de SUV-urile compacte ale constructorilor de volum. Motorizarea testată pleacă de la 39.448 euro cu TVA inclus (cu gama de echipare xLine), la care adăugăm transmisia automată cu opt trepte (+2.240 euro), ceea ce urcă preţul de achiziţie al modelului testat la 41.668 euro cu TVA inclus.

Folosind configuratorul Automarket, am selectat câteva opţionale pentru un X1 xDrive25d xLine similar cu cel testat în Germania, care a ajuns să coste 41.511 euro cu TVA inclus. Spre comparaţie, un GLK echipat similar costă 54.893 euro cu TVA inclus, în timp ce un Evoque echipat similar costă 49.302 euro cu TVA inclus. Un Volvo XC60 cu transmisie automată şi motor de 215 CP costă 40.381 euro, în timp ce un Audi Q3 2.0 TDI 177 CP ar costa 41.761 euro cu TVA inclus.

Siguranţă

BMW X1 a primit cinci stele la testul de siguranta EuroNCAP. Modelul are opt airbag-uri in standard si, pe langa deja clasicul ABS, dispune de un sistem avansat de control al stabilitatii si un sistem de control al tractiunii. Controlul tractiunii este realizat in mod dinamic, iar X1 ofera asistenta la coborarea pantelor.

Ţinută de drum

Fiind vorba de un model înrudit cu generaţia E90 a lui Seria 3 Touring, X1 prezintă un comportament foarte bun pe şosea, mai ales în versiunile cu xDrive, deşi nici versiunile cu tracţiune spate nu sunt de neglijat. De la direcţia electro-hidraulică extrem de precisă la suspensia fermă, dar nu deranjantă, modelul ne spune încă de la primul viraj că s-a născut să meargă pe şosea. Chiar şi după apariţa unor modele precum Evoque şi Q3 în lumea SUV-urilor compacte, X1 rămâne cel mai dinamic model din segment.

Graţie centrului de greutate scăzut, modelul prezintă un nivel insesizabil de ruliu pe viraje, iar aderenţa este asigurată de sistemul xDrive. În ceea ce priveşte capacităţile off-road, acestea sunt limitate de garda la sol de 198 milimetri şi de unghiurile de atac şi degajare mici (18.0/21.5). Unghiul ventral al modelului X1 este de 16.8 grade. Toate aceste lucruri ne împiedică să atacăm un câmp noroios sau un deal la bordul lui X1, dar garda sa la sol este suficientă pentru un drum forestier sau pentru urcarea bordurilor din Bucureşti.

Dacă un client alege şi pachetul M, capacităţile off-road scad dramatic, în timp ce capacităţile rutiere rămân la acelaşi nivel, cu un plus de stil. Având în vedere faptul că traseele off-road nu sunt frecventate prea des de proprietarii de SUV-uri, în special clienţii de SUV-uri compacte premium, putem spune că modelul X1 poate fi judecat fără probleme doar după abilităţile manifestate pe asfalt, ceea ce îi conferă o notă foarte bună.

Vizibilitate

BMW X1 beneficiaza de un set de oglinzi laterale mari si de o oglinda interioara de dimensiuni potrivite. Vizibilitatea oferita de acestea este foarte bună, iar pozitia la volan iti confera o priveliste corecta de deasupra a tuturor elementelor din jur. Montantul B nu este deloc deranjant in timpul manevrelor, iar curbura montantului A te ajută sa vezi bine chiar şi la virajele de stânga atacate cu viteză redusă, deşi pot exista situaţii în care aceasta te deranjează. Fiind vorba de o versiune superioară de echipare, modelul testat beneficia de o cameră video pentru marşarier.

Tehnologie

Exemplarul testat beneficia de faruri adaptive cu asistenţă pentru faza de drum, senzori de parcare, cameră video pentru marşarier, tempomat, sistem avansat de apelare automată a serviciilor de urgenţă în caz de accident grav, acces la internet şi numeroase funcţii BMW ConnectedDrive.

Printre acestea putem enumera Google Local Search, Meteo în timp real, streaming audio prin Bluetooth, acces Facebook şi Twitter din maşină, integrarea telefoanelor mobile şi multe alte funcţii de acest gen. Unele facilităţi nu sunt disponibile pe toate pieţele, cum ar fi funcţia de apelare a serviciilor de urgenţă, activată prin apăsarea butonului inscripţionat SOS de pe plafon.

Design

Facelift-ul i-a adus lui X1 o nouă bară spate şi o parte frontală redesenată. Faţa lui X1 este acum marcată de patru linii care se întâlnesc deasupra plăcuţei de înmatriculare formând un X, iar blocurile optice au alt interior. Graţie liniilor de design xLine şi Sport Line, X1 este mai personalizabil, iar paleta de culori include câteva nuanţe noi. Şi cam atât.

Nu ne-a placut

  • Spaţiu interior
  • Volum portbagaj mediu
  • Capacităţi off-road limitate, în special în compania pachetului M
Date tehnice - BMW X1 facelift (2012-2015) 2.0 xDrive25d
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4477
Putere maxima CP (rpm)
218 (4000)
Latime mm
1798
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (1500)
Inaltime mm
1567
Viteza maxima km/h
230
Greutate kg
1660
Acceleratie 0-100 km/h s
6.8
Ampatament mm
2760
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
61
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
480
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X1 facelift (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • X1 este mult mai reusit ca design decat X3
    19 18
  • antonny
    cu ce poate incepe saptamana cei de la Automarket decat cu un test cu Bmw x1 ,masina care a mai fost la test de 2 ori ......Volvo xc60 mai elegant mai rafinat ,mai sigur .......
    Automarket sa stiti ca"Nu mor caii cand vor cainii "...... cand un test cu BMW Seria 5 GT 3.0 535d ????
    7 22
  • antonny
    cand un test cu Bmw seria 5 GT 535 3.0???O adevarata masina
    6 17
  • Daca poate sa-mi spuna domnul Sebastian Toma de ce masina se adreseaza numai celibatarilor ??? Familia mea numara 3 persoane si cred ca incape perfect in asa masina asta. :) 480 de litri la portbagaj vi se pare putin ??? Eu am 400 de litri la masina mea si mereu mi-au fost suficienti. Nu car cartofi si varza de la tara si nu plec cu sifonierul in vacanta. Poate singura problema ar fi pretul, 40k cam da peste cap bugetul unei familii chiar si cu venituri peste medie.
    29 3
  • @ady: Clasa premium nu se adreseaza celor cu venituri peste medie, doar celor cu venituri mari.
    E un nonsens sa iei un astfel de model "troaca" sau cu un minim de optiuni.
    Concurentul direct al lui X1 este Audi Q3.
    Performantele sale sunt imbatabile, de aici rezulta si pretul ridicat.
    Nu cred ca si comanda cineva pachetul M si apoi sa intre in off-road!
    11 1
  • de cand a crescut portbagajul de la 420litri la 480litri la X1?
    2 0
  • @Vlad: sincer nu inteleg cum se adreseaza nici celor cu venituri mari. Ca sa fiu sincer, mi-as putea-o cumpara cu jumate de bani avans si restul rate de cate 1000 pe luna fara probleme. Eu cred ca am venituri cel purin medii. Insa oricum as privi lucrurile, nu imi vine sa dau pretul unui apartament (nu in Buc) pe o masina. Mie mi se pare chiar inacceptabil sa dau 100 000 pe o casa si 40 000 pe masina. Asta in conditiile in care la aprox 12 000 imi iau masina chiar decenta in clasa compacta (la nivel de kia, peugeot), care face acelasi lucru. Oricum nu pot sa merg cu viteza maxima a masinii decat in germania, si acolo cand e liber. restul timpului opt sa merg cu max 130 pe autostrazi, si aia cand nu sunt in tara. Si ma adresez acum celor care detin o astfel de masina: ce v-a facut sa o cumparati? Ce v-a detrminat sa mergeti la dealer si sa platiti suma asta?
    12 2
  • antonny
    @eeee......iti raspund eu peste 50%sunt masinii vandute la sfarsit de an cand trebuie sa reinvestesti profitul......de ce sa dai la stat !!!!......Reprezentanta intr-un oras spun eu cu un potential redus dar cu 180.000 locuitori a vandut extraordinar la sfarsitul anului .....au fost vandute numai masini de peste 70000euro cel mai vandut model a fost X6
    6 1
  • Cei de mai sus:
    Chit ca vreti sa aceptati sau nu frumusetea vietii consta si in grosimea portofelului. Cand ai un salariu mediu in Romania, gen 2000-2500/luna evident ca masina asta ti se va parea prea scumpa, ca nu isi merita banii. Dar cand castigi 3-4000 de euro/ luna cel putin cu alti ochi vezi o masina si atunci nu te mai uiti sa iti cumperi un Golf de exemplu.
    Asa cum este si cu masinile mai ieftine: daca iti permiti una noua de 15000 de euro, gen Focus sa zicem, Logan ti se va parea o masina proasta(confort mediu, siguranta medie, finisari proaste etc). Povestea se repeta si mai sus: o masina pe care iti permiti sa dai 30000 consideri ca este o masina mult mai buna decat una de 15000.
    Si oricat ai zice: ai da jumatate din pretul unui apartament pe o masina, pentru ca atunci ai sta intr-un apartament de cel putin 100 000 de euro. Daca totusi iti cumperi si stai intr-o garsoniera in Berceni sau Ferentari inseamna ca ai o problema de intelegere a prioritatilor in viata. De-asta zic, vezi lucrurile in functie si de cat iti permiti. Este un lucru cat se poate de firesc, toti gandim asa. O spune cineva care a dat 7500 de euro pe un VW la mana a doua pentru ca unul nou nu si-a permis. Si cu siguranta ca X1 este o masina foarte buna. Practic a fost gandita sa fie o masina de referinta in clasa ei.
    23 2
  • Venituri medii/mari: cred ca e o diferenta majora intre salariul mediu din Romania si salariul mediu din vestul Europei. Ceva bun la noi e doar mediu in Europa de Vest.
    Cred ca in mod normal clasa premium este gandita pt cei cu venituri mari din Europa de Vest.
    La noi clasa premium se cumpara cel mai des cu "ajutorul" a diverse "combinatii" si "permutari" si prea putin "legal 100%".

    Pt ca daca stii ca "tragi" de dimineata pana seara la un job, indiferent de domeniu sau afacere, ti se pare cam mult sa platesti clasa premium.

    Insa daca obtii un comision de la o asfaltare, etc. atunci X1 ti se pare ceva banal.

    Diferente majore de perceptie: totusi in Vest sunt f multi (manageri in cadrul unor companii f mari) care si ar permite masini exotice (Lamborghini, Ferrari, etc si totusi isi cumpara masini de 2,0L diesel, dar din clasa premium...
    7 0
  • "Pt ca daca stii ca "tragi" de dimineata pana seara la un job, indiferent de domeniu sau afacere, ti se pare cam mult sa platesti clasa premium."

    Depinde. Atunci cand muncesti "de iti sar capacele" uneori vrei sa si simti pentru ce muncesti. Motiv pentru care vrei de la o simpla bere mai scumpa si mai buna, o masa la un restaurant intr-o seara, un cocediu nu la Eforie, ci in Grecia, Spania sau Italia (bine, aici e mai complicat pentru ca uneori e mai ieftin in afara decat in Romania), pana la o masina care iti place sau pe care ti-ai dorit-o mult.

    Si pot fi si exceptii insa e drept ca sunt cam putine. Dar ai dreptate... de obicei o masina premium noua ti-o permiti daca esti patron sau "baiat destept" ferit de taxe si impozite si faci afaceri cu statul. Asta e una din frumsetile acestei tari.:))
    14 0
  • Mecanicu'
    Sunt sigur ca este o masina ok. Cat despre pret...in general calitatea costa...si, in general in tarile civilizate masinile scumpe se iau pe firma, si la noi a inceput lumea sa inteleaga ca nu este ok sa iti indatorezi familia si sa ai ipoteci pe casa doar pentru o masina pe care nu ti-o permiti si oricum ii scade valoarea cu cateva mii de euro doar ce ai iesit pe poarta showroom-ului...insa cand ai o firma si vezi ca trebuie sa platesti impozit pe profit de 100 000 de euro, decat sa dai la stat iti iei o masina scumpa si ai cheltuieli...in concluzie nici nu o simti la banuti...deci in romanica civilizatia si autogospodarirea ia ceva timp: sunt nenumarate cazurile cu BMW X5, Audi q7, Masserati parcate prin Berceni, Drumul taberei doar pentru a impresiona audienta o parte din bani furati o parte achizitionate de persoane fizice cu imprumut in banca numai pentru a demostra ca sunt "baieti de salon" Vestea buna: "prostia a inceput sa doara"
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru