Feedback

DrivetestHonda CR-V facelift

1.6 i-DTEC 160CP 4x4 Aut Executive Sensing
4.1
Test drive Honda CR-V facelift zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 09.02.2017
Asigurare

Esențele tari se țin în sticluțe mici. Nu este și cazul celor de la Honda, care au ales o sticlă ceva mai mare pentru toate sistemele lor de siguranță. Este vorba despre CR-V, care a adunat esența tehnologiilor care îți pot salva viața și a introdus-o în lista de opționale a celui mai mare SUV al său, disponibil în România alături de un pachet botezat Sensing.

Așadar, dincolo de spiritul practic, de spațiu interior și de un motor îndrăzneț, CR-V poate oferi românilor și o asigurare solidă: maximul sistemelor de siguranță dezvoltate în laboratoarele Honda.

Honda CR-V facelift
1.6 i-DTEC 160CP 4x4 Aut Executive Sensing

  • Pret de pornire 26.628 €
  • Pret model testat 42.468 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Honda este unul dintre puținii constructori suficient de curajoși să exploreze limitele de putere ale unui diesel de numai 1.6 litri în segmentul SUV-urilor. Japonezii au instalat pe CR-V un agregat deja cunoscut în gamă, modificat însă pentru a livra 160 de cai putere și un cuplu motor de 350 Nm. Sunt performanțe pe care alții le obțin dintr-un propulsor de doi litri. Așa că Honda are un avantaj când vine vorba despre impozitare și taxe.

Cât privește resursele, ele sunt suficiente pentru a inspira un caracter dinamic modelului japonez. Cuplul motor este suficient și începe să se simtă pe la 2000 de rotații. Tot atunci începe să se simtă și sunetul gutural și intruziv al dieselului, antifonarea sa nefiind una fericită pentru urechile celor sensibili.

Transmisia automată cu nouă rapoarte, trădată de un levier minuscul amplasat pe consola centrală, pare că mai anesteziază din resursele generale în modul de rulare automat. Abia în treapta Sport lucrurile par să devină ceva mai alerte.

Răspunsul nu este nici el unul foarte prompt, însă liniaritatea este bună, schimbarea rapoartelor fiind făcută aproape pe nesimțite. Când vine vorba de retrogradare, ajută și padelele din spatele volanului, care par să îmbunătățească ușor răspunsul cutiei.

Consum

Instalarea unei transmisii automate cu nouă rapoarte vizează în primul rând reducerea consumului. O practică din ce în ce mai comună în industria auto. În ciuda limitării, care nu îți permite să urci manual într-o treaptă superioară dacă nu ai turația necesară, Honda CR-V s-a achitat și singură de promisiunile legate de consum. Nu a fost nevoie de ajutorul celui de la volan.

Valorile înregistrate au fost de 6.8 litri/100 de km în regim de autostradă și de aproximativ 9 litri/100 de km în mediul urban. Media anunțată de producător este de 5.1 litri, departe de cea reală, dar suficient de bună pentru a bate modele ca Volkswagen Tiguan, Skoda Kodiaq, Ford Kuga și Mazda CX-5.

Performanţe

Cu o accelerație de la 0 la 100 de km/h realizată în 10 secunde, Honda CR-V nu pare un atlet desăvârșit. De fapt, Honda nu și-a propus aproape niciodată să fie cel mai rapid dintr-un segment. A căutat mai degrabă echilibrul.

Cu toate acestea, cele 10 secunde sunt suficiente pentru a bate noul Ford Kuga și chiar Mazda CX-5. În plus, îi permit să fie pe picior de egalitate cu Skoda Kodiaq. Volkswagen Tiguan și Seat Ateca în versiuni comparabile sunt ceva mai rapide.

Viteza maximă este de 197 de km/h, o valoare decentă și mai mult decât suficientă pentru infrastructura autohtonă.

Interior

Honda a știut întotdeauna să facă din habitaclul modelelor sale un spațiu confortabil, primitor. Materialele moi, cu o textură simplă ajută mult în acest sens. Ca de asemenea și finisajele.

Ce nu ajută este ergonomia din anumite zone, puțin prea complicată. Pe volan primești un amalgam de butoane, care au nevoie de acomodare prealabilă. În plus, este debusolant să folosești trei ecrane digitale pentru a verifica datele mașinii. Există computerul de bord dintre cele două ceasuri, există ecranul central din planșa de bord și deasupra acestuia mai apare încă unul, care servește tot informațiilor despre consum și alte setări ale mașinii. Probabil, lucrurile se vor simplifica în viitor. Ar fi de preferat.

Spațiul este generos și poate primi fără probleme cinci pasageri. Pe locurile din spate se stă bine. Am afirmat și în alte situații că CR-V oferă spațiul unui autobuz. Greșit. Oferă mai mult spațiu decât într-un autobuz.

În portbagaj avem o capacitate de 589 litri, încă o dovadă că Honda acordă o atenție deosebită acestui detaliu în ultima perioadă. Este cu mult peste ce oferă o parte dintre rivalii amintiți mai devreme, însă nu suficient pentru a bate noul etalon, Skoda Kodiaq, și pe colegul acestuia de concern, Volkswagen Tiguan.

Cere ofertă
Vrei un Honda CR-V facelift?

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Preţ de achiziţie

Honda și-a vândut scump pielea. Întotdeauna. Cei care și-au dorit să facă parte din familia constructorului japonez au fost nevoiți să scoată ceva mai mulți bani din portofel. În cazul lui CR-V, cu atât mai mult. Prețurile sale pornesc de la 26.600 de euro, însă versiunea testată de noi a urcat la valori care cu greu îți pot trece prin cap în acest segment.

Echiparea de top Executive, tracțiunea integrală, cutia automată și dieselul de 160 de cai putere vor ajunge să îți scoată din buzunar 40.000 de euro. Dacă alegeți și pachetul Sensing, care include cam tot ce înseamnă sisteme de siguranță disponibile în gama Honda, atunci prețul urcă la aproape 42.500 de euro.

O valoare astronomică, pe care nu o poate bate nici un concurent din segment. Prin urmare, trebuie să fii un adevărat fan Honda pentru a fi dispus să plătești cu câteva mii de euro peste prețul concurenței, doar de dragul unui CR-V cu pachet Sensing.

Siguranţă

Honda a investit mereu în siguranța pasagerilor săi, iar modelul CR-V este un bun exemplu al eforturilor făcute de către constructorul japonez în acest domeniu. Actuala generație CR-V a fost testată de către EuroNCAP în 2013 și a obținut scorul general maxim de cinci stele.

Remarcabil este și faptul că gradul de protecție pentru pasagerii adulți este de 93%, iar gradul de protecție pentru pietoni este de 68%, valori rar întâlnite în testele organizației europene.

Honda oferă două airbaguri frontale, airbag lateral, airbag tip cortină, centuri reglabile cu senzor de presiune, ABS, sistem de distribuție al forței de frânare, control al tracțiunii și stabilității, sistem pentru monitorizarea presiunii în roți și sistem activ pentru frânare automată în caz de urgență.

Pentru cei care plătesc peste 2000 de euro în plus pentru pachetul Sensing, Honda le oferă avertizare la depășirea benzii de mers cu asistarea volanului, pilot automat adaptiv, monitorizarea unghiului mort, avertizare la ieșirea cu spatele dintr-un loc de parcare, recunoașterea semnelor de circulație și un sistem de avertizare și prevenire a coliziunilor.

Ţinută de drum

Honda CR-V rămâne una dintre cele mai confortabile alegeri din segment. Asta pentru că japonezii și-au propus mereu să le ofere clienților, înainte de toate, un covor fermecat, gata să plutească peste orice neregularitate a asfaltului.

În cele mai multe cazuri le-a ieșit, iar CR-V poate fi încadrat aici. Suspensia a fost calibrată pentru a absorbi cât mai bine defectele suprafeței de rulare. Ea nu este zgomotoasă și nu transmite foarte multe în habitaclu.

Când vine însă vorba despre dinamică, CR-V se dezbracă de caracterul elegant și domol pentru a-i demonstra celui de la volan că... rămâne doar o mașină confortabilă. Punct. Fără excese de zel, fără abordări curajoase cu sentiment constant de ruliu și fără sfidări ale fizicii.

Direcția este confortabilă, asistată bine în mediul urban, dar relaxată și capabilă să transmită prea puțin celui care strânge volanul. Sistemul de tracțiune integrală își face datoria și repartizează destul de bine cuplul între cele două punți, reușind să păstreze aderența în situații limită, cu sau fără intervenția sistemului ESP.

Dincolo de asta, pentru cei care se grăbesc să întrebe despre performanțele off-road ale lui CR-V, sfaturile sunt simple: alegeți un drum forestier, nu încercați escapade prin șleauri adânci și încercați să țineți cont de unghiurile de atac și de degajare nu tocmai potrivite pentru astfel de aventuri.

Așadar, CR-V se simte mai bine pe șosea, dar nu va refuza o scurtă ieșire pe drumuri lăturalnice atunci când situația o cere. Doar să țineți minte că tracțiunea integrală nu este neapărat sinonimă cu zone greu accesibile.

Vizibilitate

În materie de vizibilitate, Honda CR-V nu pune mari probleme. E drept că ar fi fost utilă o lunetă ceva mai generoasă, pentru că cea actuală este îngustă și, mai mult, este flancată de un al treilea rând de montanți extrem de generos.

Din fericire există oglinzi laterale mari și bine proporționate, precum și o poziție la volan ceva mai înălțată. Aceste detalii fac din CR-V o mașină care se poate conduce ușor.

Tehnologie

V-am amintit și mai devreme de cele trei ecrane care pot să pară destul de confuze. Ele dau însă și un aspect tehnologizat habitaclului. Cel mai avansat display, cel al sistemului Honda Connect, este relativ simplu de folosit.

Grafica nu este cea mai prietenoasă, dar te obișnuiești repede. Honda a început să se adapteze la cerințele pieței și să ofere acum aplicații dedicate. Totul este posibil mulțumită sistemului Android cu care funcționează Honda Connect. Cât privește răspunsul funcției tactile, acesta este bun, însă procesarea informațiilor are o ușoară întârziere.

Pe lângă elementele de conectivitate și sistemele de siguranță reunite de pachetul Sensing, Honda oferă și dotări esențiale pentru o mașină din acest segment: scaune încălzite, cameră pentru marșarier (cu o rezoluție nu foarte bună), senzori de ploaie și lumină, precum și o climatizare pe două zone.

Design

La început a părut o apariție greu de digerat, mai ales pentru că partea posterioară avea un aspect ciudat, ușor diferit de designul cu care eram obișnuiți. Honda CR-V s-a încăpățânat să creadă în șansele sale și a reușit să convingă publicul chiar și cu un design controversat.

Faceliftul i-a oferit un design cu mai multe elemente cromate și cu un aspect poziționat superior în segment. Astăzi, aproape de finalul carierei, Honda CR-V se poate lăuda cu faptul că păstrează în continuare un aspect contemporan.

Nu ne-a placut

  • Ergonomia butoanelor de pe volan
  • Motor zgomotos
  • Ruliu pronunțat
Date tehnice - Honda CR-V facelift 1.6 i-DTEC 160CP 4x4 Aut Executive Sensing
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1597
Lungime mm
4605
Putere maxima CP (rpm)
160 (4000)
Latime mm
1820
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (2000)
Inaltime mm
1685
Viteza maxima km/h
197
Greutate kg
1728
Acceleratie 0-100 km/h s
10.0
Ampatament mm
2630
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
58
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
589
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda CR-V facelift

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • ...Alt SUV?! ...Si iar diesel?
    In fine, daca asta-i trendu', asta livreaza si AM.

    Strict ontopic, japo-pachidermul testat e inainte de toate garantat fiabil - argument care ii poate convinge si pe cei mai putin incantati de stilul ori pretul CR-V-ului. Prea scump zic eu la +40 K euro, desi aflat pe ultima suta.

    Iar despre Honda-n general acum, ramin neplacut surprins de... involutia designului ultimelor modele (parere subiectiva si oricind discutabila, clar).
    52 10
  • 20 56
  • mihai: Sal am un vectra b 1/8 16v Raspunde
  • andrei
    pai sunt convins ca tu poti sa le dai 70k pe una de 42k. iti accepta banii in plus, nu e problema. :)
    noi restul o sa incercam varianta opusa, sa dam pe o masina de 40k, sub pretul asta :D
    36 9
  • Hmm, eu stiam ca Acura ar fi divizia premium a marcii Honda...
    Si-n plus la capitolul "nu ne-a placut" eu citesc "motor zgomotos'".

    Colegul @automobilistul stie insa sigur mai bine... orice, inclusiv ca CRV-ul (inca) actual merita oricit banet, desi tot el zice ca "va avea un inlocuitor mai bun in acest an."

    Saraca logica schioapa uite ca are totusi loc pe netul a-toate-permisiv, dar toate au probabil rostul lor - probabil ca-n biblioteca Universala Akasha de pe Sirius un mega-statistician galactic se tavaleste de ris citind ode ridicate ruginei din Cielo sau diatribe furibunde la adresa puntilor-spate de Golf. :-)
    44 11
  • La cifrele obtinute de autor consumul este muult peste mazda CX-5. In general comparatiile intre modelele mentionate mi se par dubioase dar in cazul asta...pe langa
    9 3
  • Asteptam testul cu noua generatie care vine in Romania in curand. "This one is yesterday news", cum zice englezul.
    15 5
  • Era sa fac pe mine de ras cand am vazut pretul. Este scump si este ridicol de scump. Masina asta e ridicol de scumpa. Si conform testelor, nici nu are un sistem tractiune integrala foarte capabil.

    La banii astia iti iei un Volvo XC60 in echipare D5 care e superior din toate punctele de vedere. Sa nu mai vorbim ca mai pui 4000 si iti iei un Jaguar F-Pace in echiparea de baza, sau un Jeep Cherokee. Este un SUV bun, dar nu merita 42k nici in gluma.
    33 15
  • 11 40
  • automarket, a aparut noul model. stiti si voi. ma asteptam sa il prezentati pe ala. inteleg, ajutati importatorul sa scape de astea vechi.
    17 1
  • @automobilistul zis si designeru' Steven, ala celebru-n UK de 11 ani desi el are doar 18 cel mult:
    Sa stii ca ma distrezi, pe bune - atita insistentza, ba chiar placere in a-ti incasa castane virtuale n-am mai vazut inca la nimeni.
    Nu-i frumos oricum sa stilcesti nickname-uri in lipsa de argumente, dar n-o sa-ti mai replic totusi vreodata - m-as simti ca un medaliat la Olimpiada Handicapatilor sa te mai fac iar de kko. :-)

    P.S. serios: Honda ramine o marca de maxima incredere (inclusiv in domeniul moto), dar perioada-n care modelele lor atrageau nu doar prin high-tech si/sau durabilitate a cam trecut din pacate, odata cu disparitia roadsterului "nebun" S2000 ori chiar a micului CRX V-Tec 1.6i din anii '90.

    Concluzia (mea cel putin): desi tehnologic vorbind au atins aproape perfectiunea, cei de la Honda zic eu c-ar avea destule de invatat de la Mazda.
    34 4
  • Din pacate motorul asta are doua probleme: DPF-ul si axul cu came.
    Poate le-au rezolvat pe noul model, ramane de vazut.
    15 6
  • Un motor foarte costisitor la întreținere, care nu ne poate satisface utilizatorii raportat la modul de funcționare, respectiv zgomotos, nu foarte rapid in reacții și cu un consum urban de cca 10 l. În plus foarte pretențios din punct de vedere al tipului de carburant, având probleme majore la axul cu came și pornire greoaie la temperaturi scăzute.
    În plus mașină de înclină pronunțat, la viteze mari și viraje în forță chiar îngrijorător - ceea ce pentru iubitorii și cunoscătorii de SUV-URI este semnificativ.
    Păcat. Poate la nouă generație au remediat din aceste neajunsuri majore,
    20 7
  • Nicu: Vreau sa cumpar un Citroen Jumper 2007 hci 2,2..Pareri? Raspunde
  • 2 28
  • 40000 si izolare fonica de rahat ?!
    17 2
  • Opritor de automobilişti
    Băi automobilistule!
    Eram nedumerit de scorurile majoritar negative date postărilor tale şi nu înţelegeam care-i logica, în condiţiile în care unele dintre postări erau pertinente.
    Astăzi, însă, postările tale m-au (i)luminat!.
    Omule! Eşti încreţit de o ură patologică faţă de toţi cei care au o opinie diferită de a ta.
    Sfat: Ia-o uşor! Relaxează-te! Există viaţă şi dincolo de net! Crede-mă!
    26 2
  • @automobilistul
    Am stabilit mai de mult că referitor la postările mele vei da replici degeaba că nu discutăm pentru că te consider... Nefrecventabil.
    Succes și verifică singur că să ai răspunsurile dorite
    16 2
  • @Opritor, pari sa fii nou... bine ai venit :)

    omul e fan asiatice pana in panzele albe si usor (unii ar zice ca foarte) sarit pe aratura cu directia Spitalul pentru Veseli.

    daca esti fan japoneze/coreene vei fi prietenul lui daca le vei critica...te dovedeste.

    Unii dintre noi au invatat ca e bine sa il evite altii, dintr-o inexiplicabila si morbida curiozitate, continua un fel de dialog fara sens cu cel ce este cunoscut aici ca "omul cu 1000 de fetze".

    evident exista si o parte hilara a lucrurilor si a acestor interventii "pertinente".
    23 2
  • Andrei
    Honda demonstreaza ca pierde contactul cu realitatea. Pur si simplu sunt depasiti de situatie. In cazul de fata vorbim de o masina mediocra, dar care prin pret e pozitionata stratosferic. E ca si cand isi doresc sa nu vanda nimic si in felul acesta nici nu sunt departe de acest tel.
    24 6
  • @automobilistul
    Iar te-au nimicit astia cu negative ? Iar te faci de ras ? Cine e nebun sa cumpere o japoneza in Romania ? De ce ai face greseala vietii ?
    7 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru