Drivetest Hyundai Santa Fe (2013-2015)

2.2 CRDi Premium 4WD AUTO
Hyundai Santa Fe (2013-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 02.11.2012
Maturizare

Santa Fe este SUV-ul care a pus marca Hyundai pe harta automobilelor Sport Utility. A doua generaţie în special a fost extrem de apreciată de clienţii care au ales acest model. Santa Fe a devenit un nume cu rezonanţă pe piaţa SUV-urilor, iar Hyundai a decis să păstreze intact acest nume schimbând iarăşi politica nouă după care îşi boteza modelele. În mod normal, acest nou SUV ar fi trebuit să poarte numele Hyundai ix45, dacă ar fi să respectăm nomenclatorul european. Dar, ca şi în cazul Elantrei, Hyundai a cedat şi a păstrat numele în loc de denumirea cu cifre. Poate că este mai bine aşa. Noul Santa Fe se alătură fratelului mai mic ix35 şi speră să aibă acelaşi succes în Europa.

Hyundai Santa Fe (2013-2015)
2.2 CRDi Premium 4WD AUTO

  • Pret de pornire 39.597 €
  • Pret model testat 43.069 €
  • Taxa auto 554 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Hyundai Santa Fe mizează pe propulsoarele diesel. Dacă nu oferi în Europa un motor diesel capabil pentru un SUV full-size, nu au ce să cauţi pe piaţa auto. Astfel, Hyundai a ales două dintre motoarele sale diesel pentru noul Santa Fe: 2.0 CRDI şi 2.2 CRDI. Motorul diesel de 2.0 litri are 150 CP, iar cel de 2.2 197 CP. Pentru clienţii care chiar îşi doresc un SUV cu motor pe benzină există şi posibilitatea pentru a opta pentru motorul 2.4 litri de 192 CP.

Modelul nostru de test face parte din primul lot de SUV-uri Santa Fe care au venit în ţara noastră. A venit în echiparea de top numită Luxury şi echipat cu motorul diesel 2.2 litri de 197 CP asociat cu o cutie automată de viteze cu şase trepte. Motorul este deja cunoscut celor care au avut de-a face cu generaţia a doua a modelului Santa Fe. Este acelaşi propulsor CRDI de 2.199 cmc cu patru cilindri ce dezvoltă 197 CP la 3.800 rpm şi 436 Nm între 1.800 şi 2.500 rpm folosit şi de anteriora generaţie. Motorul se achită fără probleme de sarcina de a mişca dezinvolt Santa Fe-ul, cuplul motor fiind suficient de mare şi disponibil pe o plaja de turaţii joase. 

Cutia de viteze automată cu şase trepte este alegerea cea mai bună pentru un SUV de aceste dimensiuni. În mod automat cutia schimbă suficient de bine, fără ezitări prea mari. În modul manual, însă, există o întârziere sesizabilă între momentul acţionării levierului şi schimbarea propriu-zisă a trepte de viteză. Cutia mai oferă şi funcţia de autohold, ce poate fi activată prin apăsarea unui buton amplasat lângă frâna de parcare electrică.

Consum

Există un aspect al motorului 2.2 CRDI care a fost totuşi modificat între cele două generaţii de Santa Fe. Este vorba de consumul de carburant. Deşi motoarele sunt identice, inginerii Hyundai au reuşit cumva să reducă apetitul acestuia pentru motorină. Datele oficiale Hyundai arată că noul Santa Fe 2.2 CRDi are un consum mediu de 6.8 litri/100 km, în timp ce generaţia anterioară consuma în medie 7.2 litri/100 km. Pentru noul Hyundai Santa Fe, consumul urban declarat este de 8.9 litri/100 km. În viaţa reală şi cu un exemplar cu doar 45 km la bord, noi am reuşit să obţinem un consum urban de 10.5 litri/100 km. Pentru un SUV cu tracţiune integrală permanentă, cutie automată şi o greutate de 1.8 tone, vorbim de un consum acceptabil.

Performanţe

La nivel de performanţe, noul Santa Fe este la egalitate cu concurenţa sa. Cei 197 CP sunt suficienţi pentru a împinge cele 1.8 tone de la 0 la 100 km/oră în 10.1 secunde. Iar viteza maximă pe care noul Santa Fe o poate atinge este de 190 km/oră. 

Kia Sorento 2.2 efectuează acelaşi sprint în 10 secunde, în timp ce Chevrolet Captiva şi Mazda CX-7 au nevoie de 11, respectiv 11.3 secunde. Cel mai rapid SUV în ceea ce priveşte viteza de top se dovedeşte a fi Mazda CX-7, care poate rula şi cu 200 km/oră.

Interior

Hyundai Santa Fe s-a maturizat. Chiar foarte mult. Dacă îl punem alături de generaţia anterioară, Santa Fe al treilea este mai aristocrat. S-a transformat din SUV-ul bun la toate în ceva mai... fiţos. Interiorul confirmă acest trend, şi a fost desenat în stilul adoptat de noul i30. Display-ul generos şi consola centrală atrag atenţia, la fel şi noile instrumente de bord. Pe nivelul de echipare de top, calitatea materialelor este bună, iar tapiţeria din piele dă un look pretenţios. Se stă sus şi ai o perspectivă bună asupra traficului înconjurător. Portbagajul este imens, cei 585 de litri eclipsând aprope orice model concurent. Un element negativ este faptul că nu există opţiune pentru hayon acţionat electric. La un SUV de talia noului Santa Fe, acesta ar fi trebuit să fie dotare de serie. 

Preţ de achiziţie

Ei bine, Hyundai a crescut mult în ultimii ani în ceea ce proveşte calitatea produselor sale. A reuşit cumva să păstreze şi un nivel al preţurilor acceptabil mai ales în comparaţie cu constructorii europeni. Fratele mai mic, Hyundai ix35, a creat liste de aşteptare când a fost lansat tocmai pentru că arăta bine şi avea un preţ interesant. Santa Fe însă vine cu un preţ de lansare mare. Chiar foarte mare, în comparaţie cu concurenţa directă.

Ce-i drept, piaţa românească a primit deocamdată dar versiunea Santa Fe 2.2 CRDI în variantele de echipare Premium şi Luxury. Preţurile încep de la 39.597 euro şi ajung până la 43.069 euro pentru versiunea testată de noi. Nu există listă de opţionale, singurele elemente care pot fi adăugate pentru noul Santa Fe fiind vopseaua metalizată sau perlată şi pachetul legislativ. Ca de obicei, Hyundai oferă preţuri promoţionale pentru noul model, astfel varianta testată de noi 2.2 CRDi AT Luxury costând 40.589 euro în perioada imediat următoare lansării naţionale. Chiar şi aşa, preţul de achiziţie este piperat. Concurenţa de la Kia, Chevrolet sau Mazda au preţuri ce variază între 32.000 şi 37.000 euro.

Siguranţă

Noul Hyundai Santa Fe nu a fost încă testat de către EuroNCAP. Aşteptăm rezultatul cu interes, mai ales că ambele generaţii anterioare au obţinut doar patru stele la scorul general la testele efectuate în 2002 şi 2006. Noua generaţie ar trebui însă să obţină cinci stele fără probleme la testele de impact. Pentru siguranţa pasagerilor, Hyundai oferă şapte airbaguri pe lista dotărilor incluse în preţ: două frontale, două laterale faţă, airbaguri cortină şi airbag pentru genuchi la şofer. Apoi avem ABS+EBD, TCS+ESP şi asistare la coborârea pantelor. Un alt element interesat este că Santa Fe te avertizează când ai roţile bracate şi staţionezi prin intermediul displayului amplasat între ceasurile de bord. Este un element parţial util, dar binevenit.

Ţinută de drum

Maturizarea modelului Santa Fe continuă şi la capitolul ţinută de drum. Modelul este orientat către uzul pe şosea şi mai puţin în off-road, dacă e să îl comparăm cu generaţia anterioară. A dispărut ruliul modelului vechi, dar inginerii Hyundai au greşit setarea suspensiei. Încercând să imprime o ţinută de drum mai sportivă, suspensia a devenit excesiv de fermă atunci când trebuie să filtreze denivelări mici. Astfel, devine enervantă în oraş când treci peste linii de tramvai sau asfalt cariat. Un mare parte din vină o poartă şi jantele imense de 19 inch. Vom reveni asupra comportamentului rutier când vom testa o versiune cu roţi mai mici.

Un alt element inutil este direcţia FlexSteer. Hyundai a introdus acest sistem ce permite reglarea asistării direcţiei pe modelul i30 şi a decis că şi Santa Fe are nevoie de aşa ceva. Personal îl găsesc inutil, modul Normal fiind singurul în care direcţia se simte bine. Volanul este suficient de greu, iar puntea faţă oferă destul feedback. Modurile Confort şi Sport transmit un feeling foarte artificial şi cel mai probabil majoritatea clienţilor nu le vor folosi niciodată. 

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, noul Santa Fe nu are mari probleme. Poziţia înaltă la volan îi dă celui care conduce o perspectivă excelentă asupra obiectelor din jur. Montantul stânga faţă poate obtura vizibilitatea pe virajele de stânga, dar în limite rezonabile. Apoi, există senzori de parcare şi cameră pentru mersul cu spatele pentru a evita neplăcerile la manevrele de parcare.

Tehnologie

Fiind vorba de nivelul de top Luxury, exemplarul nostru de test a venit dotat. Astfel, Hyundai şi-a dotat noul Santa Fe cu lumini de zi LED amplasate în zona proiectoarelor de ceaţă, faruri automate cu xenon, cheie inteligentă, lumini de viraj, computer de bord şi un sistem infotainment ce foloseşte un display tactil cu o grafică foarte bună. Cheia inteligentă ajută maşina să te indentifice şi depliază oglinzile şi aprinde spoturile folow me home fără a descuia portierele doar atunci când te apropii de maşină. Odată instalat la bord, display-ul central te avertizează să aliniezi roţile şi să îndrepţi volanul dacă l-ai lăsat în prealabil bracat în parcare. Pornirea motorului se face din buton, iar în momentul în care selectăm poziţia D a cutiei de viteze automată, frâna de parcare este dezactivată automat. 

Am fi dorit ca maşina să vină cu elemente tehnologice şi mai avansate, precum sistemele de siguranţă activă care ajută şoferul la părăsirea benzii sau la un cruise control activ. Probabil acestea vor veni în momentul facelift-ului.

Design

Noul Hyundai Santa Fe arată bine. Este mai agresiv şi mai impozant faţă de vechea generaţie. A renunţat la liniile rotunjite în favoarea unor tuşe mai drepte şi a unui calandru impresionant. A întors câteva capete pe stradă, dar nu atât de multe pe cât mă aşteptam. Maşina este acum mult mai rafinată, şi acest lucru este valabil şi pentru design. Hyundai a ales o interpretare a designului Fluidic Sculpture folosit până acum pentru modelele i30, i40 şi ix 35 şi l-a dus la nivelul următor. În plus, noul Santa Fe se integrează perfect în familia de modele Hyundai.

Nu ne-a placut

  • Suspensie prea fermă
  • Cutie automată lentă în modul manual
Date tehnice - Hyundai Santa Fe (2013-2015) 2.2 CRDi Premium 4WD AUTO
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2199
Lungime mm
4690
Putere maxima CP (rpm)
197 (3800)
Latime mm
1880
Cuplu maxim Nm (rpm)
436 (1800)
Inaltime mm
1675
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1882
Acceleratie 0-100 km/h s
10.1
Ampatament mm
2700
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
64
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
585
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai Santa Fe (2013-2015)

Ultimele teste

Comentarii (20)

  • antonny
    Automarket de fiecare data tot bagati asta sprint in nu stiu cate secunde .....nimeni nu da 43000 euro ca sa plece primul de la semafor .....Daca tot vreti un sprint facetii de la 80 km/h la 130 km /h !!!!
    Nu va placut cutia prea lenta in modul manual .......pai de ce ai mai cumpara o masina cu cutie automata daca o folosesti manual tot timpul????
    Legat de nota merita macar cat Chevrolet Captiva ......
    36 15
  • Acest sifonier culcat, dupa ce ca este total inutil, ca de altfel toate sifonierele culcate, este o afacere foarte proasta, extrem de proasta.

    La aceiasi bani si raspunzand unor nevoi similare se poate alege un break premium de clasa medie, cu tractiune integrala si o echipare medie spre buna. Plus imaginea castigata: de om discret si de bun simt, nu de ghertoi cu gipan.
    47 31
  • Nu spun ca nu e o masina pentru cei care vor sa aiba GIP sa fie jmekeri.

    Dar totusi, nu mi se pare normal sa dati 2 stele pentru "pret de achizitie", in timp ce ati dat 3 stele pentru MIni si Abarth (testele anterioare).
    37 7
  • lollllll
    daca avea alta stema in bot lua cel putin 4.2!!asa ca degeaba va ambalati...asta e!!
    29 14
  • Not identity
    Nu ii mai dati apa la moara lui @mntsn.Este una si aceeasi persoana cu @zarnesteanu,@ChuckNorris,@dan_grc,si @Mafia.Aceste personalitatii sunt omniprezente peste tot la aceeasi ora.Baiete,crezi ca daca esti in spatele unui monitor nu ne dam seama cat de josnic esti?
    11 23
  • decent
    nu am condus-o si nu ma intereseaza ca nu sunt din aceeasi clasa, dar arata mult mai bine decat un touareg de taran borat cu ceapa-n gat
    12 21
  • @pinguinul
    Ai perfecta dreptate, se cheama abuz ce fac ei, de aceea ar fi potrivit sa nu mai intri pe AM in semn de protest.
    10 2
  • Pinguinul_nuclear
    Tu esti Dane? Nu ti-am mai citit comentariile de multa vreme.Nu te intrebi dc? De fapt chiar m-am gandit sa mai fac pauza in scopul de a comenta pe AM,dar iata ca am revenit cu noi forte de opinie ;)
    4 11
  • @Not identity:
    Ma gandeam sa-ti dau o replica, dupa cum ai merita, dar esti prea insignifiant ca sa-mi pierd timpul. Stiu ca te-am inoportunat cu comentariul meu, asta e, nu-mi pare rau. Si te rog frumos sa nu mai urci cu gipanul sh pe borduri si trotuare, ok?
    15 8
  • kumitee??? esty??? Hai nu ma mai tine atata cracanat,ca isi pierde mirosul,daca mai chiulesti atat de mult.Hai kumite,baga botu si miroase,ca o sa fac scurta daca mai stau mult cracanat =))
    1 12
  • Not identity
    @mntsm / dan-grc / zarnesteanu / mafia / chuck norris

    Baiete,chiar ne crezi prosti pe toti? Esti una si aceeasi persoana ,multiplicata prin aceste personalitati.Nu mai incerca sa ascunzi gunoiul sub presul din fata usii.
    3 10
  • @Not identity:
    In ceea ce te priveste, n-am absolut niciun dubiu. Iar daca suferi de sindromul personalitatii multiple, caz in care intrebarea are sens, atunci raspunsul meu catre voi este da.
    11 2
  • chevrolet captiva cu cutie automata are nevoie de 10.1 secunde pana la 100 de km la ora in testul facut de cei de la automarket acum scrie ca are nevoie de 11 secunde ......care dintre aceste valori esti corecta??
    0 0
  • chevrolet captiva cu cutie automata are nevoie de 10.1 secunde pana la 100 de km la ora in testul facut de cei de la automarket acum scrie ca are nevoie de 11 secunde ......care dintre aceste valori esti corecta??
    0 0
  • Nu contest calităţile noului Santa Fe. Maşina este modernă, spaţioasă, economică, bine desenată, foarte probabil fiabilă, dar scumpă, fraţilor, nesimţit de scumpă.
    Chiar nu înţeleg poziţionarea Hyundai. Multă vreme au avut succes ca brand un pic mai răsărit decât low-cost, care la aceiaşi bani cu unii producători mainstreem oferea mult mai multe dotări şi o garanţie mai lungă. Dar preţurile noii generaţii Santa Fe mi se par complet ilogice. Câteva observaţii:
    - Vrei un SUV modern, spaţios, foarte nou, proaspăt şi bine făcut? CRV-ul nou cel mai dotat este mai ieftin decât cel mai ieftin Santa Fe. Nu mai zic că Mazda CX-5 cea mai dotată e cu 5000 de euro mai ieftină decât cel mai ieftin Santa Fe!
    - Vrei un mastodont de maşină, spaţios şi capabil, cu ADN de orrfoader? Pathfinder sau Pajero sunt sensibil mai ieftine!
    - Vrei cel mai offroader dintre offroadere, spaţios, versatil şi în stare să te ducă acolo unde Santa Fe nu ajunge nici cu elicopterul? Alegi un Jeep Wrangler Unlimited Rubicon. E cu vreo 3000 de euro mai ieftin!
    - Vrei exclusivism? Range Rover Evoque e la aceiaşi bani sau mai puţin!
    - Vrei o maşină germană în loc de Hyundai? Păi banii de Santa Fe ajung de Q5…

    Sincer, chiar nu îmi dau seama pe cine au în vedere şefii Hyundai cu preţurile astea.
    30 3
  • Bine zis,Rene!
    Am testat masina in Emiratele Arabe Unite acum 5 luni.
    Aici,varianta cea mai scumpa abia trece de vreo 25000 de euro...!Iar motorul e de 3,3 litrii...
    1 0
  • Serban
    Pentru cine are intrebari ce e cu pretul pentru Santa Fe va recomand Euro NCAP sa va uitati acolo ce anume are deosebit,
    1 1
  • la banii astia cumperi audi q3 sau bmw x3 nu stiu cui ii trebuie hyundai
    1 3
  • dannny
    q3 sau x3 comparal cu sportage,santa fee ii o clasa peste
    1 1
  • dannny
    pardon,cu ix35,dar tot platforma lu sportage o au
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru