Drivetest BMW X4 (2014-2017)

3.0 Benzina Turbo (35i) 306CP 4x4 Aut8
BMW X4 (2014-2017) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 30.06.2014
Little Brother

Când BMW a inventat SUV-ul Coupe, mulţi au strâmbat din nas. Un SUV cu plafonul plonjat şi profil dinamic nu are cum să aibă succes. BMW lansează însă modelul X6 în 2008, iar succesul avea să fie aproape instant. Foarte mulţi amatori de SUV-uri premium aveau să migreze de la forma mai clasică a lui X5 la profilul sportiv inaugurat de X6. Atât de mulţi, încât astăzi este un automobil extrem de comun, iar în unele zone chiar asociat cu o imagine opulentă. BMW însă a capitalizat cât a putut de pe urma acestui model, iar succesul a fost confirmat şi de faptul că rivalii din Stuttgart au anunţat că vor construi un rival pentru SUV-urile coupe bavareze. 

Până atunci, BMW a decis să extindă gama şi a creat un frate mai mic pentru X6. Numit în mod logic, BMW X4, acesta devine fratele "cocoşat" al lui BMW X3, iar privirile atrase, gâturile întoarse, pozele cu telefonul şi lumea strânsă în parcări din timpul testului nostru confirmă faptul că BMW a creat un nou hit. Deşi nu este încă lansat oficial în România, BMW X4 ne-a vizitat pentru un test în forma sa cea mai puternică: xDrive 35i de 306 CP.

BMW X4 (2014-2017)
3.0 Benzina Turbo (35i) 306CP 4x4 Aut8

  • Pret de pornire 46.996 €
  • Pret model testat 80.242 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Cel mai puternic motor pe benzină din oferta noului BMW X4 este cunoscutul propulsor cu şase cilindri în linie de 3.0 litri. Având indicativul 35i, acest motor dezvoltă 306 CP între 5.800 şi 6.400 rpm şi un cuplu motor de 400 Nm disponibil pe o plajă largă de turaţii, de la 1.200 rpm şi până la 5.000 rpm. Este unul dintre cele mai bune motoare pe benzină pe care BMW le are în gamă şi poate fi regăsit pe multe dintre modelele actuale BMW, inclusiv pe noul M4, dar cu puterea împinsă la 431 CP. Pentru cine îşi permite taxele pentru un motor de 3.0 litri şi preferă sunetul extrem de plăcut al celor şase cilindri în line, este motorul care trebuie ales fără ezitare.

Puterea este livrată cu o uşurinţă fantastică, iar motorul se dovedeşte a fi extrem de plăcut indiferent de modul de utilizare. Fie că alegem să rulăm liniştit sau îl împingem până la linia roşie la fiecare schimbare de treaptă, propulsorul de 2.979 cmc pare mereu că are resurse nebănuite de putere. Iar pentru a completa fericit motorul de 300+ CP, acesta este împerecheat cu cutia de viteze automată cu opt trepte. Extrem de rapidă în schimbarea treptelor atât în modul automat cât şi cel manual, cutia poate fi comandată prin intermediul levierului tip joystick sau cu ajutorul clapetelor de pe volan. 

Consum

Pe lângă resursele de putere extrem de vaste ale propulsorului de 3.0 litri, acesta mai impresionează şi prin consumul decent de carburant pe care îl afişează. Bineînţeles, acesta este extrem de mult influenţat de stilul de condus al celui de la volan. Cu ajutorul celor patru moduri de gestionare a cutiei şi motorului, poţi alege stilul cel mai potrivit între Eco Pro, Confort, Sport şi Sport+.

Pentru a efectua sesiunea foto, am parcurs distanţa dintre Bucureşti şi Râşnov pe DN1. Am ales să rulăm în modelul Eco Pro, tocmai pentru a vedea cât de economic poate să fie un motor de 3.0 litri pe benzină. Consumul oficial dat de constructor este de 6.9 litri/100 km în mediul extraurban, 10.7 litri/100 km în oral şi o medie de 8.3 litri/100 km. Rulând în modul Eco Pro, am reuşit să obţinem o medie de 7.3 litri/100 km, o cifră excelentă pentru motorul de 306 CP. La trecerea pentru Pârâul Rece am schimbat registrul trecând în modul Sport, iar consumul a urcat la 10 litri/100 km cu o maximă de 12 litri/100 km atunci când chiar am exagerat cu sportivitatea. Iar în mediul urman, consumul s-a stabilizat la 10.5 litri/100 km. Pentru un motor cu o cilindree impresionantă pentru standardele de astăzi, cifrele de consum sunt mai mult decât bune. 

Performanţe

În mod normal nu avem cu cine să îl comparăm pe noul BMW X4. Concurenţa - poate cu excepţia lui Porsche Macan - nu are încă un SUV cu profil de coupe. Mercedes-Benz pregăteşte un rival pentru BMW X6, dar până când acesta va apărea în versiune de serie mai durează o vreme. În ceea ce îl priveşte pe X4 putem să ne raportăm la SUV-urile clasice cu motoare mari pe benzină produse de concurenţa premium. Mercedes-Benz GLK350 este cel mai apropiat rival, motorul de 3.5 litri V6 dezvoltând tot 306 CP. Audi ne oferă un Q5 cu motor de 2.0 litri TFSI ce devoltă 272 CP, iar Porsche are acum în gamă noul Macan, dar motorul acestuia este semnificativ mai puternic, oferind 340 CP. 

Din acest motiv, Porsche Macan este cel mai rapid SUV din acest segment, cu o acceleraţie de 5.2 secunde de la 0 la 100 km/oră, în timp ce BMW-ul nostru are nevoie de 5.5 secunde. În ciuda faptului că are o putere similară, modelul Mercedes-Benz GLK350 are nevoie de o secundă în plus pentru a ajunge la 100 km/oră. Viteza maximă pe care o poate atinge BMW X4 xDrive35i este de 247 km/oră.

Interior

Din momentul în care te-ai instalat la volanul gros al noului X4, totul emană calitate. Scaunele sport cu numeroase reglaje, manuale de această dată, se mulează perfect pe corpul celui de la volan, iar restul comenzilor sunt perfect plasate în jurul tău. Modelul nostru de test a venit echipat cu o tapiţerie de piele maro numită Nevada Saddle Brown, care împreună cu roşul vişiniu al caroseriei crea un contrast superb. Tapiţeria este dotare opţională pentru 1.273 euro. 

La bordul lui X4 feelingul este cumva similar cu cel din X3, dar se stă mai jos decât în modelul frate de platformă. La prima vedere accesul la bancheta din spate pare ceva mai dificil, dar nu este aşa. În spate pot călători trei adulţi, dar ar fi bine să ne limităm la doi dăcă vrem ca toată lumea să fie confortabilă. Accesul la cei 500 de litri ai portbagajului se face printr-un hayon imens ce poate fi comandat electric. Portabagajul este inteligent compartimentat, cu plasă pentru bagaje şi un spaţiu suplimentar sub podeaua portbagajului. 

Preţ de achiziţie

La capitolul preţ, BMW a decis să nu compromită nimic şi a poziţionat noul X4 într-o zonă înaltă a modelelor SUV premium. Preţul de pornire începe de la 47.000 euro pentru dieselul de bază de 190 CP. Pentru un X4 cu motorul de 3.0 litri turbo de 306 CP, trebuie să scoatem din buzunar sau din contul bancar 58.160 euro. Este un preţ de pornire destul de piperat dacă îl comparăm cu cele ale concurenţei. Doar Porsche Macan S are un preţ mai mare de pornire, de 64.600 euro, în rest, Mercedes şi Audi practică preţuri iniţiale de aproximativ 50.000 euro pentru modele similare.

Iar apoi vin opţiunile. Pentru că nici un BMW nu ar fi complet fără opţiunile sale. Modelul nostru era foarte bine dotat, având în plus opţiuni în valoare de 22.000 euro (TVA inclus). Preţul total al modelului testat BMW X4 xDrive35i cu pachet M: 80.242 euro.

Siguranţă

BMW nu face compromisiuri la acest capitol, aşa cum bine ne-am obişnuit. Cele mai noi tehnologii sunt prezente pe modelele sale, ca de exemplu noile faruri adaptive cu LED, care permit menţinerea fazei lungi fără a îl deranja pe cel care rulează din sens opus sau în faţa noastră. Astfel putem vedea mai bine pe timp de noapt,e ceea ce îmbunătăţeşte siguranţa la volan. 

BMW X4 încă nu a ajuns la EuroNCAP, dar pe acolo a trecut fratele său de platformă, X3. Acesta din urmă a obţinut scorul maxim general de cinci stele la sesiunea de testare din 2011. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 88%, iar cel pentru pasagerii copii de 83%. 

Ţinută de drum

În ciuda faptului că este un SUV, noul BMW X4 impresionează de la primii kilometri parcurşi. Este extrem de bine pus la punct, cu o caroserie rigidă şi o suspensie excelentă. Pachetul total rezultat este un SUV incisiv gata să devoreze orice drum de munte cu extrem de mult aplomb.

Direcţia este perfectă, în ciuda asistării electrice, puntea faţă fiind foarte comunicativă prin intermediul volanului gros. Suspensia poate părea unori rigidă, mai ales la trecerea pentru denivelări, dar per total este extrem de bine reglată. Deşi greutatea totală se apropie 1.9 tone, X4 se simte foarte uşor. Ajutat de motorul puternic, zburdă pe viraje, iar sunetul gutural al evacuării amplifică plăcerea de a conduce acest automobil. Dacă aţi avut ocazia să conduceţi un X3, feelingul este cumva asemănător, dar în X4 stai mai jos, toată maşina având centrul de greutate mai aproape de sol. Una peste alta este unul dintre cele mai reuşite modele din gama recentă BMW şi poate cel mai dinamic SUV propus de constructorul bavarez, exceptând variantele M. 

Vizibilitate

Ca şi fratele său mai mare, BMW X4 plăteşte un oarecare tribut formei sale de coupe SUV cu cinci portiere. În primul rând, luneta este îngustă şi oferă o vizibilitate limitată tocmai din cauza faptului că este foarte înclinată. Din fericire, oglinzile laterale compenseză excelent vizibilitatea în spate. Montantul faţă stânga jenează şi el la virajele strânse de stânga, dar fără a ieşi din normalul situaţiei. 

Partea bună este că X4 poate fi manevrat mult mai uşor în oraş datorită dimensiuniulor mai compacte dar şi setului complet de senzori şi camere de luat vederi. Camerele amplasate de jur împrejurul maşinii pot crea o imagine 3D a maşini afişată pe display-ul central. Manevrele în spaţii înguste devin astfel chiar amuzante. 

Tehnologie

Cele mai noi BMW-uri sunt o adevărată colecţie de tehnologie. De la sistemul ce permite alegerea modului de rulare între Eco Pro, Confort, Sport şi Sport+ şi excelenta cutie automată cu opt rapoarte, modelul nostru ne-a mai oferit şi suspensia activă, sistem de cruise control adaptiv cu frânare automată, detectarea pietonilor pe timp de zi şi menţinerea benzii de rulare.

Însă tehnologia mea preferată este cea montată în farurile noului X4. Noile blocuri optice LED adaptive sunt excelente la drum lung pe timp de noapte. Faza lungă este menţinută şi corectată atunci când se apropie o maşină din sens opus pentru a nu-l orbi pe partenerul din trafic fără ca cel de la volan să mai intervină asupra comenzilor. Mai trebuie amintit şi excelentul display central din habitaclu, şi sistemul iDrive, care recunoaşte şi literele desenate cu degetul pe butonul transformat în touchpad, precum şi sistemul de navigaţie impecabil.

Design

Ca de obicei, forma de SUV coupe va naşte o serie lungă de controverse. Pentru mulţi este un automobil urât, dar la fel s-a spus şi despre X6. Asta nu l-a împiedicat să se vândă extrem de bine, iar X4 va avea probabil aceeaşi soartă.

Va atrage un număr important şi de clienţi de sex feminin, fiind mai compact şi adaptat uzului urban. Deşi seamană cu X6, maşina este recunoscută rapid de către trecători şi ceilalţi şoferi. În cele trei zile cât a stat la noi, a fost fotografiată, studiată, admirat şi comentată. A întors capete, priviri, a fost arătată cu degetul, mi s-a zâmbit, dar am fost şi privit cu ură. Un lucru e cert, în curând vor fi la fel de multe pe străzi ca şi în cazul fratelui mai mare. 

Nu ne-a placut

  • Vizibilitatea în spate
  • Suspensie fermă la trecerea peste denivelări
  • Banchetă spate confortabilă pentru doar 2 persoane
  • Preţ ridicat
Date tehnice - BMW X4 (2014-2017) 3.0 Benzina Turbo (35i) 306CP 4x4 Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2979
Lungime mm
4671
Putere maxima CP (rpm)
306 (5800)
Latime mm
1881
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1200)
Inaltime mm
1624
Viteza maxima km/h
247
Greutate kg
1815
Acceleratie 0-100 km/h s
5.5
Ampatament mm
2810
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
67
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
500
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X4 (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (16)

  • Catalin
    mai fratzilor, dati si o calculatie de leasing cu 10-15% avans pe vreo 25 de ani !
    9 10
  • 80 de mii ? :))))))) Mai mult de 60 de mii nu merita !
    15 13
  • @catalin
    si peste 25 de ani cand ai incheiat ratele o bagi direct la retro club. :)
    30 3
  • gica_contra
    pfoaaa, 80.000 pentru un gutzomobil veritabil!?

    tre' sa fii printre interlopii fruntasi sa ti-o permiti..
    31 13
  • In 2-3 ani o sa fie plin de X4 in Romania.
    33 2
  • Pai dak intra la zdup toti rromii nu stiu daca mai vedem bmw-uri pe strazi
    9 5
  • Mai mult de 500 da sute??? e mult boss!
    8 1
  • Deci BMW are target direct cu modelele X6,4 (tigani, interlopi...gunoaie intr un cuvant). Daca e sa vorbim de BMW atunci sa fie fara XXX. Pana la urma BMW place oricui cu capu pe umeri dar modelele astea parca sunt date la comanda de tarafu' lu' bursuc sau mai stiue eu ce gunoi din rumania.
    13 4
  • gica_contra
    daca la volanul unui seria 3,5, chiar si X5, am mai vazut , ce-i drept, foarte rar, cate un om decent, in cazul X6 nu a fost cazul pana acum....

    nici X4 nu cred ca va face vreo exceptie..
    9 8
  • "La 80000 imi iau un GTR-eu de moare toti"
    9 11
  • In poza 7 se observa cat de deformata,cocosata si disproportionata este.Farurile dreptunghiulare si imense sunt hidoase.E ca prima generatie de x3: taiata din topor, bizara si fara atentie la detalii.E o parere, cui ii place sa fie sanatos dar eu nu as da mai mult de 100 de euro pe ea
    12 2
  • pana atunci poti incerca un carnet de sofer dar nu inainte de un buletin

    succesuri ;)
    5 3
  • " consumul a urcat la 10 litri/100 km cu o maximă de 12 litri/100 km atunci când chiar am exagerat cu sportivitatea." :)))))))))))))))

    Cand se exagereaza cu sportivitatea trece de 20% consum. Si 330d consuma peste 15% in condus foarte sportiv!

    Babelor! :))
    8 4
  • Suleyman Cunoscatoru
    Cred ca imi vand trotineta cu motor mic pe benzina care consuma cat acest X4 si imi cumpar si eu unu.
    Iti dai seama ? Benzina, 3000, 306cp, ,,jar maxim" si doar 12%. Are consum de 1.2-1.4benzina. Deja 1.6 consuma prea mult. :))
    Cum puteti crede ?
    10 3
  • WHY SO UGLY? ...BMW?...Anyone?

    Este muuuult prea scumpa. Si tot nu reusesc sa-i vad rostul.
    Sa zicem absurd daca as fi interesat de ceva asemanator, as mai da putin in plus si as lua un Macan
    6 0
  • Pt toata lumea
    O sa isi ia multi ca nu isi iau varianta cea mai scumpa inteligentilor ! Nu vedeti ca incepe de 46.996 ? plus ca se mai acorda si discount-uri
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru