Test de anduranta Opel Corsa (2014-prezent)

1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Color Edition
1990
Opel Corsa (2014-prezent) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 20.01.2016
#CrazyCorsa și testul iernii bucureștene

Opel Corsa verde aflat în curtea Automarket a trecut pe rând pe la fiecare redactor. După ce Mircea l-a primit în familie, Sebastian a analizat consumul urban, iar Bogdan l-a comparat cu Mini-ul cu care circulă de obicei, a venit și rândul meu. L-am preluat pe #CrazyCorsa în ultima săptămână lucrătoare înainte de Crăciunul lui 2015 și am fost gardianul acestei mașini simpatice până la începtului lui 2016, când am predat-o înapoi colegilor de la Automarket.

Nu este primul meu contact cu noul generație a modelului Corsa echipat cu motorul de 1.0 litru turbo. Acum ceva vreme puneam la încercare un alt exemplar, de culoare roșie, în cadrului unui test drive "normal". Mi-a plăcut încă de atunci noul propulsor turbo de cilindree mică ,pentru că e o gură de aer proaspăt pentru Opel. Constructorul german se baza atunci pe o serie de motoare aspirate învechite care nu făceau cinste noilor modele lansate. Așadar, noul motor 1.0 turbo este extrem de bine croit pentru personalitatea modelului Corsa și pune acest model pe o treaptă similară cu alți concurenți din clasa mică. 

Opel Corsa a fost mereu o alegere populară pentru clienții din România, dar acest lucru s-a bazat de multe ori pe criteriul prețului de achiziție. Acum, odată cu generația a cincea a modelului, Corsa devine, cu ajutorul unor elemente suplimentare apărute în dotarea sa, un automobil dezirabil. E suficient doar o privire către modelul pe care îl avem acum la dispoziție, plus reacția prietenilor mei când au văzut mașina. Nuanța specială de verde și asocierea elementelor de culoare neagră fac din noua Corsa un întorcător de capete. Nu degeaba am botezat-o CrazyCorsa la începutul testului nostru pe termen lung.

Pe parcursul celor aproximativ 600 kilometri parcurși în cele două săptămâni și jumătate de vacanță de iarnă am urmărit în mod special adaptarea cu noul model și cât de prietenoasă se dovedește a fi noua Corsa cu cel de la volan în folosirea zilnică în oraș în condiții de iarnă. Deși iarna a debutat cu o vreme primăvăratică în luna decembrie a anului trecut (sesiune foto a fost făcută în 26 decembrie 2015), am prins totuși și o primă cădere mai importantă de zăpadă, perioadă în care am constatat că destul de dificil să bagi o lopată în portbagajul destul de mic al modelului Corsa.

Cel mai bun motor pe benzină din oferta Opel

Dar, să le luam pe rând.

În primul rând, motorul. Propulsorul de 1.0 litru cu supraalimentare prin sistem turbo dezvoltă 115 CP încă de la ture joase și este poate cea mai bună alegere pentru Corsa. Mai ales pentru uzul urban. Este vioi, vivace și plin de resurse. Se turează fără probleme, iar cuplul suficient de mare mișcă cu ușurință Corsa în aproape orice situație.

Singurul minus ar fi sistemul Start-Stop care unori mai pune bețe în roate motorului reușit. Deși în cea mai mare parte a timpului sistemul Start-Stop își face destul de bine treaba, sunt situații în care acesta devine confuz. Mai ales după o pornire la rece: se întâmnplă ca sistemul să oprească motorul când pedala ambreiajului este călcată și mașina se mișcă la viteze foarte mici. Este probabil un bug de soft, care poate fi remediat, iar situațiile în care apare au fost totuși rare. Apoi, sistemul a continuat să funcționeze chiar și când temperatura scăzuse bine sub 0 grade Celsius. Uneori sistemul oprește motorul la stop, pentru a-l reporni automat după câteva minute. Oricum, sistemul este perfectibil și dacă ne enervează prea tare poate fi decuplat oricând prin intermediul butonului Eco.

Suspensia merită și ea un mare plus, fiind setată pentru confort. Absoarbe cu dezinvoltură orice denivelare, iar trecerile peste liniile de tramvai sunt chiar o plăcere. 

Mici probleme

Apoi, aveam să mai constat o serie de mici elemente ciudate. Indicatorul de carburant, spre exemplu. Opel a optat pentru un display digital cu o serie de mici liniuțe amplasate orizontal. La pornirea motorului, acest indicator are nevoie de o perioadă de timp destul de lungă până se hotărește să ne arate nivelul de carburant din rezervor. Apoi, nu se poate decide uneori care este nivelul corect. Poți încheia ziua cu patru liniuțe de carburant, pentru ca apoi, a doua zi dimineață, să ai cinci liniuțe. Și nu cred că Opel a inventat încă sistemul din care benzina se regenerează în rezervor.

Senzori de parcare față spate sunt extrem de utili, dar sunt foarte sensibili.

Mai ales cei frontali. Indiferent dacă în față era un tufiș sau dacă am coborânt o rampă în parcarea subterană, vor fi activați la cea mai mică urmă de obstacol. Și e enervant. 

Dotări de top la capitolul confort

Am apreciat însă lunga lista de dotări pentru siguranță și confort. Scaunele încălzite sunt excelente în diminețile reci, iar volanul încălzit este un lux. Sistemul pentru avertizare de unghi mort este și el foarte eficient și util, dar am remarcat că la -10 grade nu a mai funcționat. Aceeași problemă a avut-o și sistemul de citire pentru semnele de circulație. Sistemul și-a revenit singur după ce temperatura a urcat. Probabil că Bogdan o să ne povestească mai multe despre cum merge Corsa pe timp de iarnă în episodul următor, în care mașina germană trece prin temperaturi care au coborât până la -20 de grade.

Mi-a plăcut portbagajul cu podea dublă, foarte practic pentru fixarea obiectelor, dar spațiul total este limitat. O lopată nu foarte lungă abia își găsește locul, iar acest accesoriu este indispensabil în iarna bucureșteană. Pentru un exemplar atât de bine accesorizat aș fi preferat și o cheie inteligentă în locul clasicei chei  de tip briceag.

Consumul de benzină s-a menținut undeva între 7.4 și 8 litri/ 100 km, în funcție de temperatura de afară și stilul de condus. 

Comentarii (1)

  • Bunutza masinutza, :-) da' tot nu pot fi convins ca-i vorba de un model NOU, oricit ar incerca mapele de presa Opel sa jure ca nu-i doar vorba de un facelift - major, ce-i drept.

    In rest, bravo pentru noile motoare turbo-downsized cu 3 cilindri, cam scumpe comparativ cu versiunile aspirate dar silentioase, fara vibratii si relativ economice (pot afirma asta c-am testat f. recent o Corsa cu motoras de 115 CP si mi-a parut superior ca rafinament celor similare de la Ford - care puncteaza totusi la dinamica in versiunea Ecoboost 125 CP.)
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru