Drivetest Citroen C2 (2003-2009)

Citroen C2 (2003-2009) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 07.02.2008
Sageata franceza de oras

O masina mica intr-o capitala aglomerata poate fi o adevarata binecuvantare atunci cand parcarile sunt foarte aglomerate si spatiile sunt foarte mici. Ce te faci insa atunci cand vorbim de un sofer cu o fire mai sportiva, cu inclinatii spre demaraje in tromba si depasiri riscante? Motorasele pe benzina de 1.2 litri nu pot satisface aceste instincte si de acest lucru si-au dat seama primii cei de la Citroen.

Francezii s-au gandit la o masina mica, de oras, cu un motor puternic si asa a luat nastere versiunea C2 Sport. Weekendul acesta, micul sportiv a incaput pe mainile noastre si s-a achitat cu succes de indatoriri atat pe drum national cat si pe strazile inguste si aglomerate din Bucuresti.

Prima data vom vorbi despre designul micutei sportive care ramane pana la urma o chestiune de gust care nu poate fi combatuta. Ce trebuie insa stiut este ca C2 Sport se poate lauda cu un aer sportiv, evidentiat de buza spoiler-ului fata, jantele de 16 inch din aliaj, grila restilizata, eleronul montat pe acoperis si teava de esapament cromata de mari dimensiuni. Pragurile laterale si logo-ul C2 amplasat pe aripile spate individualizeaza si mai bine versiunea. C2 Sport respira agresivitate din orice unghi ai privi si suna nervos multumita sistemului de evacuare modificat.

Imediat ce pasesti in interior vei avea surpriza sa te "lovesti" de scaune sport imbracate in piele de culoare maro care "impresioneaza" la atingere. Aerul sportiv se simte din plin si in habitaclu multumita insertiilor cromate, schimbatorului, pragurilor si pedalierului din aluminiu, formei ciudate a scaunelor si volanului cu trei spite imbracat de asemenea in piele maro. Aerul sportiv se simte chiar si pe locurile din spate, doua la numar, unde pasagerii vor avea parte de scaune individuale imbracate de asemenea in piele si difuzoare integrate de inalta fidelitate.

Finisajele interioare sunt de calitate, manerul schimbatorului din aluminiu te face sa te indragostesti de el la prima vedere iar frana de mana te indeamna la manevre nebunesti la fiecare atingere.

Instrumentarul de bord este simplu si dispune de afisaj digital specific modelelor produse de constructorul francez. Ceea ce vi se va parea ciudat este modul de dispunere al butoanelor care actioneaza geamurile electrice, situate pe consola centrala. Din pacate veti observa ca doar geamul soferului dispune si de impuls.

Pentru ca a fost gandita mai mult ca o masina sport pentru doua persoane, dimensiunile mici (3666 mm lungime, 1659 mm latime si 1461mm inaltime) se oglindesc si in spatiul interior, unde pasagerii spate nu se vor putea bucura de prea mult loc pentru picioare. Daca va ganditi sa plecati intr-o mica excursie cu C2 Sport ar trebui sa va ganditi bine la ce va puneti in bagaje, pentru ca cei 220 de litri ai portbagajului cu deschidere dubla limiteaza oarecum volumul articolelor vestimentare si nu numai.

Sa trecem acum la lucruri mai serioase, adica la ceea ce se ascunde sub capota micului C2. Sunetul nervos si puterea pe care o simti sub pedala de acceleratie sunt asigurate de un propulsor pe benzina de 1.6 litri capabil sa dezvolte 125 de cai putere si pana la 143 Nm cuplu motor. Este bine de stiut ca puterea motorului apare la 6500 de rotatii pe minut si ca valoarea maxima a cuplului motor se simte abia pe la 3750 de rotatii.

Toate aceste atribute, combinate cu o masa maxima de doar 1084 de kilograme imprima micului model francez performante deosebite. Astfel, veti fi surprinsi sa aflati ca sprintul 0-100 km/h se poate face in doar 8.3 secunde iar viteza maxima cu care poti rula este de 202 km/h. Personal am incercat sa vedem comportamentul C2-ului pana la 160 de kilometri pe ora si am fost surprinsi sa vedem ca un astfel de model se lipeste foarte bine de sosea si dispune de o manevrabilitate excelenta.

La viteze mari zgomotul motorului nu este deloc deranjant, ba chiar placut am putea spune, singurul lucru care deranjeaza fiind suspensiile foarte rigide, total nepotrivite pentru drumurile din Romania. In cazul nostru, la 120 km/h am avut ceva nedumeriri in ceea ce priveste comportamentul masinii insa am realizat repede ca disconfortul este creat de drumul national cu aspect comunal.

In viraje stranse masina sta foarte bine desi, din cauza tractiunii fata, tinde sa capete un usor caracter supravirator insa acesta nu este foarte deranjant.

Sa vorbim putin si despre consum, un capitol la care C2-ul nu se prea tine de cuvant. Constructorul francez anunta un consum mediu de 6.9 litri insa micul C2 inghite mai mult decat atat. In fisa tehnica consumul urban inregistreaza o valoare maxima de 9.3 litri la 100/km iar cel extraurban de 5.4 litri la 100/km. Consumul pe care l-am resimtit noi a fost insa de 13.8 litri la inceput, pe strazile Bucurestiului, si de 11.6 litri la00/km in ciclu combinat. Ce-i drept nu te poti abtine sa fortezi motorul care in astfel de conditii consuma mai mult.

Citroen C2 este usor de condus: ambreiajul este moale si cupleaza foarte bine, cursa schimbatorului este mai lunga dar foarte precisa iar directia este sensibila si permite o manevrare usoara. Vizibilitatea este foarte buna insa veti observa ca exista unele probleme cu unghiul mort din cauza designului masinii, lucru care uneori vi se va parea foarte deranjant.

Micul C2 se poate lauda cu faptul ca la o apasare mai puternica a acceleratiei te poate infige in scaune fara probleme. Si toate acestea multumita motorului care, desi pare prea mare pentru sasiul C2-ului, satisface pe deplin spiritul sportiv si nu altereaza cu nimic manevrabilitatea masinii. Versiunea de top, Sport Chic, pe care noi am testat-o porneste de la 11.950 de euro fara TVA, pretul final cu toate taxele ajungand pana la 14.221 de euro. Pretul poate parea cam piperat dar mica sportiva franceza merita fiecare banut pentru ca satisface toate exigentele in materie de performanta, design exterior si confort interior.

Nu ne-a placut

  • Spatiu mic pentru locurile din spate
  • Consumul ridicat
  • Pretul piperat
  • Suspensii rigide

Ultimele teste

Comentarii (2)

  • BMW
    Hei , vad ca in titlu e vorba de seria 1 de la BMW !!!!! In poze si in articol e de fapt micul Citroen........sau e vreun BMW luat la polizor ?! haha
    1 0
  • BMW
    Hei....se pare ca asa va arata BMW -ul de dupa criza , cand brandul va fi cumparat de grupul PSA ....sau poate fi si invers....mai sti ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru