Drivetest Ford Focus Wagon (2011-2014)

1.6 TDCi 115CP Titanium wagon
Ford Focus Wagon (2011-2014) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 08.08.2011
Familia chibzuită

Încă de la lansare, a treia generaţie a lui Ford Focus a fost asmuţită pe Volkswagen Golf VI, iar versiunea break nu face excepţie. Avem parcare automată, un motor 1.6 TDCi deosebit de economic şi numeroase facilităţi tehnologice. În timp ce modelul C-Max acoperă zona de monovolum al segmentului C, Focus Wagon promite să nu uite partea utilitară a acestei clase în timp ce se ocupă de necesităţile ocupanţilor.

Ford Focus Wagon (2011-2014)
1.6 TDCi 115CP Titanium wagon

  • Pret de pornire 16.500 €
  • Pret model testat 21.250 €
  • Taxa auto 213 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Exemplarul testat este echipat cu un motor TDCI de 1.6 litri, 115 CP şi 285 Nm, cuplat unei transmisii manuale cu şase rapoarte. Pentru eficienţă maximă, motorul este oferit cu un sistem Start/Stop, deosebit de eficient, alături de o serie de îmbunătăţiri operate pentru a-i spori economia de carburant. În materie de silenţiozitate şi antifonare, unitatea se clasează în Top 3-ul segmentului, în timp ce reprizele sale sunt bune pentru un model destinat familiilor. Timoneria cutiei de viteze este precisă, are o cursă scurtă şi permite schimbări rapide de trepte, în timp ce etajarea rapoartelor este optimizată pentru eficienţă. Din acest motiv, comportamentul în treptele inferioare lasă de dorit sub 2.000 rpm, răspunsul la acceleraţie lăsându-se aşteptat. Odată ce trecem de pragul respectiv, unitatea prinde viaţă şi se comportă bine şi după ce trece de turaţia de putere maximă (3.600 rpm).

Consum

Această versiune a lui Ford Focus Wagon are un consum de carburant destul de mic, deşi nu poartă denumirea Econetic. Consumul mixt declarat este de 4.2 litri de motorină la 100 kilometri, respectiv 3.7 litri la sută în regim extraurban şi 5.1 litri la sută în regim urban. 

În România, consumul urban variază între 7.5 şi 9 litri la sută, respectiv 5.5 şi 6.6 litri la sută pentru extraurban. Valorile de mai sus au fost înregistrate în condiţiile de caniculă, ceea ce înseamnă că am folosit la maximum instalaţia de climatizare. În cazul valorii superioare a consumului, sistemul start/stop a fost dezactivat pe întreaga durată a călătoriei, iar stilul de mers a fost sportiv. Valoarea inferioară de consum nu a implicat nici ea un stil deosebit de economic de condus, existând loc de mai bine la acest capitol.

Trebuie să remarcăm faptul că această versiune a lui Focus are unul dintre cele mai bune valori ale consumului din segmentul său, fiind departajată clar de rivalii săi.

Performanţe

Focus Wagon 1.6 TDCI are nevoie de 11.1 secunde să accelereze de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 193 km/h. Deşi nu sunt impresionante, valorile sunt bune pentru un model din acest segment, mai ales că vorbim de o motorizare diesel mid-range, optimizată pentru economie de carburant.

În ciuda acestor optimizări, modelul este unul dintre cele mai performante din segment, dacă analizăm cu atenţie motorizările comparabile şi performanţele acestora. Singurul care îl egalează la timpul 0-100 km/h este Renault Megane SportTourer, iar alte motorizări rămân în urmă şi la acceleraţie, şi la viteză maximă din cauza nivelului de putere mai scăzut.

Interior

Interiorul lui Focus Wagon este optimizat pentru confortul a cinci pasageri. Spaţiul din spate a fost împărţit între pasageri şi bagaje pentru a favoriza categoria a doua, deşi trei adulţi pot sta liniştiţi chiar şi pe o distanţă mai lungă. Optimizarea exteriorului spre sportivitate, o tendinţă care a prins la toţi constructorii care activează în acest segment, a dus la reducerea spaţiului pentru cap din cauza formelor pe care le abordează plafonul. Chiar şi aşa, nu apar probleme decât dacă depăşiţi cu mult înălţimea de 180 centimetri.

Poziţia la volan este bună şi scaunele lui Focus permit un reglaj fin al înălţimii şi al înclinaţiei spătarului. Volanul este şi el reglabil pe înălţime şi adăncime, iar multitudinea de comenzi este accesibilă uşor. Odată ce te obişnuieşti cu numeroasele butoane de la bord, te simţi ca acasă. Reglajul lombar al scaunelor lasă de dorit, fiind inexistent pentru scaunul din dreapta şi destul de umflat pentru scaunul şoferului.

Pe scaunul şoferului, spaţiul pentru genunchi, cap şi coate este bun, oferind o călătorie confortabilă chiar şi după 4-5 ore de condus. Calitatea materialelor este destul de bună, clasându-l pe Focus Wagon în Top 3 al segmentului.

Preţ de achiziţie

Ford Focus Wagon pleacă de la 16.500 de euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Motorizarea testată porneşte de la 19.250 de euro cu TVA inclus în versiunea de echipare Trend şi costă 20.250 de euro cu TVA inclus pentru nivelul de echipare Sport, în timp ce vârful gamei costă 21.250 de euro cu TVA inclus.

Între timp, o versiune echivalentă a lui Astra ST porneşte de la 19.730 de euro cu TVA inclus, Megane ST porneşte de la 17.650 de euro cu un diesel comparabil.Peugeot 308 SW costă 22.260 de euro cu TVA inclus cu un motor comparabil, în timp ce VW Golf VI Variant 1.6 TDI 105 CP costă 20.564 de euro cu TVA inclus.

Focus prezintă un avantaj în ceea ce priveşte consumul de carburant şi nivelul de dotări în raport cu preţul său.

Siguranţă

EuroNCAP i-a acordat cinci stele lui Focus, acest rezultat fiind efectul aplecării serioase a inginerilor Ford înspre zona de siguranţă a noului model compact al mărcii. Am fost impresionaţi de varietatea şi numărul de echipamente de siguranţă integrate pe noul Focus Wagon, în special de echipamentele destinate evitării unui accident. Acest model monitorizează presiunea în anvelope, asistă şoferul la pornirea din rampă şi permite evitarea unui impact viteză mică la circularea în coloană, după modelul Volvo City Safety. Respectivul sistem se numeşte Active City Stop şi costă 350 de euto în nivelul de echipare Titanium. Focus se bucură de airbag-uri laterale şi frotnale pentru şofer şi pasager, alături de airbag-uri cortină pentru faţă şi spate, ABS+EBA+ESP şi multe altele.

Ţinută de drum

N-am fost impresionaţi în mod special de ţinuta de drum a lui Focus hatchback. Colegii noi de breaslă din Vest au avut şi ei aceeaşi părere la vremea testării lui Focus HB, semn că nu ne-am înşelat.

Focus Wagon ne primeşte la drum cu o direcţie ce pare a fi mai fermă decât cea întâlnită pe versiunea hatchback, în timp ce trenul de rulare prezintă acelaşi comportament, orientat spre confortul pasagerilor. Chiar şi aşa, diferenţialul faţă al modelului, care simulează prezenţa unui autoblocant, te ajută destul de mult la viraje, eliminând, pe cât posibil, subvirarea şi efectele negative ale acesteia. În ciuda comportamentului orientat spre confort, Focus Wagon nu ne-a refuzat când i-am cerut să mărească tempoul pe viraje, iar răspunsul său a fost surprinzător în raport cu aşteptările noastre, dar în linie cu limitările segmentului.

Vizibilitate

Ford Focus vine cu o serie de elemente utile şoferilor în condiţii de vizibilitate problematică. Fie că vorbim de numeroşii senzori detinaţi detectării obstacolelor, la oglinda centrală sau la oglinzile laterale de dimensiuni mari, Focus se descurcă bine la acest capitol. Singurul inconvenient apare la montantul B, dar nu în privinţa unghiului mort în mişcare - acoperit de un sistem special preluat de la Volvo, ci din cauza faptului că vizibilitatea este uşor îngreunată de acesta atunci când intri pe un drum principal şi încerci să te asiguri şi din dreapta. Ford primeşte aprecierea noastră pentru păstrarea parbrizului încălzit în producţia de serie, element deosebit de util în sezonul rece.

Montantul A poate fi considerat deranajant de unele persoane în anumite situaţii, deşi pe noi nu ne-a încurcat în niciun fel. Vizibilitatea la rularea în marşarier nu este problematică, deoarece avem o lunetă mare şi oglinzi de dimensiuni potrivite.

Tehnologie

La cât de avansată este versiunea de top a lui Focus, echipată cu o listă lungă de sisteme şi accesorii, cei de la Ford puteau să vândă noul Focus sub brandul Apple fără nicio problemă. S-ar fi numit iFocus şi ar fi avut un sistem de avertizare la încălcarea liniei continue, la încălcarea limitei de viteză afişată pe panourile din localităţi, la apropierea iminentă a unui autovehicul din faţă, la apropierea la distanţă nepotrivită de autovehiculul din faţă, parcare automată, sau cel puţin asistată puternic şi multe altele. Lista de opţionale include conectivitate Bluetooth, voice control, USB, card SD cu navigaţie, sistem de navigaţie şi multe altele. O altă inovaţie interesantă este sistemul Automatic Grill Shutter, care închide sau deschide fantele de aerisire ale grilei faţă în funcţie de necesităţile termice ale motorului. Tehnologia respectivă urmează să fie implementată şi de cei de la BMW în viitorul apropiat, în timp ce Opel a introdus deja acest sistem pe Astra ecoFLEX.

Design

După cum ştim cu toţii, a treia generaţie a lui Ford Focus a primit o nouă direcţie de design. Modelul pe care îl apreciam pentru estetica sportivă a devenit "mai american" şi, într-un fel, mai anost.

Versiunea Wagon nu arată chiar atât de rău, semn că designerii Ford au reuşit să integreze mai bine stopurile "întinse" pe spatele acestei versiuni de caroserie.

Cu toate acestea, deşi Focus Wagon arată aşa cum trebuie să arate un break de segment C, există rivali mult mai atrăgători, care ne prezintă o latură sportivă, mai ales când privim posteriorul acestora. Lor le este rezervată o notă mult mai bună la acest capitol.

Nu ne-a placut

  • Reglaj lombar scaune
  • Spaţiu pentru cap problematic pentru cei înalţi
  • Design discutabil
  • Unul dintre cele mai mici portbagaje din segment
  • Comportament sub 2.000 rpm
Date tehnice - Ford Focus Wagon (2011-2014) 1.6 TDCi 115CP Titanium wagon
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1560
Lungime mm
4556
Putere maxima CP (rpm)
115 (3600)
Latime mm
1823
Cuplu maxim Nm (rpm)
285 (1750)
Inaltime mm
1482
Viteza maxima km/h
193
Greutate kg
1368
Acceleratie 0-100 km/h s
11.1
Ampatament mm
2648
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
53
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
476
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Focus Wagon (2011-2014)

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • @
    Aseara am vazut unul , cu aceeasi culoare , dar nu mi-a placut la design. In rest, este destul de ok.
    7 17
  • Bibicul
    Dragilor vechiul model Focus se mai comercializeaza in Ro?
    7 2
  • andrei
    curiozitate
    Pentru că tot nu pricep exact cum dați voi note, întreb de ce Focusul a luat mai puțin decât Astra (4,3) și mai mult decât V50 (3.9). Adică, mai clar, unde s-a făcut departajarea. Nemaivorbind că nu prea am priceput unde în top 3 este la el în clasă și care sunt ceilalți doi din top.
    5 6
  • Eu am Focus 2 1.6 TDCi 90cp fara DPF si am scos 3.7L/100km Tg. Mures - Bucuresti cu clima folosita intermitent, mers la limita legala. Sunt motoare excelente la consum. Pacat ca acum toate au DPF ca sa dea batai de cap proprietarilor. Si intr-adevar, nu e tocmai cel mai fun motor, dar consumul te face sa zambesti :)

    @Bibicul Focus 2 cu facelift se mai vinde inca. Vezi ca e oferta la Ford BDT, ofera revizii gratuite pe viata la Focus 2. Un filtru de motorina la mine costa 380 lei in reprezentanta, eu zic ca merita revizia gratuita chiar daca-ti vinzi sufletul.
    16 4
  • hei...
    @Sebastian Toma
    Ati testat si Megane ST. De ce Megane Sport Tourer nu e notat?

    http://www.automarket.ro/test-drive/renault-megane-estate-19-dci-22188.html
    6 3
  • adrian popa
    Vazand reclama la noul focus mi s-a aprins un beculet. Rosu!
    Prea multa tehnologie. faruri adaptive, tot feleul de sisteme de control al tractiunii, etc, etc. nu vorbesc numai de ford, vad ca asta e noua tendinta: zeci de senzorisi un calculator al masinii tot mai complex. Parca imi e putina teama de chestia asta. ma intreb daca merita sa dai 2000 de euro sa schimbi farurile adaptive, plus alte chestii. Personal cred ca platim la o masina prea multe chestii care nu ne sunt cu adevarat de folos.
    p.s. scuze de offtopic
    p.p.s. am doua masini luate de noi in 2008 deci nu e vreo fustrare
    22 4
  • Motorul e chiar OK, mai ales cuplul. Un singur lucru imi displace: designul mult sub generatia precedenta!
    5 4
  • PT. ,,HEI''
    Masinile cu note sub 2 nu se mai prezinta publicului si cititorilor...
    8 4
  • cu 2 litri la suta de km in plus in romania? cine minte? producatorul sau voi cu consumul vostru. se pare ca extraurbanul national e un fel de urban international.....
    teste facute pe genunchi......
    si antifonare in top 3 dar totusi medie....
    voi cititi testele dupa ce le scrieti??
    4 3
  • catalin
    @Mihai
    Tu ai avut vreodata o masina care sa consume cat scrie in carte?
    2 3
  • @Mihai Consumul declarat de producator se deduce din niste teste efectuate in laborator in conditii controlate care chipurile imita conditiile reale. AM au declarat consumul obtinut de ei in conditiile reale cu clima pornita in permanenta si condus sportiv. Nu minte nimeni, asta e adevarul.

    @catalin Eu sunt la a2a masina si ambele cosuma cat scrie in carte. Ba cu Fordul actual chiar am scos sub cat scrie in carte, in extraurban. Iar masina veche avea 11 ani si consuma cat scria in carte. Stilul de condus conteaza foarte mult, ca oricine stie sa calce acceleratia.
    10 0
  • subscriu la afirmatia lui BBR91, si ale mele consuma ca in carte (din cand in cand :)) ), dar trebuie respectate doua conditii: sa nu fii "nervos" si sa nu dai de blocajele tipice bucurestiului.... daca nu respecti vre-una dintre conditii se duce draq orice cifra din "carte" :)

    Folosirea unui consumator de mare calibru, cum este instalatia de aer, iti va creste consumul, nu cu 20% dar un 3-5% este posibil.


    @masina din test:
    .. nu am nimic cu ford .. sunt masini OK din toate punctele de vedere, sunt bine pozitionati in clasele in care "concureaza" . . . dar frateeeee, 21000euro pe un focus ??? unde draq a ajuns lumea asta frate?

    ....
    ....
    ....

    Am o oarecare mica treaba de mentionat la adresa consumului si la adresa eternei discutii care incepe cu "cei de la AM calca pedala ca idiotii si din cauza asta le iese consumul mai mare"

    Consumul din carte vine dintr-un test care se efectueaza pe un drum privat in care masina este "exploatata" in conditii foarte bine puse la punct de o directiva UE (este un test in "aer liber", nu in laborator, dar conditiile de desfasurare si modul in care masina accelereaza, decelereaza, timpii de mers, stationare, greutatea pilotului, cantitatea de combustibil, bagajele etc. sunt descrise in acea directiva ... testul nu este un "hai sa vedem cat de mic poate fi consumul la aceasta masina"
    pentru mai multe detalii:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automobiles#Europe
    http://www.unep.org/transport/gfei/autotool/approaches/information/test_cycles.asp#European ---
    aici sunt si grafice cu viteza in functie de timp ;)

    La bmw pe site exista, pentru cine are o "curiozitate", si date despre modul cum a fost facut testul ... cu sofer de 68kg, cu bagaj de 7kg, cu rezervorul la 90% ... cu masina standard fara optionale(ceea ce-i destul de important, ca poti creste masa masinii cu 10% daca ii bagi tot felul de treburi in plus)

    Ar fi frumos sa incetati cu aceasta discutie senila despre cum ar trebui sa consume mai putin aceste masini ... pentur ca nu se poate sa obtii cifrele din testele producatorului decat in conditii absolut speciale cu care nu te intalnesti foarte des.

    AM ia masina de la showroom , o duce din berceni in drumul taberei si se uita pe calculator .. asta-i testul... ce credeti ca ei stau sa urmareasca trasee super libere si sa reseteze calculatorul de fiecare data cand depasesc consumul dat de producator si apoi mai incearca o data ?

    Un lucru pentru care AM sunt de admirat este faptul ca vin si arata cifre de consum inregistrate in conditii de trafic de Bucuresti (in general...) si poti avea un reper ceva mai bine ancorat in realitate decat cifra din cartea tehnica.

    Fiti seriosi, voi nu vedeti cum apar masini care promit 5% in oras si 3% in afara ... ce draq, tre sa fii batut in cap sa crezi asa ceva ...
    7 0
  • @unckle
    "AM ia masina de la showroom , o duce din berceni in drumul taberei si se uita pe calculator .. asta-i testul... ce credeti ca ei stau sa urmareasca trasee super libere si sa reseteze calculatorul de fiecare data cand depasesc consumul dat de producator si apoi mai incearca o data ?"

    Am să aduc o completare la ce ai spus tu.

    Da, testele noastre de consum prin Bucureşti vizează adesea traversarea oraşului dintr-un capăt în celălalt. În măsura timpului disponibil - depinzând aici atât de disponibilitatea personală, cât şi de intervalul în care ne este împrumutată maşina - putem să repetăm testul respectiv.
    De obicei, avem cel puţin două teste de consum pentru fiecare maşină (dus şi întors).

    Mulţumim pentru atenţie şi aprecieri.
    11 0
  • Sebastian ... cineva undeva... candva... a spus "daca oamenii ar folosi logica si ratiunea in tot ceea ce fac ar fi eliminata total nevoia de legi, reguli s.a.m.d" ... eu am folosit un pic logica ... care logica este mai greu de inteles pana nu vine unu' sa o etaleze de la un cap la altul sub forma de text ...

    o alta chestie observabila in ultima vreme este atacul direct la adresa autorilor articolelor de pe site ... care-i treaba cu asta frate.. ce, va asteptati sa apara S.T. si sa va injure prin comentarii ca sa va simtiti bine ?
    ... unii nu prea reusesc sa inteleaga cum ca IMEDIA plateste salarii baietilor ... si ca AM nu este un site "personal" ... ofofof .. greu cu internetul la sat :))

    anyway - keep it up ;)
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru