Drivetest Ford Ka (2008-2016)

Ford Ka (2008-2016) zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 27.02.2009
Ka nou!
Noua generatie a modelului Ford Ka isi propune sa readuca publicul tanar in gama Ford. Ca si fratele sau mai mare Fiesta, noul Ka preia liniile de design kinetic si comportamentul rutier foarte bun. Desi imprumuta platforma lui Fiat 500, noul Ford Ka reuseste sa se detaseze de acesta printr-o serie de trasaturi pozitive care cu siguranta vor conta pentru publicul larg.

Motor / Transmisie

Reteta unei mignone urbane de succes include si un motor mic dar puternic, capabil sa iti ofere un comportament vioi dar si un consum redus de combustibil. Ford si-a dat seama de acest lucru si a pregatit pentru noua generatie a modelului Ka doua propulsoare, unul diesel, de 1.3 litri, si unul pe benzina, de 1.2 litri. Noi am apucat sa vedem ce poate unitatea cu patru cilindri de 1.2 litri si 69 de cai putere. Forta micului motor se simte abia la 5500 de rotatii in timp ce cuplul motor, de 102 Nm, se lasa asteptat pana la 3000 de turatii. Desi motorul pe benzina nu este atat de generos cu cifrele, el reuseste sa ii imprime noului Ka agilitatea de care are nevoie un model mini pe strazile aglomerate ale orasului. Pentru cei care isi doresc insa si un model cu care sa fuga din aglomeratia urbana, Ka le promite resurse suficiente doar la turatii inalte, cand motorul pe benzina incepe sa fie destul de zgomots, mai ceva ca un diesel.

Consum

Ford a reusit sa-si atinga tinta la capitolul consum. Motorul pe benzina nu este deloc unul gurmand, cifrele anuntate de producator apropiindu-se de cele obtinute in traficul real. Am pus la incercare performantele noului Ka pe o portiune de drum extraurbana, cu multe viraje si depasiri. In aceste conditii, computerul de bord a indicat o valoare de 5.3 litri/100 de km, putin peste cei 4.4 litri/100 de km, anuntati de producator. De precizat ca pe aceasta portiune de drum nu am menajat deloc acceleratia, acul turometrului indicand constant peste 3500 de rotatii. Am incercat si o exploatare fortata a noului Ka, cu schimbarea treptelor la peste 5000 de rpm. Aceste conditii de rulare ne-au adus un consum mediu de 5.9 litri/100 de km. In mediul urban Ka promite 6.3 litri la 100 de km insa ne putem astepta la un consum de cel putin 7 litri/100 de km daca exploatarea nu este foarte cuminte.

Performanţe

Un model mini destinat oraselor nu poate impresiona prea tare la capitolul performante. Motorul de 1.2 litri isi face datoria si atat. Acceleratia de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 13.1 secunde iar viteza maxima poate atinge valoarea de 159 de km/h. Pentru a reusi sa imprime un caracter mai agil, soferul trebuie sa stoarca totul la peste 5000 de turatii.

Interior

Pentru ca este frate "de sange" cu noul Fiat 500, Ka imprumuta de la acesta o multime de amanunte interioare, care la un moment dat te fac sa uiti in ce masina te afli. Sunt insa cateva detalii care fac diferenta si individualizeaza reprezentantul Ford. Calitatea materialelor nu exceleaza pentru ca Ford a folosit mult plastic, destul de rigid, care nu pare foarte prietenos la atingere. Designul plansei de bord mai salveaza putin aparentele, liniile adresandu-se in special publicului tanar, dornic de o masina la moda. Ford Ka a ales insa un instrumentar de bord propriu, preluat de la fratii mai mari din gama, putin mai sters ca design decat cel al actualului Fiat 500. Formele sunt traditionale, iluminarea este placuta iar afisajul este usor de citit. Scaunele sunt destul de confortabile la drum lung iar tapiteria este de buna calitate, clientii putand opta chiar si pentru o nuantare bi-colora a materialelor. Ka preia insa de la 500 pozitia inalta a soferului si sezutul incomod pentru acesta. Spatiul interior nu este foarte generos, avand in vedere dimensiunile modelului, care masoara 3620 de mm in lungime, 1658 mm latime si 1505 mm in inaltime. Pasagerii de pe locurile din fata isi pot regla scaunele pentru a avea suficient loc insa pe locurile din spate, spatiul nu este destul de generos, in unele situatii el fiind practic inexistent. Ka recupereaza insa la capitolul portbagaj, capacitatea acestuia fiind de 224 de litri.

Preţ de achiziţie

La capitolul pret, Ka vine cu un avantaj clar in fata fratelui sau italian. In varianta de baza, reprezentantul Ford pleaca de la 8700 de euro, fara TVA, cu aproape 1000 de euro mai ieftin decat 500, care are un pret de pornire de 9664 de euro, fara TVA. In variantele superioare de echipare, pretul lui Ka poate urca insa peste 11.000 de euro. Desi este mai ieftin decat 500, Ka ramane insa putin mai scump decat alti rivali de pe segment.

Siguranţă

Ford a avut grija sa echipeze noua generatie Ka cu ABS, airbaguri frontale si centuri pentru toti pasagerii. Desi nu exceleaza la capitolul siguranta precum fratele din Italia, care dispune de sapte airbaguri in standard, micul Ka se poate lauda cu o capacitate de franare buna.

Ţinută de drum

Atunci cand a declarat ca va dezvolta un model propriu pe platforma lui 500, Ford avea in minte probabil modificarile care il vor individualiza clar pe noul Ka. Stabilitatea este unul din capitolele la care inginerii gigantului american au lucrat mult, drept pentru care noua generatie Ka isi permite sa impresioneze. Multi se asteptau probabil ca un reprezentant al clasei mini sa nu abordeze foarte binele virajele, sa aiba un comportament instabil in curbe si la viteze foarte mari. Ka nu este insa deloc asa. Suspensia reuseste sa ii imprime acestuia un comportament de invidiat, pentru ca masina sta foarte bine in viraje, nu pierde din aderenta atunci cand fortezi putin nota iar pe autostrada, la viteze mari, de peste 120 de km/h, senzatia de siguranta este aceeasi ca la 60-70 de km/h. Cu alte cuvinte, Ka este o masina urbana care se comporta foarte bine si in afara orasului. Ca si in cazul fratelui mai mare Fiesta, Ka imprumuta directia asistata electic, care usureaza viata soferului atunci cand vine vorba de parcari dificile.

Vizibilitate

Suprafata vitrata destul de mare ii ofera soferului o vizibilitate buna. Sunt suparatoare insa oglinzile retrovizoare destul de mici, care nu surprind intotdeauna cele mai mici detalii. Luneta ofera o vizibilitate buna, iar dimensiunile mici ale masinii ajuta soferul la orice parcare.

Tehnologie

Noul Ford Ka incearca sa ofere pasagerilor sai cat mai mult confort si pune la dispozitia acestora un sistem de aer conditionat cu reglare manuala si un radio CD cu Mp3 si conexiune pentru iPod. Sarcinile soferului sunt usurate de oglinzile si geamurile cu reglare electrica si de farurile cu ajustare manuala.

Design

Noul Ka incearca sa stearga trecutul mai putin popular al predecesorului sau cu un design nou, aliniat la filosofia Kinetic Design. Blocurile optice fata mari, alungite, care urca pana aproape de primul montant, oglinzile exterioare vopsite in culoarea caroseriei, eleronul discret montat pe portbagaj, stopurile discrete si jantele din aliaj sunt doar cateva din elementele care individualizeaza noul Ka. Liniile vesele se continua si la interior, unde atentia este captata de prizele de aer futuriste.

Ultimele teste

Comentarii (6)

  • catalin
    lb. romana?
    tapiserie???????????poate la muzeu....... La automobile parca e de fapt :tapiterie,din cate ne gandim. O greseala care apare tot mai des din pacate.
    0 0
  • e grele limba romana? da, cum sa nu, e foarte grele.
    dragu tatii catalin, du-te de studiaza limba romana si pe urma incepe se scrii. De regula l-am infierat pe Mirica de cate ori merita, acuma cred ca trebuie sa stai in banca ta si sa vb cand esti bine documentat. amabele forme tapiterie, tapiserie sunt acceptate in limba romana.......
    0 1
  • catalin
    draga"eu"
    Eu ma refeream strict la termenul tehnic ce se foloseste in cazul de fata nu ca n-ar exista in dex cuv tapiserie. Tapiseriile sunt niste lucrari cu totul deosebite,facute de mana,cu elemente decorative migaloase,chestii pe care nu le gasesti in masini,asa ca ele nu sunt sinonime,dar ce sa faci mai greu cu cultura
    2 0
  • avantaj ..nul
    unde este avantajul clar la pret in fata lui 500 ???
    la baza Ka nu vine nici macar cu aerul conditionat , nu mai vb de diferenta de 5 airbag-uri sau un mp3 ( Ka are standard radiocasetofon:)))))
    0 0
  • diesel
    motor diesel de 1.3 pe Ford????
    1 0
  • Snake_
    are aer conditionat in versiunea standard
    Sa sti ca, Ford Ka are in versiunea de baza aer condiionat manual si sa stii ca fata de fiat este mult mai bun si la calitate si la pret.Tin sa te contrazic ca Ka-ul are si casetofon mp3 si interiorul mi se pare mult mai adevarat ca la 500
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru