Drivetest Volkswagen Passat (2014-prezent)

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Comfortline
Volkswagen Passat (2014-prezent) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 17.12.2014
Carte de vizită

Volkswagen Passat este cel mai bine vândut model din segmentul său, iar acest lucru se întâmplă de ceva vreme. De fiecare dată când apare o actualizare sau generaţie nouă în gama Passat, ceilalţi constructori care au oferte în segment îşi vor compara produsele cu aceasta. De la specificaţii şi dotări până la design şi manevrabilitate, Passat este etalon în segmentul său, deşi nu este numărul unu la toate capitolele.

Passat este ca o carte de vizită pentru Volkswagen, al cărui format este replicat apoi de ceilalţi producători pentru modelele lor din acest segment. Diferenţele sunt date, evident, de aspecte care ţin de caracterul specific al mărcilor respective. Orice model de clasă medie am testa, suntem nevoiţi să ne raportăm la Passat, iar situaţia se repetă şi pentru fraţii săi mai mici, Golf şi Polo.

La fel ca o carte de vizită, Passat reuşeşte să-ţi transmită detaliile esenţiale despre ce este concernul Volkswagen, fără să intre prea departe în detalii. Nu este o fotografie care să-ţi trezească emoţii, nu este o operă tehnologică de ultimă oră sau nici un stilou trainic menit să te servească peste veacuri, dar rolul său specific e jucat într-un mod exemplar. Passat îţi transmite respect ca atunci când vezi că interlocutorul tău are o funcţie înaltă şi-l respecţi pentru ce a realizat. Nu mai contează cum arată el sau cum îl simţi tu din punctul de vedere al interacţiunii umane.

Passat este cel mai bine vândut model european de clasă medie de volum, iar un asemenea titlu nu vine degeaba. Noua generaţie a lui Passat, B8 are aşteptări mari de atins, dar reuşeşte să le îndeplinească fără să pară epuizată de efort. Vorbim despre cel mai economic, rapid, manevrabil, şi confortabil Passat oferit vreodată, testat de noi în versiunea de echipare medie şi cu a doua motorizare diesel din ofertă.

Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Comfortline

  • Pret de pornire 22.398 €
  • Pret model testat 30.494 €
  • Taxa auto O €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

A doua motorizare diesel din oferta lui Volkswagen Passat este un 2.0 TDI de 150 CP. Unitatea este Euro 6 şi foloseşte AdBlue pentru a respecta această normă de mediu, în timp ce tehnologia BlueMotion şi platforma MQB îi asigură numeroase optimizări pentru a atinge un consum de carburant redus pe lângă norma de mediu sus-menţionată.

Până la asta, să revenim la specificaţii şi să discutăm comportamentul său. Versiunea de 150 CP a motorului 2.0 TDI de la Volkswagen atinge puterea maximă la 3.500 rpm şi asigură un cuplu maxim de 340 Nm la 1.750 rpm. Datele tehnice ne spun de la început că nu este cel mai puternic motor de 2.0 litri din segment, dar Volkswagen are şi variante Bi-TDI de 240 CP ale acestei unităţi pentru doritori.

Valorile anunţate de cei de la Volkswagen sunt bune şi mai mult decât suficiente pentru un model aparţinând acestui segment, cu toate că ar fi fost apreciată o valoare şi mai mare a cuplului motor.

Exemplarul testat de noi era echipat cu o transmisie manuală cu şase trepte care ne-a impresionat prin timoneria precisă. Cutia de viteze avea o etajare clară pentru a favoriza economia de carburant, dar reprizele asigurate de cuplul motor-transmisie nu erau deloc de neglijat, deşi nu vorbim neapărat despre cele mai bune performanţe din segment.

Motorizarea 2.0 TDI a crescut mult în materie de rafinament odată ce a ajuns la versiunea care respectă normele Euro 6. De la pornire până la partea superioară a plajei de turaţii, unitatea este silenţioasă şi rafinată, vibraţiile specifice unui diesel fiind aproape imperceptibile la bord. Sigur, dacă te vei concentra, le vei observa prezenţa într-o măsură insignifiantă, dar Passat 2.0 TDI a evoluat mult de la vechile modele ale anilor '90 până în ziua de astăzi.

Consum

Versiunea 2.0 TDI de 150 CP a noii generaţii Volkswagen Passat anunţă un consum mixt de 4.1 litri la sută în compania transmisiei manuale cu şase trepte. Valoarea este foarte bună, dar totuşi nu-l face pe modelul german să fie liderul segmentului. Cine-l învinge? Opel Insignia 2.0 CDTI Ecotec în versiunea de 142 CP, cu 3.7 litri la sută în regim mixt. Valoarea lui Passat este egalată de Peugeot 508 facelift cu al său 2.0 diesel de 150 CP, tot Euro 6. Celelalte modele din segment anunţă valori mai mari ale consumului de carburant, apropiate de cinci litri la sută.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum extraurban de 4.6-5.0 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a şasea la aproximativ 2.150 rpm, maşina ne-a afişat un consum de 6.2 litri la sută. Pentru mediul urban, Passat 2.0 TDI a consumat între 5.5 litri la sută într-un regim economic şi 9.3 litri la sută în aglomeraţia şi graba dimineţii. Cele două valori sunt diferite pentru că au fost realizate în stiluri de condus diferite şi cu sistemul Start-Stop activat, respectiv dezactivat.

Pe întregul parcus al testului nostru, instalaţia de climatizare a fost în funcţiune, la fel ca luminile pe faza de întâlnire, sistemul audio şi scaunele încălzite.

Performanţe

Volkswagen Passat are nevoie de 8.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă 220 km/h. În raport cu celelalte modele din segment echipate cu motorizări diesel de 140-160 CP acompaniate de transmisii manuale, modelul german are cea mai bună valoare de pe piaţă. Singurele modele apropiate sunt Mazda6 2.2 CD150 CP, Toyota Avensis 2.2 D-4D şi Peugeot 508 facelift.

Passat reuşeşte această performanţă fără să fie cel mai uşor model din segment (titlu revenit lui Mazda6), să aibă cel mai mare nivel de putere (Citroen C5) sau cu cel mai mare cuplu (tot Mazda6).

Rezultatele în acest segment contează, dar nu sunt cruciale pentru clienţii ţintă ai clasei. 0.1 sau 0.2 secunde până la sută nu contează pentru clientul tipic de maşină de clasă medie cu motorizare diesel, la fel cum nu este importantă diferenţa dintre viteză maximă de 220 km/h şi viteză maximă de 212 km/h, de exemplu. Mai importante sunt criterii precum consumul de carburant fără eforturi supraomeneşti şi rafinamentul motorizării.

Interior

La prima vedere, ai spune că interiorul lui Passat a fost desenat de un matematician, la cât de clasic şi de sobru este. Dar mâna unui designer se vede, iar detaliul care te cucereşte este integrarea fantelor de ventilaţie într-o baghetă continuă pe bord de la strânga la dreapta. Este cea mai interesantă interpretare a acestei zone pe care am văzut-o până acum şi arată demenţial.

Restul interiorului lui Passat este unul clasic pentru marca Volkswagen, ceea ce înseamnă că vei găsi imediat ce cauţi la nivel de comenzi, toate elementele de la bord fiind amplasate folosind aceeaşi reţetă şi cu un nivel înalt de ergonomie. 

Locurile din faţă sunt confortabile şi scaunele sunt bine conturate, nefiind obositoare nici după o călătorie mai lungă. Dacă stăm să ne gândim bine, noul Passat este mai spaţios ca niciodată, având suficient loc pentru cinci adulţi la bord. Portbagajul său este cel mai mare din segment - 586 de litri, deşi când îl priveşti nu pare să fie atât de mare.

Am apreciat antifonarea îmbunătăţită şi atenţia crescută la unele materiale, detalii şi finisaje, cu toate că nu am avut la test versiunea de top a modelului şi nu toate elementele din habitaclu au fost impresionante din acest punct de vedere. Maşina nu te cucereşte prin artificii de design, ci prin faptul că este corectă şi lasă senzaţia că este o lucrare de calitate.

Preţ de achiziţie

Generaţia B8 a lui Volkswagen Passat pleacă de la aproape 22.400 de euro pe piaţa din România. Echiparea şi motorizarea testate de noi, anume Comfortline şi 2.0 TDI 150 CP MT6, costă aproape 27.500 de euro cu TVA inclus. Iar exemplarul din imaginile alăturate are anumite dotări suplimentare care îi aduc preţul la 30.500 de euro cu toate taxele incluse.

Pragul de 30.000 de euro este cel de la care pornesc ofertele unor mărci premium în segmentul de clasă medie. Cu toate că acea sumă îi aduce clientului doar varianta de bază într-una din gamele Audi A4 sau BMW Seria 3 în compania motorizării alimentate cu benzină, este suficient pentru a accede la premium, iar cu încă 1.000 şi ceva de euro poate fi aleasă varianta diesel de bază în cele două game. Dacă comparam Passat-ul de bază cu motor diesel şi A4 şi Seria 3, modelul din Wolfsburg ar fi avut probleme la acest capitol, dar echiparea medie cu o listă decentă de dotări opţionale este rezonabilă la această sumă.

Dacă ne uităm la rivalii săi în compania unui motor diesel comparabil cu transmisie manuală şi echiparea medie, Passat este departe de a fi cea mai accesibilă variantă din segment. Găsim alternative mai ieftine la mărcile Citroen, Opel, Skoda, Mazda, Hyundai, Kia şi Renault, producătorul din urmă având chiar două oferte: Latitude şi Laguna. Propunerile celorlalţi producători din segment aduc modele ceva mai scumpe în echiparea medie şi alături de o motorizare diesel de aproximativ 150 CP şi cu transmisie manuală. Noua generaţie a lui Ford Mondeo nu a fost inclusă în comparaţia noastră la niciun capitol deoarece încă nu avem preţurile pentru piaţa din România.

Siguranţă

Din 2005 încoace, VW Passat nu scade sub 5 stele EuroNCAP, indiferent de generaţie sau de câte probe mai introduce organizaţia independentă europeană între timp pentru a mai creşte dificultatea testelor. Iar rezultatul noii generaţii confirmă acest lucru: 5 stele EuroNCAP şi un punctaj foarte bun la cele patru categorii de notare.

Noul Passat vine în standard cu întreaga armată de airbag-uri şi centuri demne de un lider al segmentului, iar inginerii mărcii plusează pe listele suplimentare de dotări cu elemente tehnologice pe care un model de aceste dimensiuni nu are voie să le rateze. Avem deja popularele sisteme de semnalare a părăsirii benzii şi a maşinilor din unghiul mort, cititor pentru semnele de circulaţie şi mutle alte pachete pe care probabil că le vom regăsi peste câţiva ani chiar şi în dotarea lui Up!, cel mai mic membru al familiri Volkswagen.

Apar însă şi o serie de sisteme foarte interesante, unele transfomând noul Passat într-o maşină semiautonomă. Traffic Jam Assist, de exemplu, te lasă să-ţi vezi de treabă atunci când stai în cozile infernale de dimineaţă din oraşele mari ale României, maşina accelerând, frânând şi continuând trasa pe bandă în funcţie de maşinilr din jurul ei. Mai există Emergency Assist, un sistem care detectează lipsa de reacţie a şoferului şi opreşte maşina dacă avertizarea sonoră nu are afect asupra acestuia. Sperăm să nu fie nevoie de acest sistem în cazul clienţilor români, chiar dacă maşina sună chiar şi la 112 dacă şoferul nu reacţionează.

Paranteză: cum studiile Volkswagen (pe care le puteţi desfăşura fără probleme şi voi pe autostrăzile germane) arată că europenilor din ţările cu salarii mai mari le place să tragă după Passat trailere cu care merg în vacanţă, noua generaţie a modelului VW vine cu un sistem de asistenţă la parcarea rulotei cu spatele. Acesta foloseşte atât camere, cât şi senzori pentru a-ţi parca automat maşina cu tot cu barca pe care-o trag după ei primarii de la Marea Neagră atunci când merg la schi nautic.

Ţinută de drum

Exemplarul testat de noi nu beneficia nici de sistemul de control dinamic al şasiului, nici de vreo funcţie care să comute între diferitele moduri de rulare. Aşadar, aveam un Passat de generaţie nouă cu suspensie convenţională, cel mai probabil viitorul bestseller în această gamă pe anumite pieţe, inclusiv cea din România.

Maşina este orientată evident spre confort, dar face faţă unui regim mai grăbit fără să dea semne de oboseală prea repede. Dacă forţezi nota, vei avea parte de puţină subvirare şi vei resimţi un uşor ruliu al caroseriei, dar un utilizator obişnuit nu va avea parte de aceste senzaţii într-un regim de conducere cu bun simţ.

Deşi este uşor de manevrat şi cu un răspuns relativ bun, direcţia electromecanică nu îţi va oferi feedback-ul pe care-l ai într-un model cu pedigree dinamic. Existenţa unui mod Sport şi o direcţie care să-ţi întărească senzaţia precisă i-ar fi adus lui Passat un punctaj mai bun la această categorie.

Vizibilitate

Passat pare o maşină mai mare şi mai voluminoasă decât era până acum. Realitatea este că modelul pare mai lat şi mult mai scund. Maşina are oglinzi laterale bine proporţionate şi suprafeţe vitrate corecte ca dimensiuni şi forme. Contrar aşteptărilor, montantul A de pe partea şoferului era relativ subţire şi nu era deranjant la virajele strânse la stânga.

Singurul reproş la acest capitol vine la nivelul oglinzii centrale, care ar fi putut să fie mai mare şi să acopere luneta mai bine.

Tehnologie

Echiparea Comfortline nu beneficiază de ceasurile de bord digitale prezente şi pe noul TT, ci de un set de ceasuri analogice cu design convenţional.

Noul Passat a crescut însă la capitolul interfeţei multimedia, care permite acum şi integrarea smartphone-ului.

Sistemul de navigaţie pe care-l oferă Volkswagen poate fi îmbunătăţit prin prezenţa unui telefon conectat la internet, însă echiparea testată necesita conectarea telefonului pentru a asigura serviciile de navigaţie prin mirror link (un sistem care îi afişează pe ecranul multimedia conţinutul ecranului smartphone-ului tău). Aşadar, n-ai smartphone cu acces la date, n-ai navigaţie. Spre deosebire de modelele din segmentul B care au abordat această soluţie tehnologică, între opţiunile disponibile pe Passat există şi un sistem de navigaţie dedicat care nu are nevoie de telefonul şoferului.

În rest, echiparea maşinii testate (Comfortline plus câteva opţionale) aducea, în mare, dotările pe care le aşteptăm de la un model din această clasă în compania echipării medii. Tot ce îţi trebuie, de la aer condiţionat cu reglare pe două zone, scaune încălzite şi reglaj parţial electric, tempomat, limitator de viteză şi alte mici lucruri care îţi fac viaţa mai uşoară. 

Partea cea mai bună la Passat este că modelul vine în standard cu pornire prin buton, stopuri LED şi volan multifuncţional. O listă completă a dotărilor tehnologice şi nu numai puteţi găsi AICI.

Design

Noul Passat este mai elegant şi arată mai bine decât predecesorul său. Grila frontală, deşi americanizată, arată aşa cum ar fi trebuit să fie la generaţia precedentă, iar posteriorul este unul dintre cele mai atrăgătoare din clasa medie.

Din păcate pentru Passat, există părţi frontale mai aspectuoase şi legături mult mai eficiente între faţa şi spatele maşinii din punct de vedere stilistic. Aici mă gândesc la Mazda6, un model pe care îl consider numărul unu în segment la acest capitol.

Nu ne-a placut

  • Elementul din plastic care leagă fantele de aerisire de pe bord este cel mai atractiv punct al habitaclului
  • Partea frontală nu are un aspect la fel de reușit ca posteriorul
  • Prețul de achiziție ceva mai piperat față de alți competitori
Date tehnice - Volkswagen Passat (2014-prezent) 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Comfortline
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4767
Putere maxima CP (rpm)
150 (3500)
Latime mm
1832
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (1750)
Inaltime mm
1456
Viteza maxima km/h
220
Greutate kg
1475
Acceleratie 0-100 km/h s
8.7
Ampatament mm
2791
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
66
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
586
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Passat (2014-prezent)

Ultimele teste

Comentarii (43)

  • chiar ma gandeam ce misto e interiorul passatului cu ceasuri digitale si navigatia mare.
    asta arata aiurea cu ceasuri analogice si navigatia aia micutza.
    acum pot rasufla linistit, nu ma mai incanta interiorul; e mai ok la octavia
    33 29
  • Nu vreau sa supar pe nimeni,dar noul Mondeo este cea mai reusita masina din segment. Passat-ul nu este o masina urata,dar nici prea frumoasa,este o masina pentru cei care nu vor sa iasa in evidenta.
    Mazda 6 arata bine,numai ca interiorul nu este la nivelul celui din Mondeo sau Passat.
    44 30
  • Mecanicu'
    Eu nu pricep cum se acorda punctajele masinilor la Automarket !!
    Ati mai testat un passat si i-ati dat 4,5, asta primeste doar 4,3 doar pentru ca are un motor mai slab si nu are piele la interior...

    Daca va uitati la notele date la Golf o sa observati ca la aceeasi masina, acelasi motor primeste doua punctaje diferite !

    Explicatii?

    Este clar. Din nou Passatul va fi etalonul in clasa medie....Da pretul e fantastic !
    40 36
  • gigi_frana
    absolut mediocru... sub 40.000E nu iese cu nimic din "gloata"
    46 27
  • Hunter
    @ ioi

    Sa stii ca marketingul functioneaza foarte bine la cei ca tine. Intotdeauna cand apar imagini, filmulete de prezentare, eventual teste oficiale, masina aleasa este in echipare de top. In cazul unui Passat, echiparea Highline. Unde normal ca o sa fie masina echipata cu ce are mai bun si mai frumos (jenti mari, navigatie uriasa/sistem multimedia care umple bine bordul, ceasuri digitale in bord etc etc)
    Asa nici mie nu imi plac jentile mai mici cu care este masina din testul de fata, ca zici ca are roti de Tico la ce bosaje mari are caroseria. Dar asta nu inseamna ca este o masina proasta, si daca mi-as permite sa cheltuiesc fondurile pe o masina noua si sa am mai ales nevoie de ceva din aceasta clasa, pai nu as putea sa nu iau in calcul si un Passat pentru test-drive, alaturi bine-nteles si de ofertele concurentilor (enumerati de altfel si in articolul de mai sus), mai ales ca cei de la Opel vin cu ceva motoare mai noi in ultima vreme, mai este ca si noul Mondeo e prezent, plus restul....ca la ora actuala....bani sa ai....ca ai din ce alege.
    19 10
  • ioi@Hunter
    prietene, stiu ca display digital si celelalte sunt in echipare de top si chestie de marketing;
    nu sunt chiar asa prost; eu spuneam doar ce diferenta majora este intre una si alta;
    PS apropo, corect e jante
    15 11
  • Pentru Automarket - unde sunt coloanele cu : ce ne-a placut si ce nu ne-a placut.
    20 2
  • @Rares nu exista. Le-a placut maxim :)
    28 1
  • @mowgli - nu pot sa cred. trebuie sa fie ceva. de exemplu designul - zica ca este facelift si nu alt model. Am sa sustin mereu acest punct de vedere.
    10 9
  • Mazda 6 e de departe mai reusita fata de Passat. Dupa ce o sa para si faceliftul de la Mazda deja, Passatul o sa para invechit
    24 13
  • cred ca Sebastian a reusit in acest review sa descrie perfect aceasta masina, in una dintre propozitiile din ultimul paragraf

    " arată aşa cum ar fi trebuit să fie la generaţia precedentă" - exact asa ma gandesc la masina asta - grila, stopuri, faruri, design interior, exterior, la toate, " arată aşa cum ar fi trebuit să fie la generaţia precedentă"

    Sebastian, esti un geniu!
    18 4
  • petrush
    @ automarket err.
    oferta are si 1.6 d 120 cp
    in primul paragraf cu litere ingrosate zici ca " transmite detalii{ ...}fara a intra in detalii??
    la tehnologie vorbesti de pornirea la buton. asa avea si camionul lui bunicu,
    10 4
  • Uau, cum o fi sa ai directie "responsiva" la masina? Am dat repede in DEX sa vad cum vine aia, dar n-am gasit....

    Jurnalism taica.
    15 5
  • Ce tare, ai gresit un cuvant si gata... ti s-o dus cariera pe pluta.

    Deci iti dai seama frate ca de scrie Clarkson ceva gresit, practic devine automat un sculer-matriter.

    Sunteti incredibili ma! cand o sa platiti 10-20 de lei pe o revista auto, puteti avea pretentii, cand in schimb primiti un serviciu gratis, mai si comentati. Eu incep sa am o teorie: nu va duce capu sa discutati altceva, pe subiect, cu argumente, dar vreti totusi sa pareti interesanti, niste cunoscatori ai limbii Romane si atunci trebuie sa faceti de rahat niste oameni care au muncit cateva zile sa-ti aduca tie ceva informatie.

    Asa faceti si prin casa cu nevestele, rudele, etc? Le dati cu o oala in cap daca conjuga un verb gresit sau ceva?
    28 8
  • Brembo
    Passat e doar o masina normala ce beneficiaza de o imagine prea buna in raport cu ce ofera.

    Mondeo si Mazda 6 sunt cu mult peste Passat.
    22 20
  • Adrian
    Ca si comfort este posibil ca Passat (sau Mondeo) sa ramana etalonul clasei.
    Dar un lucru e clar: dupa facelift, Mazda6 devine cea mai frumoasa masina a clasei, atat exterior cat si interior. Ca si sportivitate, este posibil ca aceeasi Mazda6 sa ocupe prima pozitie. Nu e sigur acest aspect, din moment ce mondeo si passat au fost mult prea putin testate, fiind f noi inca, in compartie cu mazda.
    12 13
  • scamel
    @mowgli
    ai drepate din moment ce e moca ce pretentii poti avea si se poate sa nu fie vina lor.ca o data cu masina pentru test le-a dat si textul redactat de vw
    poate sa fie greselile alora
    7 9
  • dar ceasurile alea digitale sunt optionale? nu ma prind
    5 2
  • Parca e un mosneag fara dinti...sincer e anost rau! iar interiorul ala de carpa ieftina si navigatia aia cat un smartphone...vorbim de 30k totusi nu de 10k!! dar nu e prost cine cere..e prost cine da!!mondeo il bate la fundulet de mazda 6 nu are rost sa mai vb ca e din alta galaxie..la fel ca si lexus ...
    15 17
  • @Automarket
    "Cea mai mică motorizare diesel din oferta lui Volkswagen Passat este un 2.0 TDI de 150 CP. " - fals; cea mai mica e 1.6 TDI 120 CP.
    "Unitatea este Euro 6 şi foloseşte AdBlue" - fals; 2.0 TDI 150CP foloseste NoX, nu SCR, deci nu are nevoie de AdBlue. Doar motirizarile superioare, incepand cu 190CP folosesc SCR, respectiv AdBlue.
    10 5
  • Parca mai mult m-a placut Passat-ul B6, si a fost lansat in urma cu 8-9 ani !
    Navigatia aia cam micuta, oare sa mearga la aia de la Pitesti sa le imprumute de pe niste Loganuri o navigatie mai profi ? :)))

    E putin frumos comparativ cu B7, dar daca stai bine sa-l analizezi farurile alea cu capota ridicata sunt destul de... gasiti voi cuvantul potrivit.
    10 9
  • unu' oarecare dupa ce a cautat
    @2-10
    NOx inseamna NO sau NO2 (poluare)
    Poluarea asta e redusa prin SCR (Selective Catalytic Reduction), un proces care presupune folosirea AdBlue.

    e ca info pt toata lumea, si mie imi era neclar
    uitati aici:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust_fluid
    7 1
  • Unde e spranceana aia cromata de prost gust de peste capota si faruri? Au furat-o deja cei cu passat mai vechi, sa isi faca facelift?
    3 10
  • detin un golf 7 si intentionam sa-l schimb cu noul passat.
    Din cate vad interiorul e identic, difera doar elemente de design neesentiale.
    Cum de portbagaj mare nu am nevoie si cum am depasit faza cu ''imaginea'', raman la Golf...
    11 5
  • @mowgli, in general, esti unul dintre putinii comentatori de pe AM pe care ii apreciez pentru convingerile si ideile legate de masini - daca nu stiai asta, afli acum. Multe din plusuri le ai de la mine.

    Acum a venit vremea si pt un minus. Te-ai inflamat absolut fara niciun rost si mi-ai dat un raspuns la limita bunul simt la un comentariu in care nu tu erai cel vizat. Poate ca si tu faci greseli si cauti, disculpandu-i pe redactorii AM, sa te scuzi si tu cumva? Tu n-ai de ce, la tine o eventuala greseala nu conteaza, dar in cazul AM, jurnalisti auto din presa online, conteaza mult. Le-am atras atentia de nu stiu cate ori (din pacate fara efect) ca folosesc aiurea termeni tradusi fortat din engleza cand exista bine-mersi cuvinte romanesti echivalente ca sens si care fac textul sa sune mult mai natural. E obligatoriu pentru un jurnalist sa stapaneasca perfect limba in care scrie. Nu ma leg de greseli gramaticale sau de tastare, care sunt scuzabile - din graba sau din oboseala mai greseste omul, e de inteles. Eu ma leg de o greseala voita, repetata sistematic si care nu se doreste corectata. Cat despre cum vorbesc rudele si cei din familiile noastre conteaza mai putin, cred eu.

    Nu e cazul sa-mi raspunzi, pt ca nu vreau o polemica cu tine pe non-tema asta. Doar te rog sa fii mai atent cand ataci pe cineva fara sa cunosti contextul sau cand generalizezi fara sa stii prea multe despre interlocutor. Ca fapt divers si nu vreau sa ma laud cu asta, pentru ca nu o fac pt lauda, ci pt propria mea pasiune egoista, reviste auto, cu abonament sau fara, romanesti sau straine, cumpar cu mult dinainte sa avem site-uri auto gratis - inca de pe vremea cand, copil fiind, o revista auto era o cheltuiala irationala in ochii celor de varsta mea.
    17 1
  • Mie imi place. Prefer echiparea Highline si ecranul cu navigatie in locul cadranelor analogice, dar in rest este o masina mai corecta in clasa ei decat majoritatea. Unii vorbesc de Mazda si Ford ca ar fi mai bune. Asa o fi, dar am testat variantele trecute si nu m-au impresionat deloc- as pune ca la 35 de ani, om cu familie Mazda e prea sportiva pentru coastele mele iar Ford au o problema mare cu calitatea materialelor la interior. Oricum Vw stiu ca erau foarte maleabili cu discounturile pentru masini luate pe firma si cred ca m-au luat de client.
    18 7
  • @Mntsn nu-ti raspund sa intru in polemici, dar mi se pare ca iti sunt dator cu un raspuns, avand in vedere ca ai facut un efort sa raspunzi.

    O sa incep prin a spune ca, comentariul meu nu ti se adreseaza. Imi exprim frustrarea fata de zeci de persoane de care ma lovesc zilnic si care alta treaba nu au decat sa se lege de fiecare greseala de tipar, virgula nepusa sau mai stiu eu ce, bineinteles ca 90% dintre ei fac greseli exact in postarea in care critica... mi se pare genial.

    Doi la mana, iti dau dreptate ca un jurnalist trebuie sa stie sa scrie corect, la fel trebuie si profesoara de Romana sa scrie corect, un profesor universitar sau presedintele tarii, printre altii...
    Dar trebuie sa tinem cont ca suntem oameni si gresim.
    Stiu foarte bine ce inseamna sa scrii ceva in graba, mai ales traducandu-l de undeva. Si eu sunt familiar cu limba engleza, fac greseli dese in care folosesc cuvinte englezesti romanizate, desi ele nu exista in DEX, e doar o greseala facuta in graba si de multe ori nu o realizez. Asa ca eu accept astfel de scapari, scapari pe care sunt sigur ca le fac si presedintii, profesorii de limba Romana si Papa.

    Trei la mana: desi ai dreptate in esenta, nu cred ca trebuie sa facem un mare caz din treaba asta, eu ma hazardez cand nu inteleg ce scrie omu sau cand vad ca-i chiar analfabet, pana atunci... de ce sa intrerup o discutie ca sa ridiculizez o greseala ?

    Si ca veni vorba de ridiculizat, tu te-ai legat de jurnalism cand, in schimb, puteai sa te legi de gramatica, de cultura, de limba romana in general, de ce vrei, dar de ce trebuie sa insulti profesionalismul omului in profesia sa, pentru o asemenea greseala ? Cum am spus in primul comment: nu cred ca daca faci cate o greseala in text, gata, nu mai esti jurnalist, sau daca faci 2 accidente intr-un sezon, nu mai esti un pilot bun.
    Eu zic ca treaba de jurnalist si-a facut-o bine, acuma ca a facut 3-4 greseli in text, asta e altceva.

    PS Si eu la fel cu revistele, intrebarea mea e: ce faceai cand gaseai greseli in reviste? dadeai telefon la redactie ? Glumesc.

    Seara faina si mersi de aprecieri
    6 3
  • Gabrovo
    Nu-mi vine sa cred unde s-a ajuns cu nesimtirea preturilor umflate cu pompa, din partea unor producatori de volum care ofera niste masini cu tenta ''low cost'' din entry-level si cu geamuri la ' manivela ' spate. La 30 de mii nici macar trapa, piele sau scaune/volan electric/e nu are , asta ca sa nu mai vb de mahon, scaune incalzite, sistem audio HI-FI. Bataie de joc, o Leganza din 99' era de 10 ori mai premium la interior decat acest B8, la vremea aceea Leganza costa 22k euro dispunea de tot confortul, inclusiv un motor pe benzina iute, silentios si de o mie de ori mai fiabil , asta ca sa nu specific materialele si optiunile interiore gen : volan reglabil electric, scaune electrice si incalzite, insertii mahon, trapa electrica, piele, etc . PS : Pt cunoscatori, Leganza face parte din segmentul D ( mediu) , asta ca sa nu aduc in discutie comparatii inutile cu clase premium de acest segment ( prezente oficial / neoficial ) cu o rudimentare prea sofisticata.
    14 17
  • mishazaitev
    @Gabrovo

    De asta marca Daewoo a ajuns sa nu mai existe. Din cauza exceptionalei politici de preturi pe care au avut-o! Ie-te ca nemtii, asa nesimtiti cum ii cataloghezi tu sunt printre cei mai mari producatori mondiali, iar Daewoo este istorie!
    13 6
  • antonny
    cam scumpa cartea de vizita ...... dar Romanul doreste cartea de vizita din hartie nu din carton
    5 11
  • @unu' oarecare dupa ce a cauta
    mai cauta, n-ai cautat destul... sau n-ai priceput
    poti incepe de aici http://www.volkswagen.de/de/technologie/technik-lexikon/nox_abgasnachbehandlung.html
    4 5
  • Manuel
    Cum s-a mai zis pe forumurile auto, VW a cam devenit cantitate si nu calitate. Acum se bat cu Toyota care vand mai multe masini, dar in timp ce toyota vinde pentru ca au mentinut standardele de calitatea, VW inca vinde pt ca are renume, dar din cauza defectiunilor destul de dese iar la noi si din cauza mecanicilor si inginerilor care nu sunt in stare sa remedieze doar sa schimbe, cam pierde teren. Pomenea cineva aici si de Opel. Eu am avut o Corsa din 2010 la un an a trebuit sa schim bucsele fata, la 35 mii km amortizoarele pe spate, la 60 mii suspensia fata. Am zis ca poate masina ieftina, piese proaste. Am cumparat de 2 ani o Insignia, tot noua, aceleasi probleme cu bucsele, suspensiile, am 80 mii km si am cam schimbat la toate 4 rotile, ba mai mult de o perioada nu mi se mai blocheaza usile iar cei din servis mi-au zis ca "din cauza prafului". Incet incet masinile nemtesti in care aveam incredere (VW, Opel) se cam devalorizeaza mai ramane sa vedem cele mai rasarite (Audi, BMW, Mercedes) cat o sa tina la calitate.
    Acum sincer ma gandesc sa-mi schimb din nou masina, vroiam sa-mi incerc norocul cu noul Focus, am asteptat cu nerabdare sa apara, dar botul ala care seamana cu un peste pe uscat cu gura cascata parca ma sperie. Ramane Mazda 6 sa vedem ce ofera.
    8 10
  • arogantul
    cate ciocane libaneze trebuie sa primeasca o blonda ca sa isi ia noul Passat?
    13 17
  • Eu sunt de acord si cu @mntsn si cu @mowgli :) Unele cuvinte traduse prea abrupt pur si simplu nu suna bine in limba romana. Pe de alta parte, nu stim cat timp a avut omul la dispozitie sa-si scrie materialul, stresul cumparaturilor de sarbatori, eroarea umana, samd. Iar faptul ca se fac zeci de observatii gratuite pe toate nimicurile, si asta e foarte adearat. Ce am invatat este sa ai rabdare si intr-o zi oamenii se maturizeaza si gandesc altfel. Dar uneori iti trebuie o rabdare de fier :)

    Masina imi place (normal) dar nu sunt fanul interioarelor de aluminiu. Mi se par foarte reci si impersonale. Singurul pe care il iert la aspectul asta e SLK-ul :):):) Mai departe, mie mi se pare ca un ceas analog este mult mai class decat unul digital. Iarasi, parere personala. Nu-mi place tapiteria de la scaune, sau cel putin asa cum arata in poze. Eu zic ca daca adaugi cateva optionale poti sa ai o masina super. Solida, de incredere si nu foarte scumpa. Exact pentru segemntul de piata pentru care a fost gandita.

    PS "admiratorii" mei pot sa nu se mai oboseasca. Bagati acolo o manuta rosie, racoriti-va si cititi mai departe.
    8 4
  • redalert
    Care de fapt este consumul de carburant ? .Nu trebuie adăugată şi cantitatea de AD BLUE la motorina arsă la suta de km? Compar VW care consumă şi AD BLUE cu OPELUL care nu consumă ? Că bani costă şi aia chiar dacă are rol de odorizant şi de fapt mă interesează costul carburantului pe suta de km.
    2 9
  • ma uit la noul Passat si imi vine in minte o vorba:

    la pomul laudat....
    14 19
  • Azazel
    Daca masina asta avea sigla Mazda, Toyota, Ford, Opel... defapt orice altceva si parerile voastre erau altele. Dar asa cum este un mit ca VW face masini scumpe si bune, asa e mai nou si mitul cum ca sunt scumpe si proaste. Cat de romani sunt unii!
    Va salut dintr-a mea Skoda Octavia TDI, "mancatoare de ulei si foarte proasta. "De-asta am ajuns la 215 000 cu ea intreaga... fara injectoare picate, fara pompa de injectie picata, fara bord ca pomul de craciun... dar nu conteaza. Iti iei ceva facut de VW, deci esti un taran care nu stie ce e aia masina.
    38 8
  • mishazaitev
    @azazel

    Da, ai perfecta dreptate. Insa nu trebuie sa-ti bati capul cu cei care tot dau din gura doar ca sa critice. Dimpotriva, mie, niste oameni care stiu doar sa critice, care pierd atat de mult timp doar pentru a exprima ganduri negative, imi exprima doar mila. Si eu sunt, de foarte putina vreme, la a doua masina produsa de VAG si te asigur ca nu dau doi bani pe toate teoriile lor.
    25 6
  • @manuel,really? Doi producatori de volum.Primii doi,la ora actuala.Toyota a mentinut standardele de calitate,iar alalalt nu. QED.
    Chiar crezi?
    19 2
  • hazard
    fata de de golful de 35000 de euro pe care l-ati testat...Passatul merita toti bani. Iar fata de ceilalti competitori la fel.
    11 12
  • johnny_Zwee
    e o uratanie la exterior, o fi ea plina de tehnologie dar cand ma uit la ea mi se zborleste paru'. Wtf... se putea mult mai bine, ineriorul e frumos ce-i drept, dar exteriorul are primul un impact vizual.
    11 14
  • cea mai tare masina din segment
    2 4
  • Mecanicu'
    De doua luni am noul passat 2.0 TDI 150 CP confortline, DSG, navigatie etc
    este o masina super buna, cei 150 cp si 340 Nm sunt suficienti pentru utilizarea cotidiana, consumul foarte bun, impresioneaza antifonarea, confortul scaunelor atat cele din fata cat si cele din spate, spatiul atat in fata cat si in spate. pot sa spun ca in sfarsit am intalnit o masina care nu este configurata pentru chinezi ci este confortabila si pentru persoanele inalte.
    O corectura la articol, modelul testat de voi si pe care il am si eu este Euro 6 dar nu foloseste AdBlue, doar motoarele diesel de la 190CP in colo.
    Comportamentul rutier este impecabil, suspenisia este ok, ar fi putut fi mai rafinata la trecerile peste denivelarile scurte, calitatea materialelor este peste generatia anterioara si am avut ocazia sa compar cu BMW seria 3 - este peste seria 3 clar, ca si calitate- si Audi A6 2.0 TDI din 2013, tapiterie din stofa - calitatea de pe noul passat ni s-a parut mai buna ca si perceptie sau cel putin echivalenta, inclusiv proprietarului de A6...cu mentiunea ca in curand va aparea noul model de A6 care cu siguranta va fi net superioara passatului.

    Daca merita, sigur ca merita insa pretul intial mi se pare mare, eu am fost fericitul beneficiar al unui discount de aproape 10.000 de euro - dupa discount pretul mi s-a parut corect :)
    12 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru