Drivetest Citroen C-Crosser (2007-2012)

2.4i 170 Seduction auto 4WD
Citroen C-Crosser (2007-2012) zoom
de Mircea Meșter
Miercuri, 27.01.2010
Pret-a-porter
Atunci cand Citroen si Peugeot au decis ca au nevoie de un SUV in gama, hotararea a fost luata mai degraba pentru completarea portofoliului decat pentru a spera la vanzari radicale care sa ridice brandul si imaginea acestuia. Iar decizia de a imparti produsele cu cei de la Mitsubishi a venit si ea normal, in virtutea unor intelegeri de lunga durata. Ei bine, pasul al treilea in aceasta discutie a fost adoptarea motorului pe benzina de la Mitsubishi, in conditiile in care cel diesel deja existent le apartinea 100% francezilor. In versiune Citroen, rezultatul ecuatiei se numeste C-Crosser 2.4i 170 CP, un model care se deosebeste de fratii 4007 si Outlander prin design si pret.

Motor / Transmisie

Motorul de 2.4 litri pe benzina este preluat de-a gata de la Mitsubishi, astfel ca singura grija a celor de la Citroen a fost sa isi anunte clientii ca modelul lor a primit si o versiunea pe benzina, pe langa cea diesel de 2.4 litri deja existenta si adoptata de piata. Acesta este cuplat la o transmisie automata secventiala care poate fi comandata si manual prin padelele din spatele coroanei volanului. De altfel, transmisia este principalul motiv pentru care Citroen sustine ca un cumparator de SUV si-ar dori sa cumpere versiunea pe benzina in detrimentul celei diesel. Si francezii au partial dreptate. Asta pentru ca un alt motiv interesant este reprezentat de faptul ca, desi are cu doar 10 cai in plus fata de HDi, motorul pe benzina se dovedeste usor mai sprinten la pornirea de pe loc decat cel pe motorina. Exista si o explicatie fizica in tot acest amestec de detalii, in conditiile in care masa proprie a versiunii testate este cu peste 100 de kilograme mai redusa. Nu vorbim insa de un atlet, ci de un model care simte in continuare ca are in spate un colos de 1750 de kilograme. In aceste conditii, demarajul nu este chiar demn de 100 de metri plat, in timp ce adaptabilitatea la o sosea aglomerata, in care ai nevoie de zvac pentru depasiri, este medie. Cutia se comporta in limitele unei transmisii automate si atat, fara a impresiona sau deziluziona. Timpul de reactie este mediu, iar modul manual nu reuseste sa se ridice la inaltimea celui automat din cauza unui comportament care pare artificial. Un punct pozitiv al cutiei este insa faptul ca perioada zapezilor care a atacat tara in ultimul timp nu se vede cu aceiasi ochi plini de zapezi vesnice de la volanul unui C-Crosser cu transmisie automata. Totul pare mult simplificat, impresia fiind una accentuata in acest sens, chiar daca evident temporara.

Consum

Calcaiul lui Ahile in cazul versiunii pe benzina a lui C-Crosser, consumul este motivul pentru care HDi-urile din gama modelului Citroen vor ramane inca la conducere pentru mult timp. Motorul Mitsubishi nu se da la o parte de la consum, o rulare pe autostrada in regim de cruise control la 130-140 de kilometri pe ora scotand din rezervor aproape 11.5 litri/100 km. Cifrele scad pana la nivelul unitatilor atunci cand treci pe sosea, insa senzatia ca ai de-a face cu un model caruia nu-i prea pasa de cifre de acest tip ramane. In cartea tehnica, modelul Citroen anunta un consum extraurban de 7.6 litri/100 km.

Performanţe

Desi vorbim de un motor de 2.4 litri care ajunge la 170 de cai putere, performantele versiunii pe benzina a lui C-Crosser nu impresioneaza, chiar daca sunt usor mai bune decat ale concurentei directe (Sorento, Antara, Captiva) cu motoare de cilindree identica. Pe de alta parte, daca mai doreati un argument pentru diesel, iata-l: motorul HDi de 2.2 litri de origine franceza este mai rapid cu 0.5 secunde si ajunge la o viteza maxima mai ridicata cu 10 km/h decat unitatea japoneze de 2.4 litri.

Interior

Daca ati avut tangenta cu un Outlander pana acum, puteti sa considerati ca stiti in detaliu cum arata C-Crosser la interior. Citroen a preluat toate elemente de design ale celor de la Mitsubishi si a creat habitaclul lui C-Crosser, diferenta fiind data de sigla de pe volan. In aceste conditii, am avut in fata un interior neobisnuit de simplu pentru Citroen, constructor care ne-a obisnuit pana acum cu experimente in mare parte foarte reusite la acest capitol. Evident, ca in cazul versiunii diesel, C-Crosser poate gazdui pana la sapte persoane, un avantaj in lupta cu anumiti adversari ai segmentului. Chiar daca nu exceleaza in spatiu pentru cei din spate in acest caz, locurile exista si pot fi bifate la plusuri. Modelul testat de Automarket avea, in versiunea de echipare Exclusive, tapiterie din piele si elemente de confort aditionale, astfel ca problemele la acest capitol au fost cvasi inexistente. Un avantaj al lui C-Crosser la capitolul spatiu este legat de volumul portbagajului, modelul francez fiind depasit la acest capitol doar de Suzuki Grand Vitara.

Preţ de achiziţie

Citroen se plaseaza bine in comparatie cu adversarii sai directi din segmentul SUV-urilor pe benzina, C-Crosser avand un pret de lista de pornire aflat in media clasei. Nu luam in calcul si eventualele promotii ale fiecarui producator, pentru ca diferentele dintre oferte ar putea sa completeze o imagine deformata a modelelor direct concurente. Oricum, pana si la acest capitol Citroen sta bine, reducerile de sezon mergand pana la 20% din pretul de lista a masinii, care in versiunea de baza SX este de 27.799 de euro. In acest pret intra insa dotari care pentru altii sunt doar optionale. Printre acestea: ESP, climatizare automata, geamuri electrice fata-spate, cruise control si senzori de lumina.

Siguranţă

Desi modelul testat a avut la dispozitie o armata de elemente de siguranta pe care, din fericire, nu am avut ocazia sa le testam (sase airbag-uri, ESP, ABS, ASR, centuri pretensionate pentru toate cele sapte locuri), C-Crosser nu a fost testat la EuroNCAP. Motivul: modelul virtual identic din care isi trage originea, Outlander, a facut obiectul unui astfel de test, fiind gratulat cu patru stele din cinci la protectia pasagerilor adulti.

Ţinută de drum

Punctul forte al lui C-Crosser este modul in care acesta se comporta pe sosea. Pe langa un pachet de suspensii care nu iti dau batai de cap indiferent de suprafata de rulare sau de obstacolele intalnite in cale, C-Crosser reuseste sa stea foarte bine pe viraje, un lucru laudabil avand in vedere centrul de greutate evident ridicat de care dispune acest model. Cutia de viteze automata poate transmite cei 170 de cai ambelor punti sau doar celei din fata, in functie de preferinte. Pentru aceasta, soferul dispune in habitaclu de un selector al tractiunii, care ii permite sa opteze intre rularea 2WD si 4WD, a treia optiune vizand solutia finala in cazul unor obstacole off-road extreme: functia Lock. Bineinteles, am preferat sa rulam mai mult in modul 4WD din cauza suprafetei de rulare usor alunecoase din aceasta perioada. Am castigat astfel stabilitate, dar am spus adio in schimb si la aproximativ 0.5 litri de combustibil la 100 de kilometri.

Vizibilitate

Desi suprafetele vitrate destul de generoase nu implica mari probleme de vizibilitate, soferul este ajutat mult si de oglinzile foarte mari, care nu scapa nici un detaliu. Acestea sunt actionate electric, incalzite si rabatabile. Pozitia la volan este, evident, ridicata, iar formele frontale ale masinii nu fac probleme de niciun fel la manevrele pe suprafete limitate.

Tehnologie

Citroen C-Crosser vine in standard cu o serie de elemente care ii fac cinste. Printre acestea se numara si sistemul audio cu sase difuzoare si magazie de CD-uri, senzorii de parcare sau "electrificarea" tuturor geamurilor si oglinzilor aflate in raza de actiune a soferului si pasagerilor. Citroen pluseaza insa, adaugand in lista de optionale, cu dedicatie pentru cei mai pretentiosi, un sistem de navigatie, o camera pentru marsarier, un pachet DVD si un sistem audio ultraperformant de inalta calitate acustica. Noi am avut ocazia sa testam ultimul dintre acestea si nu avem decat cuvinte de lauda pentru acuratete si redare.

Design

Modelul francez este cel mai agresiv din "tripleta" Outlander-4007-C-Crosser, formele sale anterioare care mizeaza pe linii si unghiuri drepte facand imposibila o eventuala confuzie. Desi este aparut de ceva vreme pe meleagurile mioritice, C-Crosser continua sa atraga privirile, imaginea unui SUV Citroen fiind una care inca ridica sprancene in jur. Din punctul de vedere al designului pur, C-Crosser este cea mai atragatoare varianta, mizand pe liniile semi-futuriste Citroen in schimbul clasicelor elemente de design Mitsubishi sau designului fortat de pe Peugeot.
Date tehnice - Citroen C-Crosser (2007-2012) 2.4i 170 Seduction auto 4WD
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2360
Lungime mm
4645
Putere maxima CP (rpm)
170 (6000)
Latime mm
1805
Cuplu maxim Nm (rpm)
232 (4100)
Inaltime mm
1715
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1715
Acceleratie 0-100 km/h s
11.7
Ampatament mm
2670
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
510
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Citroen C-Crosser (2007-2012)

Ultimele teste

Comentarii (8)

  • ........
    eu unul ii dau nota 10 acestei masini
    6 48
  • Carlos
    citroen c-crosser?? nu, multumesc!
    pentru solutii de interior, gadget-uri, consum, performante si aptitudini 4x4 aleg in orice ora Renault Koleos 2.0dci 175 CP
    23 13
  • @Carlos
    ce sa zici si tu!!
    8 11
  • Victor
    Asa nu.
    Pai cu motorul asta e normal sa obtina punctajul asta. Nu cred ca il cumpara nimeni. Daca era test drive cu motorul 2.2 HDI ( prezent pe Outlander, Freelander 2, 4007, C5, Jaguar X-Type, Mondeo si cam atat imi amintesc) se schimba povestea. Obtinea performante bune ( la anumite capitole nu la fel de bune ca benzina) si era mult mai tentant.
    12 3
  • asa... si scopul unui camion de 1,8 tone??? nu vad cu ce ar fi mai bun asta decat orice alt model sedan sau break. Chiar am vizionat zilele trecute un documentar despre SUV-uri si despre urmasul lor mai modest Crossover-ul... 50% din cumparatori sunt femei, in 80% din cazuri o femeie este implicata in cumpararea unui astfel de model. Motivul? atat la barbati cat si la femei: nesiguranta in spatele volanului. Atata vreme cat capacitatile offroad ale acestor modele sunt egale cu multimiea vida, nu gasesc o justificare. Eu nu, dar altii care se potrivesc profilului cumparatorului de suv-uri si crossovere vor gasi cu siguranta.
    8 7
  • persinaru
    Am mers si eu cu c-crosser-ul anul trecut, in varianta 2.2 HDI si mi-a placut foarte mult masina.
    L-am dus pe dealuri, pe drumuri desfundate, pe la Capidava, prin muntii Macinului, dar si pe serpentine, unde se tine f bine.
    http://www.persinaru.ro/blog/citroen-c-crosser-22-hdi-exclusive-7-surprize-placute

    N-as merge cu unul pe benzina si in niciun caz cu acea cutie automata. Am mers cu un C2 cu cutie automata/secventiala si nu mi-a placut raspunsul greoi. Nu stiu daca are acelasi comportament cutia asta.
    7 4
  • Oare asta e una din masinile alea care erau promovate anul tre/cut print toamna pe site-ul Citroen la promotie pe la 30000 de euro?

    Daca da, inseamna ca in sfarsit promotia aia are si un stoc si poate vreun dealer stie sa spuna si altceva decat minciuni.

    Oricum e prea tarziu; pentru un exemplar s-a ratat vanzarea la un client cu banii in mana...
    5 3
  • Scularu
    Domnu' jurnalist de new media, cutia aia de viteze este una tip CVT, ceea ce pentru o masina cu tractiune integrala e o maaare smecherie. Iar ca nota, sa o cotezi sub Captiva... mi se pare ridicol. E mai masina din multe puncte de vedere. Singurul neajuns este intr-adevar consumul. Iar ca bani parca e mai ieftina de cat ai spus matale. Ia incearca "versiunea testata" sub 20k de euroi. Poate-ti iese...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru