Drivetest Hyundai ix35 (2009-2013)

2.0 CRDi 4WD 184CP Luxury+
Hyundai ix35 (2009-2013) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Hyundai
Miercuri, 19.05.2010
Punctul pe ix
Hyundai a a dus în România urmaşul lui Tucson, un model care a dărâmat multe recorduri în segmentul SUV din ţara noastră, numărându-se ani întregi printre cele mai apreciate astfel de maşini din România. Se numeşte ix35, este primul Hyundai care adoptă acest nume (după Veracruz/ix55) şi ne-a oferit surprize interesante. Dacă până acum era cumpărat doar pentru că era foarte ieftin în comparaţie cu restul pieţei, ix35 oferă acum cel mai puternic motor din segmentul său, unul dintre cele mai bune consumuri şi performanţe care nu sunt egalate decât de VW Tiguan. Iar nivelul de dotări bate orice alt model în segment. Am menţionat şi faptul că ix35 este cel mai frumos Hyundai european de până acum?

Hyundai ix35 (2009-2013)
2.0 CRDi 4WD 184CP Luxury+

  • Pret de pornire 24.019 €
  • Pret model testat 32.711 €
  • Taxa auto 476 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am încercat atât unitatea diesel de 1.995 centrimetri cubi şi 184 CP, cât şi unitatea otto de 2.0 litri ce dezvoltă 163 CP. Motorul diesel de 184 CP este cuplat la o transmisie automată cu şase trepte, în timp ce unitatea pe benzină este oferită doar cu o transmisie manuală cu cinci rapoarte. În testul nostru vom vorbi despre versiunea diesel echipată cu o transmisie automată cu şase trepte, deoarece istoria a arătat că aceasta este una dintre versiunile preferate de clienţi pe cel mai mic SUV al celor de la Hyundai. Cutia de viteze automată are un mod manual operat prin levierul schimbătorului de viteze, dar şi un mod eco. Răspunsul transmisiei pe modul manual este lent, lasând de dorit în multe situaţii, iar timpii de reacţie nu sunt deloc impresionanţi. Cuplul motor maxim este de 383 Nm şi este oferit între 1.800 rpm şi 2.500 rpm, valori care la prima vedere par bune pentru segmentul din care face parte acest model. O analiză mai atentă a principalilor concurenţi ai modelului coreean arată însă că ix35 are atât cel mai puternic motor în comparaţie cu alte modele echivalente din segment la un preţ apropiat, cât şi cea mai ridicată valoare a cuplului motor. În timp ce versiunea otto a lui ix35 pare submotorizată (163 de cai aspirat şi o cutie cu cinci trepte nu sunt cea mai bună soluţie pentru SUV-ul asiatic), unitatea diesel este potrivită pentru modelul sud-coreean şi face echipă bună cu transmisia automată. Dacă nu te grăbeşti. Motorul este destul de silenţios cât timp nu forţaţi prea tare pedala de acceleraţie, dezvoltând un sunet plăcut chiar şi peste 3.000 rotaţii pe minut. Reacţia la kickdown este previzibilă, dar simţi că ai nevoie de mai multă putere în unele situaţii. În ciuda cailor putere si a cuplului motor ridicat, comportamentul lui ix35 pe reprizele utile în România nu se ridică la aşteptările pe care ţi le aduc datele tehnice ale modelului.

Consum

Un SUV dezvoltat pentru a fi cumpărat în masă, cum este Hyundai ix35, trebuie să aibă un consum scăzut de carburant. Iar modelul asiatic se achită cu bine de această sarcină. Cu tot cu transmisia sa automată cu şase trepte şi cu motorul său diesel cu cea mai ridicată putere din segment, modelul anunţă un consum de 9.1 litri la sută în regim urban, respectiv 6.1 litri la sută în regim extra-urban. Pe hârtie cifrele sună foarte bine, iar în traficul real modelul a consumat 8.5 litri la suta de kilometri în regim extra-urban, ceea ce nu-i chiar atât de rău dacă luăm în vedere stilul de condus alert pe care l-am abordat în afara localităţilor. Trebuie să menţionăm faptul că nu am utilizat modul Eco al transmisiei pentru a obţine această valoare a consumului extraurban. Surprizele din partea lui ix35 vin la comparaţia directă cu rivalii săi, valorile consumului de carburant anunţate de Hyundai pentru ix35 fiind foarte bune. Consumul versiunii ix35 testate este mai bun cu 0.2 litri faţă de Tiguan 2.0 TDI DPF 4MOTION A6, cu 0.7 litri la sută mai bun decât Renault Koleos 2.0 dCi CVA si tot cu 0.7 litri la sută mai bun decât Ford Kuga 2.0 TDCi DPF A6 Powershift. Ssangyong Actyon, un rival ceva mai marginalizat, consumă mai mult cu 0.9 litri la sută în regim extra-urban, în timp ce Toyota RAV4 obţine un consum mai bun decât ix35 cu motorul diesel D-4D de 2.2 litri, dar echipat cu o transmisie manuală cu şase rapoarte, modelul nefiind oferit diesel împreună cu o transmisie automată. Singurul competitor al lui Hyundai ix35 care îl învinge la consumul urban este Ford Kuga 2.0 TDCi cu transmisia automată Powershift, în timp ce Nissan Qashqai în versiunea de top îl învinge pe ix35 la consumul în regim extraurban, dar este înfrânt la capitolul consum urban. Aşadar, Hyundai ix35 este printre cele mai economice modele din segmentul său. Totul depinde, într-un final, de piciorul soferului şi de răbdarea pe care o are acesta. În condiţiile în care versiunea pe benzină testată pe acelaşi traseu a scos 10.2 litri/100 km pe acelaşi traseu, este lesne de înţeles care este varianta cea mai bună pentru o familie. Cifrele susţin astfel varianta diesel, chiar şi cu o transmisie automată clasică, pe care o puteţi alege pentru un plus de confort. Evident, cei care vor un consum şi mai redus au la dispoziţie şi o versiune inferioară de putere pe un motor diesel (2.0 de 136 CP), acest motor fiind însă departe de posibilităţile dinamice ale variantei tesate de noi.

Performanţe

În primă fază, veţi crede că un SUV economic va fi extrem de slab la acceleraţia de la 0 la 100 km/h. Hyundai a decis să combată şi această ipoteză, ix35 fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h in 10.1 secunde în versiunea testată de noi. Astfel, singurii competitori care îl pot învinge pe ix35 la acceleraţia de la 0 la 100 km/h sunt VW Tiguan în versiunea diesel de 170 CP şi Renault Koleos în versiunea de 175 CP, ambele fiind însă echipate cu o transmisie manuală. Modelul Hyundai stă bine şi la capitolul viteză maximă, fiind capabil să atingă 195 km/h, in timp ce rivalii sai abia ating 180-185 km/h, exceptiile de la regulă fiind Toyota RAV4 în versiunea cu transmisie manuala şi VW Tiguan TDI în versiunea de 170 CP echipat cu aceeaşi transmisie manuală cu şase rapoarte. Nissan Qashqai pierde în comparaţia cu ix35 la acest capitol cu o diferenţă de 0.9 secunde la acceleraţia de la 0 la 100 km/h, modelul japonez avînd o viteză maximă de 188 km/h.

Interior

La acest capitol, coreenii au progresat mult. Iar opinia noastră este că acest lucru se datorează mai ales faptului că maşina a fost proiectată integral în centrul Hyundai din Russelsheim, Germania. O parte din materialele de la interior îti dau senzaţia de grijă şi calitate, existând însă şi excepţia câtorva plastice care strică prima impresie placută. Dacă punem în balanţă calitatea materialelor per total, vom obtine un rezultat mediu. Cu toate acestea, ergonomia este mai mult decât rezonabilă, iar comenzile sunt amplasate potrivit. Antifonarea este la un nivel foarte bun, urcând SUV-ul coreean destul de mult în ochii reprezentanţilor presei prezenţi la evenimentul de lansare. Printre alte părţi mai puţin reuşite se numără poziţia la volan relativ înaltă şi posibilităţile de reglare a volanului, care s-ar putea să nu fie pe placul celor cu un fizic ieşit din tipare. Chiar şi asa, Hyundai ix35 tot are şanse mari sa fure din clienţii mărcilor consacrate, deoarece oferă un interior atractiv, îmbracat cu "poleiala" dată de lista generoasă de dotări care îl animează. De la cheia inteligentă, butonul de pornire al motorului şi multitudinea de comenzi amplasate pe volan, interiorul acestui model debordează de tehnologie utilă, integrată corect în design-ul lui ix35. Astfel, nu vei avea senzaţia ca inginerii coreenii au "trântit" o serie de echipamente opţionale în ultimul moment pentru a face modelul mai atractiv pentru potenţialii clienţi, toate elementele fiind integrate încă de la început în habitaclul SUV-ului sud-coreean. Atât scaunele faţă, cât şi scaunele spate oferă un nivel potrivit de spatiu şi confort, iar pasagerii sunt "răsfăţaţi" cu încălzire în scaun pentru toate cele cinci locuri. Da, există un Hyundai cu bancheta din spate încălzită! Unii constructori premium ar putea fără probleme să ia notiţe!

Preţ de achiziţie

Hyundai ix35 pleacă de la 18.921 de euro cu toate taxele incluse, dar acest preţ este valabil pentru versiunea pe benzină a acestui model, care nu este cea mai bună alegere pe care o puteţi face. Versiunea entry-level diesel in gama ix35 costa 20.111 euro cu toate taxele incluse, dar modelul respectiv dezvoltă 136 CP şi are tractiune faţă. Cel mai ieftin ix35 echipat cu motorul diesel de 184 CP şi tracţiune integrală costă 23.681 de euro, în timp ce exemplarul testat are un preţ de pornire 29.750 de euro (pentru vesiunea de echipare superioară 2.0 CRDI Luxury cu transmisie automată). Punctarea acestui model este cu adevărat dificilă, deoarece unii dintre rivalii săi sunt mai ieftini şi provin de la constructori cu rădăcini mai rezistente în minţile românilor, dar nu oferă performanţele anunţate de Hyundai ix35. Spre exemplu, versiunea TDI de 140 CP a lui Tiguan costa 28.772 de euro cu toate taxele incluse, în timp ce versiunea dCi de 150 CP a lui Koleos are un pret de 28.900 de euro. Ford Kuga – rivalul direct al lui ix35 în opinia celor de la Hyundai – are un preţ de pornire de 29.797 de euro în versiunea de 140 CP echipată cu o transmisie automată cu şase trepte şi un motor diesel de 140 CP. Dacă ne uităm în curtea SsangYong, un Actyon A200 4WD Business are un pret de pornire de 30.472 de euro, iar un Toyota RAV4 2.2 D-4D în versiunea de 150 CP, oferită alaturi de o transmisie manuală cu şase trepte costa 33.867 de euro în versiunea de echipare Luxury. Un Nissan Qashqai configurat într-un nivel de echipare comparabil şi echipat cu o transmisie automată costă cu aproape 2.000 de euro mai mult decât Hyundai-ul testat. În comparaţie cu rivalii săi, modelul este cel mai bine dotat din segment în versiunea standard, lista de dotări menţionând echipamente precum ABS, ESP, asistenţă la urcarea şi coborârea pantelor, aer condiţionat manual, şase airbag-uri, linie audio cu CD-Player şi MP3 cu RDS, posibilitatea de conectare a unui stick USB şi a altor dispozitive audio auxiliare, precum şi servodirecţie electrică şi altele.

Siguranţă

Hyundai ix35 nu a fost încă testat de cei de la EuroNCAP. Cu toate acestea, modelul are şase airbag-uri în standard, respectiv airbag şofer şi pasager, airbag-uri laterale şi cortină, senzor de blocare a uşilor în mers, ABS si ESP. Aşadar, modelul are toate premisele obţinerii unui punctaj cât mai mare la testele de siguranţă EuroNCAP. Vom reveni asupra acestui element de testare după verificările EuroNCAP. UPDATE: Hyundai ix35 a obţinut cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Aşadar, punctajul modelului la acest capitol a fost modificat.

Ţinută de drum

La prima vedere, veţi spune că Hyundai ix35 este un SUV. Pentru că arată ca un SUV. Ei bine, ix35 este un soft-roader (sau, dacă vreţi, un crossover), având o capacitate off-road limitată din pricina gărzii la sol reduse, de aproximativ 18 centimetri. În timp ce abordam traseul propus de cei de la Hyundai în decursul testului de presă, am descoperit că ix35 atinge şleaurile de pământ create de vehiculele mult mai mari, creând senzaţii neplăcute când auzi scutul de plastic al motorului lovindu-se de acestea. Cât timp blocaţi diferenţialul central şi manevraţi maşina cu bun simţ, nu aveţi insă cum să rămâneţi blocaţi. Sigur, nu-i vreun Touareg, Land Cruiser sau Discovery mai ieftin, dar off-road-ul nu este scopul principal pentru care a fost creat acest model. Astfel, cei de la Hyundai ştiu foarte bine că doar 10% din clientii de automobile 4x4 au nevoie de această funcţie, iar doar 5% dintre clienţi chiar ies pe teren accidentat cu autoturismele lor. Tocmai de aceea, au preferat o gardă la sol ceva mai redusă pentru a obţine un coeficient aerodinamic mai bun şi o stabilitate mai mare pe şosea. Apriopo de comportamentul dinamic pe asfalt, acesta nu se ridică la cote maxime, modelul prezentând un ruliu însemnat al caroseriei, tipic pentru un automobil din segmentul său orientat spre confort. Gropile sunt amortizate relativ bine, arătând că inginerii Hyundai au trecut şi ei în cadrul testelor pe sosele la fel de proaste ca în ţara noastră. Direcţia electrică a acestui model oferă un feedback decent şi este optimizată şi ea tot pentru confort. Dacă nu vă grăbiţi nicăieri, ansamblul suspensie-directie-motor/transmisie este perfect pentru o călătorie mai lungă.

Vizibilitate

Hyundai a echipat modelul ix35 cu oglinzi laterale generoase şi o oglindă centrală de dimensiuni potrivite. Versiunile echipate cu un sistem de navigaţie au o cameră pentru marşarier integrată, în timp ce versiunile fără navigaţie integrează această funcţie direct în oglinda retrovizoare centrală. Este exact la fel ca în cazul unei unităţi aftermarket, doar că ai garanţia că va funcţiona perfect din prima, mereu. Montanţii A şi C nu deranjează şoferul, iar montantul B este amplasat chiar rezonabil. Practic, nu ai prea multe lucruri de reproşat în cazul acestui model când vine vorba de vizibilitate. Să nu uitam de parasolarele echipate cu un element extensibil care împiedică lumina să intre prin spaţiul dintre oglinda centrală şi parasolare. Sistemul mai trebuie insă perfecţionat până când va funcţiona perfect fără să mişcaţi oglinda centrală cand aranjaţi extensia parasolarului.

Tehnologie

Am avut norocul de a testa versiunea superioara Luxury, care este echipată cu toate elementele tehnologice şi de confort pe care le au la dispoziţie cei de la Hyundai. De la piele la touch-screen interior. Fie că vorbim de cruise control, de sistemul audio de calitate, de cheia inteligentă, de bancheta din spate încălzită şi de alte elemente similare, ix35 le are pe toate în versiunea testată. Chiar şi o versiune mai ieftină a acestui model prezintă numeroase echipamente standard, printre care putem enumera şi parbrizul încălzit, sistemul de asistenţă la urcarea pantelor şi alte elemente similare. Mai concis, Hyundai ix35 are tot ce îi trebuie unui şofer obişnuit şi câteva elemente în plus.

Design

Hyunadi ix35 este primul produs care prezintă noua filozofie de design Fluidic Sculpture a celor de la Hyundai pe un vehicul de serie. Acesta a preluat design-ul său de la conceptul ix-onic şi ne bucurăm ca producătorul coreean de automobile a ales centrul de design european de la Russelsheim pentru a desena acest model şi pentru că a trasformat conceptul în realitate. Numele ix nu vine gratuit, x-ul fiind un element ce poate fi regăsit cu uşurinţă în liniile acestui model - iar cel mai bun exemplu ar fi consola centrală. Hyundai ix35 are un design extrem de reuşit, în contrast cu liniile bătrâneşti ale restului gamei producătorului coreean. Se poate spune, fără riscul de a greşi, că ix35 este cel mai frumos Hyundai adus în Europa.
Date tehnice - Hyundai ix35 (2009-2013) 2.0 CRDi 4WD 184CP Luxury+
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4410
Putere maxima CP (rpm)
184 (4000)
Latime mm
1820
Cuplu maxim Nm (rpm)
392 (1800)
Inaltime mm
1670
Viteza maxima km/h
195
Greutate kg
1731
Acceleratie 0-100 km/h s
10.1
Ampatament mm
2640
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
58
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
591
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai ix35 (2009-2013)

Ultimele teste

Comentarii (65)

  • ar trebui sa variati mai mult notele.... sau poate un punctaj de la 1 la 5 ar fi suficient, pentru ca altfel mai toate masinile obtin un scor intre 83 si 90. Nu cred ca e o diferenta atat de sesizabila pentru a face diferenta intre o nota de 7 si una de 8.
    Mi se pare absurd sa dai 30.000 euro pe un hyundai. Nu ma intelegeti gresti, nu as da banii astia pe un SUV niciodata, insa cu atat mai putin pe unul din coreea.
    32 27
  • profesionalism...0
    Hai ca sunteti tari de tot.

    Deci pentru voi, masina asta se apropie ca si punctaj destul de mult de BMW serie 7 de exemplu. (pe seria 7 l-ati depunctat pentru ca in gama BMW existau motoare mai puternice- interesant)

    Inteleg ca o raportati la clasa ei dar totusi de unde si pana unde primeste 9 puncte din 10 la tehnologie si design de exemplu.

    Va rog frumos sa fiti cat se poate de obiectivi in aceste comparatii, altfel nici nu isi au rostul.

    O zi buna!
    29 25
  • mircea
    @Dutzu
    9/10 la tehnologie pentru BMW Seria 7 nu este deloc egal cu 9/10 la tehnologie pentru Hyundai ix35. Punctele (atât cele parţiale, cât şi nota finală) se raportează strict la adversarii direcţi.

    Sunt sigur că vei intelege asta mult mai bine incepand de marţi :)

    @Hadouken
    Marţi, 25.05.
    13 21
  • marti?
    ce e marti?
    12 3
  • mircea
    @all
    http://twitter.com/AutomarketRO/statuses/14282818201
    1 6
  • Carlos
    @Automarket
    La capitolul "Performante" ati scris

    "Astfel, singurul competitor care îl poate învinge pe ix35 la acceleraţia de la 0 la 100 km/h ar fi VW Tiguan în versiunea diesel de 170 CP echipat cu o transmisie manuală"

    ceea ce este FALS.

    Renault Koleos 2.0 dCi 175 CP 4X4 CVM accelereaza in 9.9 secunde. Verificati daca nu ma credeti. Viteza maxima 191 km/h
    22 12
  • @Carlos
    Mai prietene nu vezi ca pe nimeni nu intereseaza esecul sau koleos cum vrei sa ii zici nu il mai aduce in discutie mai bine mergi si vinde macar o masina fa ceva util!!
    14 33
  • Koleos
    @ I.O.N.
    Nu stii ce spui. Koleos e masina de masina. Am un 4X4 CVA diesel, al 55.000 km facuti intr-un an si cateva luni si e o masina fara cusur, de la fiabilitate la confort si la fuga. Chestia cu 4 km/h in plus sau in minus mi se pare o chestie putin teoretica, pentru ca am prins viteze mai mari decat cele prescrise (masurate cu GPS).
    Ca sa nu mai vorbesc ca "Iarna a fost ca Vara".
    24 14
  • dacia
    ascutit, urat, mult ''crom'' pe plastic, si super proasta dupa un timp.....pe langa DACIA DUSTER care ii o bijuterie...rotunjita, arata si se misca bine, nu are atata crom si porcarii in interior...plus ca motoarele sunt foarte bune...am comandat deja unu 19000 de euro cu toate taxele si dvd si ii full, asta ca sa ii pui full te costa 30 de mii...
    europa o sa cumpere la duster ca astia de la pitesti vor face 5 fabrici....
    17 23
  • ............
    ............
    se vede de la o posta ca masina asta e facuta doar de forma
    14 10
  • gogoasa
    Un pret mult prea mare pt. o gogoasa, fie ea si de 184 CP! N-are treaba nici macar cu un minim de off-road, nici berlina nu e, ci doar un soi de cross-over rotunjit excesiv.
    P.S. Pan' la toamna tarisoara intra in faliment asa ca aceste teste nu-si mai au rostul!
    14 5
  • :)
    cand vedeti ca o firma mai ales una coreana face ceva bun, mai bun decat cu ce sunteti obisnuit voi, aviz BMW-isti, sau alea cu 4 cercuri, deja va sare mustaru, luati-va o minge. apoi de dustar ce sa zic,
    apropo era cumva mentionat in reportaj sau ma rog ce pana mea e asta , era mentionat numele de duster????, nici vb, au tacut din gura ca o matza udata, asa ca ciucu mic ca mai aveti de supt pana sa ajungeti sa faca cei de la mioveni asa ceva, cu tot cu renou lor.
    15 18
  • kim_vl
    Mitsubishi ASX
    Sa vedem cum se situeaza peste o luna cand apare pe piata Mitsubishi ASX.
    10 4
  • christian
    punctul pe xi
    parerile sunt impartite. ix arata bine pe exterior si foarte bine la interior, performante in rulaj bune (din declaratiile altora - eu nu am condus ix) dar pretul este cam mare in comparatie cu alte marci din acceasi clasa
    pentru a o clasa ar trebui sa intre in teste si cu alte marci din clasa ei
    5 5
  • Razvan
    RAV4
    "... în timp ce Toyota RAV4 obţine un consum mai bun decât ix35 cu motorul diesel D-4D de 2.2 litri, dar echipat cu o transmisie manuală cu şase rapoarte, modelul nefiind oferit diesel împreună cu o transmisie automată"

    Afirmatia Nu este adevarata !!! Toyota ofera motorul de 2.2D4D acum si cu cutia automata !!!
    7 2
  • @Razvan
    Informaţiile de la Toyota ne spun altceva:

    http://www.toyota.ro/Images/RAV4_tcm420-479132.pdf

    A fost oferit RAV4 şi cu o transmisie automată şi un motor diesel, dar nu o mai poţi cumpara de nouă în configuraţia respectivă.
    Opţiunea respectivă de motorizare şi transmisie (adică motor diesel 2.2 D-4D şi transmisie automată) a fost scoasă din ofertă în luna aprilie, dacă ţin eu bine minte.

    Mulţumim pentru atenţie.
    2 6
  • @Koleos
    Nu am zis ca nu e buna ca doar are elemente de le Nissan( am amici cu care iesim in OFF ROAD printre care si patrol) dar e considerata esec din cauza vanzarilor slabe + ca ix 35 asta arata in mare fel fara suparare!!
    9 13
  • Faina
    O masina foarte faina si pret/dotari bun asa cum fac coreenii de ceva timp. Nu ati zis nimic de garantie.
    Nu ati apucat sa testati si versiunea cu transmisie manuala? As fi fost curios sa aflu pareri.
    8 6
  • @cmg-george
    Am testat si versiunea cu transmisie manuala, dar avea un motor pe benzină. Nu era disponibilă o versiune cu transmisie manuală şi motor diesel pentru test la momentul respectiv.

    Ce vrei să afli mai exact?
    2 5
  • :)
    numai critici in Romania....masina arata bine, imi place mult interiorul
    10 6
  • Vortex66
    copia chinezeasca a lui Kuga
    Cu asta am spus tot.. Nu va luati toate porcariile koreene..
    11 16
  • motorina vs benzina
    @Sebastian Toma
    De ce trebuie ca o masina din test sa fie neaparat diesel??? Este o prostie, orice reprezentanta de marci are in test-drive model pe motorina. Mie de exemplu imi plac masinile pe benzina.
    7 10
  • ix35 vs Duster
    Sa fim realisti! Cand va avea Duster full ce are ix 35 stock?
    10 15
  • mazda
    o comparatie cu CX-7 ar fi buna
    5 6
  • hai mai da-o drq
    Daca si IXYZX*&^#@#3595 asta are motor de 2 l si 184 de cp, ma impusc!
    Un motor 2.0 cu aceste valori daca era facut de nemti, Rudolf Diesel s-ar rostogolii in mormant!
    Porcarie de masina, acuma veniti si ne spuneti ca vai, coreeni fac masini bune si fiabile. Ei bine, eu va spun ca si Dacia e masina buna si fiabila, dar strambati din nas la un Logan !
    Nici sa nu pomeniti de Duster, macar astia sunt cinstiti si iti ofera cea mai buna alegere la bani putini. Au ajuns coreeni care nu sunt in stare sa faca un televizor, sa ne vanda masini la 30 000 de euro care fata in fata cu un Duster 4x4 nu cred ca o sa dovedeasca banii in plus.
    O seara placuta!
    16 13
  • alta chinezarie
    Alta chinezarie din spatiul korean, de data asta mai bine camuflata.
    9 10
  • @zocso
    Cred că tu confunzi unele chestii. Diesel şi motorină înseamnă acelaşi lucru.
    Am testat şi versiunea pe benzină a acestui model, dar am prezentat testul cu motorul diesel, deoarece îl considerăm mai potrivit pentru gabaritul lui ix35. Am explicat acest lucru şi în test, ai fi observat dacă citeai cu atenţie.

    O seară bună!
    9 6
  • @automarket
    Eu zic sa nu mai testati masini...nu are rost...vizitatorii siteului le au testat mai mult ca voi, stiu mai multe chiar si decat inginerii care au proiectat masina... cum a punctat si "uncle" in alt post bruce lee il bate pe van damme! Si chuck norris pe amandoi...?!

    ON : pe exterior mi se pare disproportionata dar interesanta...interiorul este mult mai dragut decat ma asteptam. Serios nu mai duceti patriotismul asta fals asa la extrem...inteleg ca dusterul e masina buna la banii la care e...insa unde se opreste dusterul asta porneste.
    11 20
  • @p-george
    dusterul nu se opreste la 19.000 euro.
    20 3
  • @io
    Ma refeream ca masina nu ca pret..dar si ca pret tot aia e...un duster full cu toate taxele pe acolo ajunge.
    4 19
  • @p-george
    da-mi mie diferenta de 1.700 de euro daca pentru tine e maruntis !
    si n-o sa inteleg niciodata "rationamentul" unora ca tine care compara Dacia diesel cu hyundai benzina... tractiune 4x4 cu tractiune fata... CVM 6 trepte cu CVM 5 trepte...e o prostie !
    18 1
  • @ george
    daca are 4 roti = sunt la fel
    16 3
  • @p-george
    ai scris "insa unde se opreste dusterul asta porneste." Are ixyz asta in versiunea de baza volan / schimbator piele + tapiterie piele si nu stiu eu??
    12 1
  • dragoscst
    Nu dati banii pe prostii !
    Nu dati banii pe prosti, luati .... masina la copii !
    Cata minte iti trebuie sa "arunci" 30.000 E pe o caterinca sud coreeana ?!
    10 4
  • @io
    Tu scrii la misto ? sau postezi fara sa citesti nimic?
    1Nu eu am adus duster in discutie eu am incercat sa exclud dusterul din orice comparatie cu masina asta.
    2 masina pe care s a pus accet in text e diesel nu benzina.
    3 dusterul la 18000 varianta 4x4.

    Ca sa nu mai zic ca diferenta de bani intre masini nu o arunci pe geam...intra in calitatea masinii.
    4 16
  • @p-george le scoti din burta...
    1. ai mentionat numele duster-ului, deci l-ai inclus in discutie. Duster si ix35 sunt in aceeasi clasa, cea a SUV-urilor compacte, deci comparatia este logica, dar trebuie facuta in limita bunului simt. Fara comparatii idioate.

    2. Masina din test costa aproape 30.000 de euro. Tu ai facut comparatie intre Duster full diesel si Hyundai-ul ix35 baza benzina la 19.000 euro.

    3.Duster Laureate diesel 4x4 costa 17.220 euro (toate extra-optiunile incluse). Hyundai ix35 benzina 4x2 costa 18.921 euro.

    Iti predau matematica de clasa primara?

    18.921 - 17.220 euro = 1.701 euro
    18 2
  • nu ai inteles.
    Mai citeste odata tot ce am scris. ATENT. am zis "unde se opreste dusterul asta porneste" si "ma referaem ca masina nu ca pret" . Reformulez mai clar. Unde DACIA nu mai are ce sa iti ofere pt ca masina este full Hyundai porneste, adica mareste miza cu motoare mult mai puternice, finisaje mult mai bune, design mai placut faruri xenon tapiterie piele, e.t.c. ai inteles acum ? DA osa fie mai scum INSA primesti ceva in plus de banii aia.

    Am mentionat numele dusterului dar ia l in context ! "Serios nu mai duceti patriotismul asta fals asa la extrem...inteleg ca dusterul e masina buna la banii la care e...insa unde se opreste dusterul asta porneste." Adica sunt multi oameni pe site care compara orice 4x4 cu dusterul. Are si el partile lui bune insa sunt oameni care vor ceva in plus fata de ce iti poate oferi dacia.
    6 16
  • @p-george > Wrong again!
    Continuarea ofertei Duster o reprezinta Nissan QASHQAI care incepe de la 17.000 euro, nu Hyundai-ul asta de la 19.000 euro !
    16 5
  • @io
    Ce treaba are sula cu prefectura??? Eu vb de total alte lucruri. Ajung sa cred ca tu postezi la misto.
    6 18
  • Charlex
    Doar o parere...
    Plecand de la truismul ca NU EXISTA MASINA PERFECTA, ci doar compromisuri ce sacrifica: confortul pentru sportivitate, capacitatea off-road pentru tinuta de drum, calitatea pentru pret s.a.m.d., cred ca, una peste alta, IX 35 este un autoturism reusit. Este primul Hyundai la care m-am uitat mai atent, restul fiind urate ca porcul. Designul il consider un mare pas inainte, cu fiabilitatea nu au avut niciodata probleme (+ ca se ofera si 7 ani garantie), motorul are performante excelente pentru capacitatea cilindrica si consumul raportat iar masina are dotari peste concurenta. Nu stiu cum se comporta transmisia si nu cunosc despre tinuta de drum. Totusi masina are sanse mari sa fie un succes enorm raportat la ceea ce fabricau pana acum.
    9 5
  • @ georgr
    tu crezi ca esti un mare expert auto, mai asculta si parerea celorlalti,nu te mai certa cu toata lumea (daca unu iti spune ca esti cal,il bati,daca si al doilea iti spune la fel ,il injuri,dar daca si al treilea iti spune acelasi lucru, prietene este timpul sa iti cauti o sa )
    15 4
  • incepeti cu hyndai acum?
    La ce e bun Hyundai-ul asta? Nu mai vb voi de galbejitii astia ca stiu sa faca masini bune, adu-mi tu mie un Hyundai si pune-ma sa-l compar cu o masina decenta. A scuze... am uitat, nu am cu ce sa-l compar decat cu Dacia sau Renault!
    Ce patriotism fals?
    Pe mine ce ma deranjeaza este motorizarea, care e falsa, sunt numai minciuni! Auzi 2.0 D la 184 de cp, deja o dam in BMW!
    Haideti acuma sa comparam tractorul DOHC de pe ixyzzxyhoix asta cu un X1 amarat de 177 cp!
    Ma enerveaza tupeul asta coreean si minciuna lor, la fel si in cazul celor de la Cee'd cu asa numitul lor motor de 1.4 sau 1.6 benzina de 122 cp, eu le pun la munca in lumea reala nu caut filmulete pe youtube!
    Hyundai, Ssang Yong, Great Wall, Chery- tampenii asiatice!
    Inteleg ca acuma lovesc unde doare, ca stiu ca Romania e plina de tractoarele alea Cee'd, stiu ca sunteti fanatici, dar lasati-ne cu coreenele!
    7 13
  • johnny 76
    ix 35
    vad ca multi vorbesc, fara sa stie despre ce este vorba!
    Duster-ul este corect ca si pret la dotarole si performantele lui, cum si IX 35, este la fel de corect. Masina este proiectata in Germania, tehnologia este de ultima ora, pachetul de garantie este unic, in plus am condus destule masini, de la Smart pana la S Klasse, si bineinteles si IX 35-ul , si am o parere foarte buna! Ganditi-va cat costa aceste optionale la concurenta!
    14 2
  • pentru Esan
    prietene esti slab de tot.dar slab rau. comentariu tau e plin de ura, fara nici un argument valabil.faptul ca si coreeni fac masini si chiar o fac binisor, te macina.nu ai loc in s classele tau de tractoarele astea.vai ce chestie...stii ceva? nu ne pasa! pai amice daca am avea toti bani probabil ne`am lua bmw lexus sau audi.tu nu esti capabil sa intelegi ca galbejitii astia au adus o concurenta mare si au ridicat putin standardul in piata - si asta o sa i faca pe vw, fiat opel sau renault sa realizeze ca trebuie sa aduca ceva in plus ca altfel lumea isi va lua o kia cam la fel de buna dar mult mai ieftina.
    13 8
  • ixyz...
    mda.. alta porcarie coreana pentru iubitorii kitsch-ului
    10 12
  • snobismul
    Uneori ma ganesc daca romanii or sa scape odata de ideiile preconcepute... @ixyz... @Esan mergeti la manelele voastre. Va roade ca astia fac masini bune la preturi mici? sau vb ca sa nu adormiti? Coreenii astia sunt mai apropiati de japonezi decat de chinezi ca mentalitate, dar voi nu aveti ochi sa vedeti asta.
    i30, ceed se bat in clasa compacta de la egal la egal marci mai consacrate. Cum naiba sa crezi ca aia mint in datele tehnice? Daca motorul asta de 2.0 va revolta, va invit sa cautati datele despre motorul de 2.2
    6 6
  • @ixyz
    Si de ce ma rog ar fi un kitsch?
    Ai mers cu una de stii asta.
    Ramai la NFS prietene.
    Este o masina super, iar motorul de 2.0 care il are este o raritate in domeniul auto pentru ce ofera
    5 5
  • mda
    lasa`i cmg_george ... sunt limitati.imi aduc aminte de baietii aia de la top gear care spun ca mereu ca la SUV/OFF Road doar rover exista....
    5 1
  • @Sebastian Toma
    @Sebastian Toma intrebam de versiunea manuala pentru ca din test drive am inteles ca nu ati fost prea incantati de raspunsul cutie automate si as fi vrut sa aflu daca cea manuala raspunde mai bine, si face masina sa se simte putin mai dinamica si eventual care ar fi diferenta de consum.
    Multumesc
    2 0
  • @cmg_george
    Versiunea manuală echipată cu un motor diesel nu era disponibilă în parcul de presă la momentul efectuării testului nostru.

    Am testat şi un ix35 cu transmisie manuală, dar acesta era echipat cu un motor pe benzină şi o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.

    Evident, raspunsul la acceleraţie va fi ceva mai bun cu o transmisie manuală, dar să nu te aştepţi la vreo minune de genul "crossover de performanţă". Consumul de carburant îl poţi compara chiar tu cu ajutorul utilitarului integrat pe portalul nostru.

    Exemplu:
    http://www.automarket.ro/masini-noi/compare.php?action=add_trim&trim=9361&pn=1
    1 1
  • Merci
    @Sebastian Toma multumesc din nou. Evident ca nu te poti stepta sa faca raliu... mai ales ca ramane totusi una din cele mai ieftine oferte din segment.

    Pe cand un drivetest si cu Kia Sorento? (eventual 2.2 Diesel astept de mult parerile voastre).
    1 1
  • @cmg_george
    Cu plăcere.

    Când va fi disponibil pentru test, îl vom testa cu mare drag:)

    Mulţumim pentru atenţie.
    0 0
  • ESSAAAAAAN
    In caz ca nu stiai koreeni sunt pe locul 1 in lume la displayuri si televizoare. Cat despre a da 30.000 eur pe un suv..din nou ..se vede ca nu stii nimic, mai bine vb de cat e kg de cartofi in piata ca poate te pricepi mai bine. 90% din suv urile din gama lui PLEACA de la 30.000 eur..in timp ce ix35 are varianta full la banii astia
    5 1
  • TYKYCRY
    citi dintre voi aveti masini hyundai?
    2 1
  • Crina Matei
    comparatie
    Mitsubishi ASX este pe departe cel mai bun. Am testat masinile din aceasi clasa. Costurile de intretinere, stabilitate, frinare, ergonomie, etc il recomanda. Astia de Mitsubishi au cel mai economic motor, este silentios si foarte energic.
    4 4
  • servis
    posesor si posesori de masina

    audi - probleme pompa injectie , amortizoare , capete de bara , soft , si ceva pe la instalatia electrica - nu am fost singurul cu problema

    2 dacia logan 65 si 85 cp - 5x injectoare pana in 100 000 km turbina , pistoane topite , amortizoare capete de bara , rugina tot spatele , probleme cu incalzirea motorului

    renault megan c= logan cam aceasi problema in panta motorul nu trage te rogi de masina chiar si cel de 2.0

    mercedes bmw - prea scumpe cu destule probleme petru o masina de 100 000 euro

    skoda - turbine , si mancat ulei in forja si tot felul de probeme

    hyundai - probleme cu directia la cele cotrafacute , produse de kia si mitubishi - masini ok la bani respectivi , probleme ninore dupa 120 000 km amortizoare bujie curea intinzatoare masnina se putea folosi fara probleme .. si rulmenti fata , pretentioase motoarele cu ulei si filtre . piesele mult mai ieftine si la acelasi calitate in comparatie cu restul produc piese petru audi bmw wv ....

    subaru - ceva probleme cu ampreajul intretinere cam piperata consum de combustibil foarte crescut

    mazda - nu cunosc

    asa ca nu comparati masinile una cu alta anapoda nu se compara dastar sau cum so numo cu ix 35 nici peste 100 de ani dastarul ala troncane tot si mai vor si o caruta de bani pe ia daca tine motorul la fel ca pe logan mai bine lasa ........
    5 0
  • IX35
    Multumesc automarket pt test, dupa ce am condus-o si eu, am comandat exact varianta asta 2L diesel AT full. Are aceeasi putere ca un X3 insa e mult mai dotata si mai mai ieftina. Celelalte care mai le aveam pe lista Tiguan, Yeti, Quashqai, Forester, erau cam invechite tehnologic, ASX destul de mic iar RAV4 nu au sub doi litri decat benzina iar usa din spate se deschide ca la frigider(mai greu in garaj). X3 si Q5 erau cu 10000 mai scumpe si nu am avut bani iar Duster are frana pe tambur ca dacia 1300. Mi-a placut IX35 din toate punctele de vedere, ramane sa ma conving si de fiabilitate, din ultimele studii reiese ca a urcat mult Hyundai in ulima vreme.
    19 0
  • ......... Esan
    cred ca tipul are un b,w m si a inchitit fum de crdi sau a pocnit motorul la semafor ca in general asa patesc masinile fiabile de la bmw ori dai 10000 de euro si dupa se rup farurole sau de faci de cacao ca raman usile blocate
    2 1
  • cumpara ce ti trebuie nu ce le place altora.......
    ca un fost posesor de masini coreene informez cititorii ca: cielo refuza sa se strice(frana de cacao) matizul pentru oras a fost lux(afara il lua vantul)iar acum I 10 hyundai 1250 cc ma multumeste pe deplin pentru oras si drumuri scurte(de tavaleala).am testat IX35 si am ramas foarte placut impresionat de design,tinuta de drum si mai ales dotari.sincer koreenii fac masini fiabile si merita(daca nu aveam o suedeza in garaj sincer picam in ispita) IMPORTANT:bmw ,audi si mercedesul in romania sunt compromise din cauza rablelor aduse si propietarii lor actuali......)
    7 0
  • ix 35
    imi place ix 35 si vreau sa-mi cumpar
    0 1
  • ix 35
    daca cineva crede ca nu merita s-o cumpar,sa-mi spuna de ce.multumesc.
    0 1
  • @gaby
    Iti spun eu de ce: calitatea materialelor din interior, desi iti ia ochii, se degradeaza extrem de repede. Apoi, cei 184 cp nu se simt decat ca maxim 150 sa zicem, comportamentul rutier e bun pe sosea cata vreme nu exagerezi si normal pe macadam. Nu te apuca de off road ca se lasa cu drumuri la service. Apoi, ruliul in viraje este destul de pronuntat. Directia are un feedback artificial, nu "simti" cum trebuie drumul, si pare putin intarziata in raspuns. Spatiul interior nu e chiar cel mai mare in comparatie cu RAV 4 sau Tiguan care par mai mari pe dinauntru decat pe din afara. Este o masina corecta, dar nu o masina unde sa poti sa zici ca e super oferta. Spunea cineva de comparatia cu Duster. Dusterul e altceva. E un low cost fara pretentii dar cu capabilitati off road mai bune. La confort si siguranta insa Duster e dezamagitor, nu mai spun de motorizari. Acolo unde se termina versiunile lui Duster incep versiunile lui IX 35...e cam hazardata fraza. Ideea, ca sa concluzionez, e sa iti iei IX 35 daca mergi 98% pe sosea sau maxim drumuri pietruite. Daca vrei off road nu e o varianta. Eu l-as vedea ca pe un soft roader. Nu e nici macar suv. ;)
    7 1
  • andisuciu82
    Foarte bun si Hyundai IX35 si Mitsubishi ASX ( acesta este un pic mai mic decat Hyundai IX35 , insa consum bun si extrem de confortabil la drum lung ) :www.francrocar.ro
    1 0
  • Negru Stefan
    Am Hyundai 2.0 CRDI 4WD in garantie (am cumparat-o noua) si deja curge apa in ea pe la stalpul din stanga fata. Mi-a afectat plafonierele care nu se mai stingeau si am ramas si fara baterie. Foarte proaste materialele din care se confectioneaza aceste Hyundaiuri fabricate in Slovacia pentru "amaratii" din Europa de Est, desi platim acelasi pret cu occidentalii. Eu am cumparat-o cu 28000 euro, tabla lasa de dorit, este foarte subtire si tremura usile cand le inchizi, chederile se lipesc asa de tare ca se desprind cand deschizi usile, nu are navigatie, nu ca n-am vrea, dar nu exista pe acest model din 2012, La pretul acesta sunt foarte dezamagit, platim ca cei din occident dar sunt mult mai proaste cele fabricate pentru "sclavii pe plantatie" din estul Europei. Sunt foarte dezamagit de importatorii romani ai acetui tip de masina!
    0 1
  • Marius
    IX35, este o masina corecta cu dotari peste medie la pretul pe care il platesti. Am avut de ales intre VW Tiguan, BMW X3 si IX35. Am ales IX-ul pentru KM mult mai putini, dotari de top si spatiu. Cea mai buna este X3, fara nici un dubiu, dar cu dotarile si anul lui IX, ajunge la un pret dublu. VW Tiguan, singurul atu, materiale parca putin mai bune decat in IX, dar fiabilitate mult sub si pretul apropiat de X3. Multi habarnisti isi dau cu parerea, din pacate, iar cine este multumit de IX, este luat peste picior. Nu exista termen de comparatie cu Duster, cu toate astea sunt tolomaci care le compara.......Ca sfat, cunduceti un IX si dupa urmeaza sa va decideti....Multa bafta!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru