Drivetest Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015)

1.4T 140CP LTZ+
Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 16.10.2012
Spirit de echipă

Ca să intri în vizorul unei echipe mari de talia lui Manchester United, trebuie să fii un jucător talentat, cu vizibile calităţi şi o formă fizică de invidiat. Chevrolet a reuşit să atragă atenţia echipei de fotbal cu cei mai mulţi fani din lume şi se bucură în acest moment de popularitate.

În meciul susţinut de Manchester United la Cluj, englezii au vrut să-l vadă la joc pe noul Cruze SW. Noi ne-am oferit să-l însoţim pe noul membru al familiei Chevrolet şi să-i fim alături la probele pe care le susţine pentru echipa de pe Old Trafford.

Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015)
1.4T 140CP LTZ+

  • Pret de pornire 15.245 €
  • Pret model testat 20.720 €
  • Taxa auto 144 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a putea juca la o echipă de talia lui Manchester United trebuie să fii inimos. Şi Cruze SW este inimos. Ne-am convins de asta pe drumul către Cluj şi înapoi. De unde vine această dăruire? Din ceea ce se ascunde sub capotă, adică un motor turbo, de 1.4 litri, garnisit cu o tehnologie şi un echipament care îi permit să se antreneze la cel mai înalt nivel.

Modelul este dispus la efort încă de la turaţii reduse, cuplul motor fiind livrat de la 1850 de rotaţii. Cei 200 de Nm pot părea însă prea timizi în condiţii de solicitare maximă, astfel că noul Cruze SW trebuie să mai lucreze puţin la condiţie fizică. Cei 140 de cai sunt însă generoşi şi se simt după ce acul turometrului ajunge la 6000 de rotaţii.

Aşadar, talent există şi poate fi exploatat cum se cuvine. În situaţii de solicitare maximă însă, cuplul ar putea părea insuficient.

Inimos, inimos, dar un jucător trebuie să fie şi gata să schimbe tactica de joc rapid. Pentru asta, Cruze SW vine cu o transmisie manuală care te ajută mult prin etajarea bună, destul de precisă, dar cu o cursă ceva cam lungă.

Şi pentru că orice jucător profesionist trebuie să fie disciplinat, Cruze SW nu putea face excpeţie. Maşina este foarte tăcută, motorul fiind bine antifonat.

Consum

Ne-am întrebat cu toţii ce mănâncă un jucător de la Manchester. Am stat două zile în jurul lor şi am văzut că dieta lor este una destul de bine pusă la punct. Aşa că noul membru al echipei nu s-a adaptat deloc greu. Mai ales că pentru a se menţine în formă, Cruze SW consumă puţin. Eu cred că a citit câte calorii are benzina de România şi a zis că mai bine nu face abuzuri.

Ne-am antrenat împreună cu o medie de 6.4 litri/100 de kilometri. Ce-i drept am dat probe de rezistenţă mai mult în afara oraşelor. Dacă ne uităm în fişa medicală scrisă de nutriţionistul Chevrolet, media noastră a fost relativ aproape de cea recomandată: 5.7 litri/100 km.

Raportat la piaţa transferurilor, Cruze se poate declara chiar un jucător nepretenţios. Modelele care joacă pe acelaşi post cu noul Cruze SW pot fi ceva mai gurmande. Versiunile comparabile ale lui Renault Megane Sport Tourer, Opel Astra Sports Tourer, Ford Focus Wagon şi chiar Volkswagen Golf Variant sunt mult mai lacome.

Performanţe

Antrenamentele de dimineaţă încep mereu cu sprinturi uşoare. Cruze SW s-a acomodat repede cu ritmul impus de un club atât de mare. În doar 9.5 secunde, modelul nostru a reuşit să atingă 100 de km/h. Nu este un jucător de viteză, dar acoperă bine spaţiile şi se mişcă bine.

Jucători de renume ca francezul Megane Sport Tourer, Astra Sports Tourer şi Volkswagen Golf Variant se mişcă chiar mai greu. Există totuşi un Ford Focus Wagon care se retrage mai rapid în apărare, cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 8.8 secunde.

În ceea ce priveşte starea fizică şi dispoziţia la efort intens, Cruze SW ne anunţă că poate rezista fără emoţii până la 200 de km/h, o viteză similară cu cea a rivalilor.

Interior

Pentru a putea purta tricoul care face istorie în Anglia, Chevrolet a trebuit să vină cu o ofertă completă. Nu a fost greu, având în vedere că familia General Motors este una mare, iar materialul genetic este unul abundent.

Aşa se face că noul Cruze SW propune un interior inspirat de ceilalţi fraţi, dar cu acelaşi pedigree al calităţii. Ca întotdeauna americanii mizează pe o carte importantă şi încearcă să fure ochii clienţilor cu un habitaclu prietenos. Prietenos, dar poate uşor amalgamat în zona planşei de bord, unde mai multe butoane au fost îngrămădite în jurul ecranului de 7 inch.

Plasticul alternează, fiind uşor tare, uşor moale, finisajele sunt la un nivel decent, iar inserţiile cromate şi tapiţeria din piele plusează la capitolul aspect calitativ.

După mai bine de 1600 de kilometri scurşi pe şoselele din România, nu pot să nu apreciez afişajul albastru al instrumentelor de bord, care nu oboseşte deloc noaptea. Şi tot la capitolul aprecieri trebuie să trec şi scaunele; au reuşit să mă menţină proaspăt şi să nu-mi dea dureri de spate.

Cât despre spaţiu interior, Cruze SW promite loc suficient pentru trei adulţi pe bancheta din spate şi un portbagaj generos, aproape cel mai generos din segment. Şi să nu uităm de spaţiile de depozitare. Numeroase şi bine gândite.

Preţ de achiziţie

Când te pregăteşti să intri în marea familie Manchester United trebuie să fii bine cotat şi pe piaţa transferurilor. Putem spune că Chevrolet o face. Noul Cruze SW are o cotă favorabilă, evaluarea sa fiind conformă cu calităţile sale de jucător esenţial.

Pentru a fi în asentimentul tuturor fanilor, Cruze SW pleacă de la 15.245 de euro, preţ la care Chevy oferă un motor aspirat, de 1.6 litri şi 124 de cai putere. Ceilalţi rivali nu pot veni cu o ofertă la fel de bună. Deci un dribling reuşit pentru Cruze SW.

Motorul turbo de 1.4 litri, pe care noi l-am testat, pleacă de la 18.055 de euro şi propune o echipare extrem de generoasă. În duel direct cu Renault Megane Sport Tourer, Chevy pierde mingea în favoarea francezului care vine cu un preţ mai mic pentru unitatea sa TCe de 130 de cai (17.000 de euro).

Cruze SW recuperează însă rapid mingea şi îl driblează uşor pe colegul său Opel Astra Sports Tourer, dar şi alţi jucători extrem de talonaţi cum sunt Ford Focus Wagon şi Volkswagen Golf Variant. Ambele break-uri pierd duelul cu noul Cruze SW când vine vorba de preţ.

Siguranţă

Când te naşti într-o familie ce pune mare preţ pe siguranţă, devii foarte atent la accidentări. Iar Cruze SW tocmai de asta ţine să se ferească. Nimănui nu-i place să-şi petreacă vârful carierei pe bancă sau prin spitale.

Aşa că break-ul nostru propune un set de tehnologii de siguranţă suficiente. Includem aici sistemele ABS şi ESP oferite standard alături de şase airbaguri şi centuri pretensionate.

Dacă mai adăugăm şi faptul că familia Cruze a primit cinci stele EuroNCAP, atunci putem spune că jucătorul nostru e tare pe picioare şi gata de orice meci.

Ţinută de drum

Şi pentru că tot am amintit de faptul că noul Cruze SW e tare pe picioare, trebuie să vorbim şi despre cât de bine abordează el jocul cu mingea. Se demarcă bine, ştie câteva driblinguri sau e doar un jucător care aleargă mult şi acoperă spaţii?

Ei bine, Cruze se vrea a fi un mijlocaş cu spirit defensiv. Nu manifestă un spirit de atacant din cauza suspensiei orientate mai mult spre confort. În fond vorbim despre un familist.

Trăsătura aceasta se potriveşte foarte bine break-ului nostru, care reuşeşte să absoarbă bine neregularităţile, păstrând în acelaşi timp o aderenţă optimă pe orice tip de asfalt. Deranjează câteodată ruliul caroseriei în viraje pronunţate.

Cruze SW manifestă o slăbiciune şi la schimbarea direcţiei de joc. De ce? Pentru că direcţia sa nu este atât de precisă pe cât şi-ar dori-o unii.

Vizibilitate

Un jucător profesionist de fotbal trebuie să vadă bine pe teren. Fie că vorbim de colegii de echipă, fie că vorbim despre ceilalţi rivali. Tocmai de aceea, Cruze SW nu pune probleme la capitolul vizibilitate.

Suprafaţa vitrată este generoasă, luneta este mare, iar oglinzile laterale încadrează perfect caroseria, deşi vorbim de un break. Oglinda retrovizoare este şi ea bine proporţionată. Încurcă uneori montanţii faţă. Mai ales atunci când abordezi un viraj foarte strâns.

Tehnologie

Cruze SW este genul de jucător extrem de comunicativ. Ajută mult în acest sens sistemul Bluetooth, care îţi conectează cu uşurinţă telefonul, îţi preia agenda de contacte şi apoi te lasă să savurezi ore întregi de convorbire fără grija condusului. Când mergi singur până la Cluj, vreme de mai bine de şase ore, începi să apreciezi foarte mult această funcţie.

Bineînţeles, apreciezi foarte mult şi sistemul de cruise control, care accelerezează şi decelerează bine, cu un răspuns destul de prompt. Lista de echipamente care îţi fac viaţa mai uşoară este completată de senzori de lumină şi ploaie, de o cameră color pentru marşarier şi de sistemul start-stop, care reduce consumul în oraş.

Şi fiindcă tot am amintit de start-stop trebuie să spunem că acesta oferă o funcţie interesantă computerului de bord, funcţie ce permite monitorizarea detaliată a consumului şi stârnirea unor provocări noi pentru cei pasionaţi de rularea eco.

Nu în ultimul rând, Cruze SW poate oferi încălzire în scaune, un sistem audio care se aude bine, conexiune pentru USB şi iPod, un ecran de 7 inch şi navigaţie pe card.

Design

Şi cum talentatul Cristiano Ronaldo a dovedit că pentru a atrage fani şi fane  în fotbal nu trebuie să fii doar talentat ci şi arătos, Cruze SW s-a îngrijit şi de acest aspect. Vine cu o faţă nouă, mult mai atrăgătoare şi uşor cosmetizată, alături de un posterior bine proporţionat. Blocurile optice spate sunt desenate frumos şi în deplină armonie cu liniile caroseriei. Ele pot părea însă cam terne pentru cei care vor mai mult.

Putem spune că noul Cruze SW este o maşină careface impresie bună printr-o reţetă simplă, uşor echilibrată. Nimic exagerat, nimic disproporţionat.

Nu ne-a placut

  • Cuplul motor
  • Precizia direcţiei
Date tehnice - Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015) 1.4T 140CP LTZ+
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1362
Lungime mm
4681
Putere maxima CP (rpm)
140 (6000)
Latime mm
1797
Cuplu maxim Nm (rpm)
200 (1850)
Inaltime mm
1521
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1405
Acceleratie 0-100 km/h s
9.5
Ampatament mm
2685
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
500
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (42)

  • Dragi redactori AM,

    Aflati despre mine ca sunt un cititor fidel si ca desi carcotesc apreciez efortul vostru; iar ca urmare nici nu mai intru pe alte pagini de specialitate.

    In acelasi timp as dori sa mai ridic o data problema testelor. Poate cumva putem face o dezbatere sau poate ne explicati ca vi se incumba sa rezulte numai note bune.

    Iau doar un exemplu: "Plasticul alternează, fiind uşor tare, uşor moale, finisajele sunt la un nivel decent". Ei bine dupa o astfel de propozitie nu pot urma decat maxim 3 stele.
    Sa ne intelegelem: 3 stele nu inseamna bataie de joc. inseamna exact realitatea si anume putin peste ce inseamna corect, putin peste media clasei.

    Insist obsedant asupra acestor aspecte deoarece la voi toate interioarele primesc de la 4 stele in plus. Asa ceva este fals si amuzant. Daca Cruze, sau i30, sau jetta primesc 4 stele la interior (nu verific acum dar sigur au peste 4 in testele voastre) atunci cate stele oferim pentru Passat, pentru orice Lexus, Mercedesurile de la E in sus si asa mai departe?
    Nu e cam mica diferenta de notare intre mizeriile ordinare de plastice de pe portiera unui Kuga de 35.000 si plasticele moi de pe partea superioara a usii Corollei sau Golfului sau chiar Jettei sau de pe absolut toata usa lui IS220?

    Daca am lua si alte capitole la bani marunti am gasi si acolo inconsecvente si abateri majore de la logica.

    In incheiere va doresc succes dar mai mult decat succes va doresc modestie si putere de introspectie.

    Calingura
    51 10
  • Pe langa noile motoare (1.4 turbo si viitorul 1.7 diesel) marea evolutie este renuntarea la tapiteria textila de pe bord care nu era practica din niciun punct de vedere. Chevrolet merge pe un drum bun.
    8 1
  • Dragi internauti, daca ne luam dupa AM, designul la aceasta masina este ´´neobservata´´!!!
    Asta dupa ce noul Civic are ´´design sters´´. Iar VW Jetta are la coolness effect ´´interesanta´´!!!!!
    Slava Domnului ca NU sinteti subiectivi!
    37 13
  • Giga Motors
    Admit ca ar fi trebuit un cuplu motor mai mare, deoarece, daca destinezi acest combi excursiilor cu familia, s-ar putea sa ai nevoie pe portiuni mai dificile de teren......Dar nu sunt de acord cu reprosul de inghesuire a butoanelor pe tabloul de comanda; mie mi se pare ca bordul formeaza o imagine de ansamblu foarte disciplinata, "aero" si reconfortanta. Mi-as lua-o si eu, avand in vedere pretul decent si dotarile opulente. Nu conteaza ca, pentru noi, este adusa din Coreea de Sud, nu din SUA. Oricum, este clar ca Chevrolet (inclusiv versiunile non-americane) se plaseaza pe un val ascendent, putin mai inalt decat Opel......Sincer, fiindca nu agreez 100 % din curtea nemtilor decat noua Astra, iar pe Malibu si Regal le socotesc mai stilate decat Insignia, poate ar fi cazul (si se aud multe voci in acest sens), desi nu mi-ar placea (doar am militat recent pentru pastrarea firmei in cadrul GM), ca Opel sa fie pasata altui concern, daca s-ar achita pretul de rigoare, care sa includa si datoriile, evident......Cu banii primiti (evident, peste 1 miliard de euro), s-ar putea impulsiona si mai abitir revolutia calitativa a lui Chevy......Dar, daca Opel nu se va vinde, foarte bine si asa, insa eu cred ca trebuie concepute alte motorizari Diesel, on-house (nu Fiat, nu Isuzu, nu PSA sau ce alte cazaturi mai are de gand GM sa adopte), chiar daca acestea ar implica automat niste investitii costisitoare......Astazi, lumea vrea Diesel in draci, dar il vrea puternic in primul rand, nu doar economic si cat mai putin poluant, ori TDI pare indetronabil la intreaga scala de parametri, mai ales ca VAG a pus laba de MAN, regele Diesel all-time, care isi va plasa toata priceperea in slujba noului stapan......
    14 2
  • @Calingura
    Multumim ca ne urmaresti. Stim ca esti un user care activează de mult timp pe site, aşa că se cade să mai oferim încă o dată câteva lămuriri despre notare. Mereu s-au născut probleme la acest capitol şi sunt sigur că se vor naşte şi pe viitor.
    Trebuie să cântărim interiorul unei maşini în linii generale şi nu particulare. Calitatea plasticului contează şi el foarte mult. Însă nu atât de mult încât să determine întru totul nota interiorului. Trebuie să luăm în calcul şi spaţiul pe care îl oferă maşina, portbagajul, lizibilitatea instrumentelor de bord, confortul scaunelor şi, de ce nu, designul.
    Comparaţia ta cu modele de genul Lexus IS şi Mercedes E-Klasse nu este tocmai potrivită. Sunt modele premium, din clase diferite. Când vom compara plasticul unui Lexus nu ne vom raporta la Chevrolet Cruze. E logic, nu? Ne vom raporta la BMW, Audi, Infiniti şi Mercedes. Chevrolet rămâne să fie comparat cu ceilalţi constructori de volum.
    Sper că am lămurit problema notării şi că nu vei mai considera părtinitor acest sistem.
    Mulţumim încă o dată că ne urmăreşti.
    18 5
  • cruze-urile astea sunt ca cielo-urile de alta data, te tin cat de cat 150 de mii de km dar porma se dezmembreaza usor usor... mai bine altceva
    10 10
  • . @ calingura
    o mica curiozitate daca nu te superi, tu chiar ai un cal in gura (calingura)?
    11 1
  • antonny
    AM cat ati explotat acest motor ????ati declarat un consum mediu 6,4 % iar pentru clio cu motor de 0.9 tce exploatat la maxim sportiv 8.5 %si normal 6 % .......si atunci putem sa spunem ca acest motor e excelent ????ce consum are megane 1.4 tce 130 cp ???
    4 4
  • @Giga Motors
    Ma bucur ca a mai ajuns cineva la concluzia mea (cu atat mai mult cu cat opinia imi este impartasita chiar de un fan al GM, poate singurul declarat de pe acest forum) si anume aceea ca marca Opel/Vauxhall trebuie sa dispara (eu am mai zis si de Buick si GMC si de multe alte marci apartinand altor constructori si care aglomereaza piata inutil si fara mari rezultate, dar poate despre asta vorbim altadata).

    GM trebuie sa aiba curajul sa se prezinte global cu o singura marca, cea reprezentativa pt ei si anume Chevrolet, mai ales ca pe o piata importanta cum este EU, Chevy incepe sa aiba priza din ce in ce mai buna iar in aceeasi masura Opel se duce la fund. Nu inseamna neaparat ca masinile Opel nu sunt bune, dar mult mai transparent ar fi sa le vanda sub marca Chevrolet si sa integreze gamele de modele ale Opel si Chevrolet intr-o singura oferta articulata, fara suprapuneri de modele care baga clientul in ceata, renuntand odata pt totdeauna la furtul caciulii intra-companie.
    4 5
  • Care Chevrolet frate......e Daewoo toata ziua. Se rascolesc Chevelle, Impala, Nomad, Bel Air, cand vad modelele din zilele noastre. Nu arata rau, chiar imi plac pe alocuri, dar sigla nu e de acolo. Globalizarea asta bat-o vina :)
    7 9
  • tavone
    intreb si eu... acest motor nu e identic cu cel de pe astra? daca da, cum naiba de e mai sprinten acest SW decat astra j hatchback? 9.5 cruze fata de 9.9 astra...daca nu gresesc
    3 1
  • Catre redactie:
    - comparam pe clase de marimi?
    - comparam pe clase de buget?

    Oricum ar fi tot sunt prea apropiate notele intre modele.

    De exemplu pe clase de buget ar insemna ca avem pretentii extrem de ridicate si orice mica problema inseamna declasare. Astfel la capitolul consum exista diferente enorme intre seria 5 hibrid si Lexus GS hibrid. Atat de mari incat seria 5 ar primi 3 stele iar GS 5 stele.

    Sau la capitolul portbagaj Infiniti M hibrid ar primit 3 in timp de GS tot 5
    Sau capitol scaune seria 5 primeste 5 stele in timp ce Lexus GS maxim 4 pentru ca are banchetele mai scurte.

    Si ca sa se supere fanii mai extremisti tot la clasa premium Clasa C ar merita 3 stele pentru materiale in timp ce A4 sau IS ar primi 5. Diferentele sunt enorme si vizibile de la 1 metru.

    La o adica nu ma intelegeti gresit: cainii latra caravana trece. Dar pentru cineva care poate chiar cauta o masina dintr-o anumita clasa testele sunt foarte confuze. Toate masinile non premium au intre 3,9 si 4,2 iar cele premium peste 4,3.

    Si ca sa dau un exemplu concret si germanofil: Passat Variant 4,1 iar Cruze SW ....emotii...tot 4,1. Nu bate la ochi?
    Si nu imi spuneti ca sunt clase diferite pentru ca Passatul e beton dar nu e premium.
    9 9
  • catre @ calingura:

    :) nu mi-a dat prin cap combinatia. eu o vad Ca Lingura
    9 1
  • Giga Motors
    @mntsn, este nu just, ci foarte just ceea ce sugerezi tu :) Dar sa stii ca ratiunea ucide pasiunea, ca de obicei......Eu sunt fan GM, intr-adevar, dar unul sentimental, din pacate :D Nu ma pot schimba, nici daca as vrea......rational. Mi-am construit cu grija aceasta expozitiune ca sa te asigur ca, totusi, eu inclin afectiv spre o categorie distincta din familia GM, Pontiac-Buick-GMC. Acum sper sa intelegi limpede ca nu pot accepta disparitia ei deliberata (evident, nici a lui Cadillac)......A, da, Opel este alta mancare de peste. Sa stii ca "pensionarea" lui Pontiac (un monument de sportivitate, usor de tunat si extrem de original in conceptii), prilejuita de falimentul sau de joaca de-a falimentul din 2009, m-a intristat peste normal. Stiu, stiu, nu mai era deloc rentabila, cum nici regretatul Oldsmobile nu mai facea demult mare branza si cum nici Buick si GMC nu sunt fac in prezent, dar pe ultimele doua pomenite grangurii GM le-au lasat in viata in primul rand din considerente emotionale, ambele fiind cu vreo 25 de ani mai vechi decat Pontiac. OK, intuiesc ce vrei sa zici: deoarece Chevy incepe sa ia un avans considerabil fata de celelalte marci GM, ar trebui, "logic", ca aceste "celelalte" sa fie trimise la plimbare doar fiindca nu "produc" suficient malai......Si ai enorm de multa dreptate, nu ma sfiesc sa recunosc ce-i al Cezarului: Chevrolet a fost, este si va ramane mereu stindardul de imagine al GM, dar si etalonul de calitate al concernului, se subintelege. Dar gandeste-te si la modul urmator: intr-o familie cu multi frati, chiar daca numai unul sau, hai, doi (ma refer si la Opel), ar fi destepti si ar atrage stima din partea societatii inconjuratoare, nu inseamna ca tatal nu trebuie sa-si iubeasca si ceilalti fii......Exact cum le este dat lor din nastere sa fie: mai prostuti, mai pricajiti, mai ezitanti, mai puturosi, mai pagubosi. Poate analogia mea este deplasata, comparand mere cu pere, adica fiinte umane cu entitati juridice, dar asta e, nu te lasa pardalnica de inima sa renunti la ei, la fratiorii astia care "aglomereaza inutil piata, fara mari rezultate" :)
    PS: Urmatoarea mea tinta personala este un Buick Riviera 3.8 V6 173 CP. Un "dinozaur" al unor vremuri apuse, de! dar conteaza ca eu il vreau oricum :) Multa bafta, @mntsn, esti (nu doar pari!) un partener interesant de discutii ! Pacat ca n-am identificat prea multi pe aici de aceeasi factura......
    6 3
  • Iti respect opinia, dar mi se pare absolut deplasata , referitor la disparitia opel. Mie opel mi se pare marca cu cel mai bun raport calitate pret dupa piata pe orice segment. De astra nu mai zic ca este cea mai buna din clasa ei. Cruze este pozitionat ceva mai jos decat astra iar daca te deranjeaza atat de mult " ca baga clientii in ceata" nu inteleg cum nu te inteapa la ochi situatia vag cu golf, leon, octavia / polo , ibiza, fabia ? acolo nu mai e canibalizare ? G.M. face foarte bine ceea ce face pentru ca sunt clienti care agreeaza opel dar nu si chevrolet si invers (precum esti tu) si astfel acopera toate nisele
    9 26
  • antonny
    @tavone ......da e acelasi motor care e si pe astra .....uita-te si la renault clio 1.5 dci 90 cp consum mai mic fata de sandero care acelasi motor ,si aproximativ aceeasi greutate diferenta de 50 kg
    1 4
  • Giga Motors
    @mntsn, stai putin, sa nu incurcam borcanele: nu vreau de fapt sa fie vandut (in nici un caz disparut!) Opel, ci doar am sugerat ca ar fi o idee de rezerva si doar daca pierderile ar spori alarmant pe parcursul anilor viitori, desi sper ca GM va sti sa gestioneze promisiunea lansata pentru urmatorii 10 ani. Pana la urma, Opel inca absoarbe bani frumosi de la clientela. Deci am folosit conditionalul in privinta unei eventuale instrainari a marcii germane. Asta ca sa intelegi ca gandesc si flexibil, nu ma cantonez exclusiv in preferinte romantice. Stii si ca am subliniat, nu o data, ca Opel si Chevrolet trebuie sa actioneze in tandem pe taram european, chiar daca circumstantele economice actuale le obliga sa-si incruciseze tehnologiile si platformele (globalizare, canibalizare, cum s-o numi, n-avem ce face !). Imi place sincer Opel, stai linistit, dar in mod selectiv - ma vad nevoit sa repet: Vectra B, Insignia si noua Astra. M-ai inteles putin gresit la ultimul meu post, dar acum cred ca ne-am lamurit !

    Pomeneai de situatia VAG. Vreau sa evit subiectul, deoarece i-am promis lui dan-grc ca nu ma voi mai exprima despre "triada", ramanand valabile pozitiile mele anterioare.

    Sigur ca da, raportul excelent calitate-pret o recomanda din plin pe Opel pentru a focaliza atentia pietei, dar vezi tu, lumea a cam fost indoctrinata......si nu mai comentez in plus, poate il enervez pe dan-grc, care o fi si el mahnit dupa caricatura de meci cu Olanda :(
    3 3
  • Am si eu o intrebare pt Automarket, respectiv B Mirica.....motorul nu e de productie Fiat? Stiu ca GM colaboreaza cu italienii la motoare, iar Fiatul are 1.4 (aprox 1360 cmc ) si 140 de cai. La fisa tehnica vad 1362cmc.....deci o puternica asemanare.
    6 11
  • @mntsn
    Astra nu e cea mai buna din clasa ei, reno nu e cea mai tare marca, poate prima dupa Dacia de la coada, passat nu e masina suprema, si bmw-ul nu e bmw, mai ales ca 70% din bmw-urile de la noi sunt puse in dificultate la un mers alert de un logan 1.6 16v pentru ca nu au cp la kg lor. m-am saturat de stereo-tipuri si meltenisme de la propietari de masini care ieri aveau dacie si azi au astra g caravan gri nemetalizat sau reno cu greierasi. Incetati sa credeti ca ce aveti voi e cel mai bun si ganditi obiectiv.
    9 23
  • Giga Motors
    @Adm, imi permit sa-ti raspund eu primul: nu, motorul in cauza n-are nici o legatura cu Fiat (in schimb, CDTI-ul lui Opel si fostul TiD de la Saab provin pe filiera clara Fiat, adica strict motorizarile Diesel), ci apartine familiei Ecotec. Slava Domnului, GM inca isi prepara in-house motoarele pe benzina, de buna calitate si fiabile. Ce va urma dupa ce s-a imbarligat (si) cu PSA......nu ma intereseaza !
    6 8
  • Giga Motors
    Drace, cred ca am fost indus in eroare ! Ce inseamna sa nu casti bine ochii......De-abia acum observ ca exista un user "mntsn" logat si un "mntsn"......nelogat. Cel logat militeaza pentru marginalizarea lui Opel, dar cel nelogat mi-a atras atentia ca acest lucru nu trebuie sa se intample ! Eu am crezut initial ca este vorba de una si aceeasi persoana si ca, intretimp, s-a razgandit brusc, dar, judecand dupa logica primara, altcineva s-a folosit de id-ul celui logat ca sa ma zapaceasca pe mine de creieri, deoarece contradictia ideativa dintre abordarile celor doi useri este evidenta ! Oricum, cred ca i-am dat o replica demna falsului mntsn......Si imi cer scuze fata de realul mntsn daca l-am suspectat de confuzie. Este vina mea ca n-am vazut un indiciu elementar......Toate cele bune!
    8 5
  • commodore
    Imi place foarte mult Cruze SW,e o masina frumoasa si bine proportionata.Chiar daca e fabricat in Korea,se respecta niste standarde de calitate si chiar nu e cazul sa-l comparam cu Cielo si alte balarii d-astea.
    Imi plac modelele de la Opel,dar le prefer pe cele de la Chevy si nu pentru ca sunt mai ieftine.
    Salutari pt Giga Motors.
    5 5
  • @Giga
    Nu ti-am spus sa nu mai vorbesti de VAG si nici de "triada" in sensul ca eu as fi aparatorul lor si ca ma supar, am spus ca am o "treaba" cu Bmw, nu cu "triada":)
    4 7
  • @@mntsn
    Sa gandeasca obiectiv ca tine?:) Ce-mi place de cei ca tine care arunca in stanga si-n dreapta , dar macar exista obiectivism. Pai spune tu care marci sunt bune , sa stie lumea, sa nu mai creada unul cu-n 320d de 163 de cai ca-i mai bun decat Logan 1.6 16v, vorbind strict de acceleratie, ca la asta te-ai referit probabil, sau te refereai la o pisicuta obosita din "89 , 316i, si-ai ales si varful de motorizare de pe logan si gata, 70% nu sunt in stare sa se tina dupa el:), astra g caravan ce are? pe langa faptul ca nu se tine dupa logan 16v. Cel mai bine era sa spui ce marca ai tu, sa vedem pe unde te situezi, daca esti indreptatit in ceea ce spui, sau doar esti penibil.
    7 10
  • Giga Motors
    Salut, Dan! OK, no problem, si eu te-am asigurat ca noua mea viziune despre "triada" este aceasta: VW-Audi-Skoda :P Stiu ca esti catranit de introducerea inoportuna a tractiunii fata la BMW, dar n-avem ce face, va trebui sa suportam un secol al "inovatiilor" care ne va sili sa asistam la metamorfoze nefaste ale marcilor pe care le indragim uneori cu patos......Si totul numai de dragul ralierii la "noile standarde" si cu gandul febril non-stop la gramezile de bancnote care sa fie impachetate ca baloţii......Doamne apara si pazeste ! PS 1: vezi ca @mntsn cel nelogat este doar un impostor, l-am demascat eu mai sus, deci n-are nici o treaba cu userul logat ! PS 2: va trebui sa-mi fac si eu cont pana la urma, ca sa evit eventuale situatii hilare precum cea careia i-a cazut victima mntsn......dar ma voi loga fix pe 1 ianuarie, asa mi-ar placea mie :) PS 3: Salutari cordiale si tie, commodore!
    6 5
  • @dan_grecu
    ´´...spune tu care marci sunt bune?´´ Sa intelegem de aici ca BMW, dupa tine, e cea mai buna, nu? :)))) Prietene, faptul ca ai reusit dupa niste ani sa cumperi un BMW la mana a saptea, nu poate sa denote decat o mica frustrare interioara pe care evident nu ai depasit-o.
    Iar dupa mintea ta necoapta ,BMW-ul tau echivaleaza cu posesia unui Ferari.
    Nu vreau sa te instristez, insa lumea ii compatimeste pe astia mici cu aere teribiliste, sapca in cap, training suit si manelele la maxim.
    11 7
  • N-am spus asa mai obiectivule, te-am intrebat sa spui tu care este cea mai buna dupa tine, ca vad ca sunt multe praf dupa parerea ta. Faci parte din lunga lista de frustrati care nu poate trai din cauza Bmw-urilor, training port cand joc fotbal doar. Nu vreau sa speculez acum sa-mi sara in cap posesorii de Dacia, dar probabil ca ai un logan 16 v care merge pe inserate cu pozitiile chioare ca 2 lumanari plapande si cu proiectoarele de ceata aprinse, probabil si xenon, si care a facut la semafor niste posesori de Bmw care nici nu stiau ca te intreci cu ei. Spune tu care este o definitie a frustrarii mai aproape de realitate, atacurile tale sau explicatiile mele? Hai sa-ti spun eu care este cea mai buna, cea mai buna "este mai multe", dar cel mai frustrat este unul singur, si nici nu este compatimit.
    6 11
  • @dan_grecu
    Tu judeci oamenii dupa masina condusa? Sa inteleg ca daca as avea logan, nu as avea dreptul sa iti dau replica, nu?
    Ca sa te linistesc, am o Ibiza din 2007. Si ca sa te linistesc si mai bine, eu sint o alta persoana decat ´´@@mntsn´´.
    E plina tara de cocalari, dar aici discutam despre masini, nu impresii, valoare si liniutze.
    11 6
  • Nu ma, tu judeci dupa masina, si semneaza-te daca nu vrei sa fii confundat, ca daca ai sarit asa in sus" cu spune tu care e cea mai buna" esti la fel ca cel cu care ai fost confundat, de fapt tu ai fost chiar mai pornit decat @@mntsn.
    5 10
  • @Giga Motors
    Mda, probabil lipsa de inspiratie sau un copy-paste nefericit l-a facut sa posteze sub numele meu. Si da, ar fi bine sa avem toti conturi si sa postam logati, asa cum ne sfatuia si un alt user caruia ii resimtim lipsa, dar care stiu ca ne urmareste in continuare, asa cum a promis.

    Referitor la primul tau reply catre mine (la celalalt nu fac referire, deoarece inteleg ca ai fost confuzat :)) vreau in primul rand sa-ti multumesc pt aprecieri si in al doilea rand sa te asigur ca te inteleg perfect, dar desi nu ne place, va trebui sa ne adaptam, altfel vom ajunge fani ai regiei de transport in comun, ai mersului pe jos sau prietenii taximetristilor.

    De acord cu ce a insemnat Pontiac si cu toata mostenirea motorsportului in declinare profesionala sau civila (variantele sportive ale Chevy) sau Oldsmobile si Buick pt design respectiv suspensia super-confortabila a unui Roadmaster, dar daca acesti "copii" se dovedesc a fi risipitorii familiei...asta este, s-au mai vazut cazuri de renegare :) , mai ales ca spre deosebire de noi, fanii, in business, in randul factorilor de decizie nu prea e loc de astfel de sentimentalisme, ci doar "malaiul" conteaza.

    Idem pt Opel/Vauxhall: este total inutil sa tot pompeze bani in aceasta gaura neagra cand Chevrolet, marca de baza a grupului nu este suficient promovata si pusa in valoare, ba chiar sabotata de eforturile de a pune in geam o marca care trage sa moara. Si in al doilea rand nu trebuie sa le fie rusine cu marca Chevrolet in Europa, deoarece chiar si ei, in dealership-uri o promoveaza ca o alternativa low cost a Opelului, o absurditate dpmdv. Ford vinde Ford peste tot in lumea asta si ii merge bine. GM de ce nu s-ar prezenta cu marca de baza peste tot?

    Ce as face eu daca as fi factor de decizie in GM spre insanatosire financiara si a imaginii: marcile Opel/Vauxhall, Buick si GMC nu vandute, ci inchise, suprimate, retrase si toata atentia si fondurile astfel salvate sa mearga catre Chevrolet si catre Cadillac, marca de lux a grupului, din pacate foarte stearsa chiar si in US, de restul lumii ce sa mai zic. Insignia e Malibu, Astra e Cruze... samd, deci nu se pierde nimic.

    PS: Imi mentin opinia de "curatenie de marci" si pentru alti constructori, nu doar pt GM, asta ca sa raspund si user-ului care s-a folosit de identitatea mea mai sus.

    @Giga: Mult succes, sper sa gasesti un Riviera asa cum iti doresti, bine spus "dinozaur" al acestor timpuri !!
    5 3
  • "Prietene" , ai o gandire mult prea simplista, acum spui ca vorbim de masini in general, acum o dai pe manele si idei de 2 lei, putine si fixe, eu am raspuns unui frustrat si se pare c-a iesit altul la suprafata, deci cine a atins pe cine? te-ai simtit tu lovit in ce i-am raspuns lui @@mntsn? Eu vorbeam la general, nu de masina mea neaparat si a sarit obiectivul din tine cu o singura idee si aia proasta. Hai sa incheiem aici, tara asta este plina de manelisti si cocalari, asa e, dar si de limitati ca tine , de snobi, de ipocriti. Eu zic ca esti in a 2-a categorie, la fel de rau zic eu ca prima.
    5 14
  • @dan_grecu
    Prietene (fara ghilimele) esti mult prea vocal. Iar filizofia nu te prinde bine, crede-ma ca dai cu bata in balta. Reciteste-ti cometariul care a declansat intriga din discutia asta, de la distanta si o sa vezi ca imi dai dreptate.
    Nu ma cunosti si nu poti sa imi dai definitii. Insa, tu, imi pare rau sa-ti spun, ai toate simptomele omului simplu. Ala de a dat bacu anu asta. Si anul trecut.
    12 3
  • @commodore
    Dupa cum vorbesti despre Cielo, cred ca esti un copilas de abia scapat de pubertate. Cielo e fix un Opel Cadett modernizat, si la data lansarii lui in 95 satea langa celelalte compacte europene la fel de bine cum sta si Cruze astazi.

    Imi aduc aminte ca "era masina de director" pentru Romania la vremea respectiva parea " un fel de Mercedes" (fara nici o ofensa adusa marcii germane).

    Si despre Matiz pot spune lucruri similare pt momentul aparitiei lui, dar lumea ori nu stie ori a uitat.

    Ca firma a intrat in dificultati, ca Romania a produs Cielo pana de curand si si-a bagat coada in optimizarea masinii pentru vanzare asta e alta poveste
    15 5
  • @dan_grc
    ideea era doar ca romanii isi lauda masinile aiurea cand ele sunt niste masini banale, comune ca oricare altele... cand ai cine stie ce masina poti sa zici ca a mea e cea mai tare, dar cand ai o masina scumpa, buna te auto-educi si iti trece cheful sa te lauzi singur, altfel nu ai mai face bani de masina scumpa daca ai fi cioban si ai merge si tu ca ceilalti cu un bmw din 2000 toamna sau un golf 4.

    aici nu conteaza ce masina ai tu, eu sau altul, conteaza mentalitatea romanilor, de melteni, ei au opel astra g caravan sau bmw 318i din 99 si se lauda cu ele, numai la noi vezi asa ceva
    14 3
  • Giga Motors
    @mntsn, stii ce mi se pare nostim? Stii cate marci avea GM in portofoliu prin 2000, cand inca mai palpaia Oldsmobile? O gramada! Uite ca, intr-un fel sau altul, dupa 10-12 ani, s-a produs acea "curatenie" imperioasa pe care o invoci. Numai ca, inevitabil, si fanii acelor marci disparute a trebuit sa fie sacrificati......sentimental. Mie imi place Buick de peste 20 de ani, din copilarie, dar, neexistand o retea pusa la punct in Europa ca sa fie oferit direct spre vanzare celor dornici, m-am multumit atata amar de ani doar sa salivez si sa-mi inchipui, atunci cand am avut pe mana o ieftinatura de Chewoolet, ca ar fi......tot aia, ca doar era vorba de aceeasi mamica; nu, n-avea cum sa fie......Da' bine ca mai exista cate un "mobile.de"; n-am pomenit pe nimeni sa se planga de SH-uri luate de la nemti. Este important sa lupti pana la capat, indiferent de obstacole, pentru o idee care simti launtric si constati practic ca te defineste......Poate ca stricta necesitate impusa de capriciile pietei globaliste va determina GM sa aprobe ramanerea in viata doar a lui Chevy (care sa preia inclusiv sarcinile lui Opel, Holden si GMC) si Caddy (care sa adopte si caracteristicile lui Buick, adica sa mizeze si pe lux, si pe superlux), cum avansezi tu, dar realitatea mea intrinseca nu va suferi nicicand modificari ideative si nici volitive......De! eu "evoluez" defazat fata de lume si aceasta stare voluntara ma maguleste pana la orgasm :D ......S-auzim de bine!

    Mafia, iar ai aparut pe firmament, ma loaza ?! Tiiii, te tii dupa om ca raia......AM, aplicati odata procesul imperios de DDD, ca murim aici asfixiati :)
    5 13
  • titi cui
    @giga motors. eu inteleg ca-ti plac masinile americane, mai ramane sa mergi cu vreuna si iti vei schimba parerea. opel e un mare bonus pt gm fiindca a mai europenizat in sensul bun masinile americane. chevrolet e f ok ca e un opel mai ieftin, fiind la baza opel. daca ramanea strict made in america nu avea mare cautare in europa. si da am mers cu tahoe, escalade. nu de alta dar astea se gasesc pe la noi. interioare prost realizate, inclusiv la escalade, lmbinari proaste, materiale de anii 90 la interior, comportament rutier de barca la propriu, consum urias, performante extrem de modeste pt capacitatea motorului.sg ok mi s-a parut cherokee modelul nou, desi la interior nu e cine stie ce-la fel plastic mult de calitate indoielnica, dar faptul ca beneficiaza de vechea platforma mercedes si de motoare europene diesel se simte. deci muuult sub masinile europene, care or fi anoste si previzibile dar si mult mai avansate tehnologic.
    13 2
  • Giga Motors
    Minti, cuiuletule! Dar minti cu cinism si rautate! Nu esti analist auto de specialitate ca sa califici "americanele" cu precizie laser, OK? Mediumule, stii tu ca eu nu m-am urcat in nici o "americana"? N-am inceput decat cu un Buick din anii '60, expus de amorul artei la un service. Originalitate, eleganta, stil, prestanta......clasa! Din Europa, doar eternul Merz mai cunoaste aceste trasaturi aparte......De mers, am umblat destul cu Aveo ca masina personala, construita in Extremul Orient, desigur, dar cu tehnologie 100 % americana, ca orice produs GM Korea. Cutia de viteze parea sub orice critica (na, mai gresesc si inginerii si/sau muncitorii si/sau testerii, ca n-or fi roboti......deh, factorul uman!) , dar masina se "infigea" curajoasa la drum, iar consumul era......ţuţ.

    Bineinteles ca te-ai auto-desconspirat usor in legatura cu ce anume te intereseaza la o masina: "performante MODESTE pentru capacitatea motorului"......Adica, zi-o mai pe romaneste: cai-putere "fara numar", viteza maxima in draci si cat mai putine secunde de la 0-100 km/h, nu? In viziunea ta standard, inflexibila, daca cilindreea unui motor este voluminoasa, atunci ar trebui "automat, fara discutii" sa transforme masina detinatoare in naveta spatiala !......Vai, ce rapid pot fi "cititi" zdrahonii subculturii auto obisnuite de pe la noi, mai ales ca, de regula, se dau singuri in vileag......

    Tu confunzi Opel cu fosta GM Europe......crezi ca cele patru marci de peste Ocean ale lui GM "invata meserie" de la Opel ! Uiti ca motorizarea cea mai larg folosita acum in cadrul intregii corporatii este Ecotec, care reprezinta o colaborare inginereasca intercontinentala, la care au fost invitate inclusiv Opel si Saab! (de fapt, ideea primara a venit de la suedezi in anii '80). Fabrica din Russelsheim nu produce decat o parte infima din motoarele pentru Opel, majoritatea fiind turnate in Tennessee (SUA) si Port Melbourne (Australia) - benzinarele / la Incheon (Coreea de Sud) si la fabrica Isuzu din Polonia - Diesel-urile (brevetate prima data de Fiat Group). Niet kultur......

    Europenele avansate tehnologic......La nivelul anilor '80, cele mai avansate tehnologic modele din lume (cam prea avansate pentru ritmul progresist al acelor timpuri, dupa parerea specialistilor de atunci) erau doua: in Europa - Saab 9000 CD, in SUA - Buick Riviera 7th gen. De atunci, nu s-au mai pomenit "decalaje" de o asemenea maniera, totul evoluand "proxima liniar si la unison"......Logic, "cei trei crai germani" n-au frapat nici la timpul mentionat, nici acum, astfel incat sa lase "muuult" in urma puhoiul concurential, clar?

    Interioare proaste la un Cadillac ?! O fi avut alte bube in istorie Caddy, dar nu panoul de comanda, nu confortul pasagerilor, nu ergonomia, niciodata.......Dimpotriva ! Tu observi ca multe fraze eu mi le incep cu formula recomandata "eu cred ca......" ? Daca te-ai fi pretat si tu macar o data, sigur nu te-as fi contracarat !

    Plastic ieftin si de calitate slaba? Hopa, sigur n-ai idee pe la cine abunda?......

    Consum exagerat? Ia incearca, de pilda, un Audi S8 6.0 W12, un Mercedes S600 5.5 V12 sau un BMW M5 5.0 V10, dar ca simplu amarastean, sa vezi cum te aduc urgent in sapa de lemn !

    Inspira-te de la mine, care "iau la ciomagit" chiar GM cand am impresia ca-si bate joc de proprii sai fani, nu zabovesc in acest sens! Ce vreau sa subliniez cu acest sfat amical? Daca vrei neaparat sa detractezi o marca si pe slujitorii ei si/sau continentul care o gazduieste, priveste multilateral, nu te limita numai la ceea ce-ti repugna tie, altfel risti sa devii, fara sa-ti dai seama, un rob al extremismului subiectiv! Pe care nici un om cat de cat lucid nu-l poate lasa necombatut, nicicum, niciunde si nicicand......
    3 16
  • @Giga Motors
    Mister, mai usor cu americancele astea. Daca ai ajuns vreodata pe la americani o sa vezi ca ele isi au locul lor acolo, foarte bun. Intre standardele lor. Aici se potrivesc ca nuca in perete. Zice bine ´´titi cui´´.
    Nu zice nimeni sa nu iti spui punctul de vedere, dar incearca sa accepti ideea ca marea majoritate a europenilor vor calitate, nu cantitate.
    12 3
  • Giga Motors
    Fii atent aici, fiindca m-ai starnit cu vorbirea ta in dodii......Calitate? Daca ai rabdare, iti servesc niste concepte teoretice despre calitate, dupa care poti sa tragi singur concluziile......Trebuie deci sa abordez acest subiect de pe pozitii abstracte, ca sa intelegi semnificatia acestui termen devenit astazi alunecos ca un ţipar......

    CALITATEA = ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu care ii confera acestuia proprietatea de a satisface nevoile exprimate sau implicite (ale "majoritatii europenilor", dar si ale mele, europeanul pro-american!)

    CALITATEA ASIGURATA - calitatea care rezulta pe baza unui program unitar care cuprinde toate activitatile de control ale calitatii (masurare, testare si actiune corectiva) - variaza cu timpul, taindu-si obligatoriu o felie babana din dansul, nu-i asa? dar cum time is money, cate fabrici auto chiar se dedica "asigurarii" calitatii?......

    CALITATEA CERTIFICATA - valorile proprietatilor produsului, avizate de un organism independent (compus din specialisti care dovedesc asumarea obiectivitatii) care atesta capacitatea produsului de a fi fabricat la un anumit nivel de calitate (caracteristicile materialelor folosite, modurile de asamblare, imbinare si finisare etc.)

    CALITATEA COMERCIALA - punctul de vedere al consumatorului, influentand decizia acestuia de a cumpara produsul (surpriza pentru tine: si eu sunt tot consumator !); in acest sens, consumatorul are in vedere costul produsului, modalitatea de prezentare, termenul de garantie, integritatea si functionalitatea structurii tehnice, utilitatea si functionalitatea comenzilor, gadget-urilor si a altor optiuni, unele insusiri senzoriale (cu precadere impresia vizuala pe care si-o formeaza per ansamblu)

    CALITATEA CONTRACTATA - valorile individuale ale proprietatilor asupra carora au convenit partile contractante (teoretic, ar trebui sa existe un dialog permanent, direct, coerent, relevant si consensual intre producator si consumator, dar, repet, macar la nivel teoretic!)

    CALITATEA DINAMICA - evolutia calitatii reale in timp, determinata prin interactiunea produs-mediu ambiant (sunt splendide unele masini germane cu vechime intre 30-50 de ani, altele decat Mercedes si Opel, care s-au pus in vanzare pe net ca exponate de epoca......)

    CALITATEA FABRICATIEI - gradul de conformitate al produsului cu documentatia tehnica (altfel, apare inevitabil......recall-ul, nu?)
    - se realizeaza in cadrul productiei
    - este determinata de procesul tehnologic, echipamentele de productie folosite, activitatea de monitorizare si control, manopera (ups, se mai incumeta careva dintre constructori, dar in stilul acela Saab de odinioara?)

    Important: calitatea fabricatiei nu reflecta intotdeauna calitatea produsului, invers insa da !

    CALITATEA GLOBALA ("IDEALA") - trebuie sa asigure consumatorului satisfacerea celor patru S-uri, in ordinea importantei: sanatate, siguranta, serviciu si senzorialitate (cu privire la ultima caracteristica, iarasi, nu uita: si eu sunt consumator !)

    CALITATEA LIVRATA - nivelul efectiv al calitatii produselor livrate de producator (trebuie sa recunosc gradul accentuat de subiectivism pe care il denota automat acest criteriu de judecata)

    CALITATEA OPTIMA - atentie cum formulez: maximul diferentei dintre efectul economic global rezultat din cresterea nivelului calitativ al produsului si cheltuielile facute pentru a realiza concret acest nivel calitativ ;)

    CALITATEA PARTIALA - raportul dintre calitatea obtinuta si cea ceruta (iarasi, un aspect care poate naste controverse aprinse, fara sa se ajunga musai la un numitor comun in disputele interminabile dintre fanii marcilor rivale sau "doar" competitoare)

    CALITATEA POTENTIALA - calitatea produsului dupa proiectare, inainte de asimilarea lui in productie (ei, in acest caz chiar ar trebui creat cadrul optim al unor consultari serioase producator-consumator.......cum insa in realitate lucrurile nu implica atata responsabilitate asumata constient, publicul se trezeste, de regula, ca i se ofera gata pe tava produsul finit, fata de care nu poate emite decat doua atitudini antagoniste, desigur: il accepta sau il respinde......prea putina lume, inclusiv specialistii, suscita postfactum dezbateri lamuritoare asupra variantei negative - de ce un model anume, desi s-a lansat initial cu surle si trambite, ajunge chiar in scurt timp, contrar asteptarilor generale sau majoritare, sa dea chix pe piata si, implicit, in graficul de vanzari al firmei impricinate, basca imposibilitatea recuperarii investitiilor care s-au dedicat realizarii respectivului fiasco, uneori costisitoare, aruncate imprudent la bataie......)

    CALITATEA PRESCRISA - nivelul limita al valorilor individuale ale proprietatilor produsului ce sunt inscrise in standarde, specificatii tehnice etc. (acest tip de calitate echivaleaza aproximativ cu calitatea contractata)

    CALITATEA PROIECTATA (sau CALITATEA CONCEPTIEI)
    - transpunerea in prototip a exigentelor cerute de specificatiile tehnice si de......clienti (ia zi tu inca o data, @@Giga Motors, ce anume sunt eu......)
    - masura in care produsul proiectat asigura satisfacerea cerintelor beneficiarilor si posibilitatea de folosire, la fabricatia produsului respectiv, a unor procedee tehnologice rationale si optime d.p.d.v. economic (care nu inseamna neaparat......REDUCEREA COSTURILOR DE PRODUCTIE !)

    CALITATEA REALA - nivelul de calitate determinat la un moment dat pe circuitul depozitarii, transportului, redepozitarii si receptiei de catre utilizatorul final

    CALITATEA REALIZATA - calitatea rezultata in urma verificarii la sfarsitul liniei de productie (prefer sa nu dezvolt tema......)

    CALITATEA STATICA - nivelul real al calitatii intr-un anumit moment al circulatiei produsului (excluzand din start o eventuala interventie umana inopinata, voluntara, neavizata si dereglatoare)

    CALITATEA TOTALA - calitatea care integreaza gradul de utilitate (ma rog, orice trotineta te duce la destinatia dorita, la urma urmei), economicitate (nu inseamna numai ieftinache la intretinere, sic!), fiabilitate (wtf is this?! :D) si estetica (pardon? sa caste ochii cat cepele si toa'rasu care moare dupa calitate, nu dupa cantitate, si sa se jure in catedrala ca toate masinile americane sunt urate din punctul lui de vedere......)
    2 14
  • Giga Motors
    @mai jos, ete na, ce sa-ti povestesc ! Unde sunt rationamentele unora ca tine, ca @@Giga Motors si ca titi cui, ca nu stiti decat sa va dati la fund si sa aruncati cu fumigene de acolo......Da' las' ca cu zbiri ca mine n-o sa va mearga ! Eu adopt tactici defensive, fiindca, de obicei, nu agreez conflictele si nu vreau sa-mi fac inamici, deci nici n-o sa va iau in seama din proprie initiativa de acum incolo, dar, cum ati iesit ca lupii hamesiti la vanat astfel incat sa ma simt vizat, cum, fara ezitare, poc ! v-am halit :D Nici o clementa pentru nevertebrati ca voi......Si o sa-i rog si pe alti useri, in special pe cei mai priceputi ca mine la compuneri, sa ma ajute sa igienizam putin AM, dupa cum a lasat cu limba de moarte bietul SaabCuantic......Am mai observat un zevzec pe aici, care se semneaza "???" si care il agreseaza pe @kumite cu o ordinarie greu de tolerat, ca un scatofag scapat de la ospiciu, dar, straniu, redactia acestui site il lasa sa zburde.......Nu asa incurajam "libertatea de expresie", domnii mei! Sper sa aiba ecou acest apel la solidaritate ! Daca voi, aceia care imi creati impresia ca sunteti niste derbedei cu carente educationale si refractari la logica, nu stiti de vorba buna, poate veti reactiona la mustruluiala justa. Evident, accept polemica, disensiunile conversationale, chiar si pe un ton mai tensionat, dar nici asa, ma, sa ma tratati voi ca pe o carpa, ca va credeti voi "ciumegi"! Eu am avut puncte de vedere diferite de ale lui @dan-grc, de exemplu, dar am reusit amandoi sa pastram proportiile bunei-cuviinte si de aceea dialogam fara probleme, adica de ce cu el se poate si cu voi nu ?? Ce nu va convine in esenta? Ca ma pronunt fatis impotriva Noii Ordini Mondiale (New Age), pe care o idolatrizati voi cumva ?! Da, normal ca n-o inghit, doar este starea de lucruri cea mai nefireasca din istorie, care tinde spre grotesc in toate sferele vietii sociale, asa ca voi persevera toata viata, fara sa obosesc, in aceasta dusmanie de neimpacat si m-am gandit sa incep pe plan auto......
    La urma urmei, acesta este un topic Chevrolet, eu m-am exprimat deja pe subiect, dar voi aveti alte preocupari, sa ma incondeiati pe mine, in loc sa se edifice lumea cum trece Chevrolet prin filtrul "ratiunii" voastre......
    Inca o data insist sa ma intelegi cei incriminati: daca vreti sa fie pace, pur si simplu abtineti-va sa ma iritati, vedeti-va de ale voastre, puteti sa scrieti aici orice va cutreiera prin minte atata timp cat n-are legatura cu mine si cu regulile inflexibile ale comportamentului in public, daca vreti sa-mi adresati vreo intrebare sau sa va expuneti o convingere proprie fata de afirmatiile mele, n-am absolut nimic impotriva, dar stiti acum conditiile pe care vi le cer invariabil......nu fiti capsomani, respectati-le si veti fi respectati!
    1 9
  • Sunt la al doilea cruze. Primul a fost in 2009 - 1.6 benzina (nu radeti) de care am fost f multumit. de 1 luna am 2.0 diesel. am fost indragostit de acest model de cand l-am vazut. si acum im i pare rau oarecum ca nu am asteptat sa iau varianta cu facelift de anul viitor. am ramas socat cate porcarii si balarii se scriau despre acest model. sunt fantezii ale unor copii care viseaza sa-si cumpere x5 din 2000.
    go chevy
    1 2
  • Marius
    @Giga Motors: lasa-ne frate cu infantilismele. Te faci de cacao cu argumentele alea!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru